[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:31

@KbK, Younah liet het eigenlijk steeds prima toe wanneer we aan haar tietjes zaten. Alleen op het laatst mochten we er ook niet meer bij. Ik ben toen eerst alleen aan het binnenbeen gaan aaien/hand erop houden. En wanneer ze niets deed/druk eraf en dus hand weg halen. Dit vond ze prima. vanuit daar ben ik rustig verder gegaan, dichter naar de tiet toe. En mn dochter leidde haar soms ook wel even af door wat brokjes te geven; toen werd aan de tiet zitten een heel positief ding, namelijk eten;-)
Soms is ""paaien"' ook een uitkomst :j
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 19-03-16 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

BianCatjee

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:32

Elegance_ welkom! Spannend dus het is nog de vraag of ze werkelijk drachtig is (hoewel als ik het zo lees ook denk aan een echte dracht!) Wat voor pony heeft erbij gelopen?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:36

BianCatjee schreef:
Elegance_ welkom! Spannend dus het is nog de vraag of ze werkelijk drachtig is (hoewel als ik het zo lees ook denk aan een echte dracht!) Wat voor pony heeft erbij gelopen?

Dankjewel! Ja we zitten echt vol ongeloof. Er heeft een Fell pony bij gelopen

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:38

Elegance_ schreef:
BianCatjee schreef:

Dankjewel! Ja we zitten echt vol ongeloof. Er heeft een Fell pony bij gelopen

Ja dat geloof ik ;) heb je foto's van je merrie en misschien ook wel van de desbetreffende vader? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:38

tanjaatjuhh schreef:
[naam] schreef:
Onze merrie laat echt niet toe dat je aan de uier zit.
Eén van onze dierenartsen zei dat we dat toch moesten oefenen, maar ze laat het echt niet toe en ik wil mijn leven niet riskeren.
Zit nu een beetje in dubio.

Oefenen met een handschoen aan een selfiestick :D
Omg, waarom zijn we daar zelf niet opgekomen. _O-

We hebben inderdaad al heel veek geprobeerd, ook heel rustig bij het been beginnen en langzaam omhoog, maar niks werkt.
Ga inderdaad nu kijken of ik een constructie kan maken met een steel en een zachte handschoen. :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:44

Hier ook zo een merrie. Maar die heeft wel al bewezen het veulen te laten drinken dus ik laat ze maar.

Arianne succes vandaag!die voorgevoelens van jou klopt niks van dus komt goed. :(:)

Aniek hoop dat het snel komt voor jou en Roos. :(:)

Pft je zou denken dat het wel vol genoeg is voor zo een mini ding??

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:44

Ik zou niet een handschoen aan een stok doen, dat voelt heel anders dan een warme hand. Ik zou juist zo'n schapenvacht handschoen aan doen en daarmee heel het lijf poetsen en dan naar de uier toe werken.

Fjord x Fell pony kan wel echt prachtig zijn denk ik of niet? :D Volgens mij krijgen ze bij schijndracht ook geen slappe banden, enkel buik en melk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:48

Dat werkt niet, hebben we ook al geprobeerd. :)
Het gaat er om dat ze accepteert dat ze daar wordt aangeraakt, en we hebben ook nog zachte fleecehandschoenen.
Gaat vast goed komen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:49

Dit is moeder
Afbeelding

ik ga straks foto's maken van haar buik en uiers. Foto van de vader heb ik niet ik kan mezelf amper herinneren hoe die eruit zag :P

Ik heb verder helemaal geen ervaring met schijndracht. Maar denk zelf ook eerder aan een echte dracht

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:51

KoudbloedKim schreef:
Dat werkt niet, hebben we ook al geprobeerd. :)
Het gaat er om dat ze accepteert dat ze daar wordt aangeraakt, en we hebben ook nog zachte fleecehandschoenen.
Gaat vast goed komen.

