Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:33

Loolapelooza schreef:

Ik had laatst zo een vage droom, een zekere merrie Senna genaamd (ben vergeten van wie deze was, Jeddah? Mac? Iemand anders? ) had een lichtbruin merrieveulen gekregen met rechtsvoor en rechtsachter 2 witte sokjes en een kolletje Verward Volgens mij is Senna helemaal niet drachtig? Clown (was dat niet die jonge merrie?)
Bestaat er uberhaupt wel een Bokt-kraamstal-merrie met de naam Senna? *LOL*

Vanta is nog steeds drachtig, en na het longeren trekt de uier weg. Vannacht hoef ik iig nog niet te waken. Haha!
Haar uier is trouwens van medio januari in "ontwikkeling".

Hihi, nee Senna is niet drachtig, maar Senna is wel de dochter van Simply Haha! Dus er is een connectie Knipoog .

Op hoeveel dagen zit Vanta nu?

@lowara, lekkere buik begint ze te krijgen!
Leuk he? Kippen! Ik heb er ook 7, Gijs (haan), Roodkapje, Beauty, Indy, Polly, Pareltje, en Zaphira, ze zijn gelukkig (bewust) allemaal een andere kleur, kan ik ze mooi uit elkaar houden!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:36

En jeddah nog nieuws of moeten we die 5 dagen echt gaan afwachten! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:43

Denk dat we nog die 5 dagen moeten afwachten.... Haha!
Ik ga straks even melk kijken... ze staat nu te staan, loopt af en toe een rondje en briest elke minuut een paar keer.... Briesen jullie merries ook zo overdreven??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:54

Had nog foto´s beloofd van afgelopen woensdag dat Kiel precies nog een maand te gaan had. Zie hier altijd van die mooie uierfoto´s, maar dat lukt me bij Kila toch echt niet hoor... Hieronder zie je het resultaat van een uierfoto bij Kila. En even een vraagje aan MarijeR, Kila en Macy zijn op dezelfde datum uitgerekend. Heeft Macy nou veel uier of Kila weinig?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van haar? Lekker dik of niet?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:03

Aaahh..mijnalbum doet het niet (heb jij dat ook Sanne?) en nu kan ik mijn buik-foto's niet uploaden Boos!

Schiet al aardig op allemaal hier met de buiken. Hoe is het met Sim?
Lady wordt steeds liever, ze komt nu naar me toe lopen als ik op stal aankom, eerst was het hooi veel en veel belangrijker. Ze is helemaal weg van onze oude man (31 jaar) en eerst kon ze hem niet luchten of zien...rare wezens hoor, die drachtige merries.

Lachmar: wat een droppiej zeg, hoe oud is het veulen nu?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:22

jeddah schreef:

Hihi, nee Senna is niet drachtig, maar Senna is wel de dochter van Simply Haha! Dus er is een connectie Knipoog .

Op hoeveel dagen zit Vanta nu?

@lowara, lekkere buik begint ze te krijgen!
Leuk he? Kippen! Ik heb er ook 7, Gijs (haan), Roodkapje, Beauty, Indy, Polly, Pareltje, en Zaphira, ze zijn gelukkig (bewust) allemaal een andere kleur, kan ik ze mooi uit elkaar houden!

Over 15 dagen zit ze op 340 Hyper!, maar voor mijn part gaat ze een maand overtijd in de hoop dat het weer dan aangenamer is.
Volgens mij ben ik de eerste die hoopt dat haar merrie overtijd gaat? Haha!

En kippen vind ik tot hiertoe veruit de meest domme beesten die ik ooit heb ontmoet. ik heb er zelf ook 2 (Chick 'n Chack) en jezus wat kan ik me ergeren aan hun über-stupidness!! Afbeelding Die beesten hebben echt totaal géén vermogen tot denken, staat er bvb ineens een obstakel voor hun neus op het pad dat ze -tig keer hebben op en afgelopen snappen ze niet dat als ze een metertje opzij gaan er zo langst kunnen lopen maar slaan ze helemaal in paniek.... Chack was laatst zo stom! Ze houden wel de tuin mosvrij. Vork
Maar dat is off-topic. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:42

@ lowara en Wendy:

lekkere buikies hebben die sTinkers van jullie!!! En ze blijven leuk, reed vroeger veel op tinkers...!!! Hyper!

