[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:32

_O- hahaha zo is de mijne ook

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:55

Pfff soms echt niet grappig hier.
naar mij toe is ze heel knuffelig en ik mag alles.
Naar de andere pony's toe echt een bitch, bijten en jagen en schoppen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:05

Ken het ja... Onze hengsten zijn zo lief he en dan kijk je naar de merrie wei en daar is het iedere dag weer ruzie. Ze eten wel samen en drinken samen maar ze zoeke gewoon ruzie onderling. En dan staan in de wei ernaast de hengsten zij aan zij gewoon toe te kijken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:29

Leuk al die bitches. Heb er hier ook nog wat staan :P

Zie al veel mooie blikjes voorbij komen :)

Marije ik hoop ook niet dat ze verworpen heeft. Dat zou echt zonde zijn!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:40

Marije, hier ook een merrie die hengstig lijkt. Is gewoon drachtig. Eerste jaren ook altijd mijn twijfels over gehad. Voor de zekerheid had ik je merrie ook nog een keer laten scannen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:33

Pepper was ook hengstig maar nog gewoon drachtig.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:36

Mijn merrie is de hele dracht al hengstig nu toevallig weer! Maar de kleine is nog druk en dr buik veranderd continu van vorm dus het gaat prima!
Vandaag de intocht van sinterklaas vlakbij en dat soort dingen vind ze prachtig dus wij er heen gelopen.. Was net een jong veulen zoals ze liep te huppelen, en dan die buik er achteraan schommelen geen gezicht! Kop dr op staart rechtop en dan hangt er een mega skippybal tussen _O-

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:27

hihi die boze blikken zijn wel herkenbaar. Gelukkig niet naar mij toe, maar zeker wel naar andere paarden.
MarijeR, ik duim voor je dat het veulen nog lekker warm in Snazzy zit! Fijn dat de DA er nog een keer naar gaat kijken.

Hoe vaak enten jullie trouwens jullie drachtige merrie's? Wij doen met 4 en 10 maanden influenza + tetanus en op 5, 7 en 9 maanden Rhino. Wish is donderdag geënt en Fairy is volgende week aan de beurt :)

Ik heb vandaag een foto gemaakt van Fairy haar uier. Wat vinden jullie ervan? Is dit normaal voor 7 maanden dracht?

Afbeelding

(inclusief teddyberen vacht := )

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:03

sultan15 doe je alle paarden van stal enten tegen rhino?
Mijn dierenarts is van mening dat een rhino enting alleen effect heeft als alle paarden op de stal geënt zijn.

Wat betreft de normale enting ent ik niet vaker of op een andere tijd dan normaal.
Dus gewoon elk jaar en dat is toevallig in september

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:09

Ik ent straks extra halfjaarlijks. Alleen influenza en tetanus, rhino doe ik niet.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:19

ponyparadijs bij ons worden helaas niet alle paarden tegen rhino geënt. Kelly en ik hebben ook ontzettend getwijfeld of we Wish en Fairy wel of niet tegen rhino zouden laten enten om dezelfde reden die jij noemde. Uiteindelijk toch besloten om het wel te doen. Meer voor ons zelf zodat we er in ieder geval alles aan hebben gedaan mocht er wel rhino uitbreken. En onze dierenarts zei dat de enting sowieso niet 100% zekerheid geeft, maar toch net iets meer als je wel ent. Blijf het een lastig iets vinden hoor of je nou wel of niet tegen rhino moet enten...

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:27

nieuwelingen welkom. gezellig,

wat een mooie buikjes komen er voorbij,

marije nog even en je kan echt gaan aftellen, (en wij jou merries weer volgen).
en ik hoop dat ze niet verworpen heeft,
misschien inderdaad even scannen met de entingen (dan is hij er toch)

ponyparadijs wat leuk die sprongen van je merrie ze is duidelijk blij dat ze weer aan het werk mag,

Sultan15 is dit haar eerste veulen?

even foto`s op de pc zetten van mijn merrie en dan hier plaatsen

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:44

polleman dit is haar tweede veulen. Haar eerste veulen is begin september afgespeend. Daarna is de uier geslonken tot hoe hij nu is.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:49

sultan15 schreef:
polleman dit is haar tweede veulen. Haar eerste veulen is begin september afgespeend. Daarna is de uier geslonken tot hoe hij nu is.

