Hiboune dat lijkt prachtig stekelharig, Frannie het tinkertje had dat vorig jaar ook, van een strak afgetekende bles naar een hoop witte haren op haar hele hoofd
Een vosveulen lijkt na de eerste verharing heel vaak koffievos te worden, als ze straks uit de wintervacht komen zie je de uiteindelijke kleur pas (dus de tweede zomervacht)
Wij hebben een vosveulen lopen dat echt rood onder zijn veulenhaar uit komt, heb ik nog niet vaak gezien hier, meestal zijn ze eerst erg donker
Deze is heel donkerbruin aan het zijn onder de veulenvacht. de veulenvacht zelf was zo diep gekleurd met dikke bruine gloed erover dat we twijfelden tussen toch bruin maar manen en staart moeten nog bijkleuren of vos-word-schimmel (gewone vos word lichter geboren, schimmel word al diep gekleurd geboren), maar hij is wel vos maar geen schimmel, en nu dus die hele donkerbruine vacht die er onderuit komt. En echt een bruine gloed erbij, dat kan ik bijna niet beschrijven... Als je hem zo in een vlugtig momentje bekijkt denk je dat ie gewoon bruin is, als je beter kijkt zie je dat ie toch vos is. Nu hij ook nog eens echt bruin onder de veulenvacht vandaan komt is het alleen maar verwarrender... Hij mist in ieder geval de rode vos-gloed van begin af. ik heb donkere vossen gezien die hun rode gloed hadden en donker tot bijna zwart verkleurden en dan weer gewoon donkervos werden en gewone vossen die een tint donkerder verhaarden maar uiteindelijk gewoon vos werden, maar deze is apart... Op zijn buik is het trouwens bijna zwart. morgen gaan we scheren, ik maak wel even voor en na foto's
JAAAA mijn bokt doet het ook weer!!(vanmiddag nog niet..) SA: ik ben benieuwd naar de foto's.
Monique: dat weet ik wel zeker, maar hoe leer ik haar dat ze niet altijd aandacht kan krijgen? ze doet dit namelijk ook als ik de falabella uit het land haal om mee te gaan lopen...
Iedereen met een veulen erbij gefeliciteerd en ook iedereen die zijn merrie weer drachtig heeft voor volgend jaar gefeliciteerd. Ik las dat het niet zo lekker gaat om de merrie's drachtig te krijgen. Ik heb besloten om de merrie's volgend jaar nog een keer te laten dekken, dan komt er een bont hengstje op.
Nu ben ik druk, druk en nog eens druk. Vorige week hebben ze het dak van mijn huis vernieuwd. Ik heb al 2 lekkere tegenslagen gehad. de eerste keer boren ze dwars door een gasleiding heen en afgelopen zondag had ik brand in de meterkast dit werd veroorzaakt door lekkage. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en ben gelijk naar mijn broer die naast me woont gerent, hij kon het snel zelf blussen dus de schade is beperkt gebleven. Alleen de schakelaar was verbrand. En gisteren kwam ik erachter dat Maaike niet zo lekker was en hoorbaar ademhaalde. DA gebeld en ja hoor mevr heeft een longontsteking, dus gelijk aan de equipulmin en de cubarmix weer € 98,40 armer. Maar als ze maar beter wordt vind ik dat nog niet zo'n ramp.
Ik ben zo trots kitzbi en nando staan in de krant gaat over de keuring van morgen..het is een foto van vorig jaar met nando ik ben zo trots hier het linkje
@Mabon, wat een tegenslagen zeg beterschap voor Maaike.
@Kitzbi, leuk zeg!! Ik krijg de link niet geopend.
Gisteren Deluxe een groter halstertje aan gedaan, veulenhalster werd te klein, had de maat pony gepakt, maar die was weer veel te groot dus maar een halstertje maat shet gehaald en die past goed, ze heeft niet zo`n groot hoofd, heeft haar moeder ook niet. Had haar eerst zonder halster in de wei gezet, maar dat krengetje laat zich dan niet meer vangen, maakt er een spelletje van, komt naar je toe, laat zich kroelen en als je haar dan wil pakken dan is ze vliegensvlug weg dan maar eigen schuld dikke bult en een haster om.
Hey mensen, ik ben er ook weer. Ik ga zo even bijlezen. Tijdens mijn vakantie heeft Odique haar benen ernstig verbrand door de zon. Alle 3 haar witt benen liggen open. Ze moet nu overdag binnen blijven en krijgt medicijnen. Ik vind het zo zielig voor dr.
Monique4: ik had precies het zelfde! Dana was uit haar veulenhalster gegroeid en ik dacht ook dat maatje pony wel zou passen.. Veel te groot, vooral bij de keel en neus! Nu ook maatje shet en die past prachtig! Herkenbaar verhaal dus!
Pauk: Gefeliciteerd met de behaalde resultaten op de keuring! SR: Mooi dat het weer goed gaat met je paardjes. Dreeke: Gefeliciteerd, mooie naam. Richtje: Dat is wel balen zeg van de mok. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn. Is het niet een allergische reactie ergens op?
TabeR schreef:
odique wel jammer!! maar wel leuke ervaring! en wij vinden je veulen wel geweldig! ik iig wel
Taber: Dat is weer fijn om te horen . Ik ben ook heel lang op zoek geweest naar het juiste zadel. Het heeft wel wat centen gekost maar uiteindelijk hebben we het perfecte zadel gevonden. Fijne vakantie!
