[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:28

Wat ik zaterdag toch had trouwens!!!
Was op de wei bezig en zag wat door de achterste wei rennen,was een hond zag ik.
Nou dat kan nog,dus ik liep daarheen en wat ik toen zag werd ik wel ff pislink van!!!
Er liep gewoon een jager IN mijn wei!
Stapte gewoon over het hek mijn weides door!
Ben er toch even heengelopen,er word NIET in mijn wei gejaagd,al zit daar de grootste haas ter wereld dan mogen ze nog niet schieten.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:42

Wat? Dat zouden ze bij mij ook niet moeten proberen als het mijn eigen land was geweest. Al helemaal niet als er paarden in lopen. Is ie helemaal gek geworden...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:46

Hier wel jagers in het land, maar die rijden door naar het achterste deel natuur waar de pony's niet staan. We moesten er ook niet achter komen. :n Zijn ze helemaal van de pot gerukt! Stalbaas is overigens ook wel eens op jacht, maar ook niet in eigen land inderdaad. Vind het hier de laatste tijd wel rustig, alleen hoor je wel regelmatig geknal om ganzen van landerijen af te krijgen. :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:49

@Joto, gefeliciteerd!

@Inowa; Wat??! Wat een debiel joh, spoort die niet? Snappen sommige mensen nog steeds niet dat paarden gaan rennen van knallen en rare bewegingen etc? Had vanmiddag ook zo'n @~%&*$, stond in de binnenbak en de manege heeft nieuwe buren. Reden met hoge toeren achter de bak langs (is doodlopend weggetje, einde bak is einde weg) met zijn radio op standje disco plus. Paarden aan de run. Zet vervolgens zijn busje stil, stapt uit, maar laat die bonkende bas aanstaan. Waren vorige week ook al pokke-herrie aan het maken, ben er 2x wat van gaan zeggen, verteld dat er kinderen afvielen. Interesseert ze niks. Hatelijk.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:52

Oei, jah zeker met kinderen op de pony's en dan zo onverwacht er langs... Niet-paardenmensen denken er simpelweg niet bij na, zo jammer!

Wij zitten hier tegenover een woonwijk en in de zomer is het er ook wel redelijk druk met mensen die honden uitlaten en die beesten niet in bedwang houden, irritante skeelerkindjes of van die stomme stepjes of noem het maar. Opzich niet een enorm probleem, maar met name die kinderen snap ik niet wat ze moeten bij zo'n drukke weg. O:) Qua honden heb ik toen eens meegemaakt dat Heaven toch wel in paniek raakte van een hond die haar strak aankeek, geen wonder natuurlijk, maar die baas deed niks... Nou ik weet genoeg wat er in een hond omgaat als hij zo strak naar een paard kijkt, wat was ik blij dat die aangelijnd zat. :=

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:40

Zoo Inowa.. Dat had ik ook even mooi niet gepikt.. Ging 2 weken terug ook buitenrijden met fab en zag paar jagers en dachtg ojee leuk word dat.. Maar ze hielde keurig op toen ik voorbij kwam rijden.

DB dat is echt aso zeg.. zou me daar eigen echt kwaad om kunnen maken..

Zo hier nu snel paardjes gaan voeren en dan weer aan t werk.. Gisteren ebben ze nog 2 veulens opgehaald en vandaag misschien weer 3.. En dan heb ik niks meer staan wat verkocht moet worden..(is ook zo saai :P )

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:37

Dwyne schreef:
Daar zat ook wel een flink pak haar op LL! Kan me voorstellen dat ze dit lekkerder vind :)

Er zat zeker een dik pak haar op.
Heb haar niet voor niks geschoren dus. Wil haar zo lang mogelijk door blijven rijden.
Merk aan Frekja nog niet heel veel, behalve dat ze echt vreet voor 2! :=

Inowa: Jagen op jouw wei?? Belachelijk!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:52

Agarcia: hahahaha, nee kan niet in de toekomst kijken, ik zal er dan HET van maken :D hoop voor je dat je krijgt wat je wil, een mooie merrie!! Wil ik trouwens ook het liefst! :)
Inowa: wat een sukkels seg, mensen denken soms echt niet na!

