[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:55

Jammer stal_hd dat ze niet drachtig is.

Alvast veel succes met je rij examen Riv_Q! En wat een super brave en leuke merrie!

Hier net de dames weer opgehaald, drachtig meisje wilde niets liever dan naar huis. Nog nooit zo makkelijk de trailer op gegaan. <3
Andere mevrouw is enorm gefrustreerd op werkelijk ALLES. _O-

Hopelijk zijn het gewoon maar baby hormonen en is ze drachtig. :+
Op 15 dagen (24e) scannen ivm kans op twee of zelfs drieling (3 eitjes gesprongen). Dus nog 2 weken wachten.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:15

Ja ik denk alleen dat het net wel of net niet op tijd was. Gezien de trage reacties van merrie en hengst. We zullen zien!

Nu begint het seizoen toch stilletjes op zijn laatste loodjes te draaien he. Hopelijk krijgt iedereen die nog aan het proberen is zijn merrie nog vol!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:35

Knolselder Gelukkig is het wel gelukt! Er hoeft er maar 1 raak te zijn he... Heb hier overigens wel eens sloomheid bij de hengst gehad en was de merrie daarna nog gerust 3 dagen hengstig, dus het zegt niet altijd wat...

Fijn dat het gelukt is Setteli

Dais_, gelukkig genoeg merries die ondanks stress hun vrucht gewoon laten zitten! Ken zelfs paarden die de halve wereld zijn over gevlogen met hun pakketje.

baudyh spannend!! Jij hebt straks wel dat je de ene bijna kan spenen als de ander geboren wordt

Duimen Quir

Olaf is toch de prachtige grullo? Als we nou een hele diepe kuil graven, zou hij dan raak schieten bij een Tinker :Y)

Balen stal_HD, maar er is nog een kans!

Spannend Mer1980, heb je dezelfde hengst gebruikt weer?

Riv_Q, brave merrie! Succes met je examen en duimen voor de scans

Phoebe toonde hengstig vandaag met schouwen!! *\o/* Duimen dat het dekken morgen lukt! En als het dan ook nog raak is zou helemaal mooi zijn, heb ik de hengst in ieder geval niet voor niks gekocht :+ Hij was nog steeds braaf met schouwen, ondanks dat de merrie wilde en ik hem toch zonder gedane zaken weer mee nam. Goede oefening. Ik was alleen en eerste dekking vind ik het altijd wel prettig een tweede persoon te hebben. Veulen van de merrie laat ik bij de kudde in stuk ernaast. Maar je weet nooit hoe het verloopt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:07

Succes, Caily.
Ik duim voor jullie, Quir en Mer1980. :j
Riv_Q, zet 'm op!
Knolselder en baudyh, ik hoop dat het is gelukt.
Hopelijk lukt volgende ronde wel, stal_HD!
Dais_, ik hoop dat je goed nieuws hebt gehad!
Setteli, mooi zo!
CharmFaith, wat fijn!
Spannend dat crushen, Vulina.. Geloof dat jij wel veel ervaring hebt, ik zou m'n nagels opvreten. :')
Pikeur, wat is dat een geluk, zeg!
Absque_dubio, gefeliciteerd! Je boft er maar mee! *\o/*
Angelpam, afwachten dus, spannend..
Muronia, beterschap met je knie! :(:)

Wij zitten vandaag op dag 29, maandag scannen op een hartje. Ik hoop zo dat ze nog drachtig is, ze laat zoals altijd niets merken in haar gedrag. Ze is nog steeds gewoon een nuchtere dame die graag leiding geeft aan alles en iedereen. :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:18

Caily schreef:
Olaf is toch de prachtige grullo? Als we nou een hele diepe kuil graven, zou hij dan raak schieten bij een Tinker :Y)
verloopt.

Ik denk dat Olaf alles bevrucht :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:28

Dank iedereen, hopelijk kan ik snel zelf met trailer op pad.

