[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:58

Knolselder :(:)

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:01

Gefeliciteerd met de drachtigen! *\o/*

Balen voor degene waarbij het nog niet wil lukken, ik duim voor jullie.

Krykelover mooie combi!

Mijn merrie vandaag gescand ipv. morgen ze was sinds gisteren zo zichtbaar hengstig dat ik niet tot morgen wilde wachten en inderdaad wat blijkt zit er al een ei van 4, net gelijk zaad besteld en morgen insimineren als het geleverd is. Ook zou de dierenarts morgen gelijk het ei afspuiten omdat ze de vorige keer zolang hengstig bleef en omdat ze hengstig is gespoten zou dat sneller moeten werken.

Heel veel succes voor allen op het wachtbankje, ik duim voor jullie!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:02

Knolselder schreef:
Ik ben ook aan het balen zeg. Na Vita, ook Wiske hengstig geworden. De enige 2 die niet thuis staan nu en daar lukt het dan niet. Ik ben er even klaar mee mee al dat gedoe.

:knuffel:

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:08

Knolselder schreef:
Ik ben ook aan het balen zeg. Na Vita, ook Wiske hengstig geworden. De enige 2 die niet thuis staan nu en daar lukt het dan niet. Ik ben er even klaar mee mee al dat gedoe.

Hè bah, bij jou dus ook zuur zeg. Dat klaar ermee zijn ken ik maar al te goed. :(:) Ga je het wel nog proberen?

Ik heb m’n valk stermerrie drachtig van Veenstra’s Krack. Dit jaar uit dezelfde combi een veulen lopen. Helaas voor geboorte al gereserveerd en na geboorte was de koop dus snel definitief. Zo’n leuk veulen! Dus hoop stiekem op nog zo eentje, want ik baal een beetje deze verkocht is. :') Wel naar het allerleukste huisje ooit hoor, dus daar wel heel blij mee. :D <3
Afbeelding
X
Afbeelding

En mijn bruine kroon sport Z2 merrie gaat aankomende week naar Majan’s Milan.
Ondanks dat het niet m’n eerste keus hengst was, vind ik dat ik binnen 3 dagen een prima keus heb kunnen maken. Hengstenhouder denkt enorm fijn mee, ze gaat daar even echt heel vers geïnsemineerd worden om te kijken of de laatste kans kan slagen.
Stiekem hoop ik bij deze dus én op drachtig, én op m’n lang verwachte merrieveulen. :o
Afbeelding
X
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:44

Ja, ze blijven er deze ronde nog zeker staan. Heel heel erg hard duimen.
Helaas voor velen hier herkenbaar he… Heb er zo echt geen zin meer in.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:45

Hier vanavond de merrie gescand of ei weg was. zat nog een ei. 4.7. morgen nog een keer insemineren.
word echt de laatste keer.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:40

Hier nog eentje die er helemaal klaar mee is.. maarja merrie heeft geen andere functie dan dit dus weer een jaar pension betalen voor een lege merrie zie ik ook niet zo zitten.

Ik las alweer een aantal drachtige merries. Fijn dat het daar wel een beetje meezit.
Toch helaas ook wat baalverhalen.. 1 ding is zeker, je bent niet de enige

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:41

corinadrenth schreef:
Das voordeel van dit topic. je deelt je bevindingen en je krijgt er goede advies voor terug.
we gaan zo naar hoornsterzwaag om sperma op te halen
Hoornsterzwaag sperma halen? Ik woon daar haha... maar HvM stal? Ze komen toch wel even langs met sperma of van 'jouw' hengst niet?

Ik lees toch wat positieve berichten! duimen maar dat ook voor jullie alles goed blijft gaat!

en Ponylover? of ben je naam even kwijt.. iets met pony :) ga toch maar voor een vroege scan! Kun je later altijd nog eens! Beter voor je gemoedstoestand!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:44

Ik kom me hier voorzichtig melden :)

Mijn quarter merrie Frosty is onlangs gedekt, en de eerste keer drachtig gescand van What A Wave :D
Afbeelding

Afbeelding
Binnenkort 2e scan, hopen dat ze het houdt :)
Zit nu op dag 31.

Wat zuur van de merries die niet drachtig raken... met de merries van mijn papa is het ook echt een struggle nu -O- Frosty en 1 andere merrie zijn tot nu toe de enige die we al drachtig hebben

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:00

Tinkels schreef:
corinadrenth schreef:
Das voordeel van dit topic. je deelt je bevindingen en je krijgt er goede advies voor terug.
we gaan zo naar hoornsterzwaag om sperma op te halen
Hoornsterzwaag sperma halen? Ik woon daar haha... maar HvM stal? Ze komen toch wel even langs met sperma of van 'jouw' hengst niet?

