[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:14

Merries veilig!
Melissa1996 - Zaïra - 339
Goldenarrow - Valetta Apal - 332
Hennos - Hilde - 327
Libera - Idaza - 326
Faniek - Misty - 323
Luna2006 - Kato - 321
Mirjamalvaro - Chablis de Jeu - 320
Wupsie - Esther - 314
Moner - Gisa - 310
Moner - Fayette - 309

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:16

Hmmm ik had hier al veulen verwacht maar ze doet het anders dan voorgaande jaren. :+
Misschien haar eerste zoon. :')

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:49

Bedankt voor de felicitaties!! <3
Naam: Secret Mushu F.
Kleur: Palomino
Vader: Krem

Merrie bevallen op 340 dagen.

Wij keken ook teveel naar dr uier, uiteindelijk 7 nachten op stal gekampeerd…voor saus.
Bevalt ze om 13:05u, als ik in mn pyjama thuis taart zit te eten voor de verjaardag van mn vriend.
Mushu en mijn vriend delen nu dezelfde verjaardag. :=
Geboorte zelf met 30sec gemist, ik kwam aan en hij was net uit zn vlies.

Foto’s van dag 2:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 29-05-22 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:53

Veulenspamm, foto’s gemaakt op dag 2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:58

Ik volg dit topic van 2022 sinds het begon en ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het delen van alle foto’s en verhalen!
Heb er heel er veel van geleerd voor mijn merrie haar dracht.

Het is zo leerzaam en leuk om iedereen te volgen!
Ik kruip weer onder mn steen! <3

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:09

Zo wat een prachtig veulen! Gefeliciteerd <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:31

Gefeliciteerd.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:43

Gefeliciteerd!!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 00:19

Mooi veulen! Altijd zo leuk om te zien dat bleke naast een zwarte moeder :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 00:35

Gefeliciteerd mooi veulen.

Mirjamalvaro. Nog geen veulen? Succes met waken

Ennasil. Ik heb al vaker gezien voor de bevalling dat het uier minderde. Goed in de gaten houden.

Hier nog één dag, dan is Wild Thing veilig *\o/* ze is echt mega, verwacht niet dat ze heel lang gaat wachten
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 01:22

Mirjam, jeetje. Wat deed de merrie? Ik geloof niet dat paarden dat bij mn merrie durven, die is nogal duidelijk. Gek op haar broer en close, maar die hoeft geen pas anders te zetten dan zij wenst.

Knolselder, we willen graag een shetje van vorig jaar of 2020 dan.

Ons veulen is natuurlijk pas 3,5 week. Kan wel racen, maar denk dat hij nu niet met een andere quarter jaarling kan stoeien nog. Hij kan en mag steeds meer, maar is een enorm moeders kindje nog.

Xiiaaanoo, mooi stel zo samen!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:49

Gefeliciteerd xiiaaanoo!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:01

Xiiaaanoo van harte gefeliciteerd met je bleekscheet <3 hij is prachtig!

Annet: ontploffingsgevaar :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:44

Xiiaaano: gefeliciteerd! Knapperd!

AM: die is idd goed rond! Benieuwd wanneer ze gaat!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:52

superpony schreef:
Mirjam, jeetje. Wat deed de merrie? Ik geloof niet dat paarden dat bij mn merrie durven, die is nogal duidelijk. Gek op haar broer en close, maar die hoeft geen pas anders te zetten dan zij wenst.

Knolselder, we willen graag een shetje van vorig jaar of 2020 dan.

Ons veulen is natuurlijk pas 3,5 week. Kan wel racen, maar denk dat hij nu niet met een andere quarter jaarling kan stoeien nog. Hij kan en mag steeds meer, maar is een enorm moeders kindje nog.

Xiiaaanoo, mooi stel zo samen!

Mijn merries zijn ook fel om hun veulens te verdedigen. Maar deze paarden ramden zich gewoon erdoorheen plante veulen tegen schrikdraad, ramde haar vervolgens omver en rende eroverheen. Moeder kon gewoon niets doen zo dominant deden ze.
Mijn eigen kudde blijft gewoon op afstand als ze waarschuwt dat ze re dichtbij komen.
Nooit meer dus bij mijn veulens...

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:01

Hier zijn merrie en veulen gelukkig in de kudde (2 andere oudere merries) opgenomen alsof het nooit anders geweest is. Echt super fijn. Mama en dochter gaan overdag lekker het gras op bij de andere 2, en snachts op stal. Zo leert ukkie ook van telkens aangehaald te worden als ze buiten gaan want mama is wel heel beschermend en het veulen dus wel erg bang. Maar we zien echt elke dag vooruitgang dus dat is mega fijn.

Ik zal vanaf nu ook vooral een stille mee lezer zijn. Voor ons was het fokken van een veulen een (voorlopig) eenmalige ervaring. Maar ik ben super dankbaar voor wat ik heb mogen leren en lezen en de tips die ik heb meegekregen. Ik blijf zeker nog volgen en mee genieten van de veulentjes die nog komen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:45

Gitte, zo dus ook met mijn eigen paarden. Veulen wordt direct in de kudde opgenomen. :D
Ze gaan er hier dan ook direct bij soms worden ze in de kudde in de wei geboren. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:20

Jeetje Mirjam, heftig dat die paarden zo zijn.

