[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:28

Fnanne, gefeliciteerd! Wat fijn :)

Annelies, balen van fleem zeg ;(

Sara, ja ik heb haar vorige keer al laten opvolgen. Alles verloopt volgens het boekje. Vorige keer is ze waarschijnlijk zelfs gewoon drachtig geweest maar met 10-14 dagen verstoten, tenminste dat is de gedachte omdat haar hengstigheid zo lang uit bleef. Alles ziet er gezond uit, er zou geen reden mogen zijn waarom ze niet drachtig zou kunnen worden. Maarja ze moet het natuurlijk wel "vasthouden" om maar zo te zeggen.
Ik probeer het nog 1 keer en anders ga ik volgend jaar verder kijken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:50

Crines schreef:
Cynthia: ok, hmm ik moet me dringend eens meer gaan verdiepen, want ik ken er nog steeds haast niets van die kleurengenetica. Vos, zwart of bruin: het is allemaal heel leuk 8-) Met een lichte voorkeur voor de eerste twee kleuren.

Gezien je voorkeur toch leuk om te weten dat het niet 100% zeker is dat je een bruine krijgt hè? :)

Just_Sannee schreef:
Ik wil gewoon een witte met een beetje vos :')

Ja, precies ja, een witte met een vos bles en wat vos op z'n beentjes..

O nee, Linda!!! -O- -O- Het schiet echt niet op bij jou dit jaar hè... :(:)

Fotsy schreef:
vos ik ben geen voorstander, alleen heb ik er zelf twee :D wel bonte en die gaan nooit meer weg :o

Stiekem heb je er drie, maar die ene is verstopt :+

Knolselder, wat is Oohla leuk!

Hinte, hoe ging het schouwen?
O, ik lees het al.. Gelukkig kon ze in ieder geval wel weer gelijk gedekt worden! Hopelijk pakt het nu wel!

Myrthe, fijn dat het toch nog lukt dit jaar. ik ga zo hard voor je duimen!

Oei, Knolselder, dat is niet fijn.. Hopelijk is het puur uit nijd. Dat deed Daisy ook vaak.
O, niet dus -O- Ik hoop dat deze keer wel gaat lukken!
Leuke combiplaatjes heb je gemaakt!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:49

O ik zie een hoop leuke combi's voorbij komen en wat leuke tuinboon-foto's (scan).

En een merrie die drachtig gescand was en toch weer hengstig is. Wat vervelend.

Bedankt voor de succeswensen. Het heeft geholpen. Dolly heeft vandaag waanzinnig haar best gedaan en een mooie 1e premie behaald. Ook nog meegelopen in het sectiekampioenschap maar daar was de concurrentie te sterk. Maar ik ben apetrots

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:32

Gefeliciteerd Diane!! Super resultaat!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:51

Dankjewel!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:05

Gefeliciteerd! Twijfelde om te komen kijken, maar toch maar lekker thuis gebleven.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:22

Thx. O jammer was wel gezellig

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:23

Gefeliciteerd!

Diane_Basje

Dankjewel

linda2008

Nee Cynt, het wil inderdaad niet echt dit jaar ;( maar ik hoor het wel meer om me heen dus ik geef de moed nog maar niet op. Nog 1 poging en anders gewoon heel hard duimen dat in ieder geval Jupiter nog netjes drachtig is en we tenminste 1 veulentje mogen verwelkomen volgend jaar :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:24

Gefeliciteerd, buuffie!! Heel knap!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:45

Thx buuf! Ikke trots op schimmel.

En jij weer mooie foto's van je kind zeg

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:12

Gefeliciteerd!
Was het druk op de keuring?

Echt balen van de niet plak-veulens :(

Blijkbaar een slecht jaar door het weer denk ik.. Echt niet leuk.

Ik hoop echt dat mijn merrie het nu gewoon houd, anders kijken we volgend jaar weer. :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:15

Lastig he? Succes hoor.

