Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:11

Nou we zijn weer terug noah werd 3e met een 2a premie zijn beweing was super goed gebouwt maar een korte hals...
Ze zaten heel erg te twijfelen tussen mij en nummer 2 maar goed ik ben super trots op mijn ventje....
Voorlopig blijft hij en we gaan volgende week kijken voor een nieuw haflinger vriendje..voor in de wei..

Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:14

Mooi resultaat Kitzbi! Gefeliciteerd Lachen

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:18

Kitzbi gefeliciteerd, mag je trots op zijn!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:20

@Richtje, wat goed zeg!! Hartelijk gefeliciteerd Haha! ben benieuwd naar de foto`s.

@Kitzbi, ook goed man, gefeliciteerd!!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:28

Dank jullie wel ben super trots hij was super liefff

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:31

Dank je Monique!

Ik was wel blij dat ik iemand daar gevraagd heb om hem voor te brengen. Ik hoefde alleen maar toe te kijken en had hem zelf waarschijnlijk nooit zo voor kunnen stellen....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 22:54

Snelle bijlees actie

Richtje wat super, gefeliciteerd!

Essy spannend, succes!!

kitzbi ook gefeliciteerd!

Hier niemand last van de chip, nergens dik, niemand sloom, gewoon alweer vergeten Lachen

Wel 3 andere paarden met bultjes, Mees een beetje hier en daar, Arco had er gisteren veel, nu iets minder leek het en Doortje zit helemaal onder, allemaal kleine bultjes, ze is gewoon helemaal geribbeld lijkt het. War kan dat nu weer zijn, ze staan niet bij elkaar en de paarden waar ze wel bij staan hebben het niet. Ze krijgen ook niet hetzelfde voer (Doortje alleen gras, Arco voordroog en brok en Mees brok en hooi)

Iemand een idee?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:51

Nicole, ik kan nu wel indd blond zijn, maar zijn het geen dazen beten? en door het weer krijgt de huid ook irritaties. Zo warm dat het geweest is, dat kan bij sommige paarden leiden tot huidirritaties.

Odique @ Je hebt pb

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:50

nicole; arco, krijgt die verse voordroog of oude? Muggen kan ook, reageren sommigen sterk op.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:04

Richtje gefeliciteerd met je kereltje dat heb hij goed gedaannn

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:08

vanavond uitgebreid verslag van mij Knipoog ( helaas was de boel weer zo corrupt als de pest gister bij de nsps keuring Boos! )

de rest gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:45

goeiemiddag,

Hier geen veulen vannacht hoor, PVD je had gelijk haha. Heb wel een lange maar onwijs gezellige nacht achter de rug, 2 vriendinnen en mijn zusje hadden besloten me geschelschap te houden. We zijn met zijn 4en in de auto gaan zitten, zodat Shanti ons niet kon horen en rust had. Maar goed ook want wij werden erg melig van de slaap en het zitten in de de auto. Ben af en toe even gaan kijken bij Shanti, maar die stond rustig te slapen.
Ik houdt jullie op de hoogte.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:55

Blijft nog even spannend dus Essie!

Thanks voor de felicitaties weer Pling

@Nicole, ik zou ook aan insectenbeten denken inderdaad....

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:57

Richtje gefeliciteerd, dat is een prachtig resultaat!!

Kitzbi ook jij gefeliciteerd!!

Bij Áfram is het bultje op zijn neus voor de 2e keer opengesneden, omdat ik na de eerste keer het bultje niet kon spoelen, het leek alsof de huid binnenin de wond tegen elkaar zat, de vloeistof kwam er direct weer uit ipv druk opbouwen.

Er zit geen pus meer in, dus waarom het nog zo dik is is de vraag.
Ik moest eigenlijk vanaf vrijdag tot en met vanavond 2 keer per dag spoelen, maar ben na gisterochtend ermee gestopt.
Er komt geen vuiligheid meer uit en ik moet steeds het wondje openpulken om te kunnen spoelen, heb het idee dat ik alleen maar weefsel aan het irriteren ben.
Na het spoelen deed ik er steeds honingzalf in.

Vanaf vandaag krijg hij groene leem erop, terwijl ik de merrie ga trainen zodat het er niet direct afgepoetst wordt als hij zou gaan drinken oid.

