[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:29

ik reken 335 dagen, dus gewoon die dag maar dan een maand ervoor :D

nu is ze bijv. 8 april geinsemineerd, dan is ze 8 maart uitgerekend :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:32

@ kitzbi thnx enne leuk anthony :) ben benieuwd volgend jaar !!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:58

Talida schreef:
ben net op tijd met Uppie :D
Volgend jaar verwachten ze iets van 400! veulens van hem. Hij heeft zich dit jaar een ongeluk gesprongen op die fantoom! Soms wel 2x per dag en hij vond het helemaal niet meer leuk zeiden ze.

verwacht jij ook een Uphill veulen?
Of is je merrie nog niet drachtig gescand?
Ik heb wel gehoord dat het wel wat meer dekkingen zijn dan 400, of ze allemaal drachtig zijn weet ik niet, maar iedereen dekt nu juist met hem, omdat iedereen de bui al ziet hangen, die gaat vet omhoog in dekgeld, kan niet anders!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:47

ProudJustify schreef:
Parouscha: ik las helemaal geen pauze in na het insemineren hoor, ga gewoon
door zoals altijd. Twee jaar geleden zelfs vanuit DA doorgereden naar vakantieadres
en heerlijk over het strand en door de duinen gecrosst met haar :)

@ Nicole288 & ProudJustify- Thanks dan ga ik morgen lekker met haar aan de slag weer :):)

Ik reken zelf ook 340 dagen hoor :j

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:12

gefeliciteerd kitzbi!!

EC canturano heeft als het goed is dit jaar 400 veulens lopen! moet je nagaan haha

maare iedereen zit idd de bui al hangen ja met uphill, eentje goedgekeurd qua nakomelingen.. veulens doen het goed..
ben benieuwd als de dekgelden voor 2010 bekend zijn ;)

ff offtopic, iemand nog interesse in een 15jarige Houston merrie, 1.60, m1 of m2, staat bij sander marijnissen op stal, is klinisch ok maar 9 mnd niks mee gedaan. (moet weg omdat de eigenaresse er niet meer voor kan zorgen ivm derzelf) vriendin van een vriendin verzorgt m nu maar die ouders willen m desnoods naar een handelaar doen die er 1100 euro voor geeft.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:18

Kitzbi gefeliciteerd!

manueeltje84 schreef:
verwacht jij ook een Uphill veulen?
Of is je merrie nog niet drachtig gescand?
Ik heb wel gehoord dat het wel wat meer dekkingen zijn dan 400, of ze allemaal drachtig zijn weet ik niet, maar iedereen dekt nu juist met hem, omdat iedereen de bui al ziet hangen, die gaat vet omhoog in dekgeld, kan niet anders!

Yep, Tal is een Fluppie aan het bouwen :D heb er zelf totaal geen verstand van maar hoorde zulke goeie verhalen over hem en zijn nakomelingen en op wat voor type merries hij past dat ik niet eens verder ben gaan kijken :+ Belangrijkste vind ik karakter, en dat zit zowel bij de merrie als bij hem wel goed! Hij is zelfs nog veel braver dan mn merrie als ik het zo bekijk :D En alstie dan ook nog beetje kan verbeteren helemaal goed natuurlijk!

let niet op mn hoofd vol adoratie :D
Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:19

Wordt volgend jaar tijd denk ik om een Uppienakomelingen topic te openen ;)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:35

miszlisanne schreef:
gefeliciteerd kitzbi!!

EC canturano heeft als het goed is dit jaar 400 veulens lopen! moet je nagaan haha

maare iedereen zit idd de bui al hangen ja met uphill, eentje goedgekeurd qua nakomelingen.. veulens doen het goed..
ben benieuwd als de dekgelden voor 2010 bekend zijn ;)

ff offtopic, iemand nog interesse in een 15jarige Houston merrie, 1.60, m1 of m2, staat bij sander marijnissen op stal, is klinisch ok maar 9 mnd niks mee gedaan. (moet weg omdat de eigenaresse er niet meer voor kan zorgen ivm derzelf) vriendin van een vriendin verzorgt m nu maar die ouders willen m desnoods naar een handelaar doen die er 1100 euro voor geeft.

