Zal binnekort Monchique ook eens op de foto zetten, ik zie toch wel een buikje bij der komen. Ze is vrolijk en hieper en eet voor twee geloof ik, en ze heeft het aardig naar de zin.
Zoals sommige weten ben ik nu zelf ook bevallen, en mis het wel samen dikke buik hebben. Vondt het wel apart samen met je paard zwanger zijn. In maart mag Mon weer genieten van haar kindje, zoals ik nu doe van mijn meissie!
Ja ik ben ook weer van de party hoor. Vindt het helemaal geweldig dat ik het nogmaals mag meemaken van Monchique. Hoop alleen dat ik het deze keer wel meemaak haar bevalling.
Eergisteren was het even "paniek". Tink is al een klein weekje niet zichzelf. Mn moeder had haar ook zien staan plassen naar Siuan, maar daar hechtte ik weinig belang aan. Vrijdagavond zei ik nog: zou het dan toch een merrie worden, haar gedrag is zo extreem omgeslaan de laatste dagen. Ze zat niet lekker in haar vel, nochtans glimt ze als een spiegel, verhaart goed, enz. Toen ik naar haar uier keek, schrok ik me wezenloos, want daar hing een hele dikke, volle uier!!! Gauw de dierenarts gebeld dus, en uier afgetast en afgemolken, maar die voelde niet heet aan, melk was ook volledig normaal van consistentie, dus niks duidde op een uierontsteking. Ik had me al aan het idee gewend dat ze haar veulen verloren was of misschien zou gaan verliezen.
Temperatuur was gelukkig niet verhoogd of verlaagd en tegen de tijd dat de dierenarts er was, was ook haar uier al flink verminderd. Dierenarts heeft haar dan opgevoeld en ondanks onze vermoedens is ze nog steeds netjes drachtig!! Het veulen voelde ook nog goed aan,leeft nog. Het zat ook nog op een goede plaats en dus niet al op weg naar buiten. Ik moet haar natuurlijk wel in de gaten houden, omdat er natuurlijk wel een kans bestaat dat dit de voorbode is van een miskraam of baarmoederontsteking/placenta-ontsteking.
Hij was er dan toch, dus heeft de dierenarts ook meteen maar de andere dames opgevoeld. Tink was een makkie, Angel knijpt al wat meer, maar Siuan was een regelrechte ramp om op te voelen (is ook gewoon buiten, hebben geen opvoelbow ofzo ) Uiteindelijk hebben we na een 3tal mislukte pogingen de neuspraam erbij gehaald. Ik had er geen hoop in, want Tinkerbell reageert bijvoorbeeld echt averechts daarop, maar Siuan kreeg het touwtje om dr neus en prompt stond ze op rust, oogjes vielen dicht en de dierenarts mocht alles doen waar hij zin in had Gelukkig besluit: 3 drachtige dames
Inowa, is ook wel een grasbuikje volgens mij. Hier is ze vooral bij de flanken voller. Verder niet. Maar staat gewoon vol in training nog, dus op zich niet vreemd. Wat voor een veulen eruit komt heb ik geen idee van.
nou,grasbuikje lijkt me vrij onmogelijk aangezien ze al enkele weken(lees 3 maanden)op een schraal landje staan en ze regelmatig gelongeerd worden of met ze gewandelt word...training genoeg
Krijgen ze niets anders te eten? Hooibuikje kan ook.
Die van mij loopt 6 dagen in de week. En alleen gras en wat hooi bij. Verder als ze gereden heeft (4x per week ofzo) een handje ponybrok. Meer niet voorlopig.
Als Maybel over een maandje namelijk er zo uitziet ben ik niet blij. Dan gaat ze moeite met lopen krijgen en wil haar nog wel flinke tijd doorrijden als het gaat.
toen icoliene drachtig was van diva was ze met 5 maanden ook belachelijk dik...zo erg dat ik toen maar gestopt ben met rijden omdat ze het echt zwaar kreeg.
Marlijn: wat een onwijs leuke pupys!!!! echt super schatig!
Nicole288 : baalen dat de merrie koliek had!
Dyonne : mooie foto van je paardje! ze krijgt al echt een buikje!
als het goed is heb ik 3 drachtige dames 1 is er namelijk ook echt drachtig gescand en die andere 2 zijn niet gescand. ik zal binekort ook eens foto,s plaatsen!
frenia, dat is schrikken, houdt haar maar goed in de gaten. (grappig, nu syl ook vaker na het plassen nog even "naknipperd" denk ik ook dat het veulen een merrie word misschien een stomme gedachte) wel fijn dat ze alle 3 opgevoeld zijn en alles goed was.