[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:15

Oeie Evita hopelijk gewoon uit nijdigheid, kan zeker wel
Twinklebel ik zie rare dingen voor me nu :')

Klinkt veelbelovend tinne, had ik bij Flo ook van de eerste dag al dat ik ze ging ophalen, ze was wel bitch zoals jade maar verschil was enorm te merken.
Oh spannend zeg, ben nu al benieuwd

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:31

Van harte gefeliciteerd met de dracht moratoetje.

Ik hoop dat ze gewoon heel erg boos was Evita en dat ze gewoon drachtig is.

Spannend Tinne !!

Tanjaatjuhh van harte gefeliciteerd met jullie drachtige merries hoop dat de laatste ook nog drachtig is.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:00

Hopelijk gewoon nijdig Evita

Verder zweef ik nog een beetje op mijn roze wolkje :o

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:09

Moratoetje, gefeliciteerd!

Evita, balen zeg. Die van mij is standaard met 60 dagen 'hengstig'. Scan voor de zekerheid altijd opnieuw.

Tinniie, ik duim voor je dat ze drachtig is!

Tanja, fijn 4 van de 5 drachtig. Hopelijk de 5e ook snel!

Afbeelding
Mijn beste vriendin heeft van de week weer een paar foto's gemaakt van oma. En wat ben ik trots hoe ze er bij staat, ondanks dat ze geblesseerd is en op het moment te dik. Maar dat koppie smelt ik elke dag weer bij <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:08

Ze staat helemaal niet te dik. Voor een oma mag het ook wat meer zijn want kan snel veranderen. Ze ziet er echt mooi uit.

Sjintoo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:52

Klinkt veel belovend Tinne :)

Evita: hopelijk is ze dan toch nog drachtig.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:58

Evita, gut ik kan me voorstellen dat je je bezorgd maakt of het nog goed zit, maar inderdaad, het kan ook zeker nijd zijn, dus ik heb er goede hoop op dat er niks aan de hand is. Ze ziet er mooi uit trouwens!

Carmuh succes met de 30 dagen scan vandaag! Ik duim dat alles nog netjes op z'n plek zit.

Molfre dat klinkt goed, constant afslaan. Hihi, "nog maar" 288 dagen vandaag dan :)

Tinniie dat klinkt ook positief, zou heel mooi zijn als het nu gelukt is met Kiki. Ik duim voor je!

Hoi Tanjaatjuhh welkom terug :+ . Netjes hoor, 4 drachtig en de vijfde hopelijk nog in de aantocht. Wat voor combinaties heb je?

Myrthe Liby ziet er prachtig uit zo. Wat balen dat ze nog geblesseerd is.

Hier geen nieuws behalve dat mijn beide shetten wat aan de dunne poep zijn. Ik heb een baal hooi wat blijkbaar anders is dan normaal, iets meer kuil-achtig en daar kunnen ze niet tegen. Volgende week is hij op, dan weer een gewone baal hoop ik. Tot die tijd maar staarten en billen wassen dagelijks. Oh ja, hier "nog maar" 236 dagen te gaan :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:14

Lekker positief Murosch :P

Tanja welkom terug :D

Tinnie dat zou mooi zijn!

Hier ook niet veel te melden. Moet er nog keer eentje scannen, maar heb goede hoop dat die drachtig is. Dat zou nummer 8 zijn dan.. Weer lekker veel slaap te kort al scheelt het dat er dan 3 in april, 3 in mei en 2 in juni zijn :P Maja dat wil bij mij vaak niets zeggen want ze zorgen toch wel dat ze bij elkaar in de buurt komen ofzo :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:17

Ja toch? Een beetje positiviteit is niet verkeerd soms :)

DL Gefeliciteerd met je verjaardag! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:39

Rowan, ik zou het echt een stunt vinden als die van april gaan rekken tot mei, en die van juni het al vroeg spannend gaan maken :') dan kunnen we echt gaan zeggen dat jouw paarden het er om doen :')

Evita, oeii dat klinkt wel even spannend. Maar is hier a wat gezegd; het kan ook nijd zijn. Mijn alfa merrie piest hier ook soms gewoon naar de hengst, maar is toch echt 2x drachtig gescand. Dus houd hoop!

Hier ook niet veel spannends verder... ik wacht nog tot de laatste merrie gescand kan worden. Bucks moet dan nog haar tweede scan krijgen en verder duurt het gewoon allemaal nog heeeeeeel lang :')

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:46

Tinniie schreef:
Proficiat Moratoetje!

