[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:19

linda2008 schreef:
Scooby spannend!!! Ben echt enorm benieuwd!!

Oehh bij cemlys ook... Spannend!! Word wel tijd voor nieuwe veulens ;) :D

Vanmiddag toch even met halster in de wei... Super trots op mijn kleine mannetje <3

[ [url=m/osHxR3.jpg]Afbeelding[/url] ]

En natuurlijk lekker mama pesten }>

[ [url=m/GVimI9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net een hartje op zn hoofd die uitloopt aan een kant.

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:22

Lijkt toch ook een 6 urielle?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:22

Spannend Urielle!! Ik Doe geen gokjes meer maar ik denk ook dat het lekker opschiet.

Hier ook vooruitgang in het uier. Vanwege nieuwe baan speelt mijn vader oppas en die neemt taak heel serieus Door 4x per dag met zijn 2 meter onder een pony van 1.19 te hangen. En vandaag vond hij het al aardig aanzetten dus ik heb goede hoop dat het geen overdragen gaat worden. Maar ze is nog gek zat en trekt nog graag sprintje!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:26

Cemlys schreef:
Lijkt toch ook een 6 urielle?

Zit ze nu al heel lang op en ook onder maar ze bevalt niet. Ik zit echt te wachten op het kegelen. Ik weet echt niet wat anders, ze heeft alle verschijnselen al laten zien maar geen veulen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:29

Frustrerend he. Had ik 2 jaar geleden met een merrie. Maiden en ging 3 weken over haha. Deze nu doet het netjes

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:45

Nou de uier van mijn merrie is bijgetrokken vergeleken met vanmorgen, niet meer zo ongelijk. Nog steeds wel een beetje maar niet meer zo erg. Ph waarde is nog steeds 6.7.
Afbeelding

Afbeelding

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:50

Het is nu echt babyboom-tijd. Leuk hoor en vooral spannend voor alle wakers. Rox zit momenteel op 298 dagen. Ze staat lekker op de wei overdag en lijkt weinig last te hebben. Geen idee hoe ze het gedaan heeft, maar vanmorgen lag er een ijzer half af. Waarschijnlijk toch energie genoeg voor een gekke bokkensprong

Ik ben nu wat namen aan het verzinnen. Voor een hengst heb ik al een idee. Ik blijf op de Griekse tour bij de hengsten. Haar vorige veulen hebben we Icarus genoemd. Nu hoop ik stiekem op een merrie dit jaar, maar de naam is lastiger. Rox komt uit de Bryolieta-stam, dus eigenlijk wil ik lita/lieta wel in de naam behouden, net als Roxylita. Maar het is wel lastig. Heeft iemand misschien nog leuke ideeën?

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:55

net even bijgelezen, en wat een leuke koppies komen er tevoorschijn zeg!
Luna wat een gave aftekeningen heeft die kleine kei leuk!
en Laura wat heb je een knappe shet <3 zal vast een mooi veulentje uit komen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:59

Je zou idd zeggen dat het niet kang meer duurt urielle.. Maar als ze al een paar dagen zo loopt.. Frustrerend!!

Gaat de goeie kant op Laura!

Nog even terugkomend op het halster verhaal. :)) Het veulen heeft niet zo veel keus, ik vind het teveel risico om het los mee te laten lopen langs het zwembad.. :n Als het écht niet gaat zal ik het waarschijnlijk de eerste dagen naar de wei tillen.. :=

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:02

hierbij enkele foto's van mijn drachtige merrie

deze werden maandag getrokken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze werden vandaag getrokken

Afbeelding

Afbeelding

wat denken jullie ervan?

Vandaag was ze onrustig. Veel krabben in de wei, veel rechtstaand slapen, en toch regelmatig eens gaan rollen

Nog even bijzeggen ze is 325 dagen ver :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:44

Michelle, ik heb pico de eerste dagen ook gedragen... :o
Hij kent meelopen aan halster natuurlijk niet en ik wilde hem niet vanaf dag 1 dwingen. Hij loopt nu (dag 4) redelijk met mama mee, maar doorgangen heeft hij nog wat moeite mee (zoals in en uit de stal is erg lastig) daar heb ik hem dan mee geholpen, nu moet hij zelf lopen maar stuur ik hem een beetje bij. Wat soms een hele opgave is om Jupi vast de stal in te laten lopen en zelf nog bij pico te staan om hem te sturen :') je kunt je vast voorstellen hoe ik er dan bij sta :')

Moet wel zeggen dat mama's onvoorstelbaar goed zijn om hun kids bij "gevaren" weg te houden dus wie weet red moeders zich wel met kleine langs het zwembad...
Ik zou hem/haar persoonlijk dan maar de eerste dagen er langs tillen. maar het ligt er ook aan hoe de kleine op halster reageert. Pico was er duidelijk niet aan toe om dat op dag 2 en 3 te accepteren, vandaag ging het al veeeeel beter!!