Nou ik vond het niet druk op de keuring maar ik kan dat slecht schatten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:21

Dankje, buufje. Ik ben zo gelukkig met mijn baby <3

Maar eeh... facebook zei dat niet alleen Dolly in de prijzen is gevallen, toch? :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:55

Nee klopt. Jorja (is van mij geweest en de moeder van mijn jaarlinghengst) ook een 1e premie. Zij is later op de dag nog door haar jongste eigenaresse geshowd bij de Jonge Voorbrengers en daar een 1e premie behaald en een uitnodiging voor de Centrale Keuring van eind augustus
En door het behalen van een 1e premie (Dolly 1a en Jorja 1b) mochten ze meelopen in het sectiekampioenschap. Geen kampioen maar ze liep nog beter dan in de ochtend. Wereldpony. Ze was erg moe maar elke ronde opnieuw gaf ze alles. Nu staat ze weer lekker met de kudde in de wei.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:12

Wauw Diane, heel mooi resultaat, proficiat!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:17

proficiat diane basje, knap hoor

linda het gaat je inderdaad niet echt mee dit jaar

het weer is ook echt slecht, zomer waar ben jeeeeeeeee

cynthia klopt helemaal en het stiekem vosje staat ook op de foto hierna ;)

mijn eerste dikke buikenfoto dan maar eens tussen de buien door en jahoor terwijl de zon scheen
en eigenlijk nog niks te zien :')

Flo
Afbeelding

meer grasbuik dan drachtbuik
Elsa
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:25

Knolselder: mooie overzichtjes en hopelijk lukt het met Fleem en kan je er een overzichtje aan toevoegen :)
Linda: hopelijk lukt het deze laatste keer :j
Diane: gefeliciteerd met het resultaat!
Fotsy: leuke foto´s om mee te gaan vergelijken straks :)

Ik wil ook gaan proberen om elke maand een voortgangsfoto te maken :) leuk om het verschil straks te gaan zien :)
Gisteren ook een overzichtje (in fotocollage) gemaakt van Linde haar mamma en oma.

Afbeelding
In mei dus hopelijk vier op een rij :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:26

Mooie keuringsresultaten ;)
Ik heb over 1,5 week keuring met mijn merrie, maar die is een beetje dik :P en niet van de baby haha

Dus vraag mij af of het wat gaat worden.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:21

Leuk de keuringsresultaten! Gefeliciteerd met de mooie prijzen!

Silly, oeps. Maakt opzich niet uit. Ze kijken naar bouwben beweging. Denk dat ze er wel een opmerking over kunnen maken. Maar that's it. Naar welke keuring ga je?

Liby gaat vrijdag naar de keuring. Ben heel benieuwd. Ze staat er momenteel top voor (voor een 22 jarige uiteraard)
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:36

diane basje, gefeliciteerd!! super hoor! ook van Jorja! Wij stonden inderdaad samen te wachten. Helaas ging het voor ons iets minder..

leuke foto's fnanne, dat gaat een mooi vierspan worden, ik zeg inspannen! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:56

Ik ga naar de keuring van het NRPS in Lunteren.

Die ziet er inderdaad goed uit Mythee

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:52

Diane gefeliciteerd, wat een knap schimmeltje!

Ze ziet er super uit Myrthe!
Ik had Jazzy dit jaar ook bij het NRPS voor willen brengen, maar ik ga helaas niet. Haar hoeven zijn de hele winter niet gegroeid en daardoor wat ongelijk geworden. Inmiddels staat ze weer voor op ijzers, omdat ze ook wat gevoelig liep. Maar door die ongelijke voeten heeft het niet veel zin om naar de keuring te gaan. Verder ziet ze er super uit, glimt als een spiegeltje. Gisteren hebben we een fotoshoot gehad op stal, ik zal de foto's hier wel plaatsen als ik ze heb.

Verder is Jazzy vrijdag nog 1x gescand om zeker te weten of er nog wat in zat. En ja, ze was nog mooi drachtig. Wurmpje was helaas niet te zien, omdat het helemaal onderin lag, dat was wel jammer. Maar ik kan nu mooi gaan aftellen. Ze is vandaag 92 dagen drachtig, nog 248 te gaan (en waarschijnlijk minder, omdat ze tot nu toe altijd eerder is gegaan)!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:58

Zo rustig dagje op het werk, tijd om weer wat pagina's bij te lezen.

