[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:44

Misschien wil iemand wel even de banden in een foto intekenen?

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:52

kan het niet intekenen... het loopt vanaf de zijkant van de staartwortel schuin omhoog richting het kruis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:52

Wat zij zegt? :o Ik zie natuurlijk wel enige lichamelijke veranderingen, en voel dat ook wel, maar vind het gewoon een lastig fenomeen...

/Edit : Thanks :j daar heb ik al een duidelijk beeld bij.

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:55

is het ook! Maar als ze écht goed week zijn weet ik zeker dat je het voelt.
Zolang je nog denkt "zou dit week genoeg zijn" is het meestal niet zo, haha, althans, dat was bij mij!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:21

is ook wel weer lastig, want iedere merrie is weer anders, we hadden er die echt ala drilpudding werden, maar ook die echt pas vlak voor de geboorte week werden, maar over het algemeen kun je het inderdaad wel goed voelen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:35

Mon maakt ineens wat haast geloof ik :)
Afbeelding

Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:37

haai! :D

ow getverderrie.. zit hier bijna over mn nek te gaan van die smeeeeerige foto's van die cavia's.. :') omg ik wist niet dat je die beesten echt kon eten en ik vind het er echt enorm smerig uitzien := waar smaakte het nou naar of heb ik daar overheen gelezen :P

nou weinig geboren vannacht he? :P ze houden het spannend :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:37

Afbeelding
uier op 7-03
Afbeelding
uier op 9-03
Afbeelding
uier vandaag 19-03
Afbeelding
er komen een soort puntjes aan de tepels
Afbeelding
lekker gras eten
Afbeelding
en nog meer gras eten (zie mijn mooie trailer op de achtergrond :P zelf geschilderd)
Afbeelding
en eindelijk een foto die een beetje weer geeft hoe dik ze nu echt is
Afbeelding
idem, puilt lekker uit

alles dus rustig, ze is lekker rustig en uier ziet er niet uit dat het binnen een week komt :P(geen hars meer of druppels)
veulen is wel heel druk, je voelt hem echt helemaal omdraaien, syl lijkt er niets om te geven die eet rustig door.

(moet wel lachen om haar scheve uier, de ene kant blijft dikker als de andere helft :P)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:39

Maya schreef:
Wat zij zegt? :o Ik zie natuurlijk wel enige lichamelijke veranderingen, en voel dat ook wel, maar vind het gewoon een lastig fenomeen...

/Edit : Thanks :j daar heb ik al een duidelijk beeld bij.

Van achteren kun je het meestal duidelijk zien. Heeft je paard normaal gesproken ronde billen, dan lijkt het nu een steil dakje met de staartwortel als nok.
Dit is de "beste" slappenbanden-foto die ik heb, vorig jaar 3 dagen voor bevallingsdatum.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gem op 19-03-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:45

Maseike schreef:
Mon maakt ineens wat haast geloof ik :)
Afbeelding

Zo ziet de van onze Sofie er dus al zo'n 10 dagen uit en die lijkt nog steeds geen haast te hebben ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:56

Nou helaas is Kandy dus toch gust gebeleven en krijgen we dit voorjaar dus geen veulentje. Ze is wel modder vet en kan schijndrachtig zijn maar dat is nog even afwachten of het uier nog wat gaat doen.
Ze staat nu op een streng dieet en veel beweging. Mocht er toch een veulen in zitten (ze heeft alleen gevoelt) dan is het er 1 die goed verstoppertje kan spelen.
Nu gaan we haar lekker laten afvallen en haar verder beleren voor de kar. Een mooie hengst uitzoeken en weer laten dekken. Wil heel graag van haar een mooi veulentje dus we geven het niet op en gaan weer opzoek naar een leuke hengst.

Verder wel een mooie scan gezien van de belg van de buurman. Hij dacht dat er niets in zat maar er zit dus wel een veulen in. Ze zit zo ongeveer op 6maanden dus augustus een veulen als alles goed blijft gaan.

Ik ga jullie wel blijven volgen want ben wel heel benieuwt naar jullie veulens natuurlijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:57

:D Wat een heerljke mega-merries komen er voorbij!!!!! (en over de uiers maar niet te spreken!!! ;) ).
Wb slappen banden: dank jullie voor de uitleg, dat lijkt mij ook het lastigste punt nl.

