[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:54

Wat leuk een scan en geslacht wat je wilde.

Gisteren hier ook over gehad met da, nu was het nog te vroeg en inderdaad op 130 dagen blijkt het ideaal te zijn de geslachtsbepaling. En als het je enige veulen is, zou ik het ook wel doen.
Maar ja ik krijg toch WEER een merrie dus als het niet zo is, zal de vreugde alleen maar groter zijn en de keuzestress alleen maar minder O:)

Bedankt voor diegenen die me pbtje hebben gestuurd met hengsten, tof dat jullie ook meedenken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:01

_O- je hebt gewoon een merrie-mama Fotsy ;) :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:22

Ruilen Fotsy? :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:45

Wat leuk die geslacht bepaling ben benieuwd of het ook echt uitkomt.

Wat prachtig dat je nu al zo goed een veulentje kan zien op de scan. Wij mogen 4 september weer scannen. Ik denk dat ik ook weer een merrie krijg. Eigenlijk maakt het mij niet zo veel uit wat het is. Maar toch wel een beetje voorkeur voor een hengst.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:52

als ik mocht kiezen zou ik liever twee merrieveulens hebben, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, als het maar gezond op de wereld komt :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:55

Ik wil graag uit 1 merrie een merrie, de anderen mogen wel hengsten worden :j Zal wel net andersom worden :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:58

Oh wat leuk dat je dat zo hebt kunnen zien, en wat een mooie foto heb je ervan gemaakt! Ik hoop voor mezelf heel erg op een merrie, maar als maatje voor mij ruin hoop ik op een hengst. Dus 't loopt wel los.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:01

Ik bestel -net zoals altijd- allemaal merries aub :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:15

Ik wil ook graag een merrie, maar mijn gevoel zegt een hengst dit keer...ach, wat er ook uit komt, ik zal er toch wel gek op zijn.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:41

Hier ook een voorkeur voor een merrietje, maar belangrijkste vind ik dat het gezond is en goed in elkaar zit! Mocht er een slurfje aan zitten neem ik die voor lief! :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:08

Ondanks de nieuwsgierigheid zou ik toch niet het geslacht willen weten, dan is de verassing en het leuke ervan af en wie weet is het alsnog fout..is het niet waarop je hoopte. Ik hoop raar genoeg op hengstjes, verwacht ook geen merrietjes, gezien papa (en zijn moeder) meer van de hengstennakomelingen zijn :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:28

Graag neon en jij mag nu wel echt eens een merrie krijgen.

Oh we zijn aan het bestellen :') :') voor mij dan een smokey Cream bont met slurfje, kol en wat sooty graag :D lijkt net als een ijsje bestellen aan de ijskar _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:56

oh gaan we ook kleurtjes bestellen ? haha :+
dan wil ik van glowy graag een vosbonte met blauwe ogen en van camille een valk met blauwe ogen, niks geks toch ? :D

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:26

Fotsy dan zou het inderdaad wel een hele leuke verrassing zijn als je nu een keer een hengst krijgt!

Paardje2013 ik ben ook benieuwd, maar ik ga er maar vanuit dat het gewoon klopt wat de dierenarts heeft 'voorspeld'.

Jolandje dat is natuurlijk ook mijn prioriteit: een gezond veulen. Maar als dat dan allemaal goed zit heb ik toch echt een flinke voorkeur voor een merrie.

Vulina ik was ook 'bang' dat het juist een hengstje zou worden omdat ik had gezegd dat ik dat eigenlijk liever niet wilde. Maar naar alle waarschijnlijk wordt het dus toch de merrie waar ik op hoopte haha!

Twinklebel ik weet ook zeker dat ik ook hartstikke verliefd zou zijn als er een hengstje geboren was, maar ik heb nou eenmaal toch die voorkeur. En ik had me er dan gewoon graag nog 7 maanden op willen voorbereiden mocht het toch een hengstje geweest zijn :')

Evita_3 zo dacht ik er natuurlijk ook over! Een gezond veulentje van mijn merrie is alles wat ik wil, maar omdat dit paardje bij mij blijft wilde ik toch als het even kon graag een merrie.