Edit: ook ideaal dat ik de eerste week vakantie heb! Daardoor kan ik ze nu 2 of 3 keer buiten zetten in plaats van 1x de hele dag. Hoe vaker ze iets doen, hoe makkelijker het natuurlijk word :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:54

michelle en het halster is vaak geen probleem vind ik maar zodra er druk komt, ontploft de boel :D hier toch _O-
vandaag mijn hengst uitgebroken stond lekker op het gras en Flo hield haar beeb toch mooi bij zich aan de andere kant, oef was even spannend maar Flo is een harde beschermende mams hoor :=

lauraa kan nog voller maar je weet maar nooit

quincy ook komt er beweging in maar moet nog voller

urielle en cemlys die lijken er toch best klaar voor

rowan wat een prachtig dotje, en ben benieuwd naar Bo's veulen

linda hij is heel speciaal en zie het zo voor me hoe jij daar staat ~~}>

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:58

Ja als het echt niet gaat dan zal ik dat ook doen. Ik heb een logeerlijn van dat touwhalster touw, weegt haast niks, heb al overwogen om het veulen daaraan mee te nemen naar buiten als dat gaat. Dan kan ik het speling geven als hij/zij niet dicht bij mams blijft, heb je net wat meer ruimte dan met een halstertouw.

Ik heb ook het geluk dat ik momenteel alleen weekenden werk, dus tijd genoeg om ze een paar keer buiten te zetten.

Eerst maar afwachten tot het veulen geboren is, misschien doe ik het dan wel allemaal weer anders. :') Kan iig niet meer wachten. *\%/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:59

Flo is een goede mama :j
toch super bijzonder hoe ze dat dan doen en regelen :)
Jupi doet het ook als Pico te dicht bij het hek komt, dan wurmt ze zich er gauw tussen :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:00

Afbeelding

Uiertje vanavond. Zo te zien duurt het nog wel even. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:35

Merrie hier al sinds uur of 5 niet meer eten. Beetje schrapen en flemen af en toe. Nu weer een dutje

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:01

Cemlys schreef:
Merrie hier al sinds uur of 5 niet meer eten. Beetje schrapen en flemen af en toe. Nu weer een dutje

Spannend, heel veel succes vannacht! Ik ga nu de laatste ronde in de koeienstal doen en de paarden binnen halen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:14

Succes aan de wakers

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:18

Het beloofd weer een spannende nacht te gaan worden hier! Succes voor alle wakers :Z

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:23

Ik heb even een tijdje stil mee gelezen, het topic loopt zo hard en ik ben op het moment erg druk met afstuderen.

Maar ik wil iedereen die een veulen heeft gehad feliciteren. Ik las wat spannende verhalen, maar gelukkig is alles goed gekomen!!!!

Voor de waker super veel succes!

Met mijn merrie gaat alles top, staat lekker rond te zijn!! Ze is nu 278 dagen drachtig, dus de magische 300 dagen grens komt in zicht, maar pff nog 8 weken wachten. Als ik jullie ukkie foto's zie wil ik ook graag een veulentje!!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:30

Succes voor alle wakers!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:47

Arianne, Wat een geweldige foto hier smelt je van. <3 . Zo te zien al helemaal besmet met het ponyvirus.

Caesar, Wat een top vader, zie het helemaal voor me :D . Het goede weer is ook bij Cato aangeslagen,

Carika, heerlijk leren en bruine benen krijgen, en nog een top uitzicht ook, is er nog wel iets vh leren gekomen.

Larissajulia, leuke merrie en King William is ook mooi zeg had even gespiekt. Over witte haren,hmm onze bruine merrie heeft dat ook wel maar is dit jaar niet drachtigen ook nu heeft ze dat. Haar volle broertje hebben we ook. en deze heeft dat niet. Geen idee dus wij hebben haar pas 11/2 jaar

Onley, 336 dgn maar de uier wil nog niet, hmm lastig als ze het ieder jaar anders doen :(:)

Scooby, fijn he hulp met foto"s,wel net zo makkelijk. Uier is mooi hoor, alles nog rustig nu? Toch wel spannend nu hoor, ben benieuwd!!!

Suus-Elvira, je zou eigenlijk altijd direct een camera moeten hebben he, zooo lastig op het juiste moment, had hem vaak op stal liggen maar dan nog ben je te laat.

DL, oooh die Shotty, geweldig dat het zo goed gaat. En Bo al iets vulling op 315 dgn,

Linda, halster gelukt *\o/*

Urielle, Future is het echt beu he :(:) , 344 dgn hoop voor Future en jou dat het nu toch is wil komen.

Lauraa, 343 dgn ook voor jou mag het nu wel. Hoe was het trouwens zondag met de hond gegaan bedenk ik ineens? En Natanalientje ziet ertop uit zeg, Kan ik me ook iets voorstellen bij de uier foto's :D

Stal Wiza, Rox 299 dgn, pff namen er zijn er hier vast veeeeel creatiever dan ik hoor!!

MDJ, zal de eerste week even lastig zijn hoe het, het makkelijkst gaat.Of eventueel een stuk afzetten als dat mogelijk is. Geeft dan toch iets meer begeleiding zeg maar.

Quincy, merrie ziet er goed uit, lekkere appeltjes en op 325dgn, de uier heeft nog wat tijd nodig om voller te worden denk ii.

Cemlys, ???????? nog niets??????? Begin nu toch wel te twijffelen ad ooievaars hoor :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 02:49

Nee nog niets. Geen idee wat ze allemaal aan het doen is. Net een hele tijd achter in de box in het stro zitten rommelen. Al een tijdje gelegen daarvoor. Maar heb zelf ook wat geslapen tussendoor. Zie ze wel regelmatig flemen en schudden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 03:06

hmm flemen is wel een teken dat er iets aan de gang is!!! Hou haar maar goed in de gaten hoor.

Succes alle wakers, ik ga :z

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 03:21

Spannend hoor cemlys!