[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:06

Ja, nu kijk ik er niet meer van op. Maar eergisteren deed ze dat dus ook. Mijn man zag het en riep dat ik héél snel bij Gypsi moest kijken......toen ik het zag, zei ik al dat dit hetzelfde was als hetgeen ik mijn man een paar dagen daarvoor voor uit zijn werk naar huis liet komen Haha! .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:15

Pauk: Wat een nepperd zeg!

Iorr: Hier achter werden de merries meestal ook al op de veulen hengstigheid gedekt, maar ze waren dan maar zelden drachtig. Het is te proberen, je hoort vaak genoeg dat het wel gewoon lukt.

Muzefee: grappig iets he, die datums, er zijn dus mensen genoeg in dit topic die 340 dagen juist als uitgerekende datum zien en die 6 dagen geleden hadden gezegd dat het veulen vroeg geboren was Lachen

Upperlady: Extra spannend dus wat er uit komt!

TabeR: Als ze met een hengst samen lopen bieden ze zich ook bij die eerste hengstigheid alweer aan toch?

Besita: Is dat zo? Diepvries is te moeilijk bij de veulen hengstigheid?

Marije: Haha! Handig toch zo’n merrie?

Jenny: Haha, het is dat je het zelf zegt Haha! Stel dat dat schuren bij de eerste voorlopers hoort.. Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:33

ja nicole dan mag ik nog wel even..... Maar ze doet het dit jaar anders dan vorig jaar Schijnheilig , ik hoorde net dat het morgen komt (ander topic) of op zijn laatst zaterdag/zondag. Nou daar doe ik het voor. Dus je hoeft nog maar een paar nachtjes te staren Nagelbijten / Gniffelen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:37

Wij zijn weer een stapje verder. Gypsi's staart bleef tot nog toe altijd aan haar kont plakken, kreeg 'm er met heel veel tegendruk vanaf. Maar daarstraks kon ik 'm bijna zonder druk horizontaal houden......

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:39

Hahahaha, fopperd! Dat doet Vilia nu al een dag of 4 Knipoog
Zullen we een waarzegster in gaan huren Verward!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:58

Palona's staart kan ook omhoog, kling was gisteren gezwollen en slapper, s avonds weer minder. Uier moet nog veel voller kunnen, hoewel hij goed gegroeid is. Vandaag kan ze als het goed is naar de wei. Vanochtend geënt, wormkuur erin en grazen maar Lachen Ze gaat toch al steeds meer afgezonderd staan, dan heeft ze straks lekker rust en haar eigen hoop hooi. Nu dat BA nog goed krijgen.

jenny: als de merries hier spannender worden kan ik toch niet meer zo lang staren, maar mss wil iemand me sms sturen als ze begint

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:39

hallo allemaal!! ik ben er ook weer na een druk maar superleuk weekend!!
ik doe een poging om bij te lezen!

Amandake: geweldig al die foto's van je beestenboel! het wordt aardig spannend en druk de komende tijd!

SA: al een beetje slappe banden bij xenah?is dat niet snel?

Sunnyrainbow: jaaaa!!GEFELICITEERD!! een hengst foto's? een heel mooie manntje, en wat een mooi verslag!

susy_Q: GEFELICITEERD!! een merrie ook snel foto's plaatsen!

tizzy: GEFELICITEERD!! wat een schattige naam..

Maikuh: wat een akelig nieuws... heel veel sterkte toegenwenst.

Anoeska: GEFELICITEERD met je hengstje!

Marije: wat gaaf dat je met Basgier gaat dekken!! Kwijl Kwijl ik heb getwijfeld toen ik dit veulen wilde tussen hem en aranik!( als ik toch nog een keer had kunnen dekken.....)

Pauk: geweldig die rolfoto's!Nevil is gegroeid!! hij is lekker mama aan het pesten zo te zien..
ik lees dat het spannend wordt vannacht..

Mabon: wow die kaak is echt dik! hoe gaat het met je dikke zwarte dame?(sorry ben naam ff kwijt)
Noh!ontsnapt en langs de weg met verkeer!!!!pfff mijn hart maakte ff een sprongetje dat ik dat las..

Thirza: ff paniek las ik!? gelukkig viel het mee maar nog steeds niks??

Adnil: haha wat een heerlijke foto!

Adhira: staart schuren, heeft mijn merrie (nog) niet.

we zitten vandaag op 294 dagen,
6 dagen tot 300!
26 dagen tot 320! het schiet op!!
ik ga ook Ravita op de cam zetten(vanaf begin mei, ze is eind mei pas uitgerekend)maar ik lees hier dat er mensen zijn die helpen met staren, iemand iteresse om te helpen?
Heeft iemand een foto voor mij van de staart?! hoe je die omhoog kunt doen zonder druk?(snappen jullie wat ik bedoel?)
Laatst bijgewerkt door cindybijl op 14-04-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:41

Lees vanavond bij.

De DA is net geweest voor de kaak van Brigit. Er is niets gebroken ik moet het regelmatig insmeren met traumagel om de bloedsomloop te stimuleren.
Als ik het wilde kon er een foto gemaakt worden maar als er een scheurtje in het bot zit doen ze er toch niets aan dus lekker laten lopen en regelmatig insmeren. Ze was wel hard gegroeit vond hij.

Met Maaike gaat het goed daar is die weer tevreden over.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:45

kon vanochtend niet naar haar gaan kijken, maar weet wel dat haar voer niet op was, voordroog is doorheen het stro van de stal gehaald en toen ze me daarnet zag kwam ze in volle galop aan, want die miezerregen was ze zat: ze wilde naar binnen!!
Dus nu staat ze op stal, worteltjes gekregen.
Uier was niet zo ver weg getrokken als andere dagen

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:51

Geen veulentjes vandaag?
Gelukkig lijkt het mee te vallen met Brigit, en gelukkig gaat het nog goed met Maaike!

