Rienne, spannend hoor! Ben benieuwd wat voor veulen het wordt!
MDJ spannend hoor! Fijn dat ze weer naar huis komt!
AnniekSlijk, gefeliciteerd!
Fotsy, Liby doet het super. Zal eens niet natuurlijk *klopt af*. Ei was gister weg toen we weer scande. Dus de 21e de 18dagen scan. Zoals haar vrienden nu op haar reageren lijkt ze drachtig.
MDJ Gefeliciteerd super! Ik vind idd dat ze prachtige fotos maakt!
Dankjewel zoey julia!
hinte
Geplaatst: 05-07-16 16:04
Met Trees is het als hobby begonnen, en Hinte is gelukkig goed gelukt. Gipsy is echt aangeschaft om wat verder te komen en dan zou het toch wel leuk zijn als ze drachtig wordt. Volgens de hengstenhouder moet ik mij niet druk maken. Jonge merrie, 3 jaar en vanzelf dus haar 1ste keer. Wordt netjes hengstig en laat zich ook goed dekken. Dus we geven de moed nog niet op.....
Kabayo, Woww, mooie foto!
Myrthee_, Spannend!
linda2008
Geplaatst: 05-07-16 16:07
Vulina schreef:
Precies Linda. Fok je voor de hobby of heb je een fokmerrie echt puur voor de fokkerij. Bij mij het laatste. Als ze dan niet drachtig willen is dat echt sh*t. En niet te vaak van avater veranderen aub, ik ken iedereen net een beetje
jammer polleman hopelijk bij de tweede poging meer geluk!
mooi dat alles goed is nine
Mexx93
Geplaatst: 05-07-16 19:41
Sorry dat ik zo even binnen kom vallen, heb het momenteel heel druk met school.. Gisteren zag ik dat mijn merrie weer doorzichtig slijm verloor..waarschijnlijk dus weer niet drachtig
Vulina en Polleman, balen zeg. Ik heb hier ook een merrie puur als fokmerrie staan, zou er ook extra van balen als ze niet drachtig blijkt te zijn,
Julia_zoey, welkom hier! We zijn niet eng hoor! En heb jij even een slecht vooruitzicht, naar Amerika!
Hier ook een stresskip op en top. Enorme verlatingsangst ook. Gaat niet de bak in als er water ligt. Nu een klein stukje wei afgezet, maar dat is met uitzicht naar binnen in de stal, is alleen maar op en neer racen voor de poort, er overheen dreigen te komen, tot zelfs steigeren richting de poort aan toe. Echt een drama gewoon, wat dat betreft zitten we met de handen in het haar. Wei staat ruim een meter gras in, moet gemaaid worden maar we hebben nu nog geen weer ervoor gehad (ja, nu wellicht, maar staleigenaar heeft het weer niet aangedurfd ). Pas als het gras eraf is kan ze in een fatsoenlijke wei en kan er ook een andere pony bij. Ruimte is nu echt te klein, kan zo een hoek in gedreven worden waar ze echt in het nauw zit.
ow, dat is balen neon, hoop dat het beter wordt als er een andere pony bij komt.
Aniek! wat fijn dat het nu eindelijk is gelukt. volgende keer dat wij gaan scannen zullen we jouw Zolexje dus niet kunnen zien.
polleman en vulina, wat jammer.
mexx, wat jammer, hopelijk vals alarm
Fotsy
Geplaatst: 05-07-16 22:12
jammer polleman, maar met goede moed naar de volgende poging he
mexx oeie
maaike wat jammer dat ze zo zenuwachtig wordt, staat ze helemaal alleen, ja begrijpelijk dan, hopelijk krijgt ze vlug een maatje
nine, zie je wel, niks om zorgen om te maken kan jij weer opgelucht ademhalen Begrijpelijk hoor
AniekR
Geplaatst: 05-07-16 22:35
Juval, las het resultaat al in het Welsh topic. Maar mooie foto heb je in ieder geval nog aan de keuring over gehouden. Zo lang je er zelf maar een fijne pony aan hebt toch?
Vulina, balen van de merrie niet drachtig... Op naar een nieuwe ronde dus.
