Bedankt allemaal! Ik had het niet meer verwacht en zeker niet meer durven hopen! Ging er ook heen met de gedachte dat het niet gelukt zou zijn, dan kon het alleen maar meevallen
Sjintoo en myrthe, dat zou ik niet te hard roepen mijn eerste veulentje was 4 maanden toen hij écht begon te dekken. Niet meer speels, écht dekken! Toen nog niet bij zijn moeder overigens, hij reageerde alleen op een logé merrie als ze hengstig stond, maar toen hij echt raak ging prikken (merrie zakte gewoon zo ver door dat hij er zowat bij kwam) heb ik hem toch maar gespeend
Ik heb ook een lijstje met namen die ik leuk vind, welke het best bij het veulen past wordt gebruikt
Lastig om uit die combi een leuke naam te maken Twinklebel. Nenkredie klinkt een beetje gek
Gefeliciteerd Sjintoo, mooi om te zien he!?
Yes! Wat top Moratoetje! Eindelijk
Met 4 maanden al gericht dekken? Zijn ze dan al vruchtbaar dan?
Hier iets minder nieuws. Er waren wat paarden door het draad gegaan, zo het land in waar Bin in stond. Gelukkig niks gebeurd op een paar gillen en bokken na. Maar de stalhoudster zag Bin dus hengstig, ze pieste de hele boel onder en er hing ook zo'n weeïge lucht om haar heen We gaan toch nog maar eens scannen om te kijken of de beeb er nog zit, zou jammer zijn om volgend jaar voor niks te wachten.
Als het er nog zit zou Bin vandaag 2 maanden drachtig zijn
Moratoetje.....yeeey toch gelukt! Nu hopen dat alles goed blijft gaan!
Evita_3.....oei dat zou heel erg balen zijn maar snap dat je nog ff wilt weten nu Hoe of wat.
Wij gaan morgen voor de 30 dagen scan heen. ....Heel benieuwd of alles nog goed zit. Inmiddels wel weer aan het werk met dr want ze wqs duidelijk klaar met dr vakantie haha
Ik wil net zeggen misschien nijd... Ik heb er hier eentje die als ik de hengst naast het hek zet dat ze gewoon gaat staan en pissen. Maar dan de hengst erbij en dan slaat ze er op los en ook drachtig gescant
Moratoetje, gefeliciteerd!! Wat moet dat fijn zijn.
Evita, zo'n merrie hadden wij ook, maar na 2 maanden dracht was dat wel over, ze liet zich door de ruin ook gewoon dekken in die 2 maanden.
Aila is van de week voor het laatst geschouwd en slaat constant af, daarbij is haar gedrag in de afgelopen 2 weken echt enorm veranderd, ze is ineens super aanhankelijk, zelfs naar vreemden terwijl ze altijd een echt 1-mans paardje was. Ze zit dan vandaag officiëel op 51 dagen, nog 'maar' 289 te gaan
Oei Evita , niet leuk seg, ik zou idd ook wel zeker willen zijn door nog eens te scannen.
Wij hebben Kiki net terug opgehaald van het dekstation, eisprong was maandag en alles zag er weer perfect uit.
Ik heb het gevoel dat ze drachtig is.. normaal laad ze heel slecht en moeten we echt een tijdje proberen. Nu liep ze gewoon in 1 keer rustig op de trailer. Net gaf ik haar korrel, en liet ze pony Bolleke en veulen Shimmer gewoon rustig mee-eten. Ze is 'anders', veel softer... en bij jade was het ook na 3 dagen al duidelijk, die was wel net omgekeerd helemaal bitch, maar daar zag ik ook zo snel verandering.
Topic weer gevonden! Hoe gaat het met drachtig worden dit jaar wil het een beetje?
We hebben nu van de 5 merries 4 drachtig 1 hebben we eergister hengstig late spuiten , hopelijk vrijdag , maandag hengstig voor de laatste poging dit jaar. Maar we mogen niet klagen