Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:33

En straks doen ze *PLOP* en dan poept ze het veulen uit Tong uitsteken!

Nimber; die foto's! Lovers Wat een prachtig beeld is dat toch he.. Hinke ziet eruit als een fitte moeder Haha!.

Odess; die buik van Odessa lijkt echt steeds meer naar beneden te komen zeg! Poehee! Knipoog

Lowara; ik rijd ook nog! Haha! Maar ja, zou ook schandalig zijn als ik nu al zou stoppen met 6.5 maand. En Ivanka heeft er totaal geen problemen mee, dus wij trainen nog even door. Van de week heb ik er zelfs weer eens even de schouderbinnen, schouderbuiten en de galopwissels in gegooid (altijd is het maar de vraag hoe ik die voor elkaar krijg, ik doe altijd maar wat, maar ze reageert Haha!).. Ging allemaal nog makkelijk Cool !
En idd, zolang zij het nog leuk vind, waarom niet? Lachen

Kippen bedelen idd! Haha! Ik kwam van de week met de kruiwagen aangelopen, had de stal van Vank uitgemest en opeens kwamen er allemaal kippen naar me toegelopen en die koppies dan.. Gestoord . *LOL* Dan willen ze dus de stront van Ivank Tong uitsteken.
Maar voor de rest, nah.. ik zou ze niet missen als ze er niet meer zouden zijn. Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:35

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:36

aaah Nimber!! wat ontzettend schattig zo, zo'n klein drupske naast mams aan het meerennen Lachen

Mac: Super dat je een zomerweide hebt kunnen regelen, krijgen ze lekker beweging en frisse lucht

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:22

Ginger gaat nu mooi vooruit. Eerst vonden we dat ze wel erg veel uier had: http://img72.exs.cx/img72/9854/uiers2zz.jpg Maar toen ik de week erop (vorige week zaterdag) een foto maakte toen ze nét een uur in de koude wei had gestaan, zagen haar uiers eruit als theezakjes Haha! Het was dus vooral vocht, maar er lijkt nu toch mooi vooruitgang in te zitten. Voor de uiers zit nu ook een 'zakje' vocht, op de buikfoto's kun je dat ook een beetje zien zitten. Links foto van vorige week, rechts van vanmiddag:
Afbeelding Afbeelding

Ook haar buik lijkt nu een beetje meer ingezakt en ze had nu ook duidelijk last van het veulen. Ik ging haar even lekker borstelen (vindt ze heerlijk, hoewel ze er nu al snel genoeg van had) en toen had ik denk ik het veulen wakker gemaakt, want het was druk aan het bewegen. Haha! Ik had het nog nooit gezien en ik vond het er echt appart uitzien! Net een golf die door de buik heengaat. Ik vond het wel mooi om te zien, maar de pony was er minder blij mee Haha!
Hier nog wat buikfoto's van de helemaal opgepoetste pony (ik kon niet kiezen, dus het zijn er wat veel Bloos ) :
Afbeelding Afbeelding

En toen ging baby mama weer even storen Ach gut
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:24

@ Lowara: Ik rijd ook nog steeds en ze zit op 9,5 maand. Ik rijd nu niet heel regelmatig, namelijk 1x in de week. Maar ze heeft er veel zin in en het zadel past nog Vingers aflikken
Galopperen doet ze ook nog tijdens het rijden, zelfs heel actief. Het enige is dat ze heel scheef loopt en daar doe ik nu niet veel aan. Wandelen vindt ze niet echt leuk maar vooral ik niet , want ze is dan zelfs met twee man nog te sterk. Dus wandelen is gewoon geen optie.
@ Nimber: wat een schatje en vooral een aparte kleur! Hoe zal die kleur nog gaan veranderen?
@ Mac: Ja hele ongelijke scheve tietjes Bloos
Maar heb dat wel bij meer gezien gelukkig, dacht al dat ze abnormaal was Knipoog
Wij hebben dit jaar gelukkig ook een zomerwei. Ik vraag me trouwens af hoe jullie het weiland afrasteren voor het veulen, ik deel die zomerwei nl. altijd op in delen ivm evt. hoefbevangendheid anders. Maar kan ik het met het veulen wel opdelen met een simpel schrikdraadje of gaat hij daar bij klooien om er onderdoor te komen?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:32

Even kijken of de avatar het nu doet... ik heb 'm op 20x 20 gezet, als hij nu nog steeds niet verschijnt kan iemand mij dan vertellen hoe het moet Bloos

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:49

Ik ging Pepsi's staart borstelen en vlechten en mijn borstel bleef hangen in een klit. Klit onderzocht: plakkerig goedje. Nader onderzocht: plakkerig goedje zat ook aan de onderkant van haar staartwortel. Het zal toch niet ... ?!

Haar flanken zijn ook wel ineens heel erg ingevallen en "plat".

Uier niet bijzonder strak, maar wel heel warm. Speentjes nu bijna geplopt.

Hmmmmm ....

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:55

Ohh dit klinkt als S P A N N E N D!!!!!!! Haha!

En als Pepsi vanacht gaat..... Gaat Simply morgen!! Dat zal Jeddah leuk vinden om te horen Bloos Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:02

Ohhhhhhhhhh!! Go jij! Go jij! Plakkerig goedje Go jij! Go jij! !! Dat gaat echt super spannend worden!!! Mac, hou ons op de hoogte hoor!!!! (ook midden in de nacht per telefoon als je zin/tijd hebt!!)