Kabayo, leuk dat je fan bent van mijn veulens, ben zelf ook wel een beetje fan hoor Vorige week was mijn moeder weer een keer mee geweest om veulens te kijken. Ze had zulke lieve foto's gemaakt van mij en mijn kleine prinsesje; En knappe foto van jouw merrie hoor! Ook erg benieuwd naar jouw Marvin-veulen uiteraard!
Quir, ik heb geen ervaring met regumate helaas. Nou ja helaas voor jou, natuurlijk alleen maar fijn als het niet nodig is
Cynthia, wat schattig dat gehinnik van Fi toen je met haar bezig was!
Linda niet zo'n goede dag gisteren? En nog druk met de sloeries dus...
Zoey_julia welkom bij de club! En leuk dat je deze hobby zo deelt met je moeder! Mijn moeder begint stukje bij beetje over haar angst voor pony's heen te komen dus koester het maar En de 40 dagen scan missen tja, dat is wel jammer, maar Amerika is ook erg mooi! Zo lang je volgend jaar maar gewoon van een gezond veulentje kan genieten!
MaritB, vooral vorig jaar (eerste dracht voor mijn merrie's) merkte ik ook dat ik wel heel voorzichtig was en bij elke misstap billenknijpen, vooral de eerste weken is inderdaad vaak spannend, dan is de kans ook het grootste dat ze het verliezen. Toch hebben ze na de eerste scan allebei op transport gestaan van België terug naar Groningen. Hier op een nieuwe stal gekomen. Mijn klungelmerrie ( ) ging uiteraard nog een keer op haar plaat. Maar gelukkig zitten die vruchtjes vrij stevig, als ze eenmaal goed zitten. Bij mijn weten is er echt iets mis met het vruchtje of de omgeving/baarmoeder als ze het afstoten, of er moet écht extreme dingen gebeuren zoals bijvoorbeeld zo'n grote wond, operaties, noem maar op.
Net als bij nine1987 werken mijn pony's ook door. Begonnen met longe, een aantal dagen na het insemineren rustig weer gaan doen. Ene merrie heeft nu dus een aantal keren weer onder het zadel gelopen. Andere in training voor de keuring, dus doel is vanaf nu echt weer 4x per week aan de longe minimaal. Oh en vorig jaar was het ook later in het seizoen dat er echt meer merrie's alsnog pakten volgens mij. In de natuur zijn het geloof ik ook juni/juli dat het de meest vruchtbare maanden zijn. Wij mensen willen het alleen graag wat vroeger hebben
AnniekSlijk wat fijn dat ze drachtig is gescand!! Op naar de 35 dagen scan!
MDJ, fijn dat jouw merrie heeft afgeslagen! Tijd om af te tellen!!
Wat betreft het niet pakken van merrie's, in mijn optiek blijft het altijd sh*t. Ik heb mijn merrie's ook echt als fokmerrie, dus het is mooi dat ze dan ook drachtig zijn. Maar ook mensen die het leuk vinden om voor een keertje een veulen te fokken willen dit graag, geven er hetzelfde geld aan uit, dus in mijn mening is het dan ook net zo sh*t als ze niet drachtig willen worden
polleman wat balen dat jouw merrie niet drachtig is ook Hopelijk deze nieuwe ronde meer succes!!
Nogmaal nine1987, wat fijn dat het vruchtje er toch nog gewoon zat! Tja het zit je dan toch niet lekker he. Mooie combinatie!
Mexx93, had je dat de vorige keer ook niet gezien? had jij niet die foto van dat 15 dagen oude vruchtje? Kan nog voor je duimen, maar je klinkt er zelf al zo zeker van...
Maaike, lastig dan inderdaad zo'n stresskip. Je kan ze helaas ook niet van alles behouden. Hopelijk kunnen ze snel maaien en kunnen ze dan het land ook op.
