[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:29

ah leuk zeg een dochter voor Peetje, ik heb alleen haar dikke buiken foto's gemist geloof ik Verward Schijnheilig

Rian: ja spannend he, jij bent al zowat op de helft!

Ik vind 3 ook wel genoeg hoor (en mannetje ook Haha! ). Eigenlijk ben ik stiekum wel blij dat de luier tijd achter de rug is Bloos

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:36

@ Pletje123 wij gaan nogmaals voor Voice Lachen
De hengst waar ik zelf onwijs gek van ben, gaat het niet worden, het kosten plaatje bij die hengst wordt zo hoog en cypress kan ik toch wel zeggen dat die goed gelukt is, dus vandaar de keuze weer op voice Lachen
En alles eromheen is mij super bevallen zowel eigenaren Voice en hengstrij waardoor de keuze gemakkelijk was om door tegaan met deze hengst.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:38

Peetje gefeliciteerd!!! Super joh!

Maseike: Welke hengst had jij dan voor Mon willen hebben?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:41

Hengst Briar...
Kosten plaatje wordt gewoon tehoog.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:43

Heidie haha maakt nie tuit joh die kerels kunnen door fokken Knipoog
Jenny ja gaat rap he?! En inderdaad geen dikke buiken foto's van mensen hier.. hihi ben ik even blij dat ik geen foto's kan plaatsen haha! En ach je kan die van mij in het ''wild'' bekijken. Ja ben je daar blij om? Hihi ik moet nog beginnen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:43

Die staat in Zweden toch? Dat wordt verzenden en mss zelfs diepvries dan? Idd prijzig Ja En over de Voice baby geen klagen, dus goede optie toch Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:45

Rian1984 schreef:
Heidie haha maakt nie tuit joh die kerels kunnen door fokken Knipoog
Jenny ja gaat rap he?! En inderdaad geen dikke buiken foto's van mensen hier.. hihi ben ik even blij dat ik geen foto's kan plaatsen haha! En ach je kan die van mij in het ''wild'' bekijken. Ja ben je daar blij om? Hihi ik moet nog beginnen!

nou geweldig Haha! Kom maar gauw weer eens langs als je de moed verzameld hebt

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:46

haha ja ik wil toch maar weer eens die kant op fietsen! Houden wel ff contact!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:47

Nou merrie moet verplicht naar hengsterij toe, en doen dus alles op het juiste moment erin, maar je weet dat het vorig jaar niet helemaal lekker met merrie liep dus daargaan we weer vanuit en dan wordt het plaatje erg duur kan ik je zeggen.
Misschien ooit in de toekomst.

En ja Briar staat in zweden!
En neee over Voice beebs niks teklagen hoor, vandaar weer terug naar de zelfde hengst.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:22

Peetje: Gefeliciteerd met de geoorte van je dochter!! Britt, een hele leuke naam!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:34

peetje gefeliciteerd met jullie kleine meid lekker genieten van haar.

mazzel meid: ja gaat nu echt snel. Het gaat ook nog steeds hartstikke goed met vick. Dus we rijden lekker door. We zijn gisteren heerlijk buiten wezen rijden.

Het gaat hier vandaag wel lekker snel zo hup hup 2 pagina's erbij haha

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:47

hallo allemaal!!

bedankt voor alle felicitaties!

komt ze hoor!!!

Afbeelding

Afbeelding

het gaat heel goed met dr!

Maar deze merrie blijft nu maar n jaartje gust denk ik!!! Haha! Clown

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:49

Ik wou me ook graag aanmelden!

Wij hebben voor volgend jaar 2 drachtige merrie's

Gerina v. Ursus Drachtig van Cassini II
Veulen wordt verwacht op 8 Mei 2008 (als ik me niet vergis)

En morgen of overmorgen wordt de andere merrie gebracht.
Ze heet Lavita.
Merrie uit 1993 als ik het via KWPN reken.
Ook deze merrie is drachtig van Casini II
Vader van de merrie, en uitgerekende datum weet ik nog niet.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:03

@peetje :van harte gefeliciteerd !!! wat een schatje xxx

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:08

Peetje gefeliciteerd met je mooie meid.
En dat guts blijven zou ik zeker doen geniet eerst hier maar lekker van hihihi

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:09

Aaah peetje wat een mooi meisje, nogmaals gefeliciteerd, geniet maar lekker samen, en laat je maar goed verwennen Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:11

Wat een ontzettend mooi meisje peetje! Lovers Gefeliciteerd!

Welkom weer Saffier Doei! Hopelijk een beter veulenseizoen voor jullie dit jaar.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

Peetje gefeliciteerd!

eigenlijk horen zowel peetje's dochter als mijn volgende aankondiging natuurlijk in het db 2007 topic, maar goed wie let daar nu op!

Afgelopen vrijdag heb ik weer een dramatische maar gelukkig uiteindelijk goed verlopen bevalling op stal gehad.

Poes heeft maar liefst 5 bolletjes wol op de wereld gezet, en, thank god, dit is toch echt haar allerlaatste nestje. Helaas geen roos poesje ertussen (daar hoopte ik op als vervangster voor poes) maar ik denk dat de bijna zwarte gaat blijven. Poes zelf word er niet jonger en helaas ook niet gezonder op, dus binnenkort gaat ze onder het mes zodat we geen dramatische bevallingen van haar meer hoeven te doorstaan.

Ik voel me overigens heel gezegend dat poes zoveel vertrouwen in me heeft dat ze perse op mij wil wachten met haar bevalling. En gelukkig maar, want zonder mijn ingrijpen hadden we nu waarschijnlijk niet eens een enkel bolletje wol gehad, en misschien poes zelf ook niet meer...