@ Jeddah en Mac, weer offtopic:
Wat houdt Sabino ook al weer in? [naam] heeft voornamelijk overo in haar lijnen zitten. Zul je zien...tegen alle verwachting in toch een bonte! Haha! Knipoog Oh trouwens, had [naam] niet laten testen op OLWS. Is dat duur, zo'n test? Waar kun je het laten doen?

Kom net terug van stal...
bij het aanraken van de uier krijg ik hele boze blikken Hamer ...bij het aanraken van de spenen gaat ze heel hard staartzwiepen Rolleyes en bij het proberen te melken gaat ze ook nog eens trappen... Blauw oog ....
Ikke geprobeerd met een appeltje... Whoosh! ...

nope...trappen en zwiepen! Dat wat ik eruit kreeg was een piepklein beetje vocht en een heel miniscuul klein wit klontje... Verwacht vanavond dus helemaal niets... Maar die uier was dus wel overgevoelig!

Vroeg ik me trouwens nog af, heb eens gehoord dat merries die de 1e keer een veulen hebben, in het begin heel moeilijk kunnen doen met het kleintje laten drinken. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Hoe hebben jullie het probleem eventueel opgelost?
Verward

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:28

Polly had toen ze Katinka kreeg heel erg last van haar uier en ze wilde maar niet snappen dat die pijn minder werdt als ze haar liet drinken.
Uiteindelijk heb ik een achterbeen opgetilt (voorbeen is verstandiger), maar dat was ze al zo gewend omdat ik haar been al optilde als ik uier keek (en dat heb ik een tijd gedaan Bloos ).
Het veulen van Haffie_Lady snapte er ook niet veel van en Lady zelf ook niet omdat het haar eerste veulen was en ze last had van het uier, daar hebben we dus ook een voorbeen opgetilt (niet dat ze het toen wel snapte, maar die kleine had iig even de ruimte)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:35

Wendy_Kila schreef:
Had nog foto´s beloofd van afgelopen woensdag dat Kiel precies nog een maand te gaan had. Zie hier altijd van die mooie uierfoto´s, maar dat lukt me bij Kila toch echt niet hoor... Hieronder zie je het resultaat van een uierfoto bij Kila. En even een vraagje aan MarijeR, Kila en Macy zijn op dezelfde datum uitgerekend. Heeft Macy nou veel uier of Kila weinig?

Macy uiert bijna altijd erg vroeg...
Doet ze gewoon om te pesten hoor Rolleyes

Kila heeft wel een hele mooie buik! Echt rond Haha!

skippy1: ik heb wel wat keren meegemaakt dat een merrie bij het eerste veulen (ook wel bij ervaren merries) wat kriebelig zijn op het uier.
Vaak komt dat omdat er dan spanning op het uier staat na het veulenen en dan is het voor de merrie wat pijnlijk.
Of ze zijn zo gek op het veulen dat ze er de hele tijd achteraan blijven lopen en dan kan het veulen niet bij het uier komen.
Ik houd dan de merrie nog wel eens vast, dan kan het veulen er makkelijker bij.
Ook bij een pijnlijk uier kan dat wel helpen, als de ergste druk er maar af is draait de merrie vaak wel bij.
En soms weten merries meteen wat de bedoeling is en helpen ze het veulen echt met drinken door ze in de juiste richting te duwen Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:40

Die uier van Kila zit echt helemaal verstopt onder de haren *LOL* !
Wel fijn trouwens om te zien dat Ivanka niet als enige haar benen zo vies kan maken als die van jou Knipoog. Al zijn die van Ivanka wel wat makkelijker schoon te krijgen volgens mij, die heeft niet zoveel haar Tong uitsteken.
Maar Kila ziet er al lekker dik uit! OK dan!

Lowara; rijd jij nu nog veel? Volgens mij ben jij een van de weinigen die nog rijdt zover in haar dracht of niet? (dit is no offence tegen niemand hoor, was gewoon even benieuwd Lachen ).
Maar ze ziet er super uit! En je kunt duidelijk zien aan welke kant het veulen ligt idd Tong uitsteken!

