[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:53

Hij h is het absoluut waard geweest...

Heerlijk pittig ding en zo gaaf getekend, aan de ene kant lijkt zijn vlek op n hond of paardenhoofd en aan de andere kant lijkt zijn vlek op n brontosaurus...

Nu ga ik mezelf even hier op stal in de kantine op de bank gooien want met maar 5min slaap word het anders wel n erg zware dag

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:07

Gefeliciteerd CL!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Wat is ie gaaf!!!!!!!!!!!!! Geweldig met die grillige tekening, ik houd daar wel van. En een lekker bekkie erop, en een prachtige naam!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:09

Gefeliciteerd cl super gaaf veulen. Toch jammer dat je het gemist hebt. Fijn dat alles goed verlopen is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:09

Gefeliciteerd CL!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:13

Gefeliciteerd CL!!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:22

Ahhh gefeliciteerd CL! Fijn dat hij lekker mag drinken en dus alles goed gegaan is. Lekker bijslapen en dan zullen wij geduldig wachten op de foto's.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:30

Knolselder, heerlijk dat je meisje weer thuis is. Hopelijk toch nog een stukje roze wolk nu.
Oh Inowa, dat koppie van Nora! <3
Succes voor de mensen met slaapgebrek; gelukkig zijn er slechtere redenen, maar toch... Ik geniet nog maar even van mijn slaap voordat het bij ons losgaat.
CL, wat een leuke halstertjes. EDIT, veel belangrijker: gefeliciteeeeerd! Eindelijk is hij er dan. Prachtig getekend. Snel bijtanken nu.
Haha Crines, je kunt het vragen aan Sierra? Deskundige hulp bij de hand, gelijk effe checken en geen extra voorrijkosten. Heeft ze gelijk nog een plus gescoord bij haar nieuwe baasje :D
Heerlijke foto's van Chinouk, Peetjuh! Je hebt lang getwijfeld of ze dragend was, maar dat hoeft in elk geval niet meer :+
We hebben vandaag stamboekopname. Mijn man is nu op onze eigen SO met een jonge hengst; hij doet het secretariaat dus om daar met alles heen te gaan is niet handig. Vanmiddag gaan we naar een andere SO met de vijf driejarige merries. Ik heb zwaar het gevoel dat er eentje niet opgenomen gaat worden. Geen aanwijsbare reden hoor, zo op het oog zijn ze okay. Zou zo balen! En ik hoop zoooo dat ons toppertje Giddy-Up in de kleine maat blijft. Ze zit op het randje, dus duimen. Is in 2014 én 2015 nederlands kampioen jeugd kleine maat geweest; beetje een afgang als ze nu middenmaat blijkt :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:36

jaaaa CL, van harte gefeliciteerd met je knappe mannetje *\o/* *\o/* *\o/*
deze kleur had je dus kunnen verwachten haha, mooi hoor, ik hou van bont <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:48

Jaaa, gefeliciteerd!!! *\o/*

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:52

Hier ook proficiat CL, hij is echt heeeel knap ik vind em prachtig getekend!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:58

Gefeliciteerd CL!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:59

Gefeliciteerd CL! Een plaatje!

Tinniie nog niks bij Chrome?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:04

Gefeliciteerd! Wat is hij gaaf zo met die vlekjes <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:16

CL hij is echt een plaatje <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:27

Pandakaas schreef:
suffie, dat is wel bijzonder dat je haflinger het veulen accepteerde. Kon het veulen wel makkelijk drinken wat betreft het hoogste verschil?

Makkelijk was anders, maar de merrie werkte gelukkig heel erg goed mee en deed haar uiterste best om zich achter zo klein mogelijk te maken, echt overdreven op rust staan. Het veulen is inmiddels 7 jaar en heeft de toepasselijke naam Calimero gekregen :D

CL, wat is hij prachtig en wat een mooie naam <3 Ik hoop dat Jill hem inmiddels laat drinken, meestal moeten ze even snappen dat het veulen juist de "pijn/druk" op het uier weg neemt. Anders even met hulp en een praam proberen of Jill eerst zelf melken en dan met een flesje voeren, zodat de eerste druk eraf is?
Laatst bijgewerkt door suffie op 19-03-16 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:30

CL, gefeliciteerd! *\o/* wat een lekker ding!!

