[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:19

Cynthia82 schreef:
Welke, want ik ben een beetje aan het uitproberen welke ik graag wil :+
Dat scheve Viehoofdje?

Ik vind deze namelijk ook erg mooi:
http://boktimg.nl/img/m/yr8KoY.jpg

Ja die scheve, die andere is prachtig, maar ik denk dat het als profielfoto in het niet valt.

ga zo gelijk even je topics bekijken Aniek ;).

Dank je Vulina.
Ik ben nu weer wat fanatieker bezig met rijden, ze heeft even stil gestaan omdat ze niet lekker liep. Bleek slappe kniebanden te zijn, ze is nu ingespoten en nu weer aan de slag.
Met wat is het beste om bij te zetten? Gewoon touwtjes naar d3 zijkant of pessoa?
Ik ben echt een leek wat keuringen betreft.
En moet je ze ook meer voeren paar dagen van te voren om heter te worden?

Beetje offtopic :P sorry

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:29

Oeee, das een lelijke wonde Memere :(

Hopelijk heelt het wel snel en mooi en blijft het vruchtje zitten.

Succes met dekken Knolselder!

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:11

oh bah, wat een nare wond memere, ik hoop dat het gauw hersteld en dat ze nog drachtig is. sterkte ermee!! wat raar dat je niet kan achterhalen wat het geweest is.. lijkt me niet van een trap van een ander paard..

Silly wij hebben de laatste week wel extra haver gegeven, dat merkten we wel, mevrouw was erg heet :) .. maar ze liet zich goed zien.
Afbeelding
ze was nog wat te jeugdig, dus we stonden helaas laatste.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:41

ja dat bedoel ik inderdaad, want wat extra heetheid kan madam wel gebruiken :P

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:55

He bah Memere, wat naar. Hopelijk herstelt ze goed

Succes Knolselder!

Leuk he Cynth dat zadelmak maken?
Ik kan daar erg van genieten

Bedankt voor de lieve berichtjes over de keuring en mijn pony!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:02

linda2008, Balen he, het klinkt als bij mij.
Gipsy nog 1 rondje en duimen dat Trees nog netjes drachtig is.

Fotsy , Leuke 'dikke buiken' foto's!

Fnanne, Leuk gemaakt zo alle 3 op een rij

Silly1972, Hier ook 2 bolletjes, maar die hoeven gelukkig pas in augustus naar de keuring

Myrthee_, Succes vrijdag! En wat ziet ze er super uit !

juval, Jammer dat het bij jullie wat minder ging. Mooi foto!

Setteli, Altijd weer fijn om de bevestiging te krijgen dat alles nog op de plek zit

Memere, Jeetje wat een vreselijke wond, kreeg er kippevel van. Wel heel netjes gehecht.
Ga heel hard voor je duimen dat het vruchtje netjes blijft zitten!

Knolselder, En Fleem weer gedekt?

Cynthia82, Brave Fi, zegt genoeg over de band die jullie samen hebben.

AniekR, Ga zo je topics is bekijken

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:26

Toch echt niet drachtig.. Helaas! Woensdag weer scannen, ei van 4.0 maar verder niet echt hengstig nog.
Andere merrie ei weg en gespoeld..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:36

he wat jammer Vulina

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:00

Jammer!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:04

Vulina, balen -O-

Memere, holy sh*t wat een wond, dat kan toch niet door zo iets kleins komen dat je het niet eens kunt vinden/zien? Ik zou echt wel doorzoeken tot ik iets gevonden zou hebben geloof ik... := hopelijk geneest het mooi en snel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:12

Memere jeetje wat een wond! Hopelijk blijft het vruchtje zitten

AniekR ik ben fan van je veulens <3

Vulina balen zeg -O-

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:15

Sorry dat ik zo weer even binnen kom vallen, lees elke dag wel mee maar nog niet echt in staat echt te reageren op iedereen.

Wil alleen graag horen of er hier mensen zijn met ervaring met regumate?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:16

Balen Vulina...

Hinte, heb ze laten dekken, maar het goedje kwam er zo weer uit. Waarschijnlijk is haar cervix nog niet voldoende geopend.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:21

Vulina: wat balen!

Bedankt allemaal, ik hoop ook dat alles goed is!

linda2008: Heb 4 keer alles lopen af te zoeken, vriend, schoenmoeder en vriendin samen met haar vriend ook eens.. en echt nergens iets te zien buiten bloeddruppels waar ze gelopen heeft. Is echt een raadsel hoe ze deze wond heeft opgelopen..DA is terug onderweg voor spuitjes te geven en de wond na te kijken. Is echt zielig hoe ze nu binnen moet staan in de stal waar ze weinig loopruimte heeft (2 op 2 ipv 4,3 op 4), zeker omdat ze de rest buiten kan zien lopen. :(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:26

Ik weet dat ik niet veel post, maar ik wl jullie toch om raad vragen.. Gisteren zag ik bij mijn merrie (drachtig) een iets troebele urine en daarna blitzen.. Ze stond toen wel net op een nieuw stukje gras met alleen haar jaarlingdochter.. Mijn ruinen stonden een aantal weitjes verder (niet in zicht, wel op gehoorafstand).. Ze staan apart tot komende dinsdagavond.. (dit omdat de ponies in de achtertuin van stalhouder t gras moesten maaien.. :') )

Wijst dit erop dat ze verworpen heeft en weer hengstig staat of zie ik spoken?

