[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:29

:j heb het voorheen nooit gegeven maar ben nu eigenlijk best fan.. :) (en ze eten het ook allemaal graag, zeker die oudste is nogal een moeilijke eter maar zijn luzerne blijft geen sprietje van over) Ze zitten mooier in hun vacht ook heb ik het idee.

Maar Pret had zoveel zand op zich hangen... Dat ging er niet met een vluchtige poetsbeurt af :') Vandaar de wat doffere vacht. _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:35

Ja ik heb het eigenlijk ook aangeschaft voor mijn 33jarige maar Set eet zo lekker mee dat ze het beide krijgen, hele fijne aanvulling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:38

same here, het was mijn laatste poging om een 23jarige dikker te krijgen (maar ik heb niet de illusie dat die 30 gaat halen) maar de andere krijgen ook een beetje bij hun voer als aanvulling... :) Voor hetgeen het kost..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:42

Vanmorgen lekker met onze hengst en aanstaande vader van de veulens 2014 aan de slag geweest met een toch redelijk weer. Dacht ik ga ik vanmidag lekker even de merrie poetsen maar net voordat ik ze binnen wilden halen ja hoor een flinke plensbui nog wel snel ze op stal gezet maar was natuurlijk al te laat. Nog wel even met twee dames noor en dibah gewandeld en even los gelaten in de verenigingsbak dat vonden de dames wel even leuk het blijft me toch altijd weer verbaasen hoe vrolijk en makelijk ze dan weer rond rennen met die dikke buik en wat een verschil van omvang zo die twee bij elkaar :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:10

Lisette hoi, had ik geloof ik nog niet geschreven..

Set-ekol, grappig zo die vergelijkfoto's naast elkaar.

Wij hebben bij ons ras het leuke dat de koning van Denemarken de oprichter van het Frederiksborgerstamboek zeer nauwkeurig de fok heeft bijgehouden.
Onze dames zijn nog over veertien generaties minimaal 92% raszuiver dus wij kunnen bijna terug tot 1655 de stamboeken napluizen.
Ik ben er af en toe mee bezig is echt supergaaf om te doen.
Helaas wat weinig tijd hiervoor :o !

Ayasha wat ziet pret er goed uit.

De twee dames van Marije ook.

Grappig hebben jullie dat moeder en dochter drachtig.
En dan dezelfde hengst.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:21

Jeetje wat gaat het hier hard! En wat een leuke dames komen er voorbij! Wat gaaf die hafmeiden die samen op date zijn gegaan! Set wat leuk die pics! Is ook zo leuk van Allbreedpedigree dat je de fotos kunt zien, verwanten (tot zover ook bijgehouden) en zoveel meer info.

Nog even een vraagje: ik wil zo zoetjes aan overgaan naar merriebrok. Ben alleen niet zon brokfan. Voorheen voerde ik Pavo merriebrok maar ben eigenlijk wel blij met de muesli vsn Mijten gerstemix die ik nu zowel Tie als Nour voer. Ik twijfel heel erg of ik hrt voer voor Tie wel moet gaan veranderen naar Pavo merriebrok?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:31

En vergeet ik nu Inowa weer... :o :o
Prachtige merrie, gaaf hoor. En dus nog drachtig ook.
Leuk.

YildizArabs, als er genoeg vitamines in zitten hoef je toch niet persé over te stappen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:36

Ik heb heel lang pavo merriebrok gevoerd, tot ik over ging op de mini's. Jonge veulens eten met hun moeder mee en ik ben bij die hele kleintjes bang voor slokdarmverstopping door brok. Met pony en paarden veulens nooit bang voor geweest trouwens maar de mini veulentjes zijn echt heel klein.
Nu voer ik Equifirst Breeding mare & foal aan drachtige en zogende merries. Een muesli waar ook de hele jonge veulentjes voorzichtig van mee eten.
Ik heb ook Cavalor ProBreed gevoerd en was daar ook tevreden over. Ben alleen van voerleverancier gewisseld en toen van cavalor over gegaan op equifirst omdat deze geen cavalor dealer is.