Hier op stal gelukkig niet veel last van vreemdelingen, alles is omheind, dus de mensen kunnen enkel via de toegangspoort bij de paarden komen, dat nodigt al minder uit om door de weien te lopen. Helaas moeten we voor leuke wandelgelegenheden wel met de trailer op pad...
Paarden hier zijn veel gewend, we hebben geregeld ponykampen en daar wordt wat afgeroepen, gespeeld gelopen enz... paarden kijken er niet meer van op :)

DL: helemaal uitverkocht! :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:33

Ik had laatst wiskunde proefwerk, en onze school staat in/aan de rand van een bos met daarachter een jachtgebied.

Middenin het proefwerk een paar knallen.
Docent: Dat was een konijntje
Nog veel meer knallen
Docent: Er blijft niet meer veel over van dat konijntje..

Dit word Mendy's laatste veulen *voor zover de eigenaar heeft gezegd*
Daarbij vind ik de hengst helemaal super, en Mendy ook, zijn een perfecte combo.
Hengst kunnen we helaas niet houden, en ik zou daarom een merrie willen en ervan kunnen genieten :D

Laatst gingen we met de kar naar iemand toe, kleindochter van de eigenaar ging ook mee en we zetten Mendy daar op stal.
Kleindochter (7 jaar) ging kijken en kwam terug en zei: We moeten Elegant halen, dan kan hij weer knuffelen met Mendy.

Zoo schattig was dat <3

Hera, Haha oke, jammer, had ik alvast de naam kunnen bedenken, maar heb er al 50 voor een merrie en 10 voor een hengst, moet met een B...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:41

Ja, zou wel makkelijk zijn geweest, maar helaas! 50 stuks...pfoeee.... zoveel heb ik er nooit gehad! :)
Ik heb 1 naam voor een merrie en 1 naam voor een hengst, dus ik ben eruit. Ik blijf bij deze 2 namen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:17

Hier ook 42 namen op een briefje... Maar ik kies pas als het eruit is. Moet er wel bij passen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:23

Hahahaha, zoveel keuze allemaal!

Mijn langste lijst was voor elk geslacht 5 namen... :o

Nu ben ik eruit en ik blijf erbij, anders wordt ik gek! 8)7 8)7

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:33

Hier pas 1naam in mn hoofd,kan wel bij merrie en hengst maar móet wel erbij passen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:56

Haha Hera ja inderdaad uitverkocht :P

Over namen.. Ik wil zo graag een merrie, maar denk je dat ik eennaam kan verzinnen voor een merrie :P heb er een voor een hengst, maar ik ben ervan overtuigd dat het een merrie is :P heb al twee keer gelijk gehad en kreeg 1e dracht een merrie(helaas overleden) en 2e dracht een hengst(verkocht) en wil nu echt een merrietje :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:12

:wave:

*komt aanwaaien*

DL, wel lekker denk ik, dat scheelt wel weer, 5 veulens minder. :)

AGarcia, toch wel lekker droog van die leraar. :')

Namen... Heb tot nu toe alleen een merrienaam, hengstennaam ben ik nog niet uit. Gelukkig heb ik nog even. :j

We hadden vanmiddag zielig veulentje, leek of hij wat kuum was door koliek, dus spuitje met spul gegeven wat altijd super werkt. Is op homeopatische basis, maar echt super spul. Echter later zagen we een bult op zijn schouder ontwikkelen, waarschijnlijk daar een trap gehad en van de pijn dus zo loom geweest. :(:) Arme beestje. Gelukkig at hij wel, maar die zal de komende dagen wel stijf zijn.

Heaven was verder wel weer lekker vrolijk, borstelen voor het uier is trouwens geen probleem, dus ach, laat het voorlopig mooi even zo. Zal straks als ik weer thuis ben even een foto uploaden van d'r dikke buik. Zo eerst even richting een dealer van m'n beads om een bestelde bead op te halen, dan kan ik die morgen verzenden!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:45

Zo, de beloofde foto!

