[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:26

Omdat de merrie van Jennifer er bij is gekomen deel ik de lijst nog 1x vandaag, wie weet helpt het en komt het veulen vannacht. :))

Het lijstje van vandaag

Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!

jennifer0: Famke 370 dagen
Jacky84: Cass 358 dagen
Fokfanaat: Vilexa 357 dagen
Olga89: Wirolieta 352 dagen
JDVL27: Aripassoa 348 dagen
StalMelyn: Pleun 344 dagen
tamaramt: April 340 dagen
Luna2006: Muis 339 dagen 
Parisse: Bo 338 dagen
Dddara: Don Dara 338 dagen
Al_Zawraa: Nadjarah 333 dagen
Neonlight: Sarona 333 dagen
karelien: Perla 333 dagen
Grasje88: Brava 333 dagen
Fleuribelle: Zwanehoef Kaëla 332 dagen
mirjamalvaro: Sterre 331 dagen
KahluaB: Kahlua 330 dagen
immii_clarr: Juolita 329 dagen
AfroAnita: Afro 329 dagen
Miekies0710: Loes 329 dagen
Dakario: Calanthe 329 dagen
gertjan1234: Brooklynn 327 dagen
Renske_W: Ariel 326 dagen
Chadje: Mocca d’ore 326 dagen
DDDara: Mon ami 325 dagen
Sblom: Ocean van de Dromer 325 dagen
Balou_lover: Kate 323 dagen
Luna2006: Maylinn 320 dagen
Suffie: Happy 320 dagen
Suffie: Carlijn 320 dagen
Quir: Odette 320 dagen
Riv_Q: Lotus 320 dagen
kyrkelover: Treasure 320 dagen
OYYO: Karfunkel 320 dagen
Stal_HD: chakira 309 dagen
stal_HD: Flirt 306 dagen

CharmFaith: Bailey februari/maart verrassing
Rianne1807: kira maart/april verrassing
Tanja84: Zama sh maart/april verrassing

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:31

Ik ben wel benieuwd wanneer die februari/maart verrassingen er aan zitten te komen :p
Benieuwd naar meer veulentjes.

Ook nog een extra hart onder de riem @AM, vind het verschrikkelijk na al die spanning.

Even een vraagje -ik ben zo een leek :s -
Mijn merrie moet nog 37 dagen tot ze aan 320 zit. Nu merkte ik vandaag, tijdens het poetsen dat haar vulva echt dik staat, niet gevoelig, maar gewoon gezwollen. Voor de rest oogt ze ok, eet goed, drinkt goed, waggelt over en weer,... Ze heeft nog niets van uier, minimaal wat zucht voor de uier.
Na alle verhalen hier ... Check ik toch liever eens extra met de ervaren fokkers.

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:53

immii_clarr schreef:
Mooie foto's anso!

Welkom Chelleke, je bent de zoveelste met een verrassing hier dit jaar :D

Dank je wel :)

Groetjes Angèl

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:05

Cynthia82 schreef:
Ik zie berichten voorbij komen waarin mensen zeggen dat ze geen merriebrok voeren omdat hun merrie al dik genoeg is. Maar je voert toch merriebrok om (ook) haar eiwitten en dergelijk goed op pijl te houden zodat het veulen ook goed kan groeien en genoeg binnenkrijgt? Niet alleen om je merrie op gewicht te houden?

J_Emma, hoge hakken :') Meet hem eens met 15 dagen als dat lukt, ben wel benieuwd naar het verschil met Idris.

Rianne, blauw bont bestaat niet, maar ik ben wel benieuwd hoe dat eruit zag :)

MDWStables schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe veulens! Niks dus deze nacht? Wat moeten sommigen een geduld hebben... Fleur bevalt tussen de 327 en de 336 (dan een merrie) of met 339 dan is het een hengst. Tenminste zo ging het de voorgaande 8 keren dus :P

Hahaha, dat is handig! :+
Fi 341, 326 en 326. Maar als ik voor volgend jaar uitga van 326, wordt het vast 350. Maar ach, als het dan een merrie is :D

Riv, een week als er zo snel een druppel aanhangt? Ik ben benieuwd...

