[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:44

Whow dat klinkt echt leuk een Horsebead maken feestje.. dat zou echt wat voor mij zijn (al ben ik wel wat ouder dan de leeftijdsgroep voor een kinderfeest ;) )!!

Wat jagen betreft.... oeei dan gaat dat hier echt iets anders....
Jager hebben hier Het Recht om over ieders landgoed te lopen en te jagen! Ze mogen niet in een cirkel om het huis heen jagen maar op de wei dus wel.
Gelukkig waarschuwd de jager hier altijd netjes als ze een drijfjacht organiseren. Dan kunnen we tijdig de paarden op stal zetten.

Meestal gaan ze gelukkig niet door ons land (vlak, zonder beschutting voor het wild, dus niks te vinden), maar wel door het maisland ernaast en het achterliggende bos.
Ook voor ons huis wordt veel gejaagd. Het schothagel is me wel eens om de orgen gevlogen. -:(- -:(-
Maar ik maak me er drukker om dan de paarden, die worden er inmiddels niet meer koud of warm van.
Het enige wat ze eng vinden zijn de honden met hun fluoriserende jasjes aan, in het mais uit het mais. Dat maakt ze onrustig.
Het schieten doet ze niks.

DL stil zonder kleintjes, maar wel top dat ze verkocht zijn.

BL Donna buik op pootjes is echt schattig... mooi rond is niet lelijk toch?

Muzefee das ook weer een lekker buikje op de foto.

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:12

Muzefee wat een mooi buikje heeft heaven zeg..

bl buik op pootjes is inderdaad echt een buik op pootjes :P

Noiva: Ach je weet nooit.. je hoeft maar iemand te hebben die er gelijk voor valt.. Zo heb ik mijn veulen van dit jaar ook goed kunnen verkopen, maar ik zette hem met 2 maanden al op internet en die mensen hebben hem helemaal kunnen volgen en zijn daarbij zulke leuke mensen.. Dus toen mocht die wel weg :)

En inderdaad word dadelijk stil zonder de veulies.. Heb nu nog 3 hengsten staan en die zijn voort zo knuffelig geworden, dat ze TE knuffelig zijn en ik dus als ik niet uitkijk onderste boven word gelopen.. Al helemaal als er eten in het spel is..

Zo nu heb ik mijn pauze weer gehad en kan ik om half 1 weer lekker gaan poetsen vor 3 uurtjes :P heb echt droge handen nu van het chloor enzo :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:15

DL Poets ze!
ik ga nu ook mijn handen laten wapperen maar dan hier thuis.
-O-

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:35

Kwam er net achter dat het vandaag precies nog 4 maanden is tot de uitgetelde datum van Hera :D benieuwd of ze dat haalt!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:50

:wave:

Zo, kom ik op het werk, hoor ik daar dat ik volgende week 2 dagen ben ingepland. :+ Zou nog horen hoe het zit, 2 dagen vind ik wel een goed idee eigenlijk. O:)

Iedereen verder druk bezig zie ik wel! :D

4 maanden nog maar, schiet echt op! :D

Ik zal even pakketje klaarmaken en over iets meer dan een uur richting Heaven. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:11

*Schudt topic wakker*

Heaven liet toch weer toe dat ik even voelde! :+: Blijft een lekker zinnige pony, haha!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:19

Haha, Izz vind het ook de ene keer wel goed en de andere keer niet... eigenwijze beesten ;-)

We zullen binnenkort weer foto's maken, vind ze wel veranderen nu...

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:20

Ik vind die Beads trouwens wel heel coowl, ga strax ff op je site kijken Muzefee!! ;-)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:21

4 hihi hier nog het dubbele!!
Kyra is vandaag 116 dagen drachtig en heb nog steeds geen zin gehad in foto's maken.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:30

Ben net nog even wezen rijden maar man wat een brok spanning! Lady hoorde echt overal spoken en kop erop en dribbelen maar... Waaide en regende natuurlijk ook best hard buiten maar dit heb ik nog nooit met haar meegemaakt. Ze was echt mega stresskip... Gelukkig weer rustig en ontspannen kunnen krijgen maar dat koste nog wel aardig wat moeite. Maffe merrie...

Hier moeten we ook nog wel wat langer dan 4 maanden... zijn pas net over de helft!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:49

4 maanden? Dan hoop ik dat ze al weer drachtig zijn voor 2013 :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:44

hih Marije echt grappig zo de tijdverschillen.
Nou kyra wordt veeeel te vet, kan haar ribben niet eens meer voelen.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:49

Ohwjah echt he....
Bij jou mogen ze al bijna (stiekum jaloers)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:10

Verschil moet er wezen toch! We verspreiden de blijde berichten, als we allemaal tegelijk zijn is het ook zo saai. :P

Bwuh, ik mag wel eens afspraak maken bij de tandarts, pijn gaat toch wel licht door pijnstiller heen, of ik denk er teveel aan... :+ Maar zal het weekend toch door moeten, dus dan nog maar even pijnstillers en maandag maar eens bellen, tenzij het echt te gek wordt, dan kan ik weer eens gezellig naar een weekendtandarts.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:43

Pff en ik ehmm fab :P zijn nog niet eens op de helft :P Ach we blijven lekker zitten denken en dromen :P

Poetsen weer gelukt.. Morgen nog 1 dagje werken en dan weekend :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:44

Hera schreef:
Kwam er net achter dat het vandaag precies nog 4 maanden is tot de uitgetelde datum van Hera :D benieuwd of ze dat haalt!