Ik lees toch wat positieve berichten! duimen maar dat ook voor jullie alles goed blijft gaat!

en Ponylover? of ben je naam even kwijt.. iets met pony :) ga toch maar voor een vroege scan! Kun je later altijd nog eens! Beter voor je gemoedstoestand!

klopt. de hengst springt bij hvm en ik haal het ook weg bij hvm.
scheelt me een hoop wachten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 06:20

Gefeliciteerd aan de nieuwe drachtigen *\o/* *\o/*

Pfff wat enorm vervelend als het gewoon niet wil lukken terwijl alles goed zou zijn.
Kan me wel echt goed voorstellen dat je op een gegeven moment er echt klaar mee bent.

Voor degenen die nog wachten of nog gaan insemineren, heel veel succes!!

Welkom Jumpyhorse, onze merries schelen 1 dag, Caresse is vandaag 31 dagen en vrijdag 2e scan.
Heb haar nog niet hengstig gezien dus goede hoop dat het is blijven plakken :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:15

Knolselder, ik begrijp je. Is ook niet alleen maar leuk. Sterkte.

absque-dubio, mooie combi's

corina, balen dat ei er nog zat, maar goed dat je weer kan insemineren gelijk. Heel hard duimen weer.

simpie, dat is wel een dingetje inderdaad als ze verder niks doet. Hopelijk lukt het.

jumpyhorse, leuke merrie en eindelijk een hengst in dit topic dat ik ook ken :)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:49

merrie is weer geinsemineerd.
Donderdag ei check

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:52

Ik ga heel hard voor je duimen Corinadrenth :j

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:59

Duimen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:05

Goldenarrow, dus toch geen sloerie, duimen dat het lukt!

Baudyh, spannend, hopelijk blijft de tweede zitten.

Superpony, haha ja dan ben je bijna aan de andere kant van NL. _O-
Maar ik woon in Zweden haha. Gelukkig hoef ik ze niet op te halen, 1x fluiten en ze komen altijd in volle galop aan. <3

Muronia, ja zou mooi zijn als ze allebei drachtig zijn! Hoop voor je dat na alle moeite het nu lukt. Hier is het pas de eerste poging.

Hennos, bijzonder ras Schwarzwalder Fuchs, wel heel mooi! Hopelijk is de ontsteking weg en lukt het nog met deze hengst.

Neonlight, wel fijn dat ze weer op gang lijkt te komen! Hopelijk lukt het nog om haar dit jaar weer opnieuw drachtig te krijgen.

Jennyk, balen dat ze niet drachtig is. -O-

Paardje2013, ook op het wachtbankje!

Mirjam, balen dat ze allebei niet drachtig zijn. Is het geen optie ze nu naar ander station te brengen? Station die je nu hebt heeft een drachtigheid percentage van minder dan 40%. Nadeel van hier in Zweden is dat alles wat lastiger is, grote voordeel dat echt alle info gewoon openbaar beschikbaar is...

Bertje16, balen dat ze ook niet drachtig is.

Al_zawraa, gefeliciteerd met de ene merrie! Duimen dat het een zusje wordt. :)) Wel balen dat de andere merrie niet drachtig is

Kyrkelover, gefeliciteerd! Welke hengst heb je uiteindelijk voor haar uitgekozen?

Superpony, balen dat ze dikke ogen had... Hier zitten nu extreem veel vliegende rot beesten, ze hebben dus ook buiten altijd een muts op.

Splenius, heel jammer, duimen dat ze toch stiekem drachtig is en het vruchtje zich goed verstopt heeft

EllyC, balen zeg. Ga je volgend jaar nog eens proberen?

Absque_Dubio, wat balen dat alle 3 de pogingen niet gelukt zijn! Welke hengst had je gebruikt? Wel gefeliciteerd met de andere merrie! En hopelijk deze poging met vers bij de eerste merrie ook succes.
Majan's Milan vind ik wel een gave hengst! Viel mij ook echt op op de keuring dit jaar.

Floripori, spannend! Hopen gewoon op een mooi kloppend hartje!

Melissa1996, gefeliciteerd! *\o/*

Rensju, spannend op het wachtbankje

Knolselder, oh nee en dan ook nog degene die niet thuis staan. Heb je er thuis al drachtig?

Saradominnn, spannend! Hopelijk lukt het deze keer. *\o/*

Jumpyhorse, welkom en gefeliciteerd!

Corinadrenth, spannend! Duimen dat het lukt!

Hoorde vanochtend dat dit jaar hier in Zweden juist een beter jaar dan gemiddeld is! In de afgelopen 10 jaar nog nooit zo'n hoog percentage geweest van merries die in 1x drachtig zijn.

Nog 7 dagen wachten. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:46

Corina, ik ga ook duimen.

Quir, maar serieus............fluiten? Ik doe ook wel iets dat op fluiten lijkt, maar dan moeten ze niet verder dan 100 meter bij me vandaan staan, anders horen ze me niet.

