Hier gaf ie net nog 29 graden aan. Ik vind het heerlijk alleen met klussen mag het wel iets kouder
tiwi1969
Geplaatst: 28-07-19 18:47
Wij hebben vanmiddag wat regen en onweer gehad en de temp is nu ongeveer 21 graden, beetje wind erbij, heerlijk!
Morgen weer eens wat gaan doen met de drachtige dame... beetje in de beweging houden voor de conditie. Door haar blessures zit echt werken er niet in.
Edit: hoewel ze voor de warmte haar 30 dagen scan met kloppend hartje had twijfel ik nu toch of ik haar niet nog een keer extra moet laten scannen of alles nog oké is. We zitten nu op 6 weken na inseminatie. Wat zouden jullie doen? Nu extra of wachten tot september ivm gust verklaring?
Als je het niet vertrouwt Tiwi, zou ik nog eens scannen. Als ze er makkelijk in is tenminste. Zou ik althans met de mijne doen. Die moet vandeweek voor de 30 dagen, maar met die hitte heb ik er ook liever een extra zekerheid bij...
Dan zou ik scannen voor gust. Al zit je net op de grens dat als het weg is, je nog wel kan dekken. Maar ik zou het er persoonlijk niet op gokken met die omstandigheden voor scannen.
Hier vandaag de merrie nog laten scannen aangezien de da hier toch was om alles te enten maar de kleine flap 2.0 zit nog braaf waar het moet zitten. Nu in september nog voor de gust verklaring.
mirjamalvaro
Geplaatst: 29-07-19 21:19
Zit nog erg te twijfelen om nog een keer te scannen. Ze zijn zo overduidelijk drachtig.
Wij laten Canto niet meer scannen ze is enorm gestrest metscannen dus ik doe dat haar niet aan en laat het maar zo
Renske_W
Geplaatst: 29-07-19 22:20
Olivia heeft ook echt wel een buikje.
mirjamalvaro
Geplaatst: 29-07-19 22:29
Baby buikjes
Noisy
Geplaatst: 29-07-19 22:42
Zo, ik ben ook weer terug van een weekje Denemarken We hadden het per ongeluk precies goed gepland, het was daar een graad of 10 kouder. Heerlijk! Met een zoon van 12 moet je natuurlijk naar Legoland en het Lego huis. Die laatste is écht een aanrader als je een beetje fan van lego bent! Echt ontzettend leuk!
BM, wat ontzettend balen zeg Ik hoop dat het volgend jaar voorspoediger zal gaan voor je.
Angelpam, fijn dat alles nog goed zit. Is toch weer een geruststelling
Mirjamalvaro, Joan had ook al heel snel een buikje. Iedereen riep dat kan helemaal niet maar toch was ze veel boller dan normaal. Ik denk door invloed van hormonen?
Tinne, we zullen het zien of Mo vroege babies geeft. Joan heeft bij allebei haar veulens overgedragen. De eerste was ze 9 dagen over tijd en bij Rudi 5 dagen.. Als ik haar buik zo bekijk zou het zomaar kunnen
Joan is nu 121 dagen drachtig en dat ziet er zo uit
Ik heb trouwens echt het gevoel dat er deze keer een merrietje inzit, ze is zo lief en kroelerig. Dat was met de dracht van Rudi wel anders
Noisy klopt, ik werd ook al voor gek verklaard dat buikje helemaal nog niet te zien kon zijn. Toch zie ik ze bij beide dames en dat is niet van het dik zijn.
Ik zie dat hier ook. Ze zijn tóch een net iets 'vierkantere' koffer aan het krijgen. Heel raar idd, want je zou het absoluut nog niet moeten kunnen zien.
paardje2013
Geplaatst: 30-07-19 14:52
Die van mij is ook zo rond als een ton ben bang dat het nog geen baby buik is maar een mooie gras buik
Fotsy
Geplaatst: 30-07-19 22:28
Anderzijds zie je ook wel dat sommige merries bij een hengstigheid al zwellen en vooral de buik. Ik heb er hier waar je dat duidelijk verschil aan buik ziet dus denk dat de hormonen daar dan ookwel beetje voor tussen zitten. Mijne was heel mager vond ik toen ik ze kocht paar maanden geleden en nu dus tonnetje rond. Ik heb zowaar geen idee maar ik heb allemaal dikkerdjes lopen en die krijgen alleen water, staan op hectare weide met zes paarden en af en toe wat hooi. Tis daarom dat ik niet begrijp dat er bij sommige kilo’s eten ingaan ik voer niks en als ik ze in de stal wil voor hoefsmid ofzo dan krijgen ze handje zero mix. En krijg ik dan soms opmerkingen dat ik ze minder moet voeren maar hoe doe ik dat dan?
Ik zou dat ook het liefste willen maar dan hou ik niks over ik miet er helaas wel heel veel instoppen ... nu had ik haar vorig jaar echt goed op gewicht met weinig voer (2 kilo brok en wat slobber af en toe) nu voer ik 3x zoveel kwa hoeveelheid (niet aan alleen brok) 4 kilo brok 1 schep fibrebeet 1 schep mais lijnzaad 1 schep subli slobber of appel musli (ene dag slobber andere dag appel musli
En nog is ze schraal
Muronia
Geplaatst: 30-07-19 23:02
Wainonia zit op 86 dagen en ik denk ook al een klein buikje te zien bij haar:
jumpyhorse
Geplaatst: 30-07-19 23:22
Heilig hart begint een beetje breder te worden ook! Singel al een gat losser moeten doen
Kees heeft ook het talent om van niks dik te worden, krijgt dus ook alleen hooi uit slowfeeder en doorgeschoten gras op de wei dat nu meer op stro lijkt. Zeker geen maks en sappig groen gras. En twee keer per dag een handje krachtvoer als de andere paarden hun portie krijgen.
Alleen vorig jaar met veulen moest ik er stevig aan voeren toen het gras op was door de droogte.
Cynthia82
Geplaatst: 31-07-19 06:05
LaVie is ook ontzettend dik van niets. Dus die staat nu met een graasmasker. Daisy blijft heel mooi op gewicht voor het eerst. Normaal werd ze ook dik, dus ik denk dat haar leeftijd mee gaat spelen en bij Fi denk ik ook een klein babybuikje te spotten. De vorm is echt anders dan bij een grasbuik. Bij een grasbuik zijn ze in mijn ogen letterlijk zo rond als een ton en bij een babybuik is het meer een peervorm. Alleen de onderkant van de buik komt, bij de flank, naar buiten toe.
Ik heb er ook altijd gehad die heel makkelijk dik worden, maar nu Missy is toch een ander verhaal.. nog nooit eentje gehad die ik zoveel eten geef. (Merriebrok, mais zetmeelbrok, bietenpulp, all-in soup, onbeperkt hooi/gras, en extra vitaminen horseliquids)
Heel frustrerend dan hoor dat die nog maar niet dik wil worden... hoewel ze al een klein beetje verbeterd is. Maar die bovenlijn blijft scherp.