Roos: Is inderdaad wel even wat anders als je er zo'n poos uit bent geweest... Wel jammer dat er geen rekening mee wordt gehouden.
Ik spring met Woll ook nog steeds. Maar die is ook pas 74 dagen drachtig nu

Ze heeft wel heel veel praatjes momenteel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gr_roos schreef:Aantal dagen dat ze nu drachtig is weet ik niet, maar gisteren was het precies 18 weken.
Ik ga het KWPN even een mailtje sturen met mijn vraag of ze na hun 12de niet meer aangeboden kunnen worden voor ster of keur. Als dat niet zo is dan laat ik haar lekker volgend jaar de IBOP lopen, dan is ze niet drachtig, tenminste dat is niet de planning, en dan kan der lijf het misschien even makkelijker aan.
lindalieneke schreef:Volgens mij maakt het niet uit hoe oud een merrie is.... Een jonge merrie zal je er sneller "strak" bij kunnen zetten als een oudere merrie, dan verzakt alles toch vaak een beetje, en gaat het model er vaak ook iets af. Zet maar een 18 jarige meid naast een vrouw van 56.(uitzonderingen daargelaten natuurlijk...)
gr_roos schreef:lindalieneke schreef:Volgens mij maakt het niet uit hoe oud een merrie is.... Een jonge merrie zal je er sneller "strak" bij kunnen zetten als een oudere merrie, dan verzakt alles toch vaak een beetje, en gaat het model er vaak ook iets af. Zet maar een 18 jarige meid naast een vrouw van 56.(uitzonderingen daargelaten natuurlijk...)
Over een strak lijf hoef ik me bij mijn merrie geen zorgen te maken, die is eerder te mager dan te dikMet haar lijf bedoelde ik eigenlijk haar hele lichaam, inclusief achterbeen wat een overbelaste aanhechting van een pees had. Ik weet ook gewoon niet hoe zij reageert als ze straks verder in de dracht is en wat ze fysiek nog aan kan. Het is voor haar en voor mij de eerste keer dat er een veulen komt.
Ik heb net besloten dat ze geen IBOP gaat lopen, ik wil der herstel niet forceren en ik heb liever een stb merrie waar ik nog Z mee kan gaan crossen dan een stermerrie waar ik alleen maar naar kan kijken
Diane65 schreef:Even iets heel anders: wanneer gaan jullie over tot het voeren van merriebrok? Mijn merrie begint nu echt vraatzuchtig te worden omdat er niet veel meer in het gras zit en ik wil haar toch nu wat meer eiwitrijk voer gaan geven. Ik geef haar nu dagelijks een schep muesli bij met een halve koek. Dat is wel behoorlijk energie, maar weinig eiwit/bouwstof voor het veulen. En met welk merk merriebrok hebben jullie ervaring en is die ervaring positief? Ik heb eerder al veulens gefokt (de laatste 11 jaar terug), maar toen was er nog niet veel wat betreft merriebrok. De merrie kreeg dan standaard twee maanden voor t veulenen veulenbrok, anders niet. Maar ik wil t dit keer nog beter doen dan de vorige keren
horsii schreef:En hoezo kies je daar bewust neit voor? Als ik vragen mag:P
KootMiraDrum schreef:Omdat ze alles uit haar hooi en bekertje Wiesencobs haalt. Ze geeft grote veulens waarvan je bij de geboorte de ribben niet eens kunt voelen, en ze begint zelf pas te tekenen vanaf dat het veulen een maand of 5 oud is, dus dat betekent voor mij dat ze heel goed alle voedingsstoffen benut voor haar en haar veulen.
't Is jammer dat mensen alleen maar naar haar buik en kontje kijken, want haar ribben zijn meestal wel voelbaar.