Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WenK schreef:Nimber, ook hier heel erg veel sterkte! Wat vreselijk meis!!!
Hoe zit dat ook al weer met het ontwormen van veulens? Wanneer voor het eerst en hoeveel? En dan mams ook gelijk doen? Mams is (door overdragen) ruim 5 weken voor de bevalling ontwormd. Nu dus een week of 6 geleden.
Cayusejuhh schreef:38.6 is ook niet echt goed hoor!
Dat is toch wel verhoging! Vooral met DIT weer vind ik het echt alarmerend. Veulens mogen pas op dag 10 ontwormd worden
Hoe oud is het veulen nu??
maroes schreef:Cayusejuhh schreef:38.6 is ook niet echt goed hoor!
Dat is toch wel verhoging! Vooral met DIT weer vind ik het echt alarmerend. Veulens mogen pas op dag 10 ontwormd worden
Hoe oud is het veulen nu??
Veulen is 6 dagen oud. Heb ze vanmorgen gelijk die wormenkuur gegeven. Termometer liep binnen een paar sec al naar de 38 graden. Maar de DA zei dat het geen kwaad kon om nu al die wormenkuur te geven.
Tinkerloos schreef:@ nimber: jeetje...sterkte meis..wat een pech dit jaar..![]()
Over het ontwormen: ik ben blij dat ik dit nu allemaal lees,want ik had net een kuur gekocht,en zou het nu ook gaan geven.
Jinty is 6 dagen,dus dan nog maar heel even wachten.
(ik schat dat ze tussen de 75 en 90 kilo weegt,kan ik dan voor 100 kilo ontwormen,of is dat te veel...) Of is het beter de eerste keer gewoon voor 50 kilo te doen??
marlijntjuh schreef:Ik heb van de DA een wormenschema gekregen..
*pakt schema
100 kilo na 10 dagen
Een maand later 150 kilo
1.5 maand later 200 kilo
2 maanden later 250 kilo
Daarna gewoon mee ontwormen met de andere paarden(mijn schema voor Maddox is dan tot 1 augustus)
flettie schreef:Ik denk hier te veel over navandaar dus mijn vraag:
Die 1.5 maand later: is dat 1.5 maand na de wormenkuur van 10 dagen of 1.5 maand na de wormenkuur van 1 maand+10 dagen?
Ik gok op 1.5 maand na de 1 maand+10 dagen wormenkuur