Loolapelooza; wanneer komen er weer foto's van Vanta?
Ik haal Vanta en Odessa echt zo vaak door elkaar Gestoord, terwijl ze helemaal niet op elkaar lijken.

Wel grappig trouwens dat er meerdere mensen dromen over veulens nu, blijkt maar weer hoeveel het ons bezig houdt Haha!.

Erika; ik zou niet weten of mijnalbum het doen, digi is de pijp uit en er is nog steeds geen nieuwe in huis... Mijn lieve blik naar mijn zus wil ook niet elke keer helpen, mag haar digi niet vaak meenemen "ik maak toch elke keer dezelfde foto's"
Rolleyes
Dat wordt dus snel een nieuwe digi Knipoog.

Even een hele offtopic vraag; wat vind iedereen hier nou zo leuk aan kippen?
Bij mijn oom is er eens eentje aan komen lopen, de raskip van de buurman -de DA Haha! - kwam langs (en dat beest is echt HUGE) en nu lopen er héél veel kippen.
De beesten schijten alles onder, vallen mij aan als ze zitten te broeden (waarom broeden ze toch altijd in de opslagplaats van het stro Boos! ), zitten de hele dag te kakelen alsof het een hel is (en denk maar niet dat ze stilhouden als je dat vraagt), nu de lente (?) eraan zit te komen, zitten de hanen ook nog eens achter de kippen aan (wat resulteert in overvliegende kippen *ja, ook over Vank* of ze rennen er onderdoor/achterlangs/tussen de benen door).
Het enige voordeel dat ik op dit moment kan bedenken, is dat ze de poep van Ivanka nogal lekker schijnen te vinden sinds ik de muesli bijvoer Haha!. Van de week had ze gepoept op de poetsplaats, ik dacht: ruim het wel op als ik terug kom van rijden, maar ik kwam terug en alles was weg en mijn oom had ook niets opgeruimd en de kippen waren nog druk bezig met naar meer te zoeken.. Rolleyes

Nee, kippen vind ik niet leuk Clown ...

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:02

Citaat:
Vroeg ik me trouwens nog af, heb eens gehoord dat merries die de 1e keer een veulen hebben, in het begin heel moeilijk kunnen doen met het kleintje laten drinken. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Hoe hebben jullie het probleem eventueel opgelost?

Dit vroeg ik mij dus ook af! De vorige eigenaar van Galant heeft mij namelijk vertelt dat ze toen ze daar haar veulen kreeg (op 4 jarige leeftijd, 1e veulen), het in het begin echt een drama was. Galant had ontzettend last van haar uier (door de druk) en liet het veulen in het begin niet drinken (was te pijnlijk). Ze hebben haar toen helemaal "plat" moeten spuiten, zodat het veulen kon drinken. Na 3 dagen liet ze het veulen pas "ongedrogeerd" drinken! Maar vanaf dat moment kon er ook niemand meer in de buurt komen. Het was haar kind en dat moest goed verdedigd worden. Toen was ze dus opeens een hele goede moeder.... Gestoord

Denken jullie dat ze dit bovenstaande nu weer zal doen? (16 jarige leeftijd, 2e veulen). Of zal ze nu gelijk doorhebben dat ze het veulen moet laten drinken zodat de druk van de uier afgaat? Wat denken jullie? Ik zit hier toch een beetje over in! Verdrietig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:06

Snap dat je daar over in zit! Ik denk dat niemand kan zeggen hoe ze er nu op gaat reageren... Hoop echt voor je dat ze nu niet zo gaat lopen mutsen over haar uier Knipoog. Ach gut

Btw, Galant heeft ook al een mooie buik! Zag je foto's pasgeleden en was vergeten erop te reageren Bloos.
Zijn die foto's trouwens ook gemaakt op de stal waar Ivanka vandaan komt?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:26

In het Kon. paleis van HM famosa is nog weinig te vermelden. Ze heeft mooie speentjes en theezakjes. Er moet ech wel een hengst in zitten. Zo vurige bruin/zwarte Andalusische hengst die je wel eens in films ziet Bloos . Wat kan dat kreng te keer gaan zeg. Arme Moos. Ach gut
Famosa is nog steeds heel lief en poetsen is nog steeds het fijnste van de dag. Ook onder haar buiK Tong uitsteken .

