[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:38

Sorry ik begin pas bij waar ik het laatste gepost heb! Ik weet dat ik dan een paar blz. reageren oversla maar meer tijd heb ik echt niet

JAAAA Snap heeft een witte druppel Super Ods!

Ahh.. bij jessje zag het er even hoopvol uit maar Gon had er toch nog geen zin in Ik heb echt medelijden met je!! Gon was gewoon tegelijk uitgerekend als Missy

Dat is al een heel verschil Barb Ze is echt al veel dikker

Gefeliciteerd Geafje! Hoe gaat hij heten?! Wel sneu dat de nageboorte er zo moeilijk af kwam Hij is groot!! Ben benieuwd naar de foto's van overdag

Copper is idd echt niet dik MarijeR Maar haar uiers zit wel verandering in Ik hoop maar dat ze ineens heel snel vol gaat schieten!

Over dat slijm enzo trouwens nog.. Puzzel had dat ook rond een dag of 4 (stonk niet.. was een beetje donkerrood/bruin) ik heb de DA gevraagd wat dat nou was toen hij Maddox kwam prikken. En dat was volgens hem gewoon wat oud bloed en slijm van de bevalling wat nog naar buiten kwam Niet alle merries krijgen dat maar wel veel! Niks om je zorgen over te maken dus als het niet stinkt en de merrie geen verhoging/koorts heeft

Flettie, Prince heeft ook nog zo'n stompje hangen maar ik zie wel wanneer het er een keer afvalt. Ik ga er niet aan lopen trekken/knippen ofzo iig!

Gefeliciteerd Lili!! Het is echt een schatje

Ben weer bij

Missy was trouwens gisteren alweer hengstig !! Dat was al op dag 4!! Ik ga haar nu iig echt nog niet dekken Maar dat betekend dat ik een hengstigheid over moet slaan en dat ze volgend jaar pas een veulen half/eind mei krijgt.. Ik baal er wel van! Maar het is niet anders..

Puzzel is alweer twee keer gedekt Dus met een beetje geluk is die volgend jaar de 2de week van april uitgerekend

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:41

Gaefje, Gefeliciteerd
Lilli, alsnog van harte.

Moor en Gigant zijn vanmiddag even in de wei geweest. Maar ze beschermt hem zo erg, dat ze alleen maar andere nieuwsgierige paarden aan het wegjagen is. Gigant komt niet aan drinken toe, ze laat dit dus ook niet toe, net als gisteren in de box.
Na 1.5 uur hebben we ze weer naar binnen gedaan, Gigant mocht gelijk drinken en viel daarna met een plof op de grond en sliep.....

Vanavond mogen ze nog een uurtje.

Pas als hij in de wei ook mag drinken kunnen ze volledig naar buiten.

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:54

Nou bij deze wat dag foto's. Ik vind hem ook groot ja. Ik ben nog een beetje aan het dubben over de naam.
Afbeelding
Afbeelding

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:11

Max, Gaefje en lilli gefeliciteerd met jullie veulens!

Tinkerloos schreef:
[mayday Die buik lijkt al wel helemaal gezakt!
Als je zou zeggen dat ze over de 300 dagen is geloof ik het ook!!

Toen ik zag hoe hard haar uier aan t groeien is, heb ik eerst de oude eigenaren gebeld die zeiden dat ze 6 a 7 weken van te voren begon altijd een week melk spoot voordat t veulen komt en dat de laatste twee 2 tot 3 weken de vroeg waren, als ik nu dus ga tellen komt het idd 2 tot 3 weken te vroeg dus rond dag 320 ga ik al waken denk ik, da's weer eens wat anders als bij jou hé

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:40

Mac dat heb je helemaal goed!! Prachtig uitzicht en ik heb goed kunnen zien dat Snap niet in haar normale doen is! TJEE wat ben ik nerveus

Gaefje Wat een heerlijk veulen!! Heel benieuwd met wat voor een naam je komt!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:49

Voor de nieuwe "oma's" gefeliciteerd!!!

