Nee vanaf het moment dat ze drachtig was, we hebben van hengst gewisseld toen was ze in 1 keer drachtig, maar omdat ze vrij laag teste met hormonen besloten om haar op regumate te zetten om de kans kleiner te maken dat ze het kwijt raakt
EllyC, ik zou het wel nog proberen. Maar vorig jaar beetje zelfde gehad. Niet ingegrepen en laatste poging incl natuurlijk dekken, was ze gewillig, maar dur niet drachtig. Daarvoor ook steeds geen ei en wel hengstig en daarna steeds kleine eitjes en niet hengstig. Nu eerste scan 4,5cm, dus schiet mij maar lek. Alles was hetzelfde. Wel vroeg de dekens steeds af gedaan en wat eerder op gras laten wennen.
Ik vind een Juni veulen ook niet zo laat. Maar als het een jonge merrie is, kan je ook volgend jaar weer proberen als het nu te laat wordt voor jou.
Quir, ik lees 18ha en denk; dan ben je al bijna aan andere kant van Nederland, hahaha. Wel lekker hoor. Hoe haal je ze op? Met de trein?
BaudyH, wat spannend. Op welke dag ga je nu weer scannen?
ik loop ook weer achter. Kan niet op iedereen reageren. Maar gefeliciteerd aan iedereen die drachtig zijn
Neonlicht is het hengstig spuiten gelukt? Echt balen dat het vrucht weg was.
Hilde ga ik Vrijdag weer laten scannen, er wordt nog een swab genomen om te kijken of de ontsteking echt weg is en dan hopen dat ze weer naar de hengst mag. De hengst die ik had uitgekozen gaat helaas in Juli weer naar Duitsland dus het is nog onbekend of ik die kan gebruiken, maar anders kan ik zonder extra te betalen de eigen hengst van de hengsthouder gebruiken. Alleen is het inteeltpercentage dan wel wat hoger, wel onder de norm maar ik had liever zo laag mogelijk gehad. Dat is het vervelende van een Schwarzwalder Fuchs dat de populatie niet heel groot is.
Maarja eerst maar wachten wat er Vrijdag uitkomt en wanneer het beste moment is om naar de hengst te gaan als dat weer mag.
Ik ben nu aan het wachten, DA is te laat. Komt slecht uit, heb om half 9 meeting.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 28-06-21 08:27
En DA is geweest, ze heeft nog geen groot ei, maar baarmoeder is niet strak, die lijkt wel iets te doen. Voorzichtige hoop dus, woensdag komt ze weer.
mirjamalvaro
Geplaatst: 28-06-21 08:28
Oh jee, hopelijk ondertussen geweest
Edit tegelijk, duimen dan maar weer!
Caresse07
Geplaatst: 28-06-21 08:56
Gefeliciteerd aan iedereen met een drachtige merrie en succes voor degenen die gaan scannen.
jennyk
Geplaatst: 28-06-21 09:08
Pica is niet drachtig, eitjes ook nog vrij klein (2.6 en 3.2) en baarmoedermond nog niet open. Ook wij mogen woensdag terug voor scan om te kijken hoe het er dan voorstaat
Hier net Valetta gescand. Baarmoeder was al mooi hengstig, eitje was wel nog wat klein, maar niets schokkends. Dus morgen of woensdag insemineren, beetje afhankelijk van wanneer we het sperma kunnen krijgen.
Nu nog niet. Volgens de DA zouden we morgen al wel kunnen insemineren, maar woensdag was ook geen probleem. Ik weet dat de eigenaar van de hengst in Zuid-Frankrijk zat dit weekend (er was een grote show), maar meestal hebben ze wel gewoon personeel die dan af kan nemen. Hengst staat op een vrij grote en bekende stal namelijk.
Als het een kwestie was van vandaag insemineren en anders zouden we te laat zijn, ja, dan zou ik me wel zorgen maken Maar we hebben nog wel tijd genoeg.
Na een dubbele eisprong toch geen vruchtje te bekennen. Woensdag kijken of ze weer hengstig gaat worden
Al_Zawraa
Geplaatst: 28-06-21 11:31
Hier ook gescand vanmorgen.
Aleeyah netjes 18 dagen drachtig van Mansour voor een vol zusje/broertje (maar het zal wel weer een broertje worden ) van Jahwhar. Dit is de 3e keer dat ze direct van de eerste keer drachtig is, wat fijn zo'n merrie!
Nadjarah helaas toch echt niet drachtig, nu 32 dagen na insemineren.. En ook niet hengstig. Er zat wel een ei, maar baarmoeder keihard, geen enkel teken van hengstigheid verder. Ik ga haar nu voor een dag of 10 op de Regumate zetten (of iets langer, even uitrekenen zodat ze niet in het weekend komt) en dan maar hopen dat ze weer netjes hengstig wordt. Hebben wij weer, merrie is bij de vorige eigenaresse altijd netjes hengstig geworden, ook na het dekken als ze niet drachtig was, en nu hier 1x dekken en geen hengstigheid meer..
Maar ik ben blij, 2 uit 3 inmiddels drachtig, waarvan de belangrijkste van de 3 toch wel mijn merrie in Amerika is. Nu al mijn energie focussen op Nadjarah, en hopelijk pakt die later dan ook nog even netjes op.
Caresse07
Geplaatst: 28-06-21 11:32
Balen Jennyk, mirjam en Bertje16
Edit: gefeliciteerd Al_Zawaraa
MDWStables
Geplaatst: 28-06-21 11:36
Nou zeg Elly het zit echt niet mee.
Hopelijk blijft het andere vruchtje zitten baudyh.
Ah Neon ik hoop zo dat het nu wil lukken. Balen ook jennyk dat ze leeg is. Ook mirjam helaas niet gelukt lees ik.
Gefeliciteerd AZ, AM, kelly, myrthe, quir, Denneboom en nog een heleboel namen maar ik loop zo achter in dit topic door drukte. Ik ben iig super blij voor jullie dat inspanning resultaat geeft!
Aantal in afwachting, het wordt nou wel zachtjes aan tijd. Persoonlijk vind ik juni best wel weer laat worden met het oog op opfok of verkoop. Mijn laatste merrie is voor de tweede keer geinsemineerd vorige week. Alles zag er goed uit, heel hengstig, goed ei en ei ook weg zaterdagmorgen. Nu maar afwachten ook.