[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:41

Geen veulens

Vita jij hebt het over countershading? Veel maar niet alle veulens hebben het en bruin heb je nu eenmaal un heel veel tinten, die streep verdwijnt ook met ouder worden

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:02

Murosch schreef:
cp112 is je veulentje er al?

Die is toch gister geboren
Een merrietje :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:23

Geen veulens geboren met dit prachtige weer in het vooruitzicht? -O-

Wij zijn nu de camera aan het testen, staat in onze garage. Ben naar mijn auto aan het staren, braaf beestje, blijft keurig staan. :') Binnenkort maar eens proberen op stal, is weer ander internet, dus ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
Gisterenavond hadden we perfect beeld, met de infrarood, ik ben alleen benieuwd of Neon niet te licht is. :=

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:31

Hier was vanacht alles rustig. Ze had het gister best zwaar, lag puffend neer, eet naar mijn idee minder, slaapt veel meer, ze is zat van alle gecontroleer haha. Als ik al naar der kijk gaan de oren plat hahaha. En dan vandaag lekker warm...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:10

Jeniej wat fijn dat je het veulen hebt gevoeld, das toch een fijn idee! En oh oh wat moet jij toch wachten zeg, dat is echt niet zo leuk meer, t wordt vast een prachtig veulentje, er wordt zo lang aan gewerkt!

Mooie naam rooslover! En voor je andere twee schiet het dus ook al mooi op! Spannend!

Apart die blauwe ogen, zo blijf je bij leren via dit topic!!!

Uiltje, tja ook wij hebben de paarden aan huis, dat maakt het een stuk eenvoudiger. De kinderen liggen gewoon lekker op bed en ik ben dan niet ver weg. Ik hoop voor je dat het niet te lang gaat duren.

Onley voor jou hoop ik dan ook dat het veulentje binnen twee weken komt! Enne mijn man gaat ook niet waken, hihi. Roep me maar als t veulen er droog naast ligt zegt ie.....

Neonlight das toch handig dat je een beetje weet waar je aan toe bent, hier is het allemaal zo onzeker omdat het haar eerste veulen is. En fijn dat je camera werkt!

Aaaah linda, hij moet er nog echt in groeien...

Vitaquilla, wij hebben uit een vos x zwart een kopersnuit, zonder aalstreep op haar rug. Fijn dat het eindelijk gelukt is met drinken, nu hopen dat hij de melkbar blijvend weet te vinden.

Carika ik heb vannacht de wekker gezet om 1 uur en om 3 uur. Ik weet wel dat er tussentijds vanalles kan gebeuren, maar ze was zo rustig dat ik weer lekker ben gaan slapen. En nog ben ik bang de bevalling te missen!! Ik hoop dat die van mij leker overdag in het zonnetje haar veulen krijgt...vandaag bijvoorbeeld ...

R.X. Dat is echt wel luxe!

Bij jou dus ook nog niets urielle, jammer.

Wie weet cemlys, misschien vandaag idd in het zonnetje...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:46

Deze morgen nog steeds op 6,5. Kwam weer heel makkelijk een druppel uit. Uier ook voller als gister.

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:11

Emmy7 schreef:
Carika ik heb vannacht de wekker gezet om 1 uur en om 3 uur. Ik weet wel dat er tussentijds vanalles kan gebeuren, maar ze was zo rustig dat ik weer lekker ben gaan slapen. En nog ben ik bang de bevalling te missen!! Ik hoop dat die van mij leker overdag in het zonnetje haar veulen krijgt...vandaag bijvoorbeeld ...

Wie weet cemlys, misschien vandaag idd in het zonnetje...

Gelukkig komen er op dit moment ook de lammetjes op stal, zodat ik niet alleen hoef te waken dat maakt het echt een stuk makkelijker.
Mijn gevoel zegt dat ze s'ochtends in het land gaat bevallen, rond half zeven gaat ze uit stal en als het zonnetje schijnt gaat ze echt helemaal languit liggen in het land.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:11

Nou die ooievaar kwam zeker vertellen dat het nog wel even gaat duren haha. Niks gebeurt hier! Het word veelste warm om te bevallen ;-) hopelijk vanacht weer veulentjes!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:19

Geen veulentjes vannacht? Dan zal het vandaag na een dagje zonnebaden toch wel weer losbarsten denk ik!

Wij gaan hier zo aan project halstertje beginnen. Ik ben benieuwd of en hoe het gaat lukken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:29

Pff murosch sterkte :') ik vind het maar een hele opgave dat halster. En nou is die van mij nog wel zo'n inieminie die je "gewoon even" op schoot pakt :')

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:39

Dag 342, ph 6.7
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:42

Murosch schreef:
cp112 is je veulentje er al?