Leuk leuk leuk! Ben benieuwd wie er eerder is!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:00

Hahahaha marije: jij bent dan ook wel een heeeeel vroege vogel e! En je dames ook! :+
Muzefee: heb nog geen tijd gehad om mijn ruin zijn hals te meten voor de bead, kom ik vandaag of morgen nog wel even aan toe! Ai tandpijn is p*kkevervelend! Hopelijk hou je het uit tot na het weekend! :(:)

Eigenaresse van hera vertelde me gisteren dat ze 8 januari haar laatste jumping heeft gepland, een nieuwsjaarsjumping van hoogte 95cm, dus das exact 3 maanden voor haar bevallingsdatum, vind ik een mooie tijd om niet meer op parcours te gaan!
Gisteren hera nog een keertje los gezien zonder deken op... ze heeft toch maar een klein buikje hoor als ik vergelijk met de rest van de merries hier :') maar ze is toch ook zo langgelijnd, jeezes kwam er achter dat ze dezelfde dekenmaat (bovenmaat) heeft als mijn ruin en ze is maar liefst 13cm kleiner :o die kleine van mij zit lekker diep verstopt denk ik... ook nog steeds geen beweging gezien of gevoeld. Qua conditie gaat ze ook nog steeds heel goed, enkel wat sneller moe in galop, voor de rest is ze lekker fris en actief...

Mijn ruin leefde zich gisteren in de binnenpiste ook lekker uit! Die zag gewoon bruin van het rollen (doet hij buiten niet als het nat is) en die heeft er wat bokken uitgegooid, de gekke kerel!
Morgen gaan we hem (eindelijk) scheren en dan ziet hij er weer tiptop uit voor de rest van het winterseizoen...

Eefiepeefie: ja spannend e!!! :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:23

Goedemorgen! :)

Gaat al beter gelukkig!

Gisteravond een leuke actie op de Horse Beads Facebook gezet, ben benieuwd! :D Zal straks eerst naar het postkantoor, pakketjes passen niet meer door de brievenbussen, die smalle gleufjes zitten er alweer op. :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:28

ow leuk Muzefee ga even zoeken op Facebook Hoe heet je daar?

De dames zijn hier door de harde wind ook aardig 'heet'. Na ja wat je dan heet noemt.
Maar ze zijn duidelijk drukker.

3 maanden spingzwangerschapsverlof is toch netjes Hera! Ach die buik zegt niet alles hoor. Bescheiden buikje geeft niet per definitie klein veulen dus ach...

hahaha marije wil over 4 maand al weer drachtige merries hebben. *\o/*

Zo hebben wij tenminste het hele jaar door veulentjes te kijken en ons te verheugen voor anderen. Leuk leuk.

ik heb gisteren ook even heerlijk gepoetst.
Cantate vindt het echt heerlijk. Die vouwt zich helemaal om mij heen. Ik kan gelukkig ook overal aankomen.
Dat is wel handig.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:32

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:39

Koatictjinta: idd is heel netjes, dan wordt het ook wel zwaar voor hera denk ik... ook al zie je de buik niet zo, er zit toch wel echt een veulenkind in :)
Ja, heel het jaar door baby's verwachten en zien geboren worden, zalig toch!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:41

De merries beginnen hier al weer te verharen dus borstelen en kriebelen vinden ze heerlijk.
Amy zit vandaag trouwens op 250 dagen. Nog 10 weken tot de uitgerekende datum. Moest vanmorgen ook even foto's maken voor wat papierwerk dus die zal ik vanavond ook uploaden.
Dynamic hoeft nog maar 32 dagen tot het mag komen, dat telt lekker af :D

Het filmpje wat Bimmetje laatst plaatste, daar had ik de hele dvd van besteld en die is erg mooi!
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 09-12-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:42

Ja, ze gaat hard die dames van jou!! :D
Ben benieuwd naar je eerste nieuwe spruit!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:45

Jeetje, 32 dagen, da's gewoon nog maar een maand... Dus ook krap aan 2012. :P

Ben er ook achter wat ik heb in m'n mond. Heb altijd al gevoelig tandvlees, dus dit is een ontsteking die nu dus uitzet... Even geinformeerd wat ik er aan kan doen, beste is om de plek gewoon goed te poetsen, eventueel totdat het bloed en dus ook schoon kan bloeden. Joepie!... :+ En neem nog wel een ontstekingsremmer, ben ik er hopelijk weer snel vanaf.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:54

Beter Hera.. lekker 3 maanden rustig aan doen.. Dat mag ook wel :)

@ Muzefee: Lekker is dat.. auw...

Ik hier waarschijnlijk toch een nieuwe pony gekocht :) een 8 jarige nsps kroon merrie van Desa op bokt :) gaan we morgen halen als het goed is :)