Ranjarietje Mooie combi's je dames zijn al goed rond.
Muronia
Geplaatst: 02-03-25 12:05
Wat quir zegt, rhesusfactor kun je dan mee te maken krijgen.
Welkom RanjaRietje en Onpaard
Mirjam doe maar niet hoor!
Geen vorderingen bij Elonia, we wachten braaf verder.
mirjamalvaro
Geplaatst: 02-03-25 12:36
Sterre 233 dagen
Eli 254 dagen (en nogal aan het verharen en modderig )
Uiteraard hoop ik ook geen redbag jaar, maar nu al 2 in dit topic toch?
Lyona
Geplaatst: 02-03-25 12:49
Jaaa gefeliciteerd Babootje Fijn dat ze bij de DA stond en alles is goedgegaan
Ranjarietje en onpaard, welkom
Hier begint Jona ook rustig met wat uier, niets indrukkwekkends nog. 295 dagen, nog maar drie weken tot veilig Ze is mijn enige maiden dit jaar, ben heel benieuwd.
Aurora wacht op wat beter weer, denk dat ze heimwee heeft naar het Spaanse klimaat. Haar uier is zelfs iets terug gelopen, ze maakt geen haast meer. Ze is wel enorm rond, zeker aangezien ze nog mager is en ze in mijn ervaring dan wat kleiner dragen.
De kleine is goed actief, heb het zelfs een keer op film gekregen. Meestal als ik de telefoon pak is het alweer stil.. Dit is nog erg mild qua buik-actie
Mirjam, jou danes lijken zo nog best bescheiden buikjes te hebben op de foto (al is dat in het echt waarschijnlijk wel anders).
Lyona, Aurora maakt alvast een begin. Spannend hoor! Zo van onder lijkt ze inderdaad mooi rond.
Ooh Seven. Wat een knapperd die mag je hier ook zo komen afleveren.
Mijn dame had eergister avond ene hele zware. Ze was wel rustig maar heeft lang gelegen en had het erg benauwd. Hadden de dochter van de boer (die ook op het terrein woont) gevraagd even te kijken, ze vertrouwde het niet dus haar vader er bij gehaald. Die is uiteindelijk nog een paar keer 's nachts gaan kijken hoe ze was ivm de benauwdheid.
Gister en vandaag gelukkig wel weer normaal. Wel nog altijd een vol uier. Nog 6 dagen te gaan tot de 320 dagen. Hoop voor mevrouw dat de kleine daarna wel snel komt
Seven, kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent. Mooie waslijst ook aan predicaten etc. Ik zou ook welzo'n mooie vos aan mijn collectie willen toevoegen. Tenminste in merrievorm want heb al een hele leuke vosse ruin natuurlijk.
Rensju, ja ik verwacht niet dat ze voor de 320 gaat hoor, maar ben er ook niet zo gerust op dat ik haar zonder toezicht laat. Ben dus toch al begonnen met regelmatig 's nachts controleren.
Nee weinig. Tussen 8 en 9 wat en tussen 3 en 4 slaapt ze. Maar alleen tussen 3 en 4 even plat. Dat is ongemakkelijk voor haar. Verder staat ze wel veel te doezelen.
Gefeliciteerd babootje! En wat fijn dat ze bij de dierenarts stond en dat ze snel konden helpen.
Welkom Ranja-Rietje, mooie ronde wollige buikjes!
Seven, prachtig mooie uitstraling heeft je nieuwe aanwinst. Van wie is ze drachtig?
Myrthee, hopelijk houdt ze het nog netjes vol tot 320 en dan snel een veulen ernaast, hoewel ze ze het dan op een ander vlak mss ook zwaar krijgt…
Onze merrie is vandaag 320, uier vult zich langzaamaan wel wat, maar voelt vooral nog hard, is dat dan vooral oedeem of wat anders? Verder doet ze het goed, in de nachten op stal en overdag lekker in de kudde op het land. Zoveel mogelijk zonder deken, alleen een 50g regendeken op bij regen of gure wind. Ben erg benieuwd naar het veulen!