[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:54

Oh Pretty netjes van Vera, Lisa daarentegen :P , de hengsten weten het meestal wel beter.

Pauk duimen draaien, ziet alleszins veelbelovend uit

Ubimone raar soms als het ei niet meewil, zou er dan geen ander eitje opduiken?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:04

Nee ik wacht toch maar af tot vrijdag. T is echt moeilijk want wil t weten!! Maarja straks krijg ik ook weer twijfel mochten ze niets zien rn t mus te vroeg was of dat ze echt niet drachtig is. En als ze vrijdag gescand wordt. Dan is t duidelijk als er niks te zien is dan is ze echt leeg. Geen valse hoop. En als ze drachtig is. Is dat ook duidelijk te zien. Ik hoop het zo!
pretty schreef:
Ubimone balen dat het ei niet wil groeien. :(:)

Vulina "gaan smijten" dat is weer een uitdrukking die ik niet kende. :')

Cemlys leukerd hoor! Hij is al best aan het uitzwaren.

Goed dat ze eindelijk af is Pauk! Heb goeie ervaringen met het spoelen achteraf. Komt goed +:)+

Marije super dan dat haar cyclus altijd mooi netjes is!
Nieuwe nier is ook geen optie? Y;(

Chrisje20 dus niet vandaag scannen? 14 dagen is idd wel nog wat vroeg alhoewel ik mijn merrie al eens op 15 dagen gescand heb en daar was toen wel iets te zien!

Leuk Linda dat Pico toch een vriendje krijgt,super deal!

Lisa toonde nog hengstig en wou wel nog maar Cas had er geen zin in...hij was ook wel nat en wou in zijn stalletje gaan eten,het mietje :P Dus er werd niet gedekt.
Maar misschien is het ei al gesprongen,het zou niet voor het eerst zijn dat Lisa zich langer laat dekken.
En de hengsten weten het altijd beter dusss...
Vera is nog netjes NIET hengstig,dat begint er al hoopgevend uit te zien.

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:07

14 dagen is wel echt vroeg hoor!
Ik scan er morgen 1 op 17 dagen, gewoonlijk altijd op 18. Maar ben morgen even kindloos, dus dat komt even beter uit ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:11

Ik denk dat er met 14 dagen weinig te zien is.
Ik heb op advies van de da gescant op 15 dgn, maar toen was het diep in de baarmoeder te zien. Zat toen zeg maar op de T splitsing, moest nog ff een keuze maken of het naar de linker of rechter hoorn zou gaan aldus de da.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:14

Ja zo'n iedee had ik ook. Dus ik wacht tot vrijdag. Dan kan ik ook de visite met 6 andere stamgenoten delen. Die laten toevallig dan hun paarden enten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:46

Wat ze wel al zien op 14 dagen is of de baarmoeder er klaar uitziet of niet allez op de kliniek toch. Mijn merrie is gescand op 15 dagen en zat al een ei van 3.4 klaar dus ben blij dat we niet gewacht hebben tot 18 dagen want ze ging vorig jaar maar tot 4.2 en was drachtig dus als een ei 0.3 groeit per dag was het heel nipt geweest maar ja ik ken en da ook merrie ondertussen al wat eitjes betreft :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:57

Daar heb jij weer gelijk in Fotsy, ik ging eigenlijk uit van een vruchtje.
En niet als het mislukt was (wat ik niet hoop voor chrisje20) dan kan je wel gelijk kijken naar de cyclus

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:14

Chrisje, voor de zekerheid misschien toch even wachten inderdaad. Roos is bij de hh op 15 dagen gescand en hij zei wel dat er een klein maar duidelijk vruchtje zat, maar toch zat ik nog wel erg in spanning tot de 35 dagen scan vorige week!

En Kiki, hier heeft Lies vorige winter ook een regendeken op gehad. Zij had de twee winters ervoor op stal gestaan bij haar ruitertje en was ook nog eens te dun, dus was een iets te grote overstap. Maar alleen al dat ze niet nat worden, hielp een hoop en zo kwam ze toch super de winter door.
Dit jaar even kijken, ze is nu een stuk voller en weer wat gewend. Ook staan ze op ons nieuwe plekje volledig beschut door bomen mét een grote schuur waar ze straks in kunnen, dus als het niet nodig is, proberen we het dit jaar zonder deken.
Roos heeft sinds ik haar heb als veulentje misschien 4 of 5 maanden op stal gestaan in totaal :o

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:24

Parnasse gisteren dus met Noumea tegelijk mee laten scannen, ipv op 17 dagen dus op 15 dagen, bij haar was er dus duidelijk een vrucht te zien, ze zei wel van te voren erbij van kijken of we misschien al iets kunnen zien, dus had ook gekunt dat er nog niks te zien was, maar gelukkig wel :), ze zei wel meteen dat het vruchtje groot was voor 15 dagen, leek meer 17 of 18 dagen oud, maar was toch echt dag 15 :P. Heb mazzel gehad denk ik :P. Voor t zelfde geld was er nog niks te zien, op dag 17 of 18 heb je iig meer zekerheid dat er iets te zien is :).