Het is ook een gave hengst :j
Heb nog niets echt een nakomeling bewonderd, zal eens gaan zoeken :D

I Love Houston's!
Helaas al wat op leeftijd en beetje klein, maar heeft ze al eens veulens gehad?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:02

Pffff als ik een stal over had zou ik het wel weten miszlisanne, helaas heb ik geen ruimte
meer :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:06

Ml, zijn er ook foto's van de merrie? Droog beenwerk geen stal gebreken?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:09

@ talida mooie merrie, lief koppie

Dit is mijn wonderschone dame, die verwacht 29 maart 2010 haar uppie :D
Afbeelding

Ze heeft nu een sir oldenburg veulen aan de voet ;)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:14

leuke hengst die uphill, vond het dekgeld all een beetje duur.. kan je nagaan volgend jaar nog meer... pff nu voice genomen en pas na de 3e x drachtig.. die hengsten houder is 5 x langs geweest... haha maar ja uhhh ze vangen ook genoeg!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:15

Ik heb geen plaats meer voor een fokmerrie, ik heb merrie,s genoeg zo :P

We gaan zo met het painted black x partout merrie veulen naar de voor selectie voor de veulenveiling voor Oirschot, ben benieuwd! ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:19

vanessakusje schreef:
leuke hengst die uphill, vond het dekgeld all een beetje duur.. kan je nagaan volgend jaar nog meer... pff nu voice genomen en pas na de 3e x drachtig.. die hengsten houder is 5 x langs geweest... haha maar ja uhhh ze vangen ook genoeg!

Ik vindt dat je niet op dekgeld moet bezuinigen..
Als je ziet dat je voor 200 of 300 euro meer een bewezen hengst erop hebt, wat maakt die paar honderd euro extra dan nog uit??!

Fokken kost geld.
Nou is Voice wel een goeie hengst, en presteert hij zelf ook wel aardig.
Maar bezuinigen op dekgeld is echt het stomste wat je kan doen. ;)

Is mijn mening he, wat iedereen doet, moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:20

Ik ga paarden buiten zetten, en merrie en veulen invlechten en op naar de voor selectie, jullie horen straks wel of we wel of niet door zijn :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:22

manueeltje84 schreef:
@ talida mooie merrie, lief koppie

hihi dit is Uppie op de foto!

manueeltje84 schreef:
Dit is mijn wonderschone dame, die verwacht 29 maart 2010 haar uppie :D
)

zeker wonderschoon!
En succes op de veulenveiling!

Ik heb ook niet naar de prijs gekeken, het wordt voor mij mn volgende paard uit mn eigen merrie, dus wilde gewoon in 1x wat goeds. Is natuurlijk altijd nog de vraag wat eruit komt, maar goed.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:04

vanessakusje schreef:

idd ;)
Ze vangen genoeg hoor, laat ze maar wat doen :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:05

manueeltje84 schreef:
vanessakusje schreef:

Ik vindt dat je niet op dekgeld moet bezuinigen..
Als je ziet dat je voor 200 of 300 euro meer een bewezen hengst erop hebt, wat maakt die paar honderd euro extra dan nog uit??!

Fokken kost geld.
Nou is Voice wel een goeie hengst, en presteert hij zelf ook wel aardig.
Maar bezuinigen op dekgeld is echt het stomste wat je kan doen. ;)

Is mijn mening he, wat iedereen doet, moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten.