Blauw schimmel platen bont was t...., had t verkeerd geformuleerd

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:44

Knolselder schreef:
Vaak zijn veulentjes die lang blijven zitten, veulentjes die tijdens de dracht wat gekort zijn gekomen an daardoor langer moeten afbakken. Ik heb 2x in hetzelfde jaar gehad dat 2 merries overdragen hebben. 359 en 362 dagen. Ze hebben toen ook tijdens hun dracht heel zwaar droes gehad. Of een slechte doorbloeding van placenta of wat dan ook.
Maar is ook niet altijd zo dat er iets is. Het kan gewoon ook erg variëren.

Anne zit nu op dag 319 en ik heb steeds het idee gehad dat ze er ruim overheen zou gaan. Ze liep 6 weken achter op Bo, maar dat leek steeds eerder 3 maanden. Maar ze heeft in maand 3 een koliekoperatie gehad, dus zou ook niet zo raar zijn dan.

Jennifer, 370 dagen inmiddels, wow. Hoop voor iedereen hier dat dat het record van dit jaar is en niemand daar overheen gaat -ook jouw merrie niet ;-)

Welkom nieuwe mensen!

Anso, mooie foto's!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:45

Wow, is de lijst ooit zo lang geweest :') 't weer word beter, dus kom maar door!!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:32

Iemand hier een welsh A. Hoeveel merriebrok geven jullie? Ben bij die kleintjes een beetje bang dat ik ze teveel voer.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:40

Die lijst _/-\o_

Welkom Chelletje!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:45

Ook echt met 6 man op 320 dagen nu. Benieuwd wie er als eerste gaat.
Hier is alle rust overigens wedergekeerd. Ja ze heeft een bomvol uier die ook niet meer terugloopt met weidegang, maar geen flinke hars of kegelen of what so ever.
Kan dus zo ineens doorzetten, maar ook weken in deze fase blijven hangen.

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:52

Weet iemand hier toevallig of merries in de laatste fase van de dracht de plas nog kunnen ophouden? Of lukt dit niet meer als de banden slapper worden?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:59

Hier haalde ik haar zo van de weide:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gister ook smiddags wat vocht uit uier maar in de avond weer hars. Zal wel even duren nog maar ik houd het goed in de gaten.

Afroanita, hier juist veel kleine beetjes plassen.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:12

AnsoDM schreef:
proficiat met de nieuwe veulentjes!! helaas vandaag geen veulens! hoewel er veel merries zijn die het spannend blijven houden!!

Jeetje!! 370 dagen! je zult zien sta je net op de lijst zal ze door zetten! :+ Hopelijk laat ze je toch echt niet lang meer wacht! Ik zou echt al gek zijn!

Ik voer men merrie ook nog steeds bij! zowel de merriebrok als slobber. Ze word gek als ik afkom met de slobber. Nog even twee foto's van toen hij de eerste keer buiten zat! Toch geweldig als je een vriendin hebt die fotograaf is :o
[ [url=m/B0bwLu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r3YpW7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even offline geweest door de drukte hier en 141 pagina's gemist :')
Prachtig bontje seg! Heel leuk getekend, ik ben fan :P

Cynthia82, ook een mooi veulen, die blauwe oogjes zijn echt tof!

floripori17, ook een leuke bonte!

Iedereen gefeliciteerd met de geboortes.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:23

kyrkelover schreef:
Ook echt met 6 man op 320 dagen nu. Benieuwd wie er als eerste gaat.
Hier is alle rust overigens wedergekeerd. Ja ze heeft een bomvol uier die ook niet meer terugloopt met weidegang, maar geen flinke hars of kegelen of what so ever.
Kan dus zo ineens doorzetten, maar ook weken in deze fase blijven hangen.

Ik heb ook 1 op 320 dagen. Ik verwacht dat wij stiekem voordringen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:32

Wordt druk lijstje :j

Sterre haar uier vanmorgen;
Afbeelding

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:35

Wauw wat een ontzettend leuk veulen Anso!
En welkom Chelleke.

Ik ben zelf ook vrij nieuw op BOKT, dus ook op dit topic. Ik heb vooral veel gelezen en af en toe gereageerd. Ik heb me aangemeld omdat ik 2 mini Shetlanders heb die drachtig zijn, en ik graag andere ervaringen wil lezen. Ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen/foto’s/ervaringen te lezen en ik leer ook nog eens wat :) Mijn merrie shets heten Sofie en Sonnie en daarnaast heb ik ook nog 2 hengstjes. Een daarvan is ons veulen van vorig jaar, Semmie. De andere is de ‘vader’ van de toekomstige veulens, Bert.