<3
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:24

Neon was 20 mei geinsemineerd, op 5 juni gescanned, en er zat een ei van 3.8 op 4.5. Ze is die dag weer geinsemineerd en ei is afgespoten. Wachten tot dag 17 dan was de eisprong al geweest.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:27

Dat is wel mooi duidelijk ML!

Fotsy wanneer gaan ze nu weer insemineren?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:35

AniekR, nee bij Bo gaat het helaas niet meer zonder. Staat dus de nu laatste 3 winters onder een deken. Wel ben ik altijd wel vrij laat met eronder zetten hoor, pas als ze stopt met eten tijdens regen gaat de deken op. Nog steeds de hoop dat het over gaat :=
Ik vind zonder dekens toch handiger, iedere keer dat wisselen enzo.
Om haar schoon te houden hoef ik het niet doen, want met die periode rolt ze niet buiten +:)+

Mooi duidelijk ML

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:40

@Fotsy. Ik denk het niet. De DA zei dat het grootste ei 2 cm was. De andere was dan blijkbaar nog kleiner. T schiet niet echt op zo.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:41

die is heel duidelijk nochtans hoor ML, witte baarmoeder en zwart vruchtje, pfff straks begin ik al kenner te worden van scans :P
Dus technisch gezien zien ze al als baarmoeder wit is dat ze klaar is om vruchtje op te vangen, anders grote zwarte vlek en kan ze nooit drachtig worden.

Pretty normaal denk ik morgen als baarmoeder meewerkt want die was zondag nog hard maar blijkbaar had ze vorige keer een groot ei van 4.6 dus dan zal het eerder donderdag of vrijdag worden als ze dit herhaalt.
We hopen natuurlijk maar blijf ook wel realistisch, als niet alles optimaal is voor Flo dan wordt het nog moeilijk.

neon bij de jouwe ging het dan ook vlug

ubimone, eitje kan soms wel blijven hangen dus hopen dat het nu doorzet
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 23-06-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:42

Pfff Ubimone, dat schiet ook niet op dan..

Pauk spannend!!! Hopelijk lukt t nu wel!!!

Spannend Vulina, hopelijk is ze drachtig!

Ah oké, heb ik weer wat geleerd Fotsy :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:44

Ziet er mooi uit op de scan, ML!

En kiki, ja sommigen hebben dat gewoon. Wij hebben het toen ook aangekeken inderdaad, maar toen ze het echt koud had, deken opgedaan. Verder heeft ze die ook gewoon hele winter opgehouden hoor. Alleen als het écht lekker weer was ging hij 's ochtends af en 's avonds weer op. En in het voorjaar liep ze ook mooi op tijd weer zonder.
Dit jaar gewoon weer zien. Als ze zich niet warm kan houden, mag de deken weer op. Maar denk dat het dit jaar al scheelt dat ze een mooi vetlaagje heeft ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:55

Is ook niet anders hoor Aniek, maar wat je zegt ze loopt al wel als een van de eerste weer zonder deken overdag. Raar is wel dat het haar nu dus helemaal niet hindert en gewoon 24/7 buiten loopt zonder deken.
Voordeel is wel dat ze dan weer niet zo'n mega prak haar heeft, kan het nu toe met alleen haar borst scheren.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:16

Ik zal voor je duimen Fotsy!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:35

@ML gefeliciteerd met je dracht! En idd het schiet nog niet bepaald op. Mijn meisje houd de spanning er aardig in zeg maar!

@Fotsy idd hopen dat het nu wel doorzet.
Voor jou ook nog spannend dan dus. Ook nog duimen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:01

ML, was ze één maal gedekt?

Fotsy, nog even afwachten dus.. Lastig!

Ik verwacht aan de ene kant dat de merrie drachtig is en aan de andere kant zou het me verbazen.
Ze ziet er wel drachtig uit.. Maar omdat ze de bacterie had, