nu is ze bijv. 8 april geinsemineerd, dan is ze 8 maart uitgerekend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Talida schreef:ben net op tijd met Uppie![]()
Volgend jaar verwachten ze iets van 400! veulens van hem. Hij heeft zich dit jaar een ongeluk gesprongen op die fantoom! Soms wel 2x per dag en hij vond het helemaal niet meer leuk zeiden ze.
ProudJustify schreef:Parouscha: ik las helemaal geen pauze in na het insemineren hoor, ga gewoon
door zoals altijd. Twee jaar geleden zelfs vanuit DA doorgereden naar vakantieadres
en heerlijk over het strand en door de duinen gecrosst met haar
manueeltje84 schreef:verwacht jij ook een Uphill veulen?
Of is je merrie nog niet drachtig gescand?
Ik heb wel gehoord dat het wel wat meer dekkingen zijn dan 400, of ze allemaal drachtig zijn weet ik niet, maar iedereen dekt nu juist met hem, omdat iedereen de bui al ziet hangen, die gaat vet omhoog in dekgeld, kan niet anders!
miszlisanne schreef:gefeliciteerd kitzbi!!
EC canturano heeft als het goed is dit jaar 400 veulens lopen! moet je nagaan haha
maare iedereen zit idd de bui al hangen ja met uphill, eentje goedgekeurd qua nakomelingen.. veulens doen het goed..
ben benieuwd als de dekgelden voor 2010 bekend zijn![]()
ff offtopic, iemand nog interesse in een 15jarige Houston merrie, 1.60, m1 of m2, staat bij sander marijnissen op stal, is klinisch ok maar 9 mnd niks mee gedaan. (moet weg omdat de eigenaresse er niet meer voor kan zorgen ivm derzelf) vriendin van een vriendin verzorgt m nu maar die ouders willen m desnoods naar een handelaar doen die er 1100 euro voor geeft.
vanessakusje schreef:leuke hengst die uphill, vond het dekgeld all een beetje duur.. kan je nagaan volgend jaar nog meer... pff nu voice genomen en pas na de 3e x drachtig.. die hengsten houder is 5 x langs geweest... haha maar ja uhhh ze vangen ook genoeg!
manueeltje84 schreef:@ talida mooie merrie, lief koppie
manueeltje84 schreef:Dit is mijn wonderschone dame, die verwacht 29 maart 2010 haar uppie![]()
)
vanessakusje schreef:leuke hengst die uphill, vond het dekgeld all een beetje duur.. kan je nagaan volgend jaar nog meer... pff nu voice genomen en pas na de 3e x drachtig.. die hengsten houder is 5 x langs geweest... haha maar ja uhhh ze vangen ook genoeg!
manueeltje84 schreef:vanessakusje schreef:leuke hengst die uphill, vond het dekgeld all een beetje duur.. kan je nagaan volgend jaar nog meer... pff nu voice genomen en pas na de 3e x drachtig.. die hengsten houder is 5 x langs geweest... haha maar ja uhhh ze vangen ook genoeg!
Ik vindt dat je niet op dekgeld moet bezuinigen..
Als je ziet dat je voor 200 of 300 euro meer een bewezen hengst erop hebt, wat maakt die paar honderd euro extra dan nog uit??!
Fokken kost geld.
Nou is Voice wel een goeie hengst, en presteert hij zelf ook wel aardig.
Maar bezuinigen op dekgeld is echt het stomste wat je kan doen.![]()
Is mijn mening he, wat iedereen doet, moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten.
parouscha schreef:Het is maar net wat voor prioriteiten je hebt met het fokken.
Als jij een veulen voor je zelf fokt en je een mooie jonge hengst ziet voor weinig dekgeld(goed gekeurd) kan die net zogoed fokken als een hengst van 1100 euries