Ik heb zelf nog niet mega veel ervaring met veulens, omdat vorig jaar de eerste keer was dat onze merrie een veulen verwachtte. Mijn vader heeft meer ervaring en samen houden we ze goed in de gaten. Het is nog een verrassing voor ons wanneer de veulens komen omdat ons hengstje er het hele jaar bij in heeft gelopen, maar bij Sonnie begint de uier aardig te groeien :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Huisje29 op 13-04-21 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:37

Ik heb bij Bo echt tot na de bevalling geen ph strip kunnen gebruiken. Pas toen Sam er was en we haar moesten melken kwamen de eerste druppels.

Maar bij Anne nu zowaar een minidrupje, maximaal in de Ph:
Dag 319

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door J_emma op 13-04-21 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:38

Wow wat een lijst

Hier nu ook een aardig vol uier. Vorig jaar is hij niet eens zo vol geweest voor de bevalling. Hangt alleen nog niks aan, maar vorig jaar ook alleen 1 klein minidruppel een paar uur voor de bevalling, dus houden haar maar goed in de gaten..

Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:46

Stalmelyn dat ziet er goed uit!

Huisje heb je ook foto’s van je pony’s? Ik heb ook allemaal kleintjes. Shetjes en minipaardjes.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:47

Jeetje wat een hoop koeie uiers komen er voorbij zeg ! }:0

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:48

Anso Wat een leuke foto's weer!

Vitaminen en mineralen zitten natuurlijk in merriebrok maar dan moeten ze wel in de juiste hoeveelheid gegeven worden. En dan geef je voor 500 kg paard toch snel 2 kg op het einde van de dracht. Dat is voor veel merries teveel. De kans dat ze bevangen raken is dan ook snel aanwezig. Wil je zorgen dat ze alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen dan kun je ook de podocare voor veulens geven aan je drachtige merrie. Geef je rond de 200 tot 250gr. dan krijgt ze eigenlijk alles binnen. Daarnaast nog ruwvoer van goede kwaliteit die hoog zit in eiwit (ruwvoertest) dan is dat ruim voldoende.

Vandaag ook 320 dagen voor Karfunkel *\o/* Ik heb geen idee hoever we staan maar mijn gevoel zegt dat we 1 mei niet gaan halen. Ben benieuwd!

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:06

Knolselder: oh echt, wat leuk!!
Ja zeker heb ik foto’s. Hieronder een foto waar ze allemaal op staan (oudere foto ban juli 2020, toen was ons veulen van vorig jaar nog klein). De vos (links) is een merrie en de bruin/witte rechts daarnaast is Sonnie, de andere merrie. Helemaal rechts is het hengstje.

Afbeelding

Dit is een foto van vandaag van Sonnie. Lekker dik is ze al :) (ze staat net op een modderstukje).

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:29

karelien schreef:
Iemand hier een welsh A. Hoeveel merriebrok geven jullie? Ben bij die kleintjes een beetje bang dat ik ze teveel voer.

Ja ik heb ook een WelshA en zoals al eerder gezegd voer ik geen merriebrok. Ze krijgt enkel een handje basisbrok aangevuld met vitaminebrokjes. Daar doet ze het prima op, en daar hou ik het bij. Plus goed hooi en weidegang uiteraard

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:34

Welkom aan alle nieuwelingen en zelfs weer een verrassingsveulen op komst. Bijzonder al die verrassingen, kan mij voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten of blij mee is.

Carlijn 320 dagen;

Afbeelding

Afbeelding

Happy 320 dagen;

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:47

Hier ook welsh a en vandaag 300 dagen dracht !Afbeelding

Geef nu nog geen merrie brok maar wel luzerne met basisbrok.

Simone25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:50

Bedankt voor de felicitaties !
Ik loop in dit topic nog wat achter maar in het vorige deel zag ik veel veulens met dekentjes op. Die van mij heeft ook een (honden) dekentje op gekregen (hij was aan het bibberen en het vriest ook snachts.. ). Maar wat is het juiste moment om zo'n dekentje weer af te gaan doen?

Afroanita, wat een dikke buik!

Cynthia, ooooh wat een knap veulen!! Wat voor 1 is het? En is dat nu perlino of cremello? Ik weet nooit zo goed het verschil haha.

Bonte veulentje + Mama ook erg mooi stel!

Wat dragen sommige lang. Poeh.. blij dat die van mij juist vroeg bevalt haha