Cynthia mooie scan van Fi. Hoeveel dagen zit ze nu?
En Dais laat je dit jaar leeg? (misschien al ergens gemeld, maar vroeg het me ineens af ;) )

Linda dat is balen dat Bucks en Star weer hengstig stonden -O-
Als Star normaal altijd in één keer pakt en nu ineens niet, misschien inderdaad een teken dat ze toe is aan een jaartje rust. Kunnen de nieuwe eigenaren het volgend jaar opnieuw proberen.

Knolselder, knappe drachtige merrie's hoor!
Balen van je plassende merrie. Als je eentje hebt met een wat korte cyclus zou het inderdaad wel kunnen na 17 dagen. Hoor je wel eens vaker op 17/18 dagen scan.

Crines, wat vervelend dat ze geen goede hengstigheid heeft. Wel nieuwsgierig wat je nu besloten hebt om te gaan doen.

Seven, wat balen dat ze niet drachtig is. Wel een leuke hengst die je nu al "back-up" neemt!

Myrthe spannend, ga voor je duimen ook!

Fnanne, gefeliciteerd met jouw drachtige merrie! *\o/*

Super gedaan op de keuring dus DB!! Heb uiteindelijk mijn zaterdagdienst verruild voor een zondag, dus zat nog in dubio of ik gisteren naar Utrecht zou rijden, maar hele dag last van m'n maag gehad, dus maar goed dat ik thuis ben gebleven :o

Fotsy, eerste dikke-buiken-foto's! *\o/* Ziet er nog erg bescheiden uit (al die buiken van DBT2016 nog wat gewend hihi)

Silly, keuring van welk stamboek? Bij de Welsh (en dan niet zo bij de A's, maar ook bij de grotere pony's) zien ze ze liever iets meer in het spek dan te schraal. Maar het ligt er heel erg aan. Denk dat als je haar de week van te voren niet in het (dikke) gras zet dat ze nog een beetje opdroogt en er dan best goed uit ziet hoor!
Succes op de keuring in ieder geval! *edit* zie het al NRPS... Denk niet dat ze in verkeerde conditie is hoor. Gewoon niet dik op het gras meer nu, maar wat schraler houden en met hooi.
Myrthe ook succes! Ziet er zekker goed uit, zou haar geen 22 geven!

Hier nog ongeveer een maand te gaan voor de keuring. Wordt nu wel een beetje spannend hoor. Voorbereiding gaat tot nu toe een beetje rommelig nog :o

Verder is er wat voorkeur voor kleur besproken. Beide hengsten die ik gekozen zijn donkerbruin en dragen vosgen (voor de precieze mensen; geven ook vossen "Ee"). Lies heeft in ieder geval vosgen, dus 25% kans op vos. Die hengst geeft ook zwart, weet nog niet of Lies dat kan geven. Dus ga maar uit van 75% kans bruin en 25% vos. Van Roos weet ik niet of ze vossen kan geven. Maar hou er wel rekening mee.
Bruin zou absoluut prima zijn een mooie vos is ook geen probleem. Zwart zou bonusje zijn, maar reken er maar niet op ;)

En alles gaat hier zijn gangetje met de merrie's. Lies en Roos vandaag alweer 49 dagen drachtig. Zal ook maar eens de aftelapp weer gaan installeren op de telefoon.
Lies doet nog steeds wel eens haar bijna-hengstigheid-act. Maar nadat ik het al twee keer bij haar gedacht had en daarna toch weer drachtig gescand is, laat ik het nu eerst maar. Laatst hadden we ze even binnen staan en vloog ze kwaad de merrie van goeroe aan die aan de andere kant van het schot stond. Stond ze van pure nijd gewoon te knipperen :o De andere merrie's gaan ook echt wel aan de kant als ze haar oren naar achteren doet tegenwoordig. Naar ons toe is ze trouwens gewoon superlief zoals altijd O:)