Oei Evita , niet leuk seg, ik zou idd ook wel zeker willen zijn door nog eens te scannen.

Wij hebben Kiki net terug opgehaald van het dekstation, eisprong was maandag en alles zag er weer perfect uit.

Ik heb het gevoel dat ze drachtig is.. normaal laad ze heel slecht en moeten we echt een tijdje proberen. Nu liep ze gewoon in 1 keer rustig op de trailer. Net gaf ik haar korrel, en liet ze pony Bolleke en veulen Shimmer gewoon rustig mee-eten. Ze is 'anders', veel softer... en bij jade was het ook na 3 dagen al duidelijk, die was wel net omgekeerd helemaal bitch, maar daar zag ik ook zo snel verandering.

Zou super zijn als ze drachtig is, duimen... achteraf kan ik ook zeggen dat Tooske ook al heel snel softer werd. Ik durfde dat toen niet aan een evt dracht toe te schrijven maar achteraf dus duidelijk toch de dracht... direct de week na de inseminatie merkte ik dat al aan haar.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:19

Even een ego berichtje maar we hebben hier een super mooi kloppend hartje. Zouden we volgend jaar dan toch een gezond veulentje en merrie in de wei hebben lopen?!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:21

Proficiat Carmuh

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:22

Carmuh schreef:
Even een ego berichtje maar we hebben hier een super mooi kloppend hartje. Zouden we volgend jaar dan toch een gezond veulentje en merrie in de wei hebben lopen?!

Gefeliciteerd!!!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:27

Gefeliciteerd Carmuh!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:15

Gefeliciteerd Carmuh!
Toch nog aardig wat drachtig zo op de valreep.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:36

Bedankt voor alle positieve berichtjes! Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Zodra ik meer weet horen jullie het! Ik heb bijna vakantie, en dan gaan we even scannen. Er zit toch geen haast achter.

Wat fijn tinniie! Je gevoel heeft het meestal bij het goede eind.

Liby ziet er top uit ondanks dat ze niet aan het werk is Myrthee!

Yes! Top Carmuh! Fijn dat het toch nog gelukt is! *\o/*

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:27

Gefeliciteerd Carmuh

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:05

@ Evita: ik ga voor je duimen!
@ Moratoetje: toch nog, gefeliciteerd!!

Hier gister de Agouti testresultaat binnen gekregen en mijn merrie heeft 2x het Agouti gen:

Afbeelding

Had gehoopt op geen of iig maar eentje, zodat er een kans was op een zwart veulen haha. Dus volgend jaar kunnen we of een vos of een bruine verwachten 50/50, ben benieuwd.

Nog een maandje en dan gaat Roma onder het mes.. Hoop dat alles dan goed gaat en het vruchtje goed blijft zitten. Kijk er toch flink tegenop hoor := .

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:10

Super Carmuh!

Oh helaas Cardy, geen zwart veulen idd.. maar nu weet je toch al bijna wat je mag verwachten :D Ik denk dat over het algemeen heel veel paarden homozygoot agouti zijn, anders zouden er veel meer zwarte veulens geboren worden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:13

Tinniie schreef:
Super Carmuh!

Oh helaas Cardy, geen zwart veulen idd.. maar nu weet je toch al bijna wat je mag verwachten :D Ik denk dat over het algemeen heel veel paarden homozygoot agouti zijn, anders zouden er veel meer zwarte veulens geboren worden.

Hahaha dat is helemaal waar! En ik als controlefreak wil alles weten haha.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:15

Cardy, oef, ik zit een beetje met het zelfde predicament, daarom test ik ook maar niet, want nu houd ik nog hoop op een zwart of vos veulen :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:52

Carmuh, dat is mooi nieuws. Het is je zo gegund *\o/*

Ik ben net ook voor de laatste keer wezen scannen op ruim 4 maanden en Lara was mooi drachtig :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:09

carmuh zo blij voor je

super suffie, wat leuk altijd die bevestiging

oh cardy blij dat je getest hebt, nu zit te tenminste niet te wachten/hopen op een zwart paard dat er nooit kan komen. Had je alleen de agouti laten testen?

klopt Tinne ik denk ook dat het daarom is dat er zo weinig zwarten zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:23

@ fotsy: ja alleen getest op Agouti, zelf is ze verder vos dus dat is makkelijk. Ze is wel stekelharig dus ben benieuwd wat dat nog gaat doen.