Bonita heeft dat ook heel lang gehad naar afspenen,

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:56

polleman schreef:
sultan15 schreef:

Bonita heeft dat ook heel lang gehad naar afspenen,

Oke dat stelt me toch wel wat gerust. Ik denk ook gewoon dat het nog door het afspenen komt en nu niet wegtrekt omdat ze weer drachtig is. Ik hou het gewoon goed in de gaten en mocht er ineens een grote verandering zijn dan laat ik er wel aan DA naar kijken natuurlijk! :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:11

foto van 15 dagen terug
Afbeelding

op moment ook niet echt normalen gezichten op de foto.

134 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

(mijn eten oprotten)
Afbeelding

(hoe durf je me aan te kijken)
ze stond voor de opvoelbox maar werd boos op hem en draaide naar hem toe.
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:02

Haha, die laatste :)

Poeh Marije, het is toch te hopen van niet zeg, nog even opnieuw scannen klinkt als een plan.

Hier zijn de veulens van dit jaar vandaag afgespeend (1 was er al bij weg, die was verkocht op een veiling) en de mama's to be lopen met zijn vijven in een wei verderop. Gekke gedachte dat we over 5 maanden alweer 3 nieuwe veulens kunnen hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:48

Ik ent 1 keer per jaar, we zitten nu zo'n beetje tegen de enting aan. Rhino doe ik niet, aangezien de rest niet ge-ent wordt.

Gisteren heeft Neon in de wei pis-merrie gedrag vertoond. Ruin snuffelde aan haar, ze begint te meppen en te pissen tegelijk. Zo heb ik haar nog nooit gezien, zo ken ik haar ook niet. Toch maar even in de gaten houden. Hengstigheid toont ze normaal ook niet, stal is ook niet extra nat of zo. Misschien toch maar een keer extra scannen als ik er niet gerust op ben, eerst nog maar een paar dagen observeren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:23

Dat klinkt als pissen van woede Neonlight, daar zou ik mij geen zorgen om maken.
Doen de merries hier ook vaak. En dan eerst zelf de hengsten een beetje gek maken om daarna heel boos te worden :')

Snazzy loopt echt piesend bij de hengsten voorbij, bijna niet mee te slepen. Bolle rug, niets van meppen oid.
Maar de hengsten vinden haar niet interessant dus ik ga er maar vanuit dat het nog goed zit.
Als de DA er is voor het enten overleg ik nog wel eens.
Zou nu toch weinig anders met haar doen, drachtig of niet. Hooguit dat ze in de molen zou gaan iedere dag als ze niet drachtig is. Minderen van voer gaat ook niet, ze krijgt al amper meer dan lucht en hooi.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:48

MarijeR schreef:
Hier nog niets van uiers oid :D
Komt in de loop van volgende maand wel gok ik. De meeste merries beginnen hier zo rond 5/6 weken van te voren met wat uierontwikkeling.

Vandaag stond Snazzy ineens uitgebreid bij de hengsten te piesen. Of ze is gigantisch in de war of ze heeft in de afgelopen paar weken haar veulen verloren in de wei. Heb haar 3 oktober nog laten scannen en toen zat er nog een veulen in.
Ze is zo baggervet dat het vanaf de buitenkant ook niet echt te zien is op 243 dagen :roll:
Heb haar nu 's nachts op stal en dan lijkt ze op de cam wel weer een aangespoelde walvis, net als andere jaren...

Ik denk dat je het wel gemerkt had als ze verworpen had als ze al zover in de dracht zit. Piesen bij de hengsten doen wel meer drachtige merries. Roxy plast nooit buiten de stal, alleen als ze hengstig is. Nu ze drachtig is piest ze overal. En er zijn best veel merries die hengstigheids verschijnselen krijgen tijdens de dracht door de hormonen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:51

Mijn merrie is eind maart uitgerekend maar heb net gekeken ze moet begin maart haar enting hebben... Wat is slim? Eerder enten (over 2/3 weken bijvoorbeeld) of gewoon moment dat ze moet?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:59

Zo ziet Roxy's uier er nu uit met 220 dagen. Ze heeft nog niet eerder een veulen gehad.

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:46

Een normaal uier toch?

Ik ben niet blij!!! Stomme schimmels...

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:52

Hahaha lekkere viespeuk!! :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:55

Leek ook pissen van nijdigheid, daarom zei ik ook pismerrie, maar zoals ik ook al zei, zo ken ik haar niet. Heeft ze nooit eerder gedaan, ook niet naar hengsten toen ze drachtig was.

Nicole, week of 4 voor het veulenen is perfect (dus wel iets eerder dan nu). Dan krijgt het veulen die anti-stoffen helemaal mooi mee met de biest. Wordt juist ook geadviseerd, enkele weken voor het veulenen enten.