Sim laat echt nog even op zich wachten, al zijn haar flanken ook enorm ingevallen, haar uier is er nog niet klaar voor en ze heeft geen plakkerig goedje!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:33

Uier:
Afbeelding
Pepsi:" Verward ":
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:44

Die zijn PLOP gegaan!!! Geweldig!! Ziet er mooi strak uit Mac! Nu moet ze nog eventjes die spenen wat gaan vullen en klaar is kees!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:58

Vanochtend zaten de speentjes nog in hun kuiltjes. Nu dus niet meer. Wat meer vulling mag wel idd Haha! maar ik denk toch niet dat er veel van slapen gaat komen vannacht Knipoog Haha! ... gelukkig is het weekend Schijnheilig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:59

Leuk he, waken!! Is zo lekker spannend!! Ik zou ook blijven kijken hoor!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:02

jeddah schreef:
Leuk he, waken!! Is zo lekker spannend!! Ik zou ook blijven kijken hoor!

Je weet het niet he, met die drachtige mutsen Haha! ... ze is verder overigens nog wel heel rustig ...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:20

Zo Mac jij gaat (een) spannende nacht(en) krijgen Haha!
Vaak zat dat bij een maiden de spenen pas echt vlak voor of zelfs na het veulenen pas vullen...
En dan kan Sim daarna ook mooi gaan veulenen Haha!

Bij Macy zit in het uier op dit moment weinig vooruitgang.
Verder lijkt haar lichaam er helemaal klaar voor Verward
Banden los, buik naar achteren gezakt, slecht hooi/kuil eten, afzonderen van de rest van de groep, staart schuren, staart losser dragen (ook doordat de banden losser zijn), regelmatig wat door de achterbenen zakken.
Arme Macy, vorig jaar had ze dat ook al zo'n tijd van te voren Ach gut
Morgen maar eens kijken of ik haar niet op een weide bij huis kan zetten overdag. Ze ontloopt de anderen nu steeds in de wei.
De veulenweide wil ik haar nog even niet op hebben eigenlijk, daar staat heel mooi gras voor echt op het eind van de dracht....

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:26

Marije gaan ze bij jou snacht op stal of zou het ook kunnen dat ze buiten kunnen bevallen? Bijvoorbeeld overdag

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:32

Ik heb ze 's nachts idd op stal maar overdag doe ik de merries er altijd uit, ook als ze echt dicht tegen het veulenen aan zitten.
Wel houd ik dan rekening met het weer, met slecht weer gaan ze dan wat eerder op stal.
Maar met mooi weer, mogen ze van mij ook buiten veulenen als ze dat willen.
Doet me er aan herinneren dat ik van de week even een ander lensje moet bestellen voor de buitencam, die komt dan op de veulenweide te staan Lachen
Dat is een kleine weide van 40x40m waar de merries met een heel jong veulen apart kunnen staan.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:41

Ok kom ik vandeweek even inspecteren dan! Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:42

Pepsi heeft vanmidaag nog flink lopen stieren met Shane. Slapen doet ze altijd neus aan neus met Lee. Afzonderen doet ze dus (nog) niet.

Ze staat overigens nu een beetje van het ene been op het andere te hupsen ... helemaal in haar element is ze dus niet ...

Zou trouwens wel een grap zijn, als Sim daadwerkelijk de dag daarna veulent ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 01:45

Oei, Pepsi voelt hem dus wel echt zitten!!
Zou inderdaad wel heel erg grappig zijn, als dat gebeurd is het duidelijk dat ze beide meelezen op bokt!! Knipoog

Arme Macy is het dus echt zat tussen de anderen??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 02:16

gabrycha schreef:
Ok kom ik vandeweek even inspecteren dan! Knipoog

Doen! Haha!
Kan je misschien ook Macy vertellen dat ze wat mij betreft op dag 320 het veulentje uit mag poepen.
Naar mij luistert ze niet meer

Ik ben benieuwd of Pepsi en/of Sim vannacht nog voor aktie gaan zorgen, veel succes iig Mac en Jeddah!
Ik duik m'n bed in, Macy staat inmiddels weer met haar kont tegen de muur aan geleund te dutten dus daar hoef ik niet voor wakker te blijven Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 04:30

Heb net even mijn ogen dichtgedaan terwijl Colin de wacht hield. We gaan zo toch maar even slapen. Wekker zetten voor elk half uur of zo ... Gaaaap ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 04:56

Net buiten geweest omdat Pepsi om hooi stond te vragen ("hellooooo Room Service ?!"). Was nogal koud. Ben nu wel weer erg wakker. Er is hier zeker niemand meer Haha! ?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 05:41

Mac schreef:
Net buiten geweest omdat Pepsi om hooi stond te vragen ("hellooooo Room Service ?!"). Was nogal koud. Ben nu wel weer erg wakker. Er is hier zeker niemand meer Haha! ?

Ik ben er nu Tong uitsteken . Ik dacht: even kijken of er al wat meer veulentjes zijn geboren! Maar blijkbaar niet, dus ik kruip in mijn bed! Succes met waken!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 08:58

Mac en Jeddah, liggen jullie nu uitgeteld te slapen of zitten jullie bij mooie veulentjes in de stal?

UPDATE PLEASE!
Haha! Haha! Haha!