Het eerste kitten is een dikke lapjes poes, poeze kreeg met veel moeite het hoofdje naar buiten en daarna kwam ze niet meer verder, dus moest ik hardhandig een kitten aan kop en nekvel uit onze jankende poes trekken (dat ging echt door merg en been)

Het 2e kitten kwam in stuit met de poten onder zich gevouwen, dat ging ook niet verder dan het staartje eruit en ik kon niet makkelijk bij de poten komen dus moest ik wachten tot ze een flinke pers gaf, terwijl ze zachtjes doorperste kwam het 3e vruchtblaasje al naar buiten en met 2 kittens in het geboortekanaal, waardoor de boel helemaal klem kwam te zitten, moest ik weer ingrijpen en met mijn vingers ver naar binnen om de poten onder het ene kitten uit te trekken zodat ze wel naar buiten kon, dit was het schilpad poesje (veel zwart met rood/witte pootjes en rood/witte oortjes).

Het 3e kitten volgde uiteraard vlak hierna, ook deze lag in stuit maar thank god wel met de achterpoten gestrekt... Bij een stuit trek ik sowieso mee met de persweeën. dit was dan een rood katertje

Gelukkig kwam het 4e kitten nog voor mijn zusje (die arriveerde vlak voor de geboorte van het 2e kitten) kon zeggen dat het kitten er uit kwam Haha! een klein en niet zo dik schildpad poesje weer, maar toen ze nat was dacht ik dat ze helemaal zwart was met een half wit lipje, ze heeft heel minimaal wat rood en/of wit door haar zwarte vacht heen zitten.

Het 5e kitten was degene waarvan ik dacht dat ie het niet zou redden, en even was ik hem ook kwijt, tot 2 keer toe... De vruchtblaas was al gebroken in het geboortekanaal, poes kreeg hem er niet uit, het duurde allemaal zo lang... Uiteindelijk kreeg ik het puntje van zijn staart te pakken (ja, ook deze lag in stuit met de poten onder zich gevouwen). Omdat ik dacht dat hij het toch niet zou redden heb ik dan ook flink aan de staart getrokken tot ik uiteindelijk zijn halve staart eruit had en net met mijn vingers (diep binnenin arme poes) een pootje om kon vouwen. Toen ik eenmaal een staart én een poot vast had kon ik al vrij snel ook het andere pootje te pakken krijgen.

Poes was inmiddels uitgeput en perste niet tot minimaal... Dit kitten heb ik snel eruit getrokken en hem direct opgewreven in de handoek. Even piepte hij ineens maar in de doos bij poes stopte hij weer met ademhalen, dus heb ik hem geslingerd en gewreven tot hij wat meer doorademde. Daarna heb ik nog regelmatig (poes was bezig háár "doos" te wassen Koe ) het kitten moeten prikkelen, duwen en aaien om hem weer adem te laten halen. Uiteindelijk had hij een normaal ritme en inmiddels word hij al een druk vechtend (om de speen van moeders) hard schreeuwend (rood) katertje.

ik ben blij dat dat achter de rug is!
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 15-10-07 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:38

Gefeliciteerd Peetje!!!!
@ Maseike: Briar vind ik ook helemaal geweldig!!!!!!!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:39

Wodile heeft vandaag weer een echo gehad, ze is nog steeds drachtig vandaag 91 dagen. Veel van de kleine was niet te zien, lag zo dat je nog net een stukje van de uk kon zien.
" je ziet me pas als ik er uit ben" Tong uitsteken

Dus volgend jaar 2 ukken!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:42

oh wat een poppetje! Prachtig Peet!

Shamal, wat een happening die bevalling van poes zeg..pffff heftig hoor, hoop dat alles zo blijft nu!

Saffier, nieuwe drachtige aanwinst dus Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:49

Tong uitsteken als het dan toch over poezen gaat ,mag ik men drachtige BC ook even tonen toch ? Haha!

Engy 5 weken drachtig Pling

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:50

mijn poes had ook steeds stuitliggingen....nu wouden we haar steriliseren maar ze is sinds 3,5 week spoorloos verdwenen.....mis haar echt kei erg...

met icoliene gaat alles zijn gangetje.....buik word steeds groter..
gedrags veranderingen merk ik nog niet veel van....nog steeds dezelfde schat...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:52

Peet: wat een prachtig poppetje!

SA: wow wat een bevalling van arme poes!!gefeliciteerd met de kittens!

Saffier: nog een drachtige! gefeli, leuk om te zien he! heb je ook ruggegraatje en ribbetjes en hartje gezien?

Amandake: ooo geweldig!! mijn vader eeft een driekleur bordercollie, ik ben helemaal gek van die honden, mooie teef heb je! hoe lang dragen honden?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:03

Ik Reb gisteren even weer geknuffeld; die is heel hard gegroeid tijdens mijn vakantie! Echt dikke drachtige muts nu. Ze ziet er super uit en is ook weer hartstikke zwart. En heel knuffelig.
Andere merrie toch ook nog drachtig, veulentje pas eind juli. En Nieke echt dikke dame, maar die is na Nick dit jaar niet dun geweest geloof ik. Zij is bij ons begin maart de eerste..

SA Heftig, zo'n bevalling van poes; kan me voorstellen dat je er nu klaar mee bent! Vanaf hoe oud zijn katten eigenlijk vruchtbaar, ik heb van de zomer 2 kittens gekregen...

Amandake Wat een gave Border. Wij hadden er ook 1 op de boerderij, die heeft leven van m'n pa gered toen ie door stier werd aangevallen, dus die heel speciaal voor ons...