Macy's boek heeft ze duidelijk niet ontvangen. Net op tijd de brievenbus dicht geplakt. Cool

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:28

Tinne schreef:
Lowara; rijd jij nu nog veel? Volgens mij ben jij een van de weinigen die nog rijdt zover in haar dracht of niet? (dit is no offence tegen niemand hoor, was gewoon even benieuwd Lachen ).
Maar ze ziet er super uit! En je kunt duidelijk zien aan welke kant het veulen ligt idd Tong uitsteken!

Even een hele offtopic vraag; wat vind iedereen hier nou zo leuk aan kippen?
Nee, kippen vind ik niet leuk Clown ...

ehm ja.. ik rij nog steeds op Lowara, ongeveer 4X per week. Dit om haar conditie voor de bevalling op pijl te houden, en omdat ze zich in de wei doodverveelt. Rijden vind ze nog helemaal geweldig (mits je haar tempo aanhoud)
Ik heb al andere dingen met haar geprobeerd zoals wandelen, maar daar heeft ze echt een hekel aan. Ze vind het leuker als ze compleet met zadel, hoofdstel en strak aan de teugel door de bossen loopt Blond dus ach, dan maar dat.
Maar stel ze wil echt niet meer, dan stop ik wel, maar zolang ze het nog leuk vind om te stappen ( en vanaf volgende week zal dat wel zonder zadel gaan vrees ik) ga ik gewoon zo lang mogelijk door, want beweging is erg goed voor haar, en tjah,in de wei kan ze met gemak 3 uur lang op dezelfde plaats blijven staan, dus daar krijgt ze ook nul komma nul aan beweging.

Niemand rijdt meer op haar paard als ik het goed begrijp Verward

Dus je vind kippen niet leuk? Clown ik wel! ze zijn echt slim ( hoewel.. soms ook niet, keihard wegrennen en vervolgens tegen een autoband opknallen is geen slimme actie Knipoog )
Ze bedelen ( de mijne lusten patat, kip, sla,wortels sate rijst etc), lopen achter je aan, krijgen kuikentjes ( lief!!!) maken grappige geluiden, en rennen zo leuk. Die van mij zijn echt heel aanhankelijk.

Wendy_Kila:
Wow!!! wat een mooie buik al!! wel grappig, bij elke foto die je plaatst zie ik een tinker met haar hoofd in een emmer Knipoog

loolapelooza:
Waah je hoeft dus nog maar een 2 weekjes!
Enne, kun je ook dromen hoe Lowara's veulen eruit komt te zien? Knipoog

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:34

Tinne schreef:
Btw, Galant heeft ook al een mooie buik! Zag je foto's pasgeleden en was vergeten erop te reageren Bloos.
Zijn die foto's trouwens ook gemaakt op de stal waar Ivanka vandaan komt?

Nee, de foto's zijn gemaakt bij de boerderij waar ze op de wei stond. Ivanka stond ergens anders op stal.

ps: zijn er nog meer mensen die willen reageren op mijn vraag? please, zit er echt mee..... Huilen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 00:38

Hallo
Wat nieuwe foto's van mijn merrie met 9,5 maand dracht. Ze krijgt steeds meer uier en ook meer honger Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen met een veulentje gefeliciteerd!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 11:39

Nog 3 daagjes. En sinds gister ineens lichte uiervorming rond haar speentjes. AAAAAAAAAAAAAH. Ik krijg allemaal zenuwtrekjes. Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 13:29

Zo, hier weer nieuwe pics met ruim 9 1/2 maand dracht. Haar uier is vanochtend ineens een stuk dikker geworden en haar oedeem is verdwenen. Heel apart in 1 nachtje! Gelukkig heeft het veulen weer wat tekens van leven gegeven, ik werd al ongerust. Odessa's vulva wordt in het midden al wat dikker. Is dit niet te vroeg? Ik heb nog steeds het gevoel dat ze vroeg gaat, dus dan is het vandaag nog 4 weken tot 320 dagen dracht.

