dat is wel schrikken zeg, helaas zijn foutjes menselijk maar geïnsemineerd door de verkeerde hengst is wel het laatste dat je wilt. Dit was ook in Dikke buiken 2014 gebeurd met de merrie van bokster gblover
Ken mensen die het ook voor hadden gehad. Ze hadden een dekking van Darco in zijn topperiode besteld en de merrie werd geïnsemineerd met Parco, de zoon van Darco. Die dekking hebben ze het verschil terug betaald gekregen en het jaar erachter met korting wel het juiste sperma gekregen.
@fokfanaat jeetje zeg das ff flink balen. Hebben ze wel met een hengst geïnsemineerd waar je tevreden mee zou kunnen zijn? Niet dat het de hengst van je keuze is natuurlijk maar t zou misschien de pijn iets verzachten. Neemt niet weg dat het uitermate slordig is en ik zou verwachten dat er dan wel van de dek kosten afgaan. Daar het niet de hengst is van he keuze.
@Chrisje20 mijn merrie blitste ook in de 1e 18 dagen van de dracht een aantal keer zonder te plassen. Waardoor ik ook bang was dat het bekeken was. Gelukkig blijkt zij gewoon drachtig te zijn. Dus niet te snel paniekeren. Het kan nog gewoon goed zitten.
Kijk dat vrolijkt mij weer een beetje op:D nou maar hopen dat ze toch nog drachtig is. Ik liep echt al scheldend die wei uit toen ik dat zag. Maarja hopen op een wonder.
Ha ha ha ik zei ook al tegen mijn DA nou het zal wel weer nix zijn..... Ha ha ha zegt hij broodnuchter.... Nou er zit toch echt een bevrucht eitje in hoor! Ze is zo drachtig als wat! Ik helemaal blij!!
Ik heb even een vraag. We heb een merrie laten dekken en ze krijg nu een dikkere uier iemand dit wel eens mee gemaakt? Ze heeft al wel vaker een veulen gehad en is nu iets meer dan drie weken geleden gedekt.
gebeurt elk jaar wel eens merk ik, vooral hier in t topic al.. vorig jaar was er ook iemand meen ik me te herinneren.. grote fout ff! en nu? welke hengst? zoiets kun je dan alleen ongedaan maken als ze drachtig is Door af te laten spuiten denk ik?
Knolselder
Geplaatst: 24-06-15 21:05
FF wat een gedoe! Fouten zijn menselijk, maar je baalt wel enorm als die fouten jouw overkomen! Hebben ze al wat voorgesteld? Hij heeft toch geen Shetlanders he? (sorry, is misschien ongepast) Vruchtje laten afspuiten kan, maar dan ben je wel WEER een cyclus kwijt terwijl het al niet zo soepel gaat dit jaar. Pffff, stof tot nadenken...
Chrisje, ik heb ook al wel merries zien knipperen terwijl ze drachtig zijn. Charlie ging zelfs naar de hengsten toe en liet zich besnuffelen en alles. Ik dacht ook dat het wel weer niets zou zijn. Maar zij is de enige die dit jaar van de 1e keer drachtig is
fokfanaat
Geplaatst: 24-06-15 21:07
chrisje20 schreef:
Zo dan das helemaal onprofessioneel om dat door elkaar te halen! Zou echt woedend zijn.
Is een hele fijne betrokken man, iedereen kan een fout maken, ik baal wel natuurlijk, maar ben niet boos
Het was nog vervelender voor diegene die op de desperdokwak zat te wachten, daar hebben ze niet meer aan weten te komen.
En ik ben godsblij dat het geen springhengst was.
linda2008
Geplaatst: 24-06-15 21:18
FF balen zeg!! Ik neem aan dat je niks hoeft te betalen? En dat het afspuiten ook vergoed word? Althans... Dat zou ik persoonlijk wel eisen. Ik zou haar ook niet drachtig laten van een hengst die je in eerste instantie niet hebt uitgekozen, je had immers niet voor niks voor die andere gekozen toch? Of denk ik dan heel anders dan jij? Wow wat een vragen haha! Sorry
Edit: je hebt al gereageerd we denken inderdaad dus anders hihi
Maar zo laat in het seizoen ga ik echt niet afspuiten, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Zal zo blij zijn als je eindelijk draagt, zou balen zijn als het van de andere hengst is, maar er is ook nog kans, als het ei nog niet gesprongen is, dat het wel van de goede hengst zal zijn.