Potverdikkie: Jeetje, en jij hebt weer en complexe bevalling. Gelukkig was je er op tijd bij. Ik ben wel benieuwd naar foto´s van het enorme kalf hoor! Wat verschrikkelijk van het fjordje, zeker als je hem eerst nog moet verplaatsen. Cindy: Wat vreselijk, maar wel een grote kans op genezing dus. Veel sterkte voor je broer en de famillie. Jennyk: Jammer dat Sjanty niet drachtig is. En gefeliciteerd met de verkoop. Het is altijd moeilijk maar gelukkig zijn de nieuwe baasjes wel leuk. Nicole: Jeetje, wat een verhaal. Wat belachelijk dat het zo lang geduurd heeft voor ze hem kwamen halen. Wat moet jij je rot gevoeld hebben die week Ik hoop dat het er voor je andere veulen beter uitziet, je bent er nu eerder bij toch? Hiboune: Het zit je dus even niet mee, wel balen van Hiba. Volgend jaar weer een heel seizoen om het te proberen. Kitzbi: Van harte met de dracht, volgend jaar weer een veulentje! Mabon: Dat gaat lekker bij jou thuis, en tot overmaat van ramp heeft Maaike ook nog eens longontsteking. Ik hoop dat ze snel beter wordt.
hey Odique!! Weer terug van weggeweest! Wel balen dat ie nu zijn beentjes verbrand heeft. Het is ook gruwelijk heet geweest hier, met een zeer felle zon.
ShamalArabs, volgens mij zijn jouw veulentjes ook al niet zo klein meer. De mijne is een grote jongen aan het worden. Ik vind hem op stand niet eens meer een veulen. Hij is nu 1.45, 7.5 maand oud.
De mijne is overigens direct van maat veulen naar maat pony gegaan. Wel was er een moment dat maat veulen eigenlijk te krap was en maat pony nog iets te groot. Nu zit zelfs maat pony niet eens meer op de kleinste stand.
Odique wat sneu, zo erg verbrand Upona heeft haar neus zo verbrand, aan de witte benen niets te zien.
mabon: Jee wat schrikken, hopelijk nu gedaan met de tegenslagen!
monique: Ik ga ook altijd van veulen naar shet naar pony. Chello had zelfs al een cob halster om (ik heb ze altijd zonder gaatjes, dan kunnen ze langer met een maat doen)
Zo het hele spul is binnen geweest en ze staan nu met zijn allen in dezelfde wei. Bo heeft eerst een weekje met Doortje en Dazzle gelopen en nu ze geintroduceerd werd in de grote groep (waarin Doortje en dazzle al bekend waren) kon ze mooi achter Doortje blijven als de rest te dichtbij kwam
Ik ben bijna gechipt vanmiddag Dimieka maakte een buiteling de stal uit en de moeder wilde er achteraan schieten, maar ze stond vast, dus dat werd dringen in de deuropening. In de snelheid van de beweging stap ik achteruit en sla met mijn hand in de chipnaald. Ik blij dat die man niet van schrik doordrukte Naald gescand en chip zat er nog in, dus Dimi heeft 'm alsnog zelf gekregen Alles geschetst en gechipt en nu weer lekker in de wei waar ze prompt getrakteerd werden op een enorme hoosbui. Wat een water is er gevallen zeg
nicole: had je bijna je eigen streepjescode , nu wel gewond? Nou idd we hebben weer genoeg water gehad! Veulens gingen rennen na de bui, maar ja het was glad en daar hadden ze even niet opgerekend, dus het was boem (wij moesten stiekum wel lachen, we konden ze mooi volgen vanachter het raam )
Hier ook schuifpartijen toen ze terug de wei in mochten. Toen ik naar huis liep zag ik dat ze door 1 draadje heen waren geschoven, aan de paarden niets te zien.
Gewond haha valt mee hoor Voor een smal stukje bloedde het wel even flink door, geen idee hoe diep het was, strakke plijster erop en nu is het dicht hoor
Wat zijn jullie slecht.. leedvermaak om die arme veulies Hier heeft er eens een 'n sliding gemaakt van wel 20 meter, op zijn kont, om vervolgens gewoon op te staan en met een hooghartige blik in onze richting weer weg te zoeven
hier ook zoveeeeel regen gevallen net als ik moet gaan wassen en doen voor de keuring..wat een hel! maar bent en hiba staan nu mooi op stal met een dekentje op.. mag hopen dat bentley met haar veel wit zich schoon houd..
pff morgen gaat 5 uur het wekkertje..help!haha
nicole muts dat je bent
bentley heeft zich vanmorgen uitgebreid uitgeleefd in de paardrijbak en de plassen...wat grappig..toen mocht ze nog even vies worden
@Odique, wat sneu dat ze de benen zo verbrand heeft Hopelijk trekt het snel bij! Wat Vief betreft, tja wie weet een allergische reactie... maar waarop? We weten het echt niet helaas!
@Nicole, dat is niet handig
@Monique, ze heeft nu 2 punten in het L1. Door alle blessures is ze bij elkaar maar een jaar onder het zadel geweest ongeveer sinds ze zadelmak is gemaakt. In nu 2,5 jaar tijd dus..... Hoop dat ik haar als ze nu weer aan het werk gaat eens een tijdje door kan rijden Mijn streven is komend jaar iig de L uit te rijden. Maar goed, dan moet ze wel heel blijven....
@Hiboune, heel veel succes morgen!!
Ik heb ze ook gewassen en gevlochten klaar staan En ze verteld dat ik ze wat aan doe als ik morgen opnieuw moet beginnen. Wat een drama zo'n veulen vlechten! Hij was heel braaf hoor, maar er is zo weinig om te vlechten
Hier eindelijk vooruit gang, Kon vandaag helaas zelf niet naar Shanti, maar een vriendin is even bij haar gaan kijken, en...... er hangen druppels EINDELIJK. omdat ze verder wel rustig was, heb ik besloten om niet te gaan waken, maar in mijn eigen bed te slapen. Ze is ook nog niet aan het kegelen, maar harsen. Zou het nog lang gaan duren????