[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:00

Heel veel sterkte Baudyh!!

Dju toch Manuela :(

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:07

Begin me wel zorgen te maken Sal was gister ook niet ok |(

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:10

Sterkte baudyh de komende tijd.

Manuela wat ontzettend jammer zeg.

Tinniie mede door jou berichten heb ik flap ook opnieuw laten scannen. Hopelijk worden het er niet meer. Echt zo zonde.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:41

Hè bah Tinne, wat naar zeg. Joan is natuurlijk al veel verder maar zulke berichten maken me toch onrustig

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:31

Jemig heftig zeg baudyh, heel veel sterkte..

En balen manuela! Snap dat je na zoveel gedoe wel het vertrouwen in ki kwijt bent

Oh tinniie dat gaat ook hard zeg! Is een een reden voor of gewoon spontaan ineens?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:00

Afspraak gemaakt voor 5 uur on nogmaals te scannen hopelijk dan de laatste keer ... gelukkig kon mijn vriendin mee nu nog even in spanning afwachten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:10

Door de hitte zou de innesteling niet zo goed lukken, was vorig jaar ook een periode, toen had ik er ook ergens een artikel van gezien.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:25

Spannend voor degene die nogmaals gaan scannen, kan goed begrijpen dat jullie graag zekerheid hebben.

Mijn merrie gisteravond weer opgehaald bij de hengstenhouder, hij had er deze keer vertrouwen in. Duimen dus maar... Mijn vertrouwen wordt met de keer minder, maar misschien hebben we dan nu eindelijk wat meer geluk.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:19

Wat naar om te lezen dat het bij sommige nog niet wilt lukken en in een hoop spanning moeten wachten.. -O-

Sterkte Baudyh :(
Welkom WendyShet!
Wat balen Manuela :(:)
Succes vanmiddag Candalisa
Ik duim voor je mee ZonnetjeX!

Mijn merrie vandaag weer laten scannen. Ze zit nu op 40 dagen. Alles ziet er goed uit :)
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:38

Nu het toch over voer gaat... Wie voert veulens bij met brok die nog bij de moeder lopen? Wat zijn daar de voors en tegens van?

manuela_j wat jammer, hopelijk volgend jaar meer geluk! Hier juist andersom, meer succes met KI. Maar er zijn ook zoveel verschillende manieren met KI...

baudyh heel veel sterkte

Welkom WendyShet

Duimen voor degenen die (weer) gaan scannen!

Hier Noeka 2 keer geinsemineerd, was heel mooi hengstig, verwacht vanmiddag te horen dat het ei af is.

Ennnn....

Afbeelding

Mijn "bejaarde" is dragend! Nu nog duimen dat het blijft zitten... gelukkig geen hittegolven meer op de voorspelling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:41

Ik denk dat een groot deel het veulen bij voert dat nog bij moeder loopt? Een veulen leert eten samen met de moeder. Dus die zullen de brokjes in eerste instantie gaan delen.

Ik voer mijn veulen al super snel veulenbrok bij in een eigen voerbak waar de merrie niet bij kan. En dat blijf ik doen tot ze dag en nacht 't land op gaan. Dat is pas als ze 1 zijn _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:47

ik ben er ook even weer , wat teruggelezen, maar ben heel druk, ben met een showset in opdracht bezig waar erg veel werk in zit en wat morgen klaar moet zijn :j moet ook nog per express naar frankrijk gestuurd worden :))

baudy heel veel sterkte

wendyshet welkom, leuk paard :)

tinne wat zuur dat er zoveel verwerpen, ik hoop dat hier nog een kleintje aan het groeien is , ik merk nog niks aan camille , ze is nu twee maand drachtig .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:18

Dat ze met de moeder mee eten uiteraard. Maar ging me om apart. Hoeveel kilo krijgt jouw veulen? En waarom is dit jouw keuze?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:23

Oh. Hij zit bijna op een kilo op een dag nu. In twee voer beurten. Ik heb ze het liefst zo snel mogelijk zelfstandig. Alles wat ze naast moedermelk mee krijgen is mooi meegenomen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat veulen zelf gaat eten en de melk steeds minder wordt. Moeder schopt 'm een keer weg en in mijn geval rij ik haar weer. Met spenen moet hij het ook zelf doen en dan vind ik het fijn dat hij al precies weet dat hij brokjes en hooi krijgt.