Heb toevallig gisteren de eerste zak mare & foal binnen gekregen, Party Girl zit nu op 3/4 dracht en dan ga ik ze meestal overzetten op merrie voer :)

De afgespeende veulens en jaarlingen krijgen nu equifirst breeding junior, vergelijkbaar en sluit mooi aan op de mare & foal.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:37

Ik ga straks over op de probreed van cavalor.
Ook ik ben niet van de brokken. Ze krijgt nu perfomix.
Daar doet ze het erg goed op.
Er zijn dus ook wel merrie brok achtige mueslies

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:43

Ik denk dat ik ook Probreed van Cavalor ga aanschaffen tegen die tijd omdat het meer een soort muesli is :)

voeren jullie verder nog dingen speciaal als extra steun bij? zoals vitamines ofzo, of andere supplementen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:16

ik hou pony op graan en sport muesli, daar deden zij en Arie het vorig jaar ook goed op...dus waarom nu niet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:17

Tjinta, ik heb de Gerstemix (geschikt voor drachtige merries) een in de voergelijk.nl gegooid tov de pavo lac. En dan zie je toch dat de Pavo veeeeel meer vitamines bevat dan de Gerstemix.
Ik vind Mijten zo fijn omdat het een eerlijk voermerk is; geen gekke toevoegingen en als er iets inzit wat zij niet willen (door toedoen toeleveranciers) zetten ze dit op hun website. Je wil niet weten wat sommige gerenommeerde merken ik hun voer hebben zitten...
Maar idd, misschien zijn er naast Mijten ook alternatieven in de vorm van muesli? Ik ga me er eens in verdiepen...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:28

Mijn merrie krijgt nu muesli van Marstall. Ik zat eraan te denken om de fokkerij-muesli van Marstall te gaan voeren. Iemand daar ervaring mee?

Ely staat nu op 2 handjes muesli (ze wordt snel dik en doet weinig op het moment), maar ik merk dat ze toch niet helemaal lekker in haar vel zit. Ze is wat loom en haar vacht is niet zo fijn. Vandaag dus maar vitamine en mineralenbrokjes gekocht. Hoop dat ze daarvan wat opknapt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:04

wij hebben gezocht en kwamen uit op marstall fokkerij muesli, cavalor probreed en mijten. Verder heb ik geen fokkerij mueslis gevonden

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:10

Mijn merrie ga ik straks op havens merriemeusli zetten. Zij moet suikervrij eten.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:10

Onze dames krijgen meusli van pavo en vanaf de 8ste maand merrie tot het veulen word af gespeend brok van pavo . Ik geef dan smorgens een schep meusli en savonds een schep brok vooral de laatste maanden kunnen ze echt wel wat gebruiken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:19

Yildiz wij hebben Epona hier in Duitsland. Wordt inmiddels ook in Nederland geleverd.
Dat is ook een heel puur voer.
Alle samenstellingen zijn mogelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:37

hier krijgt alles havens merriebrok en luzerne nu. :)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:53

Hier staat ook alles op Havens voer. Enkel de luzerne heb ik van Hartog.

Ik heb altijd Pavo gehad, maar ben op Havens overgestapt. Onze paarden krijgen nu ongeveer 6 jaar Havens en doen het daar prima op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:07

Luzerne is hier ook hartog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:05

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:02

Moeder en dochter van dezelfde hengst drachtig, spannend :) wij hadden vorig jaar 2x moeder en dochter van dezelfde hengst drachtig, alleen de moeders hebben een levend veulen aan de voet helaas... Beide dochters verloren hun veulen, de ene na 4 weken, de ander werd voldragen dood geboren.

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:28

Hooi! Ik meld me hier ook! Wij hebben een drachtige Kwpn-er merrie van 5 jaar van Etoulon. Het wordt het eerste veulen van Demi, dus wij zijn heel benieuwd hoe het gaat lopen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:33

welkom met Demi! Ik volg je topic ook :j

Set Elkol vandaag, 59 dagen. Ik probeer deze winter zoveel mogelijk zonder deken te doen, ze is gelijk zo smerig als het maar kan :+

Afbeelding
hoofdje waar ik van smelt :+:

Afbeelding
bont

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:45

Die set heeft toch al een beste buik