Zorg dan dat je bij de bevalling een praam hebt zodat je in het geval van nood, de merrie kan dwingen het veulentje te laten drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:52

Loopt ze dwars door heen. :)
We hebben voor nood zelfs al biest besteld.
Beter dat je het later weer kwijt moet dan dat je het op het moment zelf nog moet gaan halen.

Mooi paard, Elegance!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:59

Gelukkig laten ze vaak wel een veulen toe, dat is toch anders dan een mensenhand. Had trouwens niet gedacht dat Kim zo zou zijn, het leek me altijd zo'n heerlijk gemoedelijk dier, wel met een eigen wil, maar niet dat ze zoiets zou doen.
Loopt ze ook gewoon door een praam heen? Wat een tante..... -O-
Hier hebben we dus echt een zeikpony die niet vreemd is met slaan en bijten. Die wilde ook niet dat we aan de uier kwamen, maar inmiddels is het geen probleem meer. Wel zorgen voor warme handen, en met kriebelen van de flanken naar onder de buik en zo langzaam richting uier is het allemaal gelukt. Van te voren trouwens uren in de stal gestaan met de handen op de flanken, om het veulen te voelen. En die momenten dus langzaam uitgebreid. Voor niets, want we hebben nog altijd geen veulen gevoeld en ze blijft toch wel erg slank, wel voller in de flanken en breder in zijn geheel, maar geen buik. We g aan er maar ernstig van uit dat ze leeg is.

Elegance_, welkom hier. Wat een verrassing zo zeg. := Ben benieuwd naar de foto's.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:14

Gefeliciteerd CL *\o/*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:02

Uier aanraken oefen ik al vanaf veulen hier :o is een been optillen geen optie?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:14

Zo dat is wel spannend Elegance! Ik zou ook niet kunnen wachten hoor... Maar een Fell x Fjord lijkt me alleszins wel een leuke combi.

Maar zelf hoop je waarschijnlijk dat ze schijndrachtig is?

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:14

Dione is haar stress factor ook voorbij .. gisteren avond 1 kilo en kwartje op uit een emmertje want ze ad geen krachtvoer wel kuil en een beetje stro.. van morgen was de rest wat in haar voerbak lag ook weg en ad ze gewoon weer mee met derest 2 kilo ..
was weer ff helemaal happy want dat was voor mij ook een beetje een stress factor

veulen functioneert naar behoren is goed bijdehand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:17

Neonlight schreef:
Gelukkig laten ze vaak wel een veulen toe, dat is toch anders dan een mensenhand. Had trouwens niet gedacht dat Kim zo zou zijn, het leek me altijd zo'n heerlijk gemoedelijk dier, wel met een eigen wil, maar niet dat ze zoiets zou doen.
Loopt ze ook gewoon door een praam heen? Wat een tante..... -O-
Hier hebben we dus echt een zeikpony die niet vreemd is met slaan en bijten. Die wilde ook niet dat we aan de uier kwamen, maar inmiddels is het geen probleem meer. Wel zorgen voor warme handen, en met kriebelen van de flanken naar onder de buik en zo langzaam richting uier is het allemaal gelukt. Van te voren trouwens uren in de stal gestaan met de handen op de flanken, om het veulen te voelen. En die momenten dus langzaam uitgebreid. Voor niets, want we hebben nog altijd geen veulen gevoeld en ze blijft toch wel erg slank, wel voller in de flanken en breder in zijn geheel, maar geen buik. We g aan er maar ernstig van uit dat ze leeg is.

Elegance_, welkom hier. Wat een verrassing zo zeg. := Ben benieuwd naar de foto's.
Ze laat inderdaad bijna alles toe. :j
Temperatuur meten, spuiten met antibiotica in haar borst, gewone injecties, scheren, opvoelen, scannen etc... ze blijft eigenlijk altijd gewoon staan alsof er niks om haar heen aan de hand is.
Maar de uier, dat laat ze echt niet toe.
Ze slaat normaal nooit, bijt ook nooit, dus ze vindt het ook echt heel erg vervelend.
Een veulen is inderdaad heel anders dan een mensenhand, maar toch voor nood wel biest in huis.