En ja, de kappen gaan niet meer af helaas. Ik vind het zo fijn als de vliegendekens en kappen af en toe af kunnnen, maar helaas ging het snel mis.
Het is wel per paard verschillend. Vorig jaar had zij ook ene extreme reactie. Haar broer heeft snel wat last, maar gewoon last en moeder en shet minimaal.
Ik dacht echt dat het niet nodig was, omdat er ene windje stond. keek ze aan, niks aan de hand, wei op en ik kwam ze eraf halen en zag al van ver dat het helemaal niet goed was.
Ze had zoveel last........Zo sneu.

Maar, het is met 3x daags schoonmaken en de kap op al enorm verbeterd. Ze heeft nog wel last, maar gaat wel echt goed.

Volgens mij was het in Zweden ook best mooi weer. Ik heb wel wat mensen op fb die in Zweden wonen en zag hele mooie plaatjes.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:10

Ja fluiten haha. Ze horen erg goed, maar als ze helemaal achteraan of boven op de berg staan, dan horen ze het uiteraard niet (of als ik wind tegen heb :+ ). Dan loop ik binnendoor en zodra ze me dan horen, komen ze alsnog meteen. :))
Heb ze wel geleerd dat ze alleen hoeven te komen als ik fluit, anders blijven ze meestal gewoon lekker staan, grazen of liggen en kan ik er bij gaan zitten/liggen. Maar gelukkig nooit achter aan hoeven te rennen of zo, ze doen zelfs hun eigen halster om.

Ja wel erg vervelend die vliegen... Hopelijk is het snel weer weg! Gelukkig werken maskers wel goed, ben nu 1 aan het zoeken voor veulentje nu, maar kan helaas nog geen vinden die klein genoeg is en goed past.

Zweden is heel erg groot natuurlijk (wij wonen in het onderste deel van midden Zweden), ook hier was het een erg laat voorjaar. Maar nu wel zo'n 5 weken goed weer (mijn veulentje is 17 mei geboren, voor hij geboren werd tot hij 1 week oud was, is het hier erg slecht weer geweest), maar afgelopen weken was het zo'n 25/30 graden en zelfs regelmatig 35/38 graden, veel zon maar ook wel af en toe een bui en flink onweer. Nu (en de rest van de week) is het ook weer 33 graden, zon, stevig briesje, ideaal voor mijn hooi wat nu op het land ligt te drogen. :Y)

In het begin ging het seizoen hier ook wel moeizaam, omdat het voorjaar laat begon. Sowieso begint het seizoen hier al later en is ook eerder afgelopen (meestal half april tot ongeveer half juli), relatief kort seizoen dus. Maar nu ook weer heel veel daglicht (wordt zelfs niet meer donker op dit moment), dat doet vaak ook wel veel op de cyclus. :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:22

Quir, ik ben inderdaad wat stations aan het aanschrijven nu. Waar kun je vinden wat slagingspercentage is? :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:34

Welke hengst gebruik je Corinadrenth?
Duimen maar! Ik maak gebruik van hun merriebegeleiding en hij heeft m'n merrie geïnsemineerd.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:57

Ik ga proberen weer wat actiever mee te praten, heb het ontzettend druk gehad met werk en onze nieuwe pup die wat moest wennen :D

Vrijdag gaan wij merrie 3 scannen, Andere 2 dames zijn alweer 115 en 86 dagen, bij deze doen we Vrijdag ook een controlescan voor te kijken of alles nog goed zit :D
Nog 1 merrie wordt gedekt door de hengst, dus hopelijk die ook dragend!

Combi die vrijdag wordt gescant is:
May Linn MB x Fallen Ash Scout Red To Remember

Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar is uit deze combinatie een heel mooi Vos merrietje geboren
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:32

Ik heb ook nog geen fatsoenlijk vliegenmasker voor de veulens gevonden. Wij gebruiken hier nu van die sliertjes als het echt heel erg is. Niet ideaal, maar beter dan niks denk ik dan.

Ik krijg nu trouwens wel stress. Hengst die we voor Valetta wilden weigert te springen en de hengstenhouder heeft ook geen hengstige merrie staan. En inmiddels is het te laat voor hem om te versturen om het morgen binnen te hebben (sperma komt uit het buitenland). Plan is nu om Valetta morgen te scannen om te kijken hoe ver het eitje is. Mocht het nog niet week zijn dan gaan we toch bestellen voor donderdag (met als back-up een andere hengst als hij weer niet wil springen) en dan hopen dat we op tijd zijn. Grappig hoe je van geen stress naar veel stress kan gaan :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:35

Ik gebruik ook sliertjes. Helaas laten Eli en Sterre hun halsters niet om en de kleintjes doe ik liever ook geen halster om.

Al dik uur bezig met proberen de statistieken te vinden over de insemstations hier. Nog niets gevonden. Ben er ook zo goed in. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:50

Ik heb van field relief. Ideaal
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:54

Gaat die ook makkelijk los Kabayo? Lijkt me toch spannend met die veulentjes en hoefjes nog zo smal enzo. Wil niet dat ze vast komen te zitten.