Afbeelding

En zal nu verder met bestelling klaarmaken en kinderfeestje van zaterdag voorbereiden! Hebben weer een Horse Beads feestje, dus zal even voorbeeldje maken van wat ze gaan maken. :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:12

Dit jaar had ik ook immens veel namen. Uiteindelijk lag het er naast en floepte er bij mij een naam uit die niet eens op het lijstje stond :+
En het paster nog bij haar ook!
Akira, is een japanse manga. Ze kwam er met een manga kapsel uit, en dat kapsel heeft ze *hopelijk* nog steeds :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:15

Nou ik heb nog geen enkel leuk idee gehad.
maar heb nog heeeel lang om iets te bedenken.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:22

He bah Diane wat een Aso's!! Zo jammer dat ze geen rekening houden met notabene kinderen!!

Jeetje Inowa een jager in het land... Sommige mensen zijn echt wous...

Muzefee wat heeft Heaven een MOOI buikje ;-)

Bij ons is het een fourage handel, dus veel vreemde mensen op het erf!! Nu bestan bij ons de stallen uit 2 schuren. Wij staan in de achterste schuur, en daar komen de klanten eigenlijk niet...
Wij hebben trouwens een heel boekje met namen, als we wat leuks horen/zien/lezen schrijven we hem erbij ;-)
Hebben nu wel al 4 namen vast staan maar kan altijd nog veranderen ;-)

Ga trouwens nog ff buik op poten foto zoeken (zou ik nog doen :o )

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:27

Beloofde buik op pootjes :+
Dit was in 2010, Donna was hier 260 dagen drachtig... :o

Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 01:08

Haha bedankt BL! Heaven blijft opzich nog bescheiden, maar met de eerste is het ook wel weer zichtbaar.

Lig alweer in bed, de regen klettert gezellig op het dak, het heeft wel wat! :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 01:22

Muzefee, horsebead feestjes, wat coooll. Die ga ik onthouden (heb nog wel geen kids, maar werk natuurlijk wel met kids). En mooi buikje van Heaven. En arm veulie...

Desiree, die foto herinner ik me nog wel :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:38

Hier nog steeds geen foto van hera kunnen maken {:)-:( schaam me dood, iedereen maakt zo mooie foto's en ik geraak er maar niet aan toe...
BL: nounou, die was lekker rond!
Muzefee: lekker buikje van heaven! Tis zo'n mooi beestje e! <3 Arm beestje, hopelijk is hij snel weer de oude!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:37

:wave:

DB, de feestjes zijn in combinatie met werken met paarden, érg leuk! :D In principe gaan ze dan eerst met de paarden bezig en aan de hand van hun ervaringen en gevoel een leuke bead maken.

Pff, krijg rooster voor volgende week en die week er op binnen, moet elke middag werken. Dan kunnen ze me met kerst echt opvegen zeg... Helaas is het niet anders, maar dan moet ik de komende 4 dagen maar even flink genieten van de vrije dagen. Maar verder dus wel benieuwd hoe die 2 weken zijn, ik ben bang dat ik niet elke middag bij Heaven langs kan, wat me toch wel belangrijk is. :o

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:32

Ik schaam me ook wel een beetje, ik lees altijd wel bij maar met posten ben ik nooit zo snel :o

Muzefee: mooi buikje! Sneu ook voor veulen. Ze lopen dan altijd zo zielig rond ipv te dartelen.

Idioot zeg dat er vreemden tussen de paarden lopen! Mijn landje ligt iets verder van de weg, het enige waar ik last van heb is vissers die op mijn landje vissen op zondagochtend, gelukkig niet bij de paarden, dan zouden ze er niet meer zitten, die gaan dan bovenop je staan denk ik :D

Agarcia: :') best grappige opmerking, alleen jammer van het konijntje... :+

DL wordt zo wel stil als al de veulens weg zijn, jullie hebben dus niet zoveel last van de crisis? Dit veulen van mij komt te koop maar ik ben bang dat ik wel een lange adem moet hebben.

Tja ik moet ook eens een buikfoto maken, je ziet nu wel dat ze drachtig is, meestal heeft ze niet zo'n dikke buik en ze wordt steeds chagerijniger naar de leidster toe. Die twee zijn echt aan elkaar gewaagd. Kara was altijd de baas totdat Noiva haar veulen had, toen is het omgeslagen en dat is nu nog steeds zo, ik denk alleen niet dat dat zo blijft. Ze zit nu op dag 136...pff nog niet op de helft.

Helaas heb ik weinig licht bij de paarden dus dat moet dan als ik vrij ben.