Heb vandaag weer even heerlijk met mijn meisje en de kleine man kunnen knuffelen. Oh wat is het toch een heerlijk stel! Ik ben zo gelukkig met ze!!! Had Lisje nog een appel gegeven, Vic besloot dat ie appelsap lekkerder vond dan mamma's melk... Lisje gaf me vandaag ook zo veel vertrouwen. Ze liep gewoon rustig al grazend weg terwijl ik met Vic aan het rommelen was. Eerder bleef ze er toch altijd waakzaam bij staan, nu ging ze gewoon lekker haar eigen gang. Echt geweldig!!! Ze lijkt zich ook een stuk beter te voelen nu, ze oogt "rustiger", weer meer zichzelf. Moeilijk uit te leggen allemaal..

Marlijntjuh, waarschijnlijk was/is Lisje ook in dr veulenhengstigheid, ze had wel de hengstigheidsurine in elk geval, dat was op dag 3 na de bevalling!!! Volgens de DA was dat niets raars...

kannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:07

iedereen gefeliciteerd met al die prachtige nieuwe aanwinsten,
het is toch super om te zien!
zoals eerder beloofd, hier een paar foto's van zita's dikke buik, uier heeft ze nog niet, maar ze is ook pas over 2 maanden uitgerekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ze is dus al aardig dik, maar het wordt nog veeeeeel erger!
alle wakers: succes vannacht!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:09

hee nog een tink van wie is ze drachtig?

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:11

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:19

hoi ben ik eindelijk weer gistermiddag ging mijn router kapot, dus ja geen bokt natuurlijk ik zie dat ik in 24 uur weer een hoop gemist heb....

en moest dan natuurlijk ook vannacht mijn bed uit om bij noortje te kijken, wat ik normaal gewoon op de laptop doe via de webcam.........maar niets aan de hand dus verder goed geslapen

en weer veulens geboren, en weer kegels..........spannend!!!!!!!!!

Gefeliciteerd gaefje en max !

hier nog een uier foto van noortje van vanmorgen..... maar!! het uier groeit zelf overdag.....nou nog die langverwachte, maar uitblijvende KEGELS

en zoals je kunt zien op de foto's loopt de smurrie langs het uier......

Afbeelding

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:33

Oh boy oh boy oh boy!!!!

Dames, mijn moeder belde net dat ze ieniemienie kleine witte pikkeltjes op de uier vond!!!!

Zou het....?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:49

Spannend Tyrza!! Ik duim voor je

Ziet er goed uit Tonie.. Haar uiers zien er echt wel vol uit eigenlijk

Nog een drachtige tink Wie is de papa?!

Hij is mooi Geafje! En groot Ben benieuwd wat zijn naam wordt

Spirit is nou ook hengstig! Morgen gaan we haar voor het eerst dekken.. nu is het nét niet genoeg dat ze het dekken toelaat..

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:54

Tirza wordt spannend!

Knol staat nu binnen is nog gewoon het zelfde wel wat vooruit gegaan maar niet echt veel.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:56

Ik gok op Snap van Ods!!
Go SNAPPIE !!!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:00

snie sna snappie, snappie, snappie, snappie GO!! morgen foto's van snappie veulen!! joeppie.............

als ie maar niet op die andere snappie lijkt

nou Tyrza voor jou ook spannendddddd!!! dat wordt nagels bijten vannacht................

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:03

Citaat:
"marlijntjuh"

Ziet er goed uit Tonie.. Haar uiers zien er echt wel vol uit eigenlijk

ja zou ik ook denken, uier is ook keihard, lijkt wel baksteen.......

ik weet eigenlijk niet wat ik moet, wachten op de kegels of waken......

maarja ik ga er maar van uit dat ze gaat kegelen .......ik kijk wel snachts op de cam als ik ff wakker ben.... maar anders niet.....