Het is maar net wat voor prioriteiten je hebt met het fokken.
Als jij een veulen voor je zelf fokt en je een mooie jonge hengst ziet voor weinig dekgeld(goed gekeurd) kan die net zogoed fokken als een hengst van 1100 euries ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:12

Maar zeker weten weet je dat dan nog niet. Juist als je voor jezelf gaat fokken zou ik een bewezen hengst nemen....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:05

parouscha schreef:
Het is maar net wat voor prioriteiten je hebt met het fokken.
Als jij een veulen voor je zelf fokt en je een mooie jonge hengst ziet voor weinig dekgeld(goed gekeurd) kan die net zogoed fokken als een hengst van 1100 euries ;)

Die €1100,- valt voor mij dus onder weinig dekgeld ;)
Kan je zien hoe de meningen hierover verschillen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:17

Wat een prijzen voor dekgeld komen hier voorbij. Het scheelt natuurlijk wel wat voor soort paard het is. Ik heb een tinker die gedekt is door een ggk en preferente dekhengst en betaalde 450 euro ex BTW.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:07

@Ml, is die merrie braaf onder het zadel en in de omgang? En dan bedoel ik écht heel braaf?

Tja dekgelden.... dat is voor iedereen anders denk ik :)

Bubsj, ik heb weer foto's van mijn Bojar :D Hij is nu 1 jaar (van 24-06-08)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:16

Mijn merrie is gedekt door Isam samberxuppercut en het dekgeld was niet heel veel maar wij willen met mijn paard wat meer bloed ziet te fokken om daarin weer wat meer voor het nieuwe opgekomen stamboek Barok Pinto te fokken. Daarom hopen wij ook heel erg op een bont hengstveulen. Dit is voor ons meer nog een experiment en volgend jaar willen we een mooie frieze merrie zien te vinden met een mooi papier om haar door Willem van Nassau te dekken en zo wat meer in het barok pinto te rollen en te kijken of wij een toevoeging kunnen worden voor dit ras. Daar mijn vriend helemaal gek is van Friezen en ik van bont met wat bloed. Zo kunnen we kijken of we zelf ons perfecte paard kunnen fokken en daarop door bouwen. Misschien heel naief maar het is te proberen.
Isam zelf heeft in de 17jaar dat hij leeft zelf nog nooit wat gedaan buiten ongeveer 8merries te dekken en alleen voor als schouwhengst te zijn gebruikt nu is het zijn beurt om het bloed van Samber vers te houden en helaas alleen dit jaar. Want als het een mooi bont en fijn gebouwt veulen gaat worden zou ik maar wat graag terug dekken met deze fantsiesche hengst.

Ach en zo heeft ieder zijn ding denk ik. En ieder zijn eigen smaak van wat hij of zij zoekt in een paard/pony/veulen en vooral Ras want niet alles past bij iedereen vind ik...

Ik kan eindelijk morgenochtend mij merrie weer halen is ze 1week weg geweest en zondag en dinsdag geinsemineerd en woensdag gescant ei was weg en zat een heel klein ander ei maar de dierenarts vond het beter niet nog een keer te insemineren ivm bevuilen. Dus over 18 dagen gaan we weer scannen en dan hoop ik dat het helemaal goed is gegaan. Voor mij begint het hele duim verhaal weer opnieuw alleen heb ik met deze merrie meer duidelijkheid ze is niet zo moeilijk met de dierenarts en met het scannen als onze pony.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:58

hii
ff wat reacties op iedereen!
@parouscha ik zal na moeten vragen of ze al veulens heeft gehad, vriendin had et er niet over dus denk het niet
@joto van de foto's te zien wel, madam is alleen wel ietwat dik :+
@richtje nee ze is loperig onder het zadel hoorde ik, in omgang wel braaf

helaas heb ik ook niet 1,2,3 plek, en ik vind 1.60 wat klein.. maar het is echt een beauty om te zien vind ik (ziet er niet afgetraind uit maarja wat wil je na 9 mnd nix doen)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:23

sool 95 dagen *\o/* nog 5 tot de 100 :D