Prosecco ik snap wat je bedoelt! Maar als ik ooit zwanger zou zijn zou ik het geslacht ook graag zo snel mogelijk willen weten. Als ik de kans heb weet ik alles gewoon het liefst denk ik. En de dierenarts kan nooit 100% zekerheid geven, maar aangezien ze 2 hele duidelijke aanwijzingen heeft gezien kan het bijna niet anders dan een merrie zijn. Maar zeg nooit nooit. Mocht het toch een hengstje zijn dan zet ik me daar tegen die tijd wel weer overheen, en dan hebben we toch weer een 'dit overkomt alleen ons'-verhaal.

Qua kleurtjes valt er voor mij vrij weinig te bestellen, maar als we dan toch bezig zijn wil ik heel graag een brede, symmetrische en ononderbroken bles (misschien vraag ik nu écht te veel :D)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 04:56

Scannen op geslacht is een mooi iets. Zeker als je maar voor 1 keer een veulen fokt denk ik dat dat de spanning wel al een beetje af neemt hihi.
Denk ook dat ondanks het geslacht zou tegen vallen je even hard uit kijkt naar het veulen.

Als we mogen gaan kiezen wil ik een red dunn merrie graag! Tobiano is dan alleen mooi mee genomen haha.
Qua karakter denk ik wel dat ik krijg wat ik wil. Zowel marley als velvet zijn 2 extreem lieve paardjes.
Grappige is. 2 jaar terug was marley een ontzettende draak naar andere merries terwijl ze gedekt werd. Dit jaar weg gehouden van merries die door dezelfde hengst gedekt werden en ze was een engeltje. Stond zelfs op een avond gewoon bij de eigen merries van de hengstenhouder en ging enkel kroelen. Gek beest :+ wil eens zien wat ze achter 2 jaar doet als ik met eigen hengst ga dekken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 06:30

Haha vulina dat denk ik hier ook; zal wel net andersom zijn... ik hoop ook op 1 hengst en 3 merries (als die laatste merrie tenminste drachtig is..... :o ), maar ik weet bijna zeker dat het andersom gaat zijn (dat soort dingen heb ik altijd :') ) kleur heb ik echt geen voorkeur voor. Vele kansen maar het boeit me weinig. Oke heel misschien leuk als jupi een merrietje met dun gen zou geven..... :=

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:05

Wanneer wordt je merrie gescand Linda?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:17

Wat een spanning allemaal nog. De laatste merrie worden gescand. Zijn er nog die dekken?

Kleur maakt me niks uit, en geslacht uhm haha ik wil ook graag merries maar hengsten zijn ook zeker net zo welkom.

Afbeelding
Kleurkansen van Esmeralda

Afbeelding
Kleurkansen van Wild Thing (als ze drachtig is)

1 september worden mijn merries weer gescand. Wild Thing is dan 19 dagen. Esmeralda is dan 139 dagen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:47

AM_Horses schreef:
Wat een spanning allemaal nog. De laatste merrie worden gescand. Zijn er nog die dekken?

Ik ben hier aan het kijken of ik Aziza toch nog 1x hengstig kan krijgen, als ze mee werkt zal ze volgende week nog geinsemineerd worden. Maar mevrouw kennende zal ze me wel laten stikken denk ik O:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:58

Hopelijk voor jou al_Zawraa. Waarom zou ze niet meer hengstig worden ? :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:30

Vanochtend hebben wij gescand, helaas weer niet drachtig! Dat betekent dat we het volgend jaar heel vroeg gaan proberen

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:35

Ah jammer Normann-love... had je er al een beetje rekening mee gehouden?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:58

Ach wat jammer normann_love ik duim heel erg voor je dat het volgend jaar wel lukt

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:41

Ldenboer72 schreef:
Ah jammer Normann-love... had je er al een beetje rekening mee gehouden?

ja dat wel! gisteren leek ze nogal knuffelig met een andere merrie. dat is vaak een teken bij haar dat ze beginnend hengstig is. dus toen dacht ik al het zal dan wel niet.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:04

Jammer normann love, volgend jaar beter dan