FF en wat doen ze als het toch van de andere hengst blijkt?
Vesceron
Geplaatst: 24-06-15 21:26
amyz, vrijdag thuis scannen dus, spannend!
cemlys, dat klinkt veeeel beter zulke bedragen
AZ, dat zijn dan weer veel ergere bedragen Ik wil niet perse stoppen met proberen hierna, ik zit alleen met de opfok, het veulentje kan niet overwinteren waar m'n merrie staat dus ik zal hem (ja hem ) toch november/december af moeten spenen en naar de opfok brengen, wil dat hij dan wel minimaal 5 maanden oud is
FF, wat vervelend zeg! Fouten zijn inderdaad menselijk, maar toch balen. Is het wel met een passende hengst? EDIT: je had al geantwoord zie ik. Heb ook Desperado overwogen, zeker geen verkeerde hengst, past hij ook op je merrie? Wordt nog spannend volgend jaar met een DNA test, wie is de papa.
chrisje20, ik herken je 'paniek' wel hoor mijn merrie doet random haar staart opzij en elke keer krijg ik nog een hartverzakking Maar 1 knipper zegt niks hoor, gelukkig hoef je niet lang in spanning te zitten, morgen scannen spannend!
Marije, hoe gaat het inmiddels met je?
fokfanaat
Geplaatst: 24-06-15 21:35
Knolselder schreef:
FF en wat doen ze als het toch van de andere hengst blijkt?
Dat moeten we morgen maar eens bespreken, hoe te doen met betalen en met de dna test, maar eerst maar zien dat ze drachtig is, eerste 2 x is het niet gelukt
Desperado is ook geen slechte hengst, wel zonde natuurlijk voor jou dat het niet de gekozen hengst is. Maar je had ook enorm pech kunnen hebben en bv iets heel anders kunnen hebben.
Die mensen die ik ken hebben het Parco veulen ook gehouden en uiteindelijk hun beste paard op stal nu
Marley wordt morgen voor het eerst gedekt. Eitje was nog lang niet groot genoeg en niet hengstig genoeg. Ze hebben momenteel 3 merries die gedekt moeten worden dus is druk voor hem
Hier vanavond weer gedekt. Merrie stond nog steeds te plassen. Goed hengstig dus. Hengst had een ware klungeldag. Haha. Morgen gooi ik hem er gewoon ff bij denk ik.
Een springhengst zou niet grappig zijn ff!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 24-06-15 22:23
Sjee, dat is ook wat, gelukkig is het wel een passende combi.
Fotsy
Geplaatst: 24-06-15 22:25
wow zeg FF, das schrikken hoop je zo dat je merrie drachtig is en dan zou het nog van de verkeerde hengst kunnen zijn, pfff wat moet je daar nu mee
inderdaad in dbt 2015 is dit ook bij iemand gebeurd
amyz thuis scannen, goeie keuze
cemlys, ja hengst erbij gooien is zeker een optie
chrisje pinken, ja moeilijk te zeggen hoor, mijn merrie pinkte niet, deed zelfs heel boos naar de hengst en had toch een ei. Dus er is hoop hoor. We duimen voor de scan.
Vesceron moeilijk keuzes maken.
Met Elsa, de pony stop ik ook nog niet moest ze toch hengstig worden dit weekend maar met Flo, mijn andere merrie heeft het echt geen zin en wat is 1 jaar, heb op haar veulen, palomino merrie, drie jaar moeten wachten en ben zo tevreden met het resultaat
O jee, dat is balen FF! Gelukkig inderdaad een dressuurder! Vorig jaar was er ook ergens een lord leatherdale verwisseld met een chippendale/everdale meende ik..
Ze mogen bij mij alleen vergissingen maken met Vivaldi, Negro, Jazz, Totilas
Kelly_J
Geplaatst: 24-06-15 23:10
Jemig fokfanaat, dat is even schrikken! Maar Desperado.. *kwijl*.. dat kon erger!
Heb niet alle pagina's terug gelezen mensen, sorry! Veel te druk nu met mijn geboren veulentje Waldemar
Maar voor alle dragende merries: gefeliciteerd! Gaan we in dit topic ook weer pendelen?
Grace-Kelly is sinds vandaag weer thuis. Zondag geïnsemineerd met (hoop ik!) Don Cremello en gisteren was het eitje weg. Wat ik wel apart vond is dat ze nog steeds wat hengstig is. Volgens de hengstenhouder is dat wel vaker zo.. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?