Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:30

Of de draadjes er nog zitten zal afhankelijk zijn van het hecht draad. Bij het paard van mijn baas zit de hechting er ook nog in.
Alleen dat enkel het draadje open geknipt/gesneden wordt lijkt me vreemder want ze hebben juist die stukjes huid weg gesneden zodat die aan elkaar gaan groeien. Op dat moment zitten die draadjes er dus voor nop.
Op het moment van veulenen moet ze ingeknipt worden.
Ik wist trouwens niet dat het ook vantevoren al mocht! Maar wrs is dat omdat de wond in 2 weken toch niet gehjeel kan dichten dus zo open scheurt (op de goede plaats) op het moment dat ze aan de gang is...

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:20

Ik heb er geen verstand van hoor van dat hele dichtzetten. Maar nu vroeg ik mij af, hoe moet dat dan met plassen? Als dat allemaal dichtgroeit lijkt mij dat toch lastig.
Ik heb er wel eens eerder van gehoord van dichtzetten, maar ik vind het altijd nog een beetje een raar idee. Ik bedoel, denk je eens in hoe het voelt als ze bij jezelf de boel dicht gaan naaien .

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:27

Pinky, ik heb er eens over gedacht en ik denk dat mijn veearts gewoon de draadjes eruit heeft gehaald en een klein sneetje ofzo, zodat het daar zo opengaan bij de geboorte. Bij de vorige geboorte zat het bovenste gedeelte eerst nog half dicht en ging dit pas open toen de beentjes eruit kwamen.
Maar moest hij dat echt hebben opengesneden dan zou dat toch alweer aan elkaar zijn gegroeid bij de geboorte (ze is 3 weken tevoren opengemaakt, dat werd aangeraden en dan 3 weken overtijd, dat is 6 weken, op die tijd is een wonde toch genezen?) en dan zou dat toch moeten bloeden hebben?
Zal het eens vragen als hij komt, misschien zijn er verschillende technieken oid.

En Marquez, natuurlijk blijft dat 'oog' onderaan open. En ja, niet leuk, behalve een beetje ongemak van de verdoving heeft mijn merrie daar absoluut geen last van hoor. Een baarmoederontsteking of veulenverwerpen lijkt mij nog minder leuk.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:30

Pinky_girl schreef:
Ik wist trouwens niet dat het ook vantevoren al mocht! Maar wrs is dat omdat de wond in 2 weken toch niet gehjeel kan dichten dus zo open scheurt (op de goede plaats) op het moment dat ze aan de gang is...

Pinky er komt ee ngaasje tussen dus het kan iet weer aan elkaar groeien. Maar het mag zeker

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:34

Ik denk dat mijn veearts het anders doet dan want een gaasje was er echt niet tussen
Nuja, hij weet wel wat hij doet denk ik en vorig jaar ging alles ok, dus ik ga me daar geen zorgen om maken

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:36

Hmm mijn stuk maar weer opnieuw typen, bellen en typen gaat niet.

De eigenaar vind het maar onzin dat opknippen, erg vaag want we zijn al een keer eerder een merrie kwijtgeraakt door dat alles openscheurde, mede door ouderdom.

Normaal gesproken zou Emmanuella in een box staan met camera beveiliging, alleen daar staat nu een Fries in. We hebben 4 merries die in feb moeten. Ik bemoei me alleen met de warmbloeden.

Ik kan een va opbellen, alleen het zijn mijn paarden niet. Wat zouden jullie doen?

Want haar kling is al niet zo mooi en waarschijnlijk moet ze weer dichtgezet worden, dus dat lijkt me ook niet een pretje voor als ze helemaal uitscheurt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:41

Wilt de eigenaar wachten tot ze bevalt? En weet de eigenaar dat ze/hij er bij zal zijn?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:03

ben naar hol geweest.... ze was lief en geen uier te zien gelukkig...
de foto's heb ik moeten verlichten
Afbeelding
Afbeelding

ze is gegroeid he.... baby dan he..

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:06

Zo haar buikje groeit lekker door zeg!Ziet er goed uit hoor!

princequillo
Fotograaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:26

mijn merrie is nu 6 maanden drachtig van ub40 . Ze is 11 mei uitgerekend . dan staat er op stal nog een arabische merrie drachtig ongeveer net zo lang als nikita.
gr. shona

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:42

@hollybolly: idd behoorlijk gegroeid

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:46

jessje schreef:
Pinky, ik heb er eens over gedacht en ik denk dat mijn veearts gewoon de draadjes eruit heeft gehaald en een klein sneetje ofzo, zodat het daar zo opengaan bij de geboorte. Bij de vorige geboorte zat het bovenste gedeelte eerst nog half dicht en ging dit pas open toen de beentjes eruit kwamen.
Maar moest hij dat echt hebben opengesneden dan zou dat toch alweer aan elkaar zijn gegroeid bij de geboorte (ze is 3 weken tevoren opengemaakt, dat werd aangeraden en dan 3 weken overtijd, dat is 6 weken, op die tijd is een wonde toch genezen?) en dan zou dat toch moeten bloeden hebben?
Zal het eens vragen als hij komt, misschien zijn er verschillende technieken oid.

