[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:41

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:21

Pff.. hopelijk krijg je goed nieuws polleman!

Welkom myrmar!

Ik vond het vandaag wel een mooie dag om mijn merrie weer eens op de foto te zetten :D
Ze is nu 139 dagen drachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:08

VOLGENS MIJ HEB IK BABY2013 NET VOOR HET EERST ZIEN BEWEGEN!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik had met Dais gewandeld en ze had een uurtje in de paddock gestaan. Ik zette haar terug in haar box en ze ging eten en toen zag ik het!!! Zoooooooooooo schattig!!! <3

Zeiden jullie nou dat merries beweeglijker zijn dan hengsten? *D
Ti heb ik maar twee keer zien bewegen in zijn 355 dagen in de oven ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:34

jeeej, dan moet die van mij ook gauw gaan beginnen toch? jammer dat het donker is met voeren. morgenvroeg maar even voer geven en kijken of er al iets te zien is. Volgens mij wordt mijn merrie topzwaar, hangt nu met 5.5 maand al een beste buik onder, en dit is nog niets haha. ze is morgen 170 dagen ver ongeveer. nog 165 te gaan dan.
ze heeft er sinds het weekend een maatje bij, een van mn jaarlingmerries, goede combi, want gister waren ze mooi aan het kroelen met mekaar.

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:38

Het was echt zo gaaf!! En ik denk dat het wel met het voeren te maken kan hebben. Probeer het eens morgen :)

Is de jouwe ook veel dikker dan de vorige keer? Dais wel.
Zaterdag is ze 6 maanden, dus dan plaats ik hier weer foto's en dan zal ik daar ook een foto uit 2011 bij zetten toen ze 6 maanden was. Ze is echt huge nu :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:40

Deze is nog nooit drachtig geweest dus ik kan niks vergelijken, vorige keer was het mijn andere merrie. :)
ja voeren maakt die binnenkant vaak wakker naar het schijnt haha. maar ik kan niet teveel bij die buik komen of dan knalt ze je omver. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:47

O, sorry, niet goed opgelet :o

Ik zat ook niet aan Dais dr buik (hoewel ze dat prima vindt), maar ik zag het duidelijk in haar flank. Haar oortje ging ook naar achteren (maar stug door eten, het blijft een Haf :+ )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:10

Welkom Myrmar

Leuk Cynthia, ook vroeg dan? Denk dat ik Bries haar beeb ook wel vrij snel zal kunnen zien bewegen, want die ligt volgens mij overdwars in haar buik, ze puilt in allebei haar flanken bovenaan uit..

Hier niet meer problemen dan anders met aansingelen. Briesje heeft het nooit echt heel fijn gevonden, nu nog steeds niet.. Afgelopen zaterdag nog een heerlijke buitenrit gereden met haar!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:16

jammer genoeg ben ik er zelf meestal niet met voeren, dus dat zie ik niet, maar heb goede hoop binnenkort iets te zien of te voelen
mag wel aan haar tietjes zitten, maar buik blijft toch ander verhaal, hoewel de ene keer beter gaat dan de andere keer

met aansingelen, of het nu met zadel of de longeersingel is, ze blaast zich meteen zover op dat ik voor het zadel al een singelverlenger moet gaan zoeken, maar als ik dan doorzet, dan wordt ze echt chaggie, met neigingen tot een mini-steiger of een hapje richting mij en dat heeft ze al ruim 2 jaar niet meer gedaan (vroegah, toen ik haar net had wel, maar dat was vrijwel opgelost)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:19

Vanaf een maamd of zes kun je ze zien bewegen, omdat ze dan inmiddels zo groot zijn dat ze op hun rug gaan liggen. Ze hebben dan nog maar weinig ruimte, dus als ze bewegen, kun je dat zien.
Dais is zaterdag 6 maanden, dus ja, is best vroeg :) Maar ik weet (bijna) zeker dat dit Baby was. Het ritme van de bewegingen kon niet van Dais zelf afkomen zoals ze stond te eten.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

tof joh, ik kan niet wachten :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:55

*zat met de zaklamp bij de buik haha* maar hier nog niets gezien. nog een paar weekjes geduld denk ik.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:05

_O- _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:09

_O- Misschien gaat je veulen eerder schoppen als je je merrie eerst een paar dagen niets te eten geeft voordat je met een zaklamp bij haar diner aanschuift :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:10

quibje schreef:
_O- _O-

idem....

ik zie het ook heel weinig... bij alle merries tot nu toe maar een paar keer gevoeld of gezien.
gelukkig tot nu toe altijd gezonde veulens en daar gaat t om.

Mooie merrie lovesal.

Ik geloof dat ik helemaal vergeten ben te schrijven: welkom myrmar. Niet expres hoor.. bij deze!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:13

Bij mn andere merrie zie je het wel heel duidelijk, maar wel maar een paar weken ofzo, idd als ze even goed gerend had, daarna at of dronk dan ging het veulen flink aan het bewegen. Zag je de buik ook aan alle kanten uitpuilen of een pootje door de onderkant uitsteken :) wel lief en was toen erg duidelijk te zien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:19

Haha nog even teruggezocht hier op bokt en 18jan zag ik voor het eerst het veulen bewegen bij mn andere merrie dus dat was op 7 maand ongeveer. dus nog een maandje geduld eerst denk ik. :) deze moet een maand eerder dus december wordt het opletten, enige verschil is dat die merrie groter en langer was, dit is een kortje dus mss net iets eerder te zien.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:39

Ik heb bij Casa nog nooit een veulen zien bewegen :+

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:53

Mexxuna schreef:
Kyra013 schreef:
@ mexxuna wat leuk dat je bij me hebt geschreven! Mooie wedstrijd is dat altijd!
Trix geen verschil maar daar is het ook nog erg vroeg voor!