Nu hopen dat het weefsel tot rust komt...
Ik heb besloten niet met hem naar de keuring te gaan, dit ivm behandeling van het bultje, wat toch iets op zijn weerstand zal werken, en de bacterien en stress van de keuring.
Plus het feit dat ik hem als hij groot is liever onder het zadel voorstel.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:34

Hier ook gisteren keuring gehad. Wonder had een 2e premie en stond op de 3e plaats. Er waren geen 1e premies in zijn rubriek. Zijn moeder had een mooie 1e premie! Wonder is 's middags na de keuring opgehaald door zijn nieuwe eigenaar, dus het is nu erg stil hier thuis......

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:28

Thanks SR! Lastig met het bultje.... sterkte ermee!

@Suffie, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het nu wel even stil is Ach gut

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:59

jenny: voordroog is van dit jaar. Maar dat krijgen de andere twee dus niet.

SR: Lijkt mij ook niet fijn als je het moet openmaken om te kunnen spoelen, vervelend dat het zo hardnekkig lijkt

essie: gezellig zo met een paar man Lachen Om de hoeveel tijd ga je kijken? Of heeft ze ook een BA om?

PVD: Dazen gaat bij Mees niet op, die wordt 2x per dag ingesmeerd, daar zit amper een daas op. Zoveel bultjes als Doortje heeft en dan echt in hele stroken, dat kunnen niet allemaal steken zijn, jij bedoelt dat ze een allergische reactie heeft op de dazensteken? Dat zou wel kunnen, dat is dan wel paardgebonden

Mees had er gisteren ook 2 dikke achterbenen bij (kogel tot halverwege de pijp), na afspuiten werden die dunner en vandaag zijn ze nog wel wat voller dan anders maar niet meer zo strak als gisteren.

suffie: he jammer dan he als ze weg zijn Ach gut

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:02

Nicole288 schreef:
jenny: voordroog is van dit jaar. Maar dat krijgen de andere twee dus niet.

SR: Lijkt mij ook niet fijn als je het moet openmaken om te kunnen spoelen, vervelend dat het zo hardnekkig lijkt

essie: gezellig zo met een paar man Lachen Om de hoeveel tijd ga je kijken? Of heeft ze ook een BA om?

PVD: Dazen gaat bij Mees niet op, die wordt 2x per dag ingesmeerd, daar zit amper een daas op. Zoveel bultjes als Doortje heeft en dan echt in hele stroken, dat kunnen niet allemaal steken zijn, jij bedoelt dat ze een allergische reactie heeft op de dazensteken? Dat zou wel kunnen, dat is dan wel paardgebonden

Mees had er gisteren ook 2 dikke achterbenen bij (kogel tot halverwege de pijp), na afspuiten werden die dunner en vandaag zijn ze nog wel wat voller dan anders maar niet meer zo strak als gisteren.

suffie: he jammer dan he als ze weg zijn Ach gut

Nee ze heeft geen BA om, ik ben gisteren zo om de 1,5 uur echt gaan kijken. Voor de rest kon ik zien of ze wel of niet stond, want ze staat precies in de hoek in stal voor een raam.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:06

da's helemaal super als je gewoon stiekem mee kunt kijken wat ze doet Lachen

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:45

Richtje: Als iemand anders hem voorbrengt kun je zelf tenminste kijken. Ik heb ook iemand anders gevraagd om voor te brengen, ook omdat ik geen idee had hoe het moest.
Nicole: Kunnen die bultjes niet van het eiwit komen? Ik heb wel eens gehoord dat als het gras eiwitrijk is sommige paarden daarop kunnen reageren en daar bultjes van krijgen.
SR: Lastig dat het bultje niet weg gaat en dat je niet weet wat het nou is. Het lijkt mij ook niet goed als je het wondje elke keer weer open moet maken.
Suffie: Gefeliciteerd met de resultaten op de keuring! Kan me voorstellen dat het weer even wennen is zonder Wonder.

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:07

Even offtopic..
Met Pi haar benen schiet het niet echt op. Alles zit onder de wonden en korsten en het jeukt heel erg. Ik durf haar overdag met zon absoluut niet meer naar buiten te doen met als gevolg dat ze alleen 's nachts en met pokkeweer naar buiten kan. En het is absoluut geen binnen paard en sinds ze verbrand is ziet ze er helemaal ook slechter uit. Ze is behoorlijk afgevallen in twee weken tijd. Nou mocht er wel wat van af want ze was best dik maar ze ziet er gewoon niet goed uit. Eergister heeft de dierenarts bloed afgenomen om haar lever te controleren en dat was allemaal goed. Het zal nog wel een tijd duren voordat alles genezen is en ze weer de hele dag naar buiten kan.