Ahhh Quir, grappig he die verschillen in gedrag dan. Ik ga duimen voor een éénling geen 3ling :+

Succes morgen Caily! Komt vast goed

Heel spannend imagine, hopen op een mooi kloppend hartje :)

Haha die Olaf toch.... vind zijn naam ook zo leuk

Hier nog even in knuffelstand. Mocht haar 4 dagen terug nog niet eens licht aanraken en nu ligt ze op schoot :Y) mensen zijn toch wel leuk.....

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:45

<3 <3 <3

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:31

Ook nog met 'heartbreaker' op het halster <3

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:43

Drukke week voor de boeg Riv. Wat een schatje op de foto. Ze went wel snel zo.

Hopelijk blijft er 1 vruchtje over Vulina, vaak regelt de natuur het (gelukkig) ook vanzelf maar dat is ook jouw ervaring met deze merrie begrijp ik.
Gefeliciteerd met Kees van Tiwi! Tiwi heeft zich fantastisch ingezet met een mooi resultaat. Fijn dat dit zo kan.

Succes morgen Caily, die hengst is megabraaf. Kan me voorstellen dat je daar echt blij mee bent.

Nog even spannend Imaginaerum!

Hier is het volhouden beloond. Prachtig embryo en een heel fanatiek kloppend hartje. Ik ben zó blij,was ook echt zenuwachtig vandaag. Na 2 jaar proberen hopen we dan eindelijk een gezond veulen te mogen krijgen.
https://youtu.be/yfoN8GjthFc

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:45

Quir voelt heerlijk als alles veilig en wel thuis staat zeker?!

Knolselder spannend...de duimen blijven draaien hier!

Caily, succes! Zou mooi zijn!!

Imagine, wat leuk!! Succes!

Riv Q wat een schattig veulen zeg!!

Hier alles nog stabiel...zitten nu op maatje hamster hier ipv pecannoot. :D
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:55

Busymissy. Wat fijn. Niet alles voor niks geweest

Rivq. Wat lief <3 veel succes met het examen

Caily. Spannend. Maar zo te horen gaat dit helemaal goed komen met deze goed opgevoede hengst

Knolselder. Hopelijk nog precies op tijd. Duimen draaien

Quir. Fijn dat ze weer thuis zijn. Hopelijk een vruchtje bij de drachtscan

Mer. Spannend. Jammer dat de verkoop niet is doorgegaan. Als ze drachtig is heb je wel iets leuks om naar uit te kijken

Stalhd. Wat jammer, hopelijk nu meer geluk

Baudyh. Spannend. Hopelijk een mooi vruchtje op het scherm woensdag

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:13

Haha floripori, hier is het precies vandaag een formaatje eekhoorn. :+

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 06:26

Ja, ben helemaal blij. Merrie was ook mega schuw en nu precies een week hier komt ze al hinnikend op je af rennen.

Busymissy, super nieuws! Tuurlijk blijft zo'n scan altijd heel erg spannend maar zo fijn als alles er dan goed uit ziet

Haha hier de ene op maatje doperwt en de andere maatje olijf (als alles nog veilig binnenzit). Ik wil ook al een eekhoorn :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:36

Grapoig hoe ze ineens zo kunnen omslaan he Riv? En eens ze weten dat mensen leuk zijn hangen ze als strontvliegen aan je lijf :')

Gefeliciteerd Busymissy! Na 2 jaar is dag wel extra leuk!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:58

Riv wat schattig!

BM super hoor een kloppend hartje, dapper dat je na zoveel teleurstelling hebt doorgezet.

FP, geweldige foto, die hamster was zeker aan het rennen in zijn molentje, dat kietelt enorm.

Hoe het met Kees gaat is ook echt wel de kracht van dit topic. Ik heb Vulina nog nooit gezien, komt ook door Corona, maar door de DBT’s al vaak genoeg gezien hoe serieus ze met haar paarden is dat ik Kees met een gerust hart aan haar meegeef in het najaar. Zij kan Kees bieden wat ik niet kan, ieder jaar een veulen aan de voet. Tja, het veulen wat er nu in zit is voor mij de kers (Cherise)op de taart!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:07

tiwi1969 schreef:
Riv wat schattig!

BM super hoor een kloppend hartje, dapper dat je na zoveel teleurstelling hebt doorgezet.