Ja en toevallig ook een keer op Reigershof,
ik vind je paardje erg leuk! :D
En wat een goede keus qua hengst heb je gemaakt voor haar, spannend wat eruit komt hé!
Wanneer is ze uitgerekend? De mijne is ook laat, nl 5 aug.

Zie net in je profiel dat Trix een Fruhling is.
Mijn vorige merrie was ook een dochter van Fruhling, dus Fruhling is de opa van mijn Mexx. :)
.

Haha reigershof was geen goed moment om dr te zien haha! Ja ben ook zeer blij met de combi hoop dat er een wat meer paard uit komt trix is in dat geval echt een meisjemeisje! Mijne 19 juli dus redelijk laat al maakt mij dat niet zoveel uit hoeft toch niet aar een keuring! Oh wat grappig familie dus een echte fruhling of valt dat wel mee?

Ik heb ooit een keer een veulen zien bewegen maar nooit echt zo op gelet! Nu is het eigen fokproduct dus let je op veel meer details! Ben zoo benieud bij trix kan niet meer wachten!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:31

De moeder van mexx was n echte fruhling, het was alles of niets haha!
Mexx is half andalusier dus die hebben vaak al een meewerkend karakter, dus geen echte fruhling trekjes!

Ik hoef ook niet naar de veulenkeuring, dat vind ik zoiezo niets met zo'n kleintje, daar is hij echt te laat voor.
Vind veulenkeuringen wel leuk hoor, maar hou m maar lekker veilig thuis!

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:37

Haha grappig he dat ze echt die trekjes door geven aan het nageslacht! Trix heeft ook alles of niets! Oke ja dat scheelt toch wel! Ik had op vakantie een super gave PRE gezien wauw was verliefd helaas was ie al verkocht!
Zou het wel gaaf vinden mijn kleintje op de keuring maar is niet nodig! hou hem ook lekker thuis hihi al mag ie wel mee als het nog in de buik zit! Mama proberen we nog keuring te laten lopen van te voren alleen even kijken of ze dat trekt! T veulen houden we ook maar lekker veilig thuis!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:43

Ik heb er deze keer eentje vroeg, maar dan moeten ze ook in de vroege groep meelopen, vorige keer had ik een vroege uit de tweede groep, die andere kleintjes waren mooi, die van mij beetje uit proportie en naast moeders lopen stond ook niet meer in haar woordenboek. volgens mij heeft ze geen een pas gedraafd, alleen maar racen, op moeders springen en rondbokken, hele ring rond. gelukkig toch nog eerste premie, maar ja zo'n veulen kun je niet zo goed beoordelen :)

vandaag jaarling nog even op de foto gezet, niet zo mooi doorontwikkeld als de andere, maarja ook 2maand complete boxrust, doet geen goed aan zo'n jong dier.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8316_n.jpg

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:48

Wat een scheetje!
Nee haha dat is niks inderdaad brutale dingen dat het dan zijn! Met uit de wei halen moet je ooke cht goed voorbereiden alles dicht doen zodat ze nergens heen kunnen onstnappen ( wij laten ze gewoon los met mama mee lopen ) Kan er altijd wel om lachen maar goed beoordelen gaat inderdaad niet! Maar wel fijn alsnog 1e premie!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:08

haha ja en stopt niet, nu heeft ze zo'n periode dat ze overal doorheen stormt, gaat boxdeur open, vliegt ze onder de arm door naar buiten, deze week weer ontsnapt haha. Ik ben een stuk kleiner en bij mij komt ze er niet onder door (of ze krijgt een flikker op der kop haha, dus bij mij probeert ze het niet eens meer), maar deze week liepen ze dus weer door het gazon, de straat op, of er nu iemand staat te zwaaien om ze tegen te houden, gewoon erdoorheen racen :), lopen ze 100 meter over de weg (gelukkig rustige weg), om vervolgens op hun dooie gemak terug te keren. brutaal ding is het en zal altijd wel zo blijven. en ze is dan nog ontzettend onhandig. Deze zomer in de draad gekomen tijdens onweer. deze winter draad in der manen vast, en nochtans alles netjes volgens de regels vastgemaakt. vandaag probeerde ze nog over een stapel springbalken heen te komen, }:0 8)7 ipv 10cm verder ernaast te lopen. hoezo onhandig :)

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:27

Heerlijk die babys! Wij hebben er ook nog 4 lopen heerlijk om te zien! Je hebt altijd van die klungels er tussen zitten! Wij hebben ook 1 merrie staan die niet echt een goede mama is! gras is belangrijker dan het veulen dus al haar veulens gaan bijna elk jaar door de draden heen. en moeders die is gewoon gras aan het eten! Zo hadden wij dit jaar ook een hengsten veulen en die dacht met 5 maand dat die al een dekhengst was die was bij de oude merrie niet meer weg te slaan! Ik hou van veulentjes hihi!