Vandaag heerlijke de hele dag aan het omheinen geweest in de zon!!! Maar het land voor Por en het veulen is helemaal klaar!!! We hebben daarna Porva en Palou (spikkelmaatje zie profiel) er meteen even "voor proef* ;-) ingezet.........haha kijken of de omheining werkte. Biertje erbij in de zon naar 2 vrolijke paarden zitten kijken. Por liet nog even een giga mooie gang zien, waarvan ik niet verwachte dat ze die nog kon laten zien met haar gewaggel :D .

Rigolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:58

Hoelang duurde het bij de merries die al bevallen zijn voordat het veulen kwam, toen er harsdopjes aan de tepels hingen?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:59

Bij onze merrie 1,5 dag. Maar heb ook merrie's meegemaakt die er nog een week mee bleven staan

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:00

Vorige dracht heb ik 2 weken moeten wachten Rigolet merrie was 2 / 3 weken zo,n beetje aan het harsen.
En ineens 2 weken tevroeg lag veulen er naast.

En nu loopt ze hem bijna uit dacht ik maar merrie heeft sinds vandaag haast.
Loopt vocht uit der uijers en zie doos foto.
Dus ik ga maar weer waken voor het goede doel :)
Laatst bijgewerkt door Maseike op 19-03-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rigolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:00

hoop dat het dan het eerste is, want word gek van al dat wachten haha

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:01

Neonlight schreef:
_M_arieke schreef:
*vandaag haalde ik een heel mooi boekje van hengstenhouderij dibbits uit de brievenbus, en raad eens wie daar in staat NL? je mooie Devdan! *prachtige foto trouwens :o

Hee, wat leuk! Ik heb er dit keer nog niets van gezien, zelfs geen opzetje. Is het die draffoto dat hij los loopt die er in staat?
Ga jij ook naar de hengstenshow volgende week vrijdag?

het is inderdaad de draffoto dat hij los loopt. er staat bij;
*devdan is inmiddels onder het zadel en pakt dit zeer goed op. hij is mooi van model, heeft een mooi gevormde coupe en maakt voldoende front in beweging. hij heeft een goede paslengte en een mooi gedragen galop. Dhr. Alderkamp; 'dit is een aparte die eruit springt! Een rijtipische hengst, een echte complete sportpony. Het is een genoegen hem goed te keuren. Wees er blij mee! ' Vader is Lameto lll (new forest) die Z2 loopt. Moeder is een dochter van de beroemdste New forest hengst Kantje's Ronaldo. Met devdan word niet gereisd.*
waarom word er met devdan niet gereisd als ik vragen mag? :o

Door de hengstenshow is mijn les (in de rijhal dus eigenlijk) afgelast, dus ik denk dat ik wel even kom kijken :D

[ oh sorry, beetje offtopic :Y) ]

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:03

rigolet vraag dat eens aan MarijeR ;-) ;-)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:03

da's jammer kappiegirl

Rigolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:11

@amandake: volgens mij heb ik iets gemist.. vertel?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:22

heidie: mon blijft een vreemd paard, je weet het maar nooit. Ik snap dat je waakt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:27

Rigolet schreef:
Hoelang duurde het bij de merries die al bevallen zijn voordat het veulen kwam, toen er harsdopjes aan de tepels hingen?

Vorig jaar had ik een maiden die een dag of twee geharst heeft. Daarna werden het opeens straaltjes melk en enkele uren later had ze een veulen.
Een ponymerrie van mij vorig jaar daarentegen heeft weer helemaal niet geharst. Die begon 's avonds tegen achten opeens melk te druppelen en een kwartier later was het veulen er.

Kappiegirl, wat jammer zeg!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:29

Rigolet bij mij presies 12 uur! Maar zoals je hier de foto's voorbij ziet komen is het heel erg verschillend. Bvb Spirit.. die had ook mooie doppen op de foto..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:30

De fries bij ons op stal heeft 2 weken geharst.
Mijn merrie staat al 8 dagen te harsen. De ene dag wat duidelijker dan de andere. En die heeft nog steeds niks. En ze toont ook niet dat er binnen nu en het weekend een veulen naast staat!
Maar goed het zou natuurlijk binnen een uur al kunnen veranderen!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:33

bij mij hebben ze nooit geharst..