FP, geweldige foto, die hamster was zeker aan het rennen in zijn molentje, dat kietelt enorm.

Hoe het met Kees gaat is ook echt wel de kracht van dit topic. Ik heb Vulina nog nooit gezien, komt ook door Corona, maar door de DBT’s al vaak genoeg gezien hoe serieus ze met haar paarden is dat ik Kees met een gerust hart aan haar meegeef in het najaar. Zij kan Kees bieden wat ik niet kan, ieder jaar een veulen aan de voet. Tja, het veulen wat er nu in zit is voor mij de kers (Cherise)op de taart!

_O- _O- Hier net zo, ik zag haar voor het eerst toen Lara en Felix daar al ruim een half jaar stonden.
Volgende week zaterdag ga ik Carlijn ophalen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:35

Als het dan maar niet tegen valt :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:48

Vulina schreef:
Als het dan maar niet tegen valt :+

Denk je dat ik jou nog zie staan als ik Kees haar “kers” kom bewonderen :+

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:59

Ik kom mij ook melden met een stipje!

Bizous x Valdez Uitgerekend op 6 mei 2021
Afbeelding
Afbeelding

Bizous heeft al een, op dit moment voorlopig keur, merrie gegeven van For Romance

Afbeelding

En een super knappe hengst van Cassanova du Bois

Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:04

Eigenlijk had ik er helemaal geen positief gevoel over. Ik zag Fleur hengstig en ik vond het al wat aan de late kant worden. Dacht nog 1 rondje, maar ze blijkt toch drachtig! Stomme merrie met haar vreemde signalen }:0

Afbeelding

Ga nu even heel veel bladzijden bijlezen. Ik hoop dat er een aantal nog wat succes gaan hebben en dat alle moeite en kosten niet voor niks zijn en de anderen; gefeliciteerd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:34

Gefeliciteerd met de drachten!

Jeannaa welke hengst is dat?

Wij/Ashley zitten nog op het wachtbankje. Eind van de week scannen op dracht, spannend. Volgens de hengstenhouder was ze echt goed hengstig, zo goed hengstig had hij haar nog niet gezien, maar er was ook wel wat stress afgelopen tijd. We zullen wel zien. Als ze niet drachtig is, ga ik het denk ik nog 1 keer proberen dit jaar...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:12

Ik verwacht dat we nu wel een reële kans hebben op een veulen volgend jaar, dus nu durf ik mijn combinatie ook voor te stellen.
Mijn knappe merrie Wezz:
Riant x Ferro, keur sportmerrie, ZZL geklasseerd,1e nakomeling loopt INT1 in Frankrijk, andere nakomelingen zijn nog te jong.
Ze komt uit een elite sport prestatie merrie.

Afbeelding
En een weidefoto:

Afbeelding

De hengst: Vivat Rex (Vivaldi x Samarant). Hele grote hengst 1.80m, heel relaxed en werkwillig, grote beweger.

Afbeelding
En vooral ook héél braaf:

Afbeelding
Dit meisje rijdt er ook gewoon mee rond in de bak.

Ik ben heel benieuwd wat ze samen afbakken.

Nog een filmpje van de hengst:
https://youtu.be/sU1U21yjAgY

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:35

LaDonna75 schreef:
Gefeliciteerd met de drachten!

Jeannaa welke hengst is dat?

His Royal Badness DK. Heb er nu ook een veulen van lopen die heel fijn kan bewegen en een super karakter tot dusver;

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:40

Net met Olaf een rondje tussen de merries gelopen en niemand was erg geïnteresseerd. Minneke nog een twijfelgeval of ze nog wel hebgstig is. Ik denk het niet.
Hella kwam wel hallo zeggen, maar sloeg hem daarna wel weg (dag 19)

Wat een enorme hengst hierboven! Ik vraag me af hoe dat voelt om ernaast te staan of op te zitten zo een 1.80m :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:24

BusyMissy schreef:
Ik verwacht dat we nu wel een reële kans hebben op een veulen volgend jaar, dus nu durf ik mijn combinatie ook voor te stellen.
Mijn knappe merrie Wezz:
Riant x Ferro, keur sportmerrie, ZZL geklasseerd,1e nakomeling loopt INT1 in Frankrijk, andere nakomelingen zijn nog te jong.
Ze komt uit een elite sport prestatie merrie.