Ik verzette haar vanavond even naar een andere box om haar biks op te eten. Op het moment dat Pi erin loopt komt het jonge katje van de boer er precies uit gevlucht en komt met zijn pootje onder de hoef van Pi terecht. Dat beestje krijste het uit en Pi had het geen eens door. Nou wil ik dat ze morgen naar de dierenarts gaan maar de vrouw van de boer vind het eigenlijk niet nodig want hij kon nog bij haar op schoot zitten Hamer Er heeft wel even een paard van 600/700 kilo op dat kleine pootje gestaan. Soms kan ik ze wel wat die krenterige boeren Stoom uit je oren Hopelijk krijg ik de boer zover dat ie niet naar zn vrouw luistert en wel ff langs de dierenarts gaat. Liever te vaak dan te weinig denk ik dan (maar dat gaat niet voor iedereen op blijkbaar)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:44

Zelf voorbrengen is niets waard inderdaad! Of je moet er zelf ervaren in zijn natuurlijk Lachen

@Odique, wat frustrerend van Pi 'r benen Ach gut Je hebt volgens mij bij de paardendrogist soort chaps die beschermen tegen zonlicht, is dat niet wat?
Wat betreft het katje.... ze kunnen wel veel hebben hoor Bloos Morgen even kijken hoe ie loopt, als ie er niet kreupel aan loopt zou ik me er niet te druk om maken. Maar dat gegil is wel sneu altijd Ach gut

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:44

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:50

even een verslagje..

vrijdag alles gewassen en gedaan..
zaterdagmorgen 5 uur op half 6 buiten en mocht bentley weer wassen Boos!
die had ondanks dekentje nog in de stront gelegen haha

half 7 alles op de trailer gezet wat erg makkelijk ging haha gelukkig..
half 8 kwart voor 8 in maren kessel aangekomen..toen begon t wachten..
bentley was uiteindelijk om half 11 aan de beurt..
wit dat ze was:D maar ze liep helaas weer met een zooi bekende namen in de rubriek..en liep 1 na laatste..en werd daardoor niet geprimeerd..
weer een kwestie van een gewone hobby fokker tussen de grote namen.. grr

ze konden tussen door lekker gras eten bij de trailer ideaal en we hadden natuurlijk t weer mee!
tegen een uur of 4 mocht hiba haar best gaan doen..
en weer had ik pech ze liep bij 3 kampioenen in de rubriek..die alle 3 kroon werden..en hiba kreeg een 3e premie..
werkelijk de hele dag hoorde je het..wat ging t oneerlijk..

wat wel lache was ik kreeg van de voorbrenger te horen dat me veulen en moeder te lief en te mak waren Tong uitsteken nou zeg ik liever thuis lief en mak en dan maar wat sloom op de keuring Haha!

meerdere malen kwamen er mensen naar me toe of bentley te koop was..
zonder twijfelen natuurlijk NEE haha

desondanks de niet eerlijke uitslagen heb ik een geweldige dag met mijn 2 kanjers gehad en ben ik super trots!

vanmiddag even een foto gemaakt van bentley en haar broertje alano..
het hoogte verschil is echt minimaal!
bent wordt een forse tante later Haha!

let niet op mij Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7AI6JUY.jpg

van achteren Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7D4NMOX.jpg

leuk he Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 00:53

odique schreef:
Nicole: Kunnen die bultjes niet van het eiwit komen? Ik heb wel eens gehoord dat als het gras eiwitrijk is sommige paarden daarop kunnen reageren en daar bultjes van krijgen.

Dacht ik ook aan, maar ze krijgen dus alledrie ander voer, Arco en Mees grazen maar gedoseerd op een korte wei en krijgen verder ander voer, Doortje staat wel op de wei maar zoogt dan weer een veulen. Bij Mees waren de bultjes vanavond minder en de benen weer minder dik. Kan ook wel weer een raar toeval zijn dat ze er alledrie om andere redenen last van hebben, de rest heeft het helemaal niet.

Wat zonde dat ze niet naar buiten kan, daar kan ze nog wel even zoet mee zijn, arm paard. Beenflapjes ter bescherming had ik nog niet van gehoord, heb je ook zoiets dat over de neus kan hangen?