chimello schreef:
Uier aanraken oefen ik al vanaf veulen hier :o is een been optillen geen optie?
Ook al geprobeerd, maar ze weegt zonder veulen al 1100 kilo, dus daar hou je echt niks aan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:19

ik oefen dit ook regelmatig met al mijn merrie's en veulens, de ene dag is wel de andere niet, behalve bij de fokmerrie's die laten alles toe, ongelooflijk hoe ik soms tussen die benen hang
KBK ik zou inderdaad toch echt proberen oefenen, vorig jaar had in DBT2015 dat ook iemand met haar merrie, echt een tang en maiden en ze hebben ze met praam en sedatie moeten vasthouden om dochterlief te kunnen laten drinken, is uiteindelijk goed gekomen maar is heel intens want was na 1 keer niet geklonken hoor, heeft dagen geduurd. Moederliefde lost niet altijd alles op, ik ken er zelfs die hun veulen een zware mep hebben verkocht.

welkom elegance wat spannend voor je zeg, al zie je tussen de posts dat zelfs wij niet altijd zeker zijn van dracht en er zitten er hier heel ervaren tussen, merrie's en zeker maidens zijn niet alleen onvoorspelbaar maar kunnen hun veulen soms heel goed wegsteken.

CL nog geen buitenfoto's :o

pretty mega zeg, ontploffingsgevaar in de nabijheid van de zee :+

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:30

Dankjullie! Het is zeker spannend gelukkig is Elegance geen maiden merrie dus het moet vast wel goed komen maar ik hoop zelf idd eigenlijk toch dat ze schijndrachtig is. Het is heel leuk een veulen maar ik kan en wil geen 3 paarden onderhouden maar dat is een zorg voor later.

Tips voor uiers aanraken heb ik niet elegance vind het heerlijk als je er aan zit dus. Maar idd de tip van het onder de buik kriebelen is misschien wel een goede mits ze dit wel fijn vind natuurlijk.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:32

Gefeliciteerd, CL! Wat een knappe kerel!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:35

Koudbloedkim een van mij merries had dat ook dat je niet aan haar uier mocht komen terwijl ze voor de rest super braaf was met alles. Ik dacht dat komt wel goed met het veulen maar mooi niet dat die wel in de buurt mocht komen.... Toen met veearts erbij en praam pas gelukt. Ik had spijt dat ik had gedacht dat het wel goed zou komen en ik dus niet had geoefend. Sindsdien oefen ik dus ook echt altijd maar na deze merrie eigenlijk geen merries meer gehad die ee moeite mee hadden.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:43

Cl gefeliciteerd!
Wat is hij leuk getekend!

Ik voel ook regelmatig aan de uiers, ik oefen inderdaad ook vaak al als ze zelf nog een veulen zijn.
Gewoon door even te kriebelen daar, kan altijd van pas komen ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:01

Elegance spannend zeg en wat een verassing. Is wel een leuke kruising .

Kbk ik zou ook oefenen met Kim idd. Hier gelukkig geen problemen mee. Alle 3 mijn merries laten het gewoon toe.

Cl ben benieuwd naar de droog foto's.

Pretty dat uier staat op ontploffen kan toch niet veel langer meer duren.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:18

Ff wat ''Trigger'' spam hoor :P :D .

T gaat echt super met m :) <3.
Hij is ook echt een schatje :).

Ga zo ff een aantal pagina's terug lezen en op jullie reageren :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:41

Inowa, hele mooie dame, mag je zeker trots op zijn!!!

BD wat apart had er nog nooit van gehoord, van een bloedtransfusie bij veulens.

Peetjuh mooi buikje hoor!

Patrick, wat is Dewhi leuk!!!

CL Nogmaals gefeliciteerd, hij is leuk!!!

Aniek, hoop voor je dat t niet al te lang meer gaat duren :P :') .

Elegance, Oeps :D, haha, ik ben benieuwd :P .

Pretty, nou idd die zit toch aardig vol!