En Marquez, natuurlijk blijft dat 'oog' onderaan open. En ja, niet leuk, behalve een beetje ongemak van de verdoving heeft mijn merrie daar absoluut geen last van hoor. Een baarmoederontsteking of veulenverwerpen lijkt mij nog minder leuk.

Daar heb je gelijk in hoor en ik onderschat het nut ervan ook niet, maar ik persoonlijk denk altijd eerst 'auw' terwijl ik weet dat het beter is voor de merrie (ze hebben er vaak ook geen last van). Snap je het is een beetje een onderbuikgevoel

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:14

Nee de eigenaar vind het niet nodig om haar te laten uitknippen...

Bij deze merrie weet je het nooit wanneer ze gaat bevallen, ik doe elke dag al royaal stro in de box.

Lekker buikje Hollybolly, wat is dat voor 1?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:35

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:41

Aahh oke een gaasje, dan wordt het mij iets duidelijker
Hier hebben ze een birth alarm dus zijn erbij als het gebeurt en meen dat dan gewoon de da kwam knippen...

Overiggens is ze dit jaar niet dragend geworden... Dus het dicht zetten had achteraf weinig zin. Wellicht voor het jaar erop...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:44

adriana schreef:
Nee de eigenaar vind het niet nodig om haar te laten uitknippen...

Dan neemt deze persoon een groot risico. het is niet alleen de kling die helemaal open kan scheuren , maar ook de anus kan aangetast worden. En dat lijkt me voor de merrie geen pretje, en ook niet voor de baarmoeder. Ik zou de persoon toch maar eens overtuigen van het nut om wél op te knippen (of 100% zekeraanwezig zijn). De gevolgen zijn écht niet te overzien. En ook niet nodig als je gewoon 1 simpel dingetje doet (en dat is de da bellen)

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:46

word tijd dat ik eens foto's ga maken van de dikke buik van mijn pony ze loopt vlakbij huis in het bos...dus ga zo af en toe eens langs om te kijke hoe het gaat maar ze is nou sinds de laatste keer echt super gegroeid in omvang

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:51

ja idd , die tweede dat lijkt me wel wat!!(camera dan he )
Ga ik ff nog voor rondneuzen.
Heel vaak ook in aanbieding bij Lidl en Aldi hoor!!

Powie, ik zou zelf kiezen voor zand denk ik, rubber matten kunnen ook heel glad worden als ze nat zijn!
Hoop dat je ze zo nog een beetje kunt vermaken!

Treesje was vandaag weer in opperbeste stemming...Vandaag of morgen zal ik toch es met mn neus in mn all weather tuft bodempje vliegen denk ik!!
Maar ja, dan meld ik het natuurlijk ook he?!
Iedereen... tot morgen en niet meer teveel typen, want dan moet ik morgen zooooooveel bijlezen...

Oow ja, morgen maak ik foto's, en die mail ik dan ff door naar een vrijwilliger!!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:07

adriana schreef:
Lekker buikje Hollybolly, wat is dat voor 1?

bedoel je het ras van hollyday?

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:14

pff ik vroeg me ook al af hoe dat dan met plassen moest gaan..
maar is dus al uitgelegt..

maare die buiken van vorig jaar.. pff wat een omvang zeg!! OMG!! haha..

vrijdag komen er van mij ook weer buikfoto's bij nouja niet van mij maar van uk en sterre

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:18

Ja ras afstamming, waar ze drachtig van is

Ja Sammie ik ben het helemaal met je eens, ik ga morgen zelf maar eens de va bellen. Al is mijn moeder het daar niet mee eens omdat het mijn paarden niet zijn.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:46

Adriana: De veearts zal toch ook bij het dichtzetten erbij verteld hebben dat ze voor de bevalling weer opengemaakt moet worden! Je denkt toch niet bij jezelf: laat de boel maar inscheuren. Ik zou idd ook zelf de veearts bellen en die dan met de eigenaar laten spreken, want dit kan echt niet.

Voor de rest ( ) :mijn merrie is dichtgezet en daarna zelfs nog een keer met KI gedekt, als de veearts daar nog helemaal in kan komen kan er zeker nog wel geplast worden he

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:09

De eigenaar zei dat de merrie op de zwakste plekken zal inscheuren... ik kan me zo voorstellen dat dat erg pijnlijk moet zijn!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:24

Wat een ongelovelijke droplu.l(!) Het scheurt waar het wilt en gaat echt niet netjes open waar de kling is vastgezet.(dat is gewoon 1 gedeelte) Heel de anus kan beschadigd worden en dat kan niet worden gemaakt totdat het veulen van de merrie is (ivm met bacterien in de ontlasting moet de merrie flink uitgehongerd worden en dan produceert ze ook geen melk). Ik begrijp niet dat iemand zo'n risico wilt nemen.

En ja dat doet zeker pijn, maar de merrie heeft geen keuze. De weeen zijn zo krachtig en sterk dat ze wel door perst.

Oeh! Hier ben ik echt kwaad om hoor. Kijken of hij het leuk vind om een kind door zijn gaatje te laten komen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:34

Hoe duur zou het zijn om een merrie open te laten knippen? Ik snap de eigenaar ook niet, ik zal morgen maar weer gaan zeuren

En idd je mening over de eigenaar klopt wel, zo denk ik er ook vaak over... Maar ja, we hebben nog 3 weken tijd om hem te overtuigen.