Haha ja gister morgen inderdaad al. Heb al eeb fotobom geplaatst paar blz terug.

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:44

Ik ga zo ook aan project halster beginnen :) doen wij hier altijd vrij vlot. Dag 1 mogen ze zonder maar daarna gaat het halster om.
Gelukkig lijkt het een heel lief en makkelijk veulen. Komt gewoon naar je toe en mag haar ook rustig over haar koppie en oren aaien.

Wat een weer vandaag he! Heerlijk voor die pasgeboren veulentjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:02

Over het waken. Ik ga niet elk uur kijken. maar denk dat ik ze redelijk goed lees. als ze zich anders gedraagt blijf ik bij haar. En elke keer heeft ze dan ook echt last gehad, gelukkig dus een rustige merrie.

@laura, ze begint echt netjes te vullen hé!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:12

Laura zooo PH gaat al goed zakken! *\o/*

Murosch succes met project halster. Moet ik ook nog aan beginnen. We oefenen nu vooral op baasje leuk vinden en dat lukt aardig. Als hij mij helemaal super vindt,dan begin ik aan halstertjes passen. :')

Cemlys dit kleur had Lisa ook de avond voor ze beviel,misschien nog ietsje lichter. Die uier ziet er aardig klaar uit al.

Neon ze ziet er echt goed uit,geborsteld of niet. Hier wordt amper geborsteld hoor :o Vinden ze niet eens erg :')
Wij kregen de camera maar niet extern online grrrr rotding.

Linda2008 <3 <3 <3 Wat is hij toch ongelooflijk schattig en bijzonder!

Carika ik doe het alarm aan en ik ga alleen kijken als dat afgaat 's nachts.

Jeniej oh wat stelt ze jouw geduld toch op de proef :(:)

Rooslover <3

Uiltje mooi uier al,volle spenen denk ik? Ik heb een zoontje van 7 maar mijn man blijft dus thuis en ik ga waken.

Urielle jeetje merrie ziet er toch klaar uit,waar wacht ze toch op??

Fotsy die zie je lopen in het donker zeker? _/-\o_

Ik heb hier ook een hengst met prachtige blauwe kijkers. Ik ben er vooral fan van op een donkere achtergrond. Maarja dat ik niet te veel wit wil wisten jullie al denk ik. :')

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:23

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de uier nu de ph zo zakt. De spenen zijn echt heel groot, maar staan stijf tegen elkaar aan. De ene kant van de uier is groter dan de andere kant en de grote kant is keihard...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:33

Ik heb mij ook zorgen gemaakt om de uier van Lisa. Met dat bloed dat er steeds uitkwam,en ook 1 kant bleef helemaal achter.
Vreemd genoeg op het laatste was het eerder omgekeerd,de goeie kant bleef achter en de slechte vulde.
Maar kijk,alles is prima gegaan en veulen doet het er goed op.
Probeer je niet te veel zorgen te maken al snap ik precies wat je bedoelt. :(:) Op het allerlaatste verandert die uier nog enorm. Lisa liep een paar dagen met PH 6.3 en dat kwam totaal niet overeen met hoe haar uier er toen uitzag.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:33

Was hier vorig jaar ook hoor Laura als de uier vult komt dat vast goed, dan gaat de plooi van achteren eruit.

Tjonge tjonge die veulens wiilen er echt niet uit zeg. Succes allemaal met in spanning zitten.

Halster aan doen was 1 van de simpele dingen hier :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:36

Oke gelukkig dat dit vaker gebeurt. Ik vind het best gek dat de ph ineens zo zakt maar de uier helemaal niet meer zo erg groeit. De spenen daarentegen groeien enorm. Maar dan zal het wel goed komen, ik ben zeer benieuwd wanneer ze gaat. Heb vandaag vrij genomen van school en morgen ben ik ook vrij. Vrijdag heb ik verplichte lessen dus dan zal ik wel heen moeten...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:37

Missie geslaagd! :D

Afbeelding

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:41

Staat mooi! :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:44

Wat leuk dat er alweer veulens geboren zijn. En weer een merrieveulen voor cp. Hihihi erg leuk. Ze is ook super getekend.

Hier zijn we net begonnen met waken/ op stal zetten. Flirt is nu 322 dagen drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:44

zooo vlotjes Murosch :j

Meneer hier voelt zich goed. :j

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:45

Oooh al die leuke veulenfoto's <3
Laat dat veulen hier ook maar komen nu! :D :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:46