Hier wat de drachten betreft niet zo heel veel te melden. Lies helaas wel een klein beetje onregelmatig Dus maar een stukje met haar gestapt en weer weggezet. Hoefsmid zou gelukkig nog langskomen vanmiddag. Niets te zien in haar hoef, verder been ook niet warm. Misschien gewoon even verstapt of iets, maar even een paar dagen aankijken. Roos begint aan de longe eindelijk ergens op te lijken. Bijzet wou ze niet goed op lopen, dus heb een dubbele longe gehaald, zodat je zelf kan spelen met ophoudingen en dat gaat nu aardig. Maar pfff, wat een handen vol heb je dan ineens zelf zeg Hebben nu nog 4,5 week voor de keuring, dus hopelijk nog wat spiertjes erop trainen en buikje er af, verder ziet ze er best goed uit momenteel.
Maaike jeetje, klinkt bij jou echt verre van ideaal zeg!
Aniek, thnx voor je bericht. Stelt mij wel gerust! Ik ga ook wel met dr aan het werk thuis, ben haar sowieso aan het inrijden/doorrijden en wil dat graag voor de bevalling bevestigd hebben zodat we serieus aan de slag kunnen als het veulen geboren is. Idee van de dracht is ook dat ze meer volwassen zou worden en relaxter. Dat laatste is nu al gelukt, voor zolang het duurt
Mijn ene merrie kan ook wel stressen hoor. Vorig jaar dus 2x verhuisd (eerst voor 4 weken naar de hengstenhouder, daarna nieuwe stal) en dus lang op transport, dus was best een aantal weken op haar nieuwe stekkie even van de leg, maar een prachtig hengstveulen. Hoe oud is jouw merrie nu? Het is inderdaad wel mooi voor de ontwikkeling. En dan kan je haar de zomer een beetje aanrijden en dan een goede reden om ze ook weer even weg te zetten en niet te hard door te gaan
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-07-16 22:51
Ja, het is helaas niet anders. Normaal gaan ze begin mei de wei op, vanaf dat Neon bevalt van haar veulen. Dit jaar liep dat dus even anders. Begin mei dus geen merrie met veulen, en ondertussen waren we ook bezig met een betonnen mestbak te maken naast de wei. De omheining lag er daar uit, tijd moeten wachten op de juiste materialen en toen stond het gras al te hoog. Sarona is half mei gekomen, toen de wei dus open lag. Toen ging het nog, in de bak ging het goed. Daarna alleen maar regen regen regen, dus we kregen haar de bak niet meer in, en hooien ging ook niet. Waar het in andere delen van het land wel ging, regende het hier gewoon dagelijks. Ik heb het zo ook nog nooit meegemaakt, Neon heeft er ook 14 jaar gestaan en het ging altijd goed eigenlijk met wei. We hebben Sarona proberen te introduceren met Michael, maar dat ging niet goed (hielp ook niet mee dat Sarona hengstig was, maar gedrag van Michael was niet normaal). Andere merrie, waar ze wel goed mee kon en ze naast staat op stal, is net terug, is 5 weken bij de hengst geweest. Dat scheelt al wel iets, ze is nu wel weer wat rustiger nu deze merrie terug is. Helaas gaat deze merrie, als de wei gemaaid is, naar een ander stukje land om daar de boel te kortwieken. Dus kan ze nog niet met deze merrie samen in de wei. Ik wil haar daar niet hebben, ligt van alles op dat stuk land, waar ze zich aan zou kunnen blesseren (rekken met hout, een platte wagen, een blokhut van de kinderen). Met een rustige merrie geen probleem, die kijken wel uit waar ze lopen, maar met zo'n stesskipje die geen moment stil staat durf ik dat niet aan.
Aniek, mijn merrie is 6 jaar. Maar in gedrag wel wat jonger. Heeft de eerste 4 jaar van haar leven met een kuddegenootje op de weide gestaan en verder niet veel gedaan Ik heb haar nu ruim 1,5 jaar en eerste jaar heel rustig gedaan qua wennen aan alles. Wel er op maar niet echt rijden, af en toe buiten. Nu weer aan het oppakken, ze is wel 2x mee geweest op de trailer voor een rit maar dat is wel heeel spannend voor dr.
Echt balen Maaike, hopelijk komt er snel goed weer en loopt het allemaal weer op rolletjes