Afbeelding

Haar buikje is niet meer dikker geworden. (?)

Afbeelding

Ineens is daar dan al wat uier! Het voelt wat warm maar ik mag er gewoon aanzitten, dus ik ga er vanuit dat alles goed is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:32

Zo Sjen, jouw merrie heeft ook al een mooie ronde buik!

@ Bubbels, eindelijk een beetje uier! YEAH!

Mini update van Simply:
Er gebeurt nu helemaal niks, heb vannacht zelfs gewoon in bed geslapen, lijkt wel alsof ze dit elke keer doet, een paar grote veranderingen, en dan weer een paar dagen niks. Ze is kwa gedrag wel anders, vanmorgen wilde ik haar uit de stal halen en ze was enorm boos, oren plat, tanden knarsen en ze draaide zich gelijk met d'r kont naar me toe om Extreme duivel keb het vermoeden dat het wat haar betreft mag komen, als dat veulentje nou ook eens meewerkt? Maar die is vast de laatste hand aan de mooie bonte vlekken aan het leggen Haha! .

@Odess, zo haar buik ziet er mooi uit! Wel fijn dat het nog maar 4 weken is tot 320, dus uier vorming is nu denk ik niks om je zorgen over te maken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 14:35

1,5 dag oud en nu al zo hard rennen en bokken haha ze is echt zo leuk de halve buurt was uitgelopen om te kijken en er stoppen steeds auto's Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:04

Prachtige foto's!!

Ben al helemaal vertederd, kan haast niet meer wachten... Was het al maar eind mei...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 15:30

Wat een droppie zeg Lachen Wat moet dat een heerlijk gezicht zijn!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:50

Ah, Nimber, wat een schatje!! Ik blijf me altijdverbazen hoe snel die paarden veulens al lekker mee kunnen en kunnen bokken en rennen!!

Mini update Sim:
Uier is weer kleiner geworden Boos! en nu heeft ze een "plaat" onder haar buik van oedeem.
Verder zo super sjaggie dat arme Senna het flink te lijden heeft, want ze heeft de pik op haar, Senna lokt het natuurlijk ook wel een beetje uit Knipoog .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:14

Effe snel tussendoor: Pepsi's uier begint zich langzaam maar zeker écht te vullen! Echt waar Bloos .

@Roosje: het zal beslist schelen dat ze de ervaring heeft gehad, maar 100% garantie heb je nooit. Goed in de gaten houden dus en zorgen dat je bij de geboorte bent zodat je het eerste drinken kunt "begeleiden". Lukt het niet, dan niet aarzelen en de da bellen om advies en de ervaring van vorige keer voorleggen.

@Wendy_Kila: Wat een lekker harige smeerkees die Kila! Ze is wel heel mooi drachtig, helemaal niet uit model. Die buik past er gewoon helemaal bij Ja

@Sjen: merrie heeft ook ongelijke tietjes Haha!

@Odess: Odessa's buik gaat al helemaal naar beneden! Echt weer veranderd sinds de laatste foto's Ja .

En die foto's van Nimber .... daar doen we het toch allemaal voor he, om dat soort foto's te kunnen schieten. Héérlijk gewoon! Kan me voorstellen dat er verkeersopstoppingen ontstaan rond de wei.

Vandaag hebben we de zomerwei voor de dames met veulens ook rond gemaakt. Bij huis hebben we niet zoveel ruimte, maar het is natuurlijk de eerste maanden ideaal om ze goed in de gaten te kunnen houden en ze veel in handen te hebben. Daarna kunnen ze lekker een paar maanden 24/7 de zomerwei op OK dan! !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:17

Fijn dat je een weiland gevonden hebt Mac!!

En die Pepsi!! Daar zit Sim natuurlijk gewoon op te wachten!! Op dat Pepsi 1 dag eerder gaat Haha! !!
Want Sim staat volledig stil en haar uier lijkt juist achteruit te gaan ipv vooruit Boos! . Haar spenen zijn nu juist meer zoals die van Pepsi, straks moeten ze ook plop!!