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:16

Hey ho! Ze heet geen Snappie... Maar je spreekt het uit als Sneppie, dus op z'n Engels....

Mmmmm nou als ik rijk zou willen worden zou ik ook mijn geld erop zetten....

Geweldig dat we niet de enige zijn!! Collega's 'soon to be' veuleneigenaars SUCCES!!!

Gaefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:30

Ja die uier ziet er goed uit Tonie. Moeilijk inschatten hoe ze doen he. Gaefa heeft niet gekegeld. Alleen vorige week een keer een klein beetje hars/wax en daarna niet meer. Ze was wel gisteravond ineens heel onrustig. De hele tijd van de wei naar de paddock lopen en terug en vanuit het niets ineens beginnen te rennen en te bokken.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:43

Oei spannende nacht dus voor Ods en Tyrza!
Hopelijk morgen virtuele beschuit met muisjes

Bij Copper is alles nog rustig, ach ze is pas een week overtijd dus wat zeur ik
Vanavond zijn we weer druk bezig geweest voor 2007, merries schouwen en dekken.
Er zijn er al 3 gedekt, nog eentje die deze week ook nog wel kan denk ik en dan Copper straks als ze ooit dat veulen er nog uit gooit.
Waarschijnlijk komt er vrijdag een mini hengstje logeren om de 2 mini merries te dekken.
Dat worden als alles goed gaat dus veel veulens volgend jaar

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:03

Morgen misschien weer veulentjes! Leuk leuk.

@Tonie dat uier begint er wel op te lijken is het niet? Fijn hé zo'n verassingsveulen

Verder weer mooie veulen buiken en tieten foto's gezien!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:21

Ods schreef:
Hey ho! Ze heet geen Snappie... Maar je spreekt het uit als Sneppie, dus op z'n Engels....

Mmmmm nou als ik rijk zou willen worden zou ik ook mijn geld erop zetten....

Geweldig dat we niet de enige zijn!! Collega's 'soon to be' veuleneigenaars SUCCES!!!

Oh oké dan wordt het SNeppie GO DO

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:23

@Gaefje wat een snoepie jou veulen. Een prachtige kleur.
@Kannie, zodan wat is ze lekker rond!
@ Tonie, ik vind haar uier nu echt al behoorlijk dik, dat gaat nu wel opschieten.
@Tyrza, wouw kegels!
@ Marije krijgt het dus weer druk de komende tijd met al die dekkingen en nog een bevalling.

Vraagje, Ciara heeft vreselijke diarree, de poep spuit eruit en haar benen en staart zitten onder de vieze troep. Kan dit al van de hengstigheid komen (Veulen is vandaag 5 dagen oud) Wanneer moet ik me zorgen gaan maken of de DA bellen. Ze is verder wel heel levendig.

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:23

Citaat:
@Tonie dat uier begint er wel op te lijken is het niet? Fijn hé zo'n verassingsveulen

Ja!! verassing wordt het zeker, zonder papa en datum

we zijn allemaal heel nieuwschierig wat er uit komt, in tegen stelling tot de rest onder ons, hoop IK op een HENGST.....

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:26

Citaat:

Vraagje, Ciara heeft vreselijke diarree, de poep spuit eruit en haar benen en staart zitten onder de vieze troep. Kan dit al van de hengstigheid komen (Veulen is vandaag 5 dagen oud) Wanneer moet ik me zorgen gaan maken of de DA bellen. Ze is verder wel heel levendig.

ik denk dat je altijd de dierenarts moet verwittiggen als het langer dan 24 uur duurt....

de oorzaak kan onschuldig zijn, hengstigheid of mei gras(via mams natuurlijk), maar zulke jonge dieren kunnen slecht tegen diarree...

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:29

B.V. mijn zoontje (off topic ) lag binnen 8 uur op de intensive care, dus wacht nooit te lang, kijk naar je veulen en denk je dat het goed gaat, dan is het oké, zie je dingen waarvan je denkt, dat klopt niet!! gelijk bellen....