[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:07

balen vulina, pfff het wil soms echt niet mee he

oh wat schattig cynthia, was het op jou of naar haar buik? ze is precies veel relaxter geworden he, hengstje dan :P

quir jammer, ik duim

hoe gaat het met libje?

juval je dochter mag gerust reageren hoor, wij bijten niet :D

noisy goed om horen dat de regumate bij je merrie heeft geholpen

nine niks abnormaals hoor, doen ze hier allemaal, drachtig of niet en kleur van de urine die troebeler is, is ook nog geen indicatie, zag gisteren ook Elsa plassen en was wat minder helder maar zag dan haar jaarling zoon net hetzelfde kleur plassen
wat wel is, is dat de plas veel harder ruikt, vind ik, echt stinkt

linda de sloeries nog gedekt?
slechte dag gehad meid :(:) tuurlijk hopen we dat de merrie er weer bovenop komt maar de wonde ziet er goed uit, dus waarom zou ze dat niet dan? en tuurlijk willen we dat het vruchtje er nog zit, waarom fokken we anders ;)

niet vergeten dat de dag dat je beslist je merrie te laten dekken, is de dag dat je beslist meer risico te willen nemen met je merrie.

hoe is fleem, al afgeslagen ondertussen

leuk he setteli die bevestiging

hinte hoeveel heb je er al drachtig eigenlijk, alleen trees?

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:18

Ach ja wat zal ik zeggen Fotsy :o
De hengst reageerde ineens heel heftig ook op Jupiter (de enige die tot nu toe wél drachtig gescand is) en bij de andere merries had hij het kennelijk goed en stonden ze een paar dagen daarna hengstig :( ik hoop dus maar dat hij zich in merrie vergist heeft....
Bucks heb ik gewoon zo het gevoel dat het weer niet gaat pakken. Dus ik dek netjes om de dag, maar voor mijn gevoel doe ik het voor niks (hopelijk zit ik er naast!)

Annelies, hou je ons op de hoogte van fleem? En fre? Inmiddels alweer een keer hengstig??

Iemands dochter durft niet te reageren... Hihi mag gerust hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd :j

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:33

Dan meld ik me ook maar, ik ben dus de dochter van Juval :o
Gefeliciteerd iedereen met een drachtige merrie!
Hopelijk wordt de rest ook gauw drachtig!
Ik vlieg zaterdag voor drie weken naar Amerika dus ik zal nog niet zoveel mee kunnen praten.
Hierdoor mis ik helaas ook de 40 dagen scan van Lucy

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:44

welkom zoey julia

linda toch, kop op meid, kan je de hengst er niet gewoon bijgooien en de drie sloeries samen of is dit geen optie?
pff soms willen ze echt niet meewerken he, maar moed niet opgeven (zegt iemand die drie jaar heeft moeten proberen voor een eerste veulen)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:08

Nee dat kan niet want dan staat mijn andere hengstje alleen. En dan moet ik star met veulen weg halen en dat wil ik niet (want als Star straks naar haar nieuwe thuis verhuisd wil ik graag dat haar veulen al goed is met de andere merries)

Ik mag ook helemaal niet klagen eigenlijk. Jupiter is drachtig gescand dus zo lang ik haar niet hengstig zie moet ik er van uit gaan dat ze nog drachtig is. En 50 procent drachtig is op zich niet slecht ;) hihi

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:37

Woeensdag dek ik Fleem weer :)

Deze ronde moet het lukken Linda!

Welkom zoey julia, plankenkoorts overwonnen? :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:00

Spannend hoor, wel drachtig niet drachtig. Houd ze t wel of houd ze t niet.

Ik merk dat ik mega voorzichtig wordt met mijn merrie, die best al een stresskipje van nature is. Haar durf ik bijvoorbeeld ook niet meer echt mee te nemen op de trailer, wel jammer. Maar ja ook zonde als ze verwerpt door de stress.

Verder duurt het wachten vooral lang :P En Gwen is pas 4 weken drachtig.. nog ruim 10 maanden te gaan.. :7 :Y)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:03

Ik laat pony gewoon doorwerken.
Wel in achterhoofd dat ze dragend is, dus niet overvragen en zeker niet met deze temperaturen..
Woensdag 55 dagen scan.. Ben ontzettend benieuwd..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:13

Ja ik werk ook gewoon met Gwen, grondwerk en rijden. Maar ga niet ineens hele nieuwe dingen doen zoals met de trailer op pad of op vakantie met haar. Gezien de enorme stress die zij daarbij ervaart.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:40

Nee oke.. Maar Parel doet t gelukkig goed op de trailer..

En ze is gelukkig nog wel wat gewend, na de zwangerschap van Karma.. Toen ze een paar weken voordat ze beviel nog even voor de wagen beleerd werd.. Arme poown.. :')

Zie over t algemeen dat er nu wel meer merries drachtig zijn.. Komt dit nou echt omdat t nu warmer is, of vraag ik dan iets raars?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:17

ik ben ook wel bang voor de stress bij ons paard. Maar soms ontkom je er niet aan. die van ons heeft vreselijk last van verlatingsangst. We hebben 3 pony's dus in principe staat ze nooit alleen. Maar toch, als er een weg is gaat ze helemaal over de rooie.
Om nu de 2 andere pony's verplicht 11 maanden vakantie te geven zijn we niet van plan, dus ja.. we nemen de gok. Als ze hierdoor verwerpt heeft het geen zin om nog een keer te proberen in ieder geval. Maar laten we maar het beste van hopen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:02

Julia, welkom hier!