Vorig jaar hebben we Sam wel met veulenhengstigheid weggebracht, was ook in 1x raak. Nu slaan we een periode over, komt het veulen volgend jaar rond dezelfde tijd en Sam ook een heel klein beetje rust Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:52

Mabon schreef:
Lees vanavond bij.

De DA is net geweest voor de kaak van Brigit. Er is niets gebroken ik moet het regelmatig insmeren met traumagel om de bloedsomloop te stimuleren.
Als ik het wilde kon er een foto gemaakt worden maar als er een scheurtje in het bot zit doen ze er toch niets aan dus lekker laten lopen en regelmatig insmeren. Ze was wel hard gegroeit vond hij.

Met Maaike gaat het goed daar is die weer tevreden over.

Gelukkig maar !

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:54

Hey nicole? heb jij de lijst nog van de exacte inseminatiedatums? en bevallingsdatums? Dan wil ik wel gaan rekenen indd!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:58

iorrr: tinkerbell is nu al 2 jaar gedekt met veulenhengstigheid maar 2x niet drachtig, dus dit jaar hou ik het voor bekeken en gaat ze gewoon pas de volgende hengstigheid naar de hengst.
ik wilde eogenlijk het veulen wat vroeger, maar goed, wat niet lukt, lukt niet en zo zit er natuurlijk wel een maand rust (ahum, dit jaar dus niet Clown ) tussen de 2 bevallingen hier...heeft ook z'n voordeel, want ik heb maar 1 birth alarm...

pauk: Ach gut Tinkerbell houdt me ook zo aan de draai joh verschrikkelijk! heb er niks op tegen dat ze overdragen ofzo mùaar dan zonder voortekens, maar we zitten nu op dag 331 en al 3 weken in spanning het ene moment denk je van: ja, nu komt het en dan komt het toch weer niet Rolleyes

diablo: 11 maand, dus 335 dagen reken ik. Ik doe gewoon de laatste dekdatum - 1 maand, zo onthoud ik de dekdata ook makkelijk Knipoog

diablo: nou die kont is alvast helemaal weg Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:01

adnil35 schreef:

Vorig jaar hadden we in het DBT een glazen bol, een paar bokkers konden daar goed mee uit de voeten en voorspelden wat geboortes op de juiste datum Ja Haha!
Hij is na het seizoen ergens blijven liggen, dus zoek en als je hem vindt even opwrijven en kijk maar wie er het eerste gaat veulenen Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:02

Nicole288 schreef:
adnil35 schreef:

Vorig jaar hadden we in het DBT een glazen bol, een paar bokkers konden daar goed mee uit de voeten en voorspelden wat geboortes op de juiste datum Ja Haha!
Hij is na het seizoen ergens blijven liggen, dus zoek en als je hem vindt even opwrijven en kijk maar wie er het eerste gaat veulenen Lachen

gniffel .... Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:04

Ja, de glazen bol van vorig jaar was geweldig! *LOL* ROFL

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:05

die heb ik gemist! ....
Zal eens kijken of ie hier ligt haha

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:08

Die glazen bol klinkt wel heel goed!!! Zou er graag in kijken.... Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:08

Nicole288 daarom zette ik zielig ook tussen haakjes.. en vertelde ik ook het idee vind ik zielig (stel je bent net zwanger geweest en je kind is er 7 dagen uit, direct maar weer zwanger dan is de boel ook amper bedaard ik zou zeggen nee dankje wacht maar even)
heel iets anders, maar legt wel uit waarom gevoelsmatig ik het soms wat "zielig"vind. maar in de natuur zal het ook zo gaan!

dan ben ik nog op tijd voor de glazen bol Knipoog als jullie voor 1 mei rond hebben

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:12

Ha ha, zie dat jullie het over onze bol van vorig jaar hebben.
Eh hij ligt nog hier bij mij, ik heb er net mee voorspeld dat het veulen van
Sjanty van Jenny zaterdagavond voor 10 uur geboren wordt Haha!

Zal ik de bol even naar iemand van jullie gooien? Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:14

Proud was 1 van de super voorspellers Ja gooi die bol maar naar rebble, die wil hem graag hebben Ja Lachen

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:15

ik heb donderdag voorspeld dat er bij een merrie bij ons op stal een veulen geboren zou worden binnen nu en 2 dagen zondag ochtend lag er een veulentje

(aardig nauwkeurig dus) heb zelfs toen toevallig uier foto gemaakt, zat hars op en druppeltjes! dus zal ik ook even hier plaatsen.

bij die van mij is het nog niet zover, helaas morgen is het wel levensvatbaar!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:20

Ha ha dank je Nicole, maar idd ik had het een paar keer toch aardig
nauwkeurig voorspeld Haha!

Oké rebble, als je even je raam open zet, dan komt de bol jouw kant uit Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:22

Hes had je helemaal goed Ja Die-en-die dag voor 24:00 uur en om iets voor 23:00 was ze er. En het was toch al dagen vantevoren voorspeld OK dan!

Wel goed vangen rebble, zonde als ie stuk valt!

TabeR: Ja, ik snap het hoor, je zou er zelf niet aan moeten denken! Haha! Maar die merries vragen er dan gewoon al weer om bij de hengst, dus het zal in hun beleving toch iets anders zijn Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:25

Ja grappig he, waren er nog een paar aardig goed voorspeld toen Knipoog

Nee niet stuk laten vallen hoor, volgend jaar hebben we hem ook weer nodig,
dan wil ik ook wel van te voren weten wanneer mijn veulentje komt Haha!