Op een gegeven moment heb ik sommige veulens zelfs het eet moment al in een aparte stal. Met spenen dan ook nooit moeite gehad, de stap is niet groot en wordt uitgebouwd..

Maar zo heeft ieder zijn eigen manier. Op mijn brok zak staat bijvoorbeeld dat het bijdraagt aan goede botten etc.
Ik voer gewoon op het oog. Wordt hij dik, krijgt hij minder. Groeit hij te hard, net zo. Ik heb ze op niet veel gras, dus krijgen ze lekker hooi en brokjes bij. Heb ik ze wel een dag op het volle land voer ik wat minder brokjes.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:00

Ik laat flup net voor de winter ook nog n keer scannen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:27

Ik heb nog nooit apart veulenbrok gevoerd en laat ze altijd met de moeder mee-eten. Ik voer dan in een brede rechthoekige bak waar ze makkelijk naast elkaar in passen. (Rechthoekige cementton)
Mijn ervaring is dat ze erg nieuwsgierig zijn naar wat de moeder eet en dat ze zo al snel ontdekken hoe lekker brokken zijn.
De enige reden om van deze methode af te wijken zou zijn als de merrie voernijd heeft en het veulen niet toestaat te eten. Al zou ik met zo’n merrie niet snel fokken ivm kopieergedrag.
Samen eten worden ze sociaal van en hebben ze levenslang voordeel van.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:02

Vraagje over nationale keuring nrps, moeten ze daar ook straatje lopen? :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:37

tiwi1969 schreef:
Ik heb nog nooit apart veulenbrok gevoerd en laat ze altijd met de moeder mee-eten. Ik voer dan in een brede rechthoekige bak waar ze makkelijk naast elkaar in passen. (Rechthoekige cementton)
Mijn ervaring is dat ze erg nieuwsgierig zijn naar wat de moeder eet en dat ze zo al snel ontdekken hoe lekker brokken zijn.
De enige reden om van deze methode af te wijken zou zijn als de merrie voernijd heeft en het veulen niet toestaat te eten. Al zou ik met zo’n merrie niet snel fokken ivm kopieergedrag.
Samen eten worden ze sociaal van en hebben ze levenslang voordeel van.

Ik heb vijf merrie’s in een kudde staan en geenenkele mag meeeten. Dat heeft te maken met de rangorde en niet met voernijd. Veulen mag daarentegen voorlopig nog met ze allemaal meeeten maar ook dat zal stilaan veranderen.
Ik voer wel al beetje grow mix apart van de rest aan het veulen. Gewoon dat die brokken dan later gewend is als hij gespeend wordt. Gaat wel maar over een handje eten want staat nu al sterk in de spieren.

Balen van de niet drachtige en sterkte baudy

Ik ga ook nog eens scannen binnenkort maar denk dat het nog wel goed zit.

Ik krijg wel vreselijk veel drang om te bieden op hengsten op de veilingen voor volgend jaar.
Maar men verstand zegt dat ik misschien beter eens jaar oversla. Iets met niet kunnen wegdoen van paarden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:33

Zo onze arany beeb zit nog goed op zn plek en was heel mooi in beeld!
Hier is het hoofdje in beeld...
Gelijk maar even Dusty laten chippen dus hopelijk kunnen we nu rustig ademen en aftellen naar volgend jaar...

Afbeelding

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:10

Fijn Candalisa!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:13

Mooi Canda! Op naar een prachtig paardekind volgend jaar.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:58

Ah super candalisa, dat zal een mooie worden.

Bedankt allemaal, tja volgend jaar nieuwe kansen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:16

Fijn candalisa

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:55

mirjamalvaro schreef:
Vraagje over nationale keuring nrps, moeten ze daar ook straatje lopen? :')

Ja

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:37

Fijn Candalisa! Even je topics doorgekeken, Sal heeft je al een paar hele mooie babies gegeven! <3