Vroeger ging onze oude merrie met veulen in de kudde merries met veulens en ging altijd goed.

Ik had echt verwacht dat deze merrie zo bij mama en broer kon, maar ze was de eerste dagen echt vreselijk. Blij dat ik er bij mocht, maar we hebben echt draden moeten verzetten dat die andere 2 niet eens dichtbij konden komen.
Toen ze rustiger werd ze dichterbij laten komen en daarna ging ze er zelf staan, draad weg en was het na enig piepen en dreigen klaar. En nogmaals, zij was echt klittenband met haar broer.

Maar ze heeft geen rust. Zal de hele dag niet gaan liggen, wil niet buiten plassen etc. Waar het veulen wel afstand mag nemen, naar zijn oom mag, een rondje kan rennen etc.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:53

Ik heb 2 merries en 2 veulens samen. Je zag ze veranderen. Eerste paar weken sws niet samen. Daarna dus samen gegooid, de winter hebben ze naast elkaar staan wennen in de paddock dus niet helemaal nieuw maar ook zeker niet bekend.
Beide dames eerst heel beschermend. Veulen moest geplakt aan merrie en grooooooote afstand tussen de stelletjes. Nu staan de veulens samen tr spelen en de merries met gepaste afstand van elkaar te grazen. Heel gaaf proces.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:29

Ohhh ik durf hier ook nog niet! Zo bang dat het fout gaat maar is toch heerlijk voor de veulentjes. Vd week maak ik een groot weiland met vers hoog gras en zet ik ze samen….

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:44

Ik had ook eerst met een draad ertussen geprobeerd hoor. Maar de oudere merries keken zelfs amper naar de kleine. En wij hebben 2 stukken van elks een halve hectare dus plaats genoeg om elkaar te ontwijken als nodig. In eerste instantie nam de merrie het veulen mee naar de andere uiterste hoek en kwam dan beetje bij beetje dichter bij de andere 2. Na een paar uur stonden ze lekker samen met z'n 4. Veulen wijkt nog niet ver van mama haar zijde dus gaat ook nog wel niet echt naar de andere merries naartoe. Misschien dat dat nog even spannend wordt, maar heb er wel vertrouwen in dat ook dat wel goed loopt.

Afbeelding

Kleintje kan trouwens al leuk kicken :D

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:56

Mijn merries waren voor de bevalling kop en kont en ook de 2 twenters lagen goed in de groep. Ik heb een paddock paradise. De merries zijn beide bevallen in een (w)eilandje en daar de eerste dagen gebleven. Veulens schelen 4 dagen. Toen de jongste een paar dagen oud was heb ik ze samen gezet op het grootste (w)eilandje, wat overigens nog steeds kleiner is dan een rijbak. De twenters zijn al die tijd samen er omheen op de track gebleven. Weer een paar dagen later wilde ik de merries en veulens samen op de track hebben. Mijn plan was een paar uurtjes terwijl ik aan het uitmesten was. De twenters mochten die uren op een ander (w)eilandje. Echter vond de merrie van het jongste veulen na een paar rondjes over de track, dat ze ook echt bij de andere twenters in de wei mocht, ze ging echt voor het draad staan "wat oneerlijk", dus de boel maar open gedaan en kijken hoe het zou gaan. Ging helemaal super, dus met bonzend hart heb ik het toen gelijk 24/7 zo gelaten. Wel met de eerste dagen ook snachts elke paar uur gaan kijken, want stiekem vond ik het doodeng. Maar er is nooit wat gebeurd gelukkig. Inmiddels zijn de veulens 3 a 4 weken oud en mogen ze vrijwel alles van hun moeders. Ze spelen heel leuk samen. Mijn ene twenter is een soort van oppas tante, de andere is echt een krengetje, maar wel op gepaste manier. De vriendschap tussen de merries groeit ook langzaam weer aan. Ben benieuwd of de twenters en veulens straks ook meer samen gaan spelen. Ik hoop het, want wil met de moeders tzt weer kilometers maken, en een van de veulens hou ik aan, maar haar moeder niet, en het andere veulen ook niet. Dus dan zijn de "grote zussen" met afspenen een welkome steun.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:56

GEFELICITEERD aan alle veulens!!!!

Ik moest even terug naar 0 want mijn lijf kon even niet meer want ik had steeds error (hoofdpijnen, spierpijnen, uit het het niets kotsmisselijk en overgeven) het doordenderen werkte perfect om weinig gedachten te hebben maar de man met de hamer kwam toch even langs.

Het gaat nu gelukkig weer goed met me en dacht ik meld me weer even, ben bezig met terug lezen 144 pagina's %)

Ik kan nu ook genieten van springende veulens in de wei (ben regelmatig bij de buurman te vinden die momenteel 7 veulens heeft en bij schoonouders die hebben er nu 5)

wita is nu weer een beetje bij mij in de vorm van een ring en armband en dat geeft me enorm veel troost en ik er trots op kijken wat voor een wereldpaard ze was.

Afbeelding

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:03

Zo mooi Olga!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:10

Heel mooi Olga! Blij om te horen dat het weer wat beter met je gaat!!