Hier nu ook de eerste drie nachtjes op stal slapen er op zitten en gisteravond toch maar wat langer Lies zitten bespieden en nog een extra wekkertje gezet.
Ze heeft het wel zwaar en veel last er van, leek gisteravond ook wat onrustig. Maar aan de andere kant zou ze ook maar zo nog een tijdje door kunnen lopen... :\

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:51

Prachtig veulen, gefeliciteerd!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:14

Gefeliciteerd CL!! Wat een knappe vent!

AniekR al een melktest kunnen doen of werk je niet met melkstrips? Mocht ze uitdragen moet je nog heel wat nachtjes! :')

Hier dus ook 322 dagen vandaag en ze is heel iets begonnen met haar uier sinds gisteren maar nog lang niks noemenswaardig.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:19

Jaaaaaaaaaa! *\%/* Daar is hij eindelijk. Hij is het wachten meer dan waard geweest :j Mooi getekend manneke en een prachtige naam. Ik ben benieuwd naar de foto's waar hij in al z'n pracht op te zien is :):)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:20

Nog niet, heb de de strips wel binnen.
Lies heeft al wel aardig uier, maar de spenen stonden echt wat naar binnen, die waren gisteren voor het eerst wat uitgezakt. Maar geen idee of ik er al een drupje melk uit krijg, kan er nu net voorzichtig even aan zitten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:24

Onze merrie laat echt niet toe dat je aan de uier zit.
Eén van onze dierenartsen zei dat we dat toch moesten oefenen, maar ze laat het echt niet toe en ik wil mijn leven niet riskeren.
Zit nu een beetje in dubio.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:27

CL gefeliciteerd!! Wat een knap ventje <3 nu kan je weer flink bijtanken en heerlijk genieten van trotse mama en kind! Fijn dat hij nu wel mag drinken bij Jill ;)

Arianne succes vandaag met de stamboek opnames!!

KBK hmm dat is lastig.. vind ze het kriebelen onder haar buik lekker?
De merrie die bij maquavinci staat gaat ook slaan als je aan haar uier zit, heb nu geprobeerd om te kriebelen onder haar buik met de ene hand (vind ze heerlijk) en dan heel rustig met de andere hand vanaf haar buik aar achteren voelen en na een paar keer oefenen laat ze het nu redelijk toe (wel nog steeds met kriebelen van de andere hand)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:29

KoudbloedKim schreef:
Onze merrie laat echt niet toe dat je aan de uier zit.
Eén van onze dierenartsen zei dat we dat toch moesten oefenen, maar ze laat het echt niet toe en ik wil mijn leven niet riskeren.
Zit nu een beetje in dubio.

Oefenen met een handschoen aan een selfiestick :D

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:29

Mag ik me hier ook melden? Mijn vriend en ik zijn heel erg geschrokken gisteren op stal hebben wij onze fjord Elegance aangetroffen met een hele over volle uier, slappe staart en een dikke buik (die ze natuurlijk al had maar we dachten drachtig van hooi :+ ) Nu heeft ze niet bij een hengst gelopen maar wij zijn wel van stal verhuisd en er heeft een dag een pony in de kudde gelopen die achteraf volgens mij een klophengst bleek te zijn. Ik denk dus dat ze daar drachtig van is.

Heb gister avond al even contact gehad met de dierenarts over schijndrachtig, dit kon wel volgens hem en dat melk geven was ook normaal dan maar in combinatie met een slappe staart en dikke buik ging hij toch eerder denken aan een echte dracht. Hebben jullie misschien ervaringen hier in?

De dierenarts komt sowieso begin volgende week op stal maar ik denk niet dat ik zo lang kan wachten ik wil het heel graag weten.

Qua gedrag lijkt het wel erg op haar vorige dracht maar dat zegt niet alles natuurlijk. Dit zou wel verklaren waarom ze alleen maar dikker word en niet afvalt natuurlijk

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:30

Kbk wij hadden dat hier ook bij crome, zij wilde je ook verrot stampen, je kon niet in de buurt van die uier komen.. ik zou ook echt oefenen. Wij deden eerst met praam smorgends en savonds uiervoelen, na een paar keer als ze er niet meer zenuwachtig van wordt, eens zonder praam proberen en zo afbouwen..
Nu kan ik gewoon aan haar uier komen zonder probleem zelfs als ze los staat in de wei of stal.