[ [url=m/s0EhQI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een weidefoto:

[ [url=m/QReg9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hengst: Vivat Rex (Vivaldi x Samarant). Hele grote hengst 1.80m, heel relaxed en werkwillig, grote beweger.

[ [url=m/bNTPeR.png]Afbeelding[/url] ]
En vooral ook héél braaf:

[ [url=m/QFrZ2W.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit meisje rijdt er ook gewoon mee rond in de bak.

Ik ben heel benieuwd wat ze samen afbakken.

Nog een filmpje van de hengst:
https://youtu.be/sU1U21yjAgY

Dat gaat vast iets heel moois worden!!

jeannaa schreef:
Eigenlijk had ik er helemaal geen positief gevoel over. Ik zag Fleur hengstig en ik vond het al wat aan de late kant worden. Dacht nog 1 rondje, maar ze blijkt toch drachtig! Stomme merrie met haar vreemde signalen }:0

[ [url=m/6DKTP4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga nu even heel veel bladzijden bijlezen. Ik hoop dat er een aantal nog wat succes gaan hebben en dat alle moeite en kosten niet voor niks zijn en de anderen; gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! Mooie meevaller dus :D
courtjuh schreef:
Ik kom mij ook melden met een stipje!

Bizous x Valdez Uitgerekend op 6 mei 2021
[ [url=m/uZbIF4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sQua2T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizous heeft al een, op dit moment voorlopig keur, merrie gegeven van For Romance

[ [url=m/IpKdMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een super knappe hengst van Cassanova du Bois

[ [url=m/qJuTu3.png]Afbeelding[/url] ]

Mooie combi, gaat ook vast heel knap worden! Gefeliciteerd!

Riv_Q schreef:
Ja, ben helemaal blij. Merrie was ook mega schuw en nu precies een week hier komt ze al hinnikend op je af rennen.

Busymissy, super nieuws! Tuurlijk blijft zo'n scan altijd heel erg spannend maar zo fijn als alles er dan goed uit ziet

Haha hier de ene op maatje doperwt en de andere maatje olijf (als alles nog veilig binnenzit). Ik wil ook al een eekhoorn :')

Haha doperwt en olijf :').

ual_95 schreef:
Haha floripori, hier is het precies vandaag een formaatje eekhoorn. :+

<3 superleuk! Ik heb er wellicht overheen gekeken. Is dat een app of website waar die info te vinden is?

floripori17 schreef:
Quir voelt heerlijk als alles veilig en wel thuis staat zeker?!

Knolselder spannend...de duimen blijven draaien hier!

Caily, succes! Zou mooi zijn!!

Imagine, wat leuk!! Succes!

Riv Q wat een schattig veulen zeg!!

Hier alles nog stabiel...zitten nu op maatje hamster hier ipv pecannoot. :D
[ [url=m/lUNTqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke foto :D. Ze lijkt heel blij met haar hamster.

BusyMissy schreef:
Hier is het volhouden beloond. Prachtig embryo en een heel fanatiek kloppend hartje. Ik ben zó blij,was ook echt zenuwachtig vandaag. Na 2 jaar proberen hopen we dan eindelijk een gezond veulen te mogen krijgen.
https://youtu.be/yfoN8GjthFc

Aaah fijn zeg! Gefeliciteerd! Wat een opluchting.

Gisteren is de dierenarts dus weer wezen scannen. Ze leek al iets hengstig dacht ik te zien, maar met scannen bleek van niet. Er zat er een miniscuul eitje en de baarmoeder voelde nog niet hengstig. Ze is alsnog hengstig gespoten zodat ze hopelijk nog wel vóór de verhuizing over 12 dagen geinsemineerd kan worden.

Ik wil het nog 2x proberen (komende week en anders de volgende ronde) en als dat niet pakt dan stoppen we ermee voor dit jaar. Ik vind het echt al laat worden in het jaar.

Tot wanneer zouden jullie uiterlijk insemineren? En met welke redenen?