En inderdaad, voorzichtig zijn herken ik wel hoor. Helaas is niet alles te vermijden.
Nine, ik heb ook eens wat minder heldere urine gezien, had ik ook even twijfels, maar met de scan was alles goed.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:12

Julia, welkom :)

Marit, nu al ongeduldig? _O- hihi daar heb ik nu nog geen last van.. Omdat ik nu nog voor mijn gevoel in de fase zit van "drachtig zien te krijgen" :') Van de winter word ik vast weer mega ongeduldig :o

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:57

Sorry! Even heel erg ego, maaaaaaaaaar,

Mijn Zolexje is vandaag dan ook eindelijk drachtig gescand!! *\o/* ben zo blij, had het niet meer verwacht!

Als het er met de volgende scan nog zit (35 dagen geloof ik) dan zal ik de combi even officieel voorstellen :)

We gaan haar waarschijnlijk morgen ophalen. Hoop dat ze weer net zo rustig op de trailer staat als heen!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:39

Lees soms nog mee hoor dames, jammer dat er veel merrie's niet drachtig worden maar hopelijk de volgende ronde!

Voor de nieuwe drachtigen gefeliciteerd!

Wij gaan aankomende zaterdag kijken naar een veulen

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:52

Fotsy , Alleen Trees is drachtig en daar ben ik natuurlijk dol gelukkig mee.
Gipsy heb ik er na een lange zoektocht bij gekocht omdat Trees niet meer drachtig zou kunnen worden.
Moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje baal dat ze nu dus nog niet drachtig is.....

Zoey_julia, Leuk hoor dat je mee komt kletsen!

AnniekSlijk , Gefeliciteerd met Zolexje!

rienne, Leuk veulen kijken.....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:20

gefeliciteerd anniekslijk, is je zo gegund, genieten nu

hinte begrijpelijk uiteraard maar niet opgeven, heeft gipsy al eerder veulens gehad?

rienne oh wat leuk zeg, toch iets heel spannends om naar uit te kijken, plaats je hier toch wel een foto als het zover is :o

linda op die manier ja
jupiter is drachtig ja das het belangrijkste he

geduld dames geduld, het is nog best even wachten hoor voor jullie kunnen stuiteren :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:33

Gefeliciteerd Anniek!!

Welkom zoey julia!

Rienne leuk , veulen kijken! Wat voor een is het?

Mijn knappe mama to be! Zondag fotoshoot gehad van Minh dan Vu!
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:38

Zoey_julia schreef:
Dan meld ik me ook maar, ik ben dus de dochter van Juval :o
Gefeliciteerd iedereen met een drachtige merrie!
Hopelijk wordt de rest ook gauw drachtig!
Ik vlieg zaterdag voor drie weken naar Amerika dus ik zal nog niet zoveel mee kunnen praten.
Hierdoor mis ik helaas ook de 40 dagen scan van Lucy

Zoveel is er niet op te zien hoor, ik heb met 47 dagen gescand en ik vond het kloppend hartje amper te zien, is meer een flikkering.

Veel plezier in Amerika.

Gefeliciteerd Anniek!!

Leuk Rienne, wat voor veulen ga je naar kijken?

Ik ga eerst over 2 weken weer scannen dan is ze 103 dagen en dan einde van deze maand verhuizen van stal, dus ben benieuwd hoe ze dat ervaart.

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:45

Gefeliciteerd anniekslijk!!
Wat een mooie merrie kabayo!
spannend rienne!
jammer hinte hopelijk wordt ze toch nog drachtig

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:00

een kruising Tinker met een Ardeens trekpaard :D Ze is zo leuk. Stond nog helemaal niet op de planning maar we konden het niet laten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:05

ben heel benieuwd

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:11

He bah Memere wat een lelijke wond. Hoe gaat het nu met haar?

Wat jammer Vulina, volgende poging meer geluk hoop ik!

Quir, ik heb helaas geen ervaring met regumate.

Nine, volgens mij kan dat inderdaad ook als ze wat minder gedronken hebben. Ik hoop dat er uit de scan komt dat alles nog goed zit.

Volgens mij is Fi echt een lief dier. Begrijpelijk dat je haar in de winter weer even laat staan. Drachtig zijn is al zwaar genoeg natuurlijk.

He balen Linda! Hopelijk heeft de hengst het idd mis en is Jupi nog gewoon drachtig. Dubbel duimen dat Bucks ook drachtig raakt deze poging.

Welkom Zoey_julia!

Fleem mag ook weer daten woensdag! Sjonge, ik blijf mensen zeggen dat ik hoop dat het deze ronde raak is. Ik meen het ook echt!

MaritB, ik heb ook zo'n stresskipje, daar zou ik ook wel bang voor zijn. De merrie die ik nu laat dekken is erg relaxed. Daar zit ik wat minder over in.

Anniekslijk, yes, iemand om te feliciteren! Van harte! :D

Wat leuk Rienne, veel plezier, klinkt als een leuke kruising!

Kabayo, wat een knap dier! Minh dan Vu maakt prachtige foto's.

Zo, even een stukje bijgelezen. Eindelijk weer wat te melden, na 9 dagen heeft mijn merrie vandaag afgeslagen. *\o/* Morgen gaan we haar weer ophalen dus het tellen kan beginnen. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:29

AnniekSlijk gefeliciteerd :D

Hinte, kan me voorstellen dat je baalt hoor... Ik heb Bucks ook echt als fokmerrie aangeschaft (en voor de lol natuurlijk hoor, maar niet als menpony ofzo) en dan baal je toch extra hard als het niet wil lukken... :o

Rienne, spannend zeg!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:40

Precies Linda. Fok je voor de hobby of heb je een fokmerrie echt puur voor de fokkerij. Bij mij het laatste. Als ze dan niet drachtig willen is dat echt sh*t.
En niet te vaak van avater veranderen aub, ik ken iedereen net een beetje :')