Afspraak voor 55 dsgen scan staat voor komende woensdagavond.. Maar het zit me zo dwars, dat ik t jullie toch nog even wil vragen..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:46

Nine, Plas kan ook iets troebel zijn als ze weinig gedronken hebben en nog vele andere oorzaken. Blitzen na plassen doen heel veel merries. Ik zou me niet direct zorgen maken. (maar ik zou de scan misschien stiekem wel iets vervroegen ;) hihi)

Memere, balen dat je niks kan vinden.

Wel apart hoe vele reageren met; hopelijk blijft het vruchtje zitten... Dat zou echt mijn allerlaatste zorg zijn, hopelijk komt de merrie er weer goed bovenop...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:48

Wow mermere, wat zal jij geschrokken zijn toen je haar zo aantrof. Het is wel heel netjes gehecht zeg.
Ik hoop ook mee dat het veulentje er gewoon nog zit. Scan je haar nog?

Fi is druk onderweg naar het volwassen leven. Baby on board en langzaamaan onderweg om beleerd te worden.

Quir schreef:
Sorry dat ik zo weer even binnen kom vallen, lees elke dag wel mee maar nog niet echt in staat echt te reageren op iedereen.

Joan heeft even op de regumate gestaan om haar hengstigheid in orde te krijgen. Haar hengstigheid was toen niet synchroon. Ze had eerst een ei en nadat het ei gesprongen was werd de baarmoeder een keer hengstig. Door haar 14 dagen op de regumate te zetten en vervolgens te stoppen hoopten we dat de boel weer in het gareel kwam, en dat deed het :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:58

Hier geen ervaring met Regumate..

Nine1987: Even voor de zekerheid scannen?

DA is net vertrokken en zoals ik al dacht: ze zijn geen vrienden niet meer. Ze zag de DA en draaide gelijk haar kont :P
Over 14 dagen word ze opnieuw gescand en worden dan 2 andere merries meegescand, ik hoop dat het er nog zit maar uiteraard is dat maar een bijzaak, gezondheid van de merrie staat op de 1e plaats en zal altijd zo blijven! Ook gelijk rekening gekregen en ben er aardig van geschrokken..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:11

Ik laat woensdag scannen idd.. Kan m helaas niet vervroegen ivm werk.. Ben woensdag vrij..

Bedankt voor t advies.. Stelt weer iets gerust.. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:13

Memere scheelt het niet als je gewoon gelijk zo betaald? Ik doe altijd anders zonder rekening en dat bespaart me toch altijd wel wat eurootjes :P

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:20

Nine1987: Hopelijk is alles oké, dan heb je tenminste zekerheid!

Ik betaal ook gelijk hoor enkel dat van gisteren heeft ze pas vandaag gedaan want gisteren had ze erna een spoedgeval. :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:12

Noisy schreef:
Wow mermere, wat zal jij geschrokken zijn toen je haar zo aantrof. Het is wel heel netjes gehecht zeg.
Ik hoop ook mee dat het veulentje er gewoon nog zit. Scan je haar nog?

Fi is druk onderweg naar het volwassen leven. Baby on board en langzaamaan onderweg om beleerd te worden.

Quir schreef:

Joan heeft even op de regumate gestaan om haar hengstigheid in orde te krijgen. Haar hengstigheid was toen niet synchroon. Ze had eerst een ei en nadat het ei gesprongen was werd de baarmoeder een keer hengstig. Door haar 14 dagen op de regumate te zetten en vervolgens te stoppen hoopten we dat de boel weer in het gareel kwam, en dat deed het :)

Oh super fijn om te horen! Bij mijn merrie loopt t wel synchroon (eitje en baarmoeder), maar hele korte cyclus. Dierenarts adviseerde haar op regumate te zetten, dus ben benieuwd. Op de veulenhengstigheid had ze twee eitjes, beide weg maar niet drachtig (6 dagen na geboorte al), 12dagen later was ze wederom hengstig, nu 1 ei en 2x geinsemineerd maar ook nu niet drachtig. Nu is ze voor de derde keer geinsemineerd (wederom op 13 dagen).

Fijn in ieder geval positief te horen! Hopelijk is ze dit keer drachtig. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:21

Ooo.. wat balen, Vulina!

Wat ik gisterem helemaal vergat te vertellen over Fi is dat ze twee keer heel zachtjes hinnikte, zo schattig!
De eerste keer toen ik haar voorzichtig aansingelde, en daarna weer toen ik op haar hing. Echt zo'n heel zacht welkomsthinnikje wat ze doen als ze iemand begroeten. Echt té schattig! Dat heb ik haar nog nooit horen doen.

Noisy, omdat ze pas net 3 én drachtig is, blijft het bij deze zomer heel rustig aan zadelmak maken en als het goed gaat af en toe een stapritje. Vanaf de winter laat ik haar weer. Drachtig zijn en echt inrijden vind ik te veel voor zo'n jong ding. Maar dit is echt al super om te mogen doen :D

Nine, dat blitsen is echt heel normaal na het plassen, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:40

wat jammer Vulina. proberen jullie nog een keer.

quir, jammer dat ze niet drachtig is. 3x scheepsrecht? ik duim.

lieve Fi :)

dochterlief heeft net een topic voor Lucy gemaakt: [KS-MK] Lucy Drachtig!! Palomino X schimmel
ze leest hier al een paar jaar mee, maar durft tot nog toe niet te reageren. komt nog wel als ze wat verder drachtig is misschien.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:54

Zag hem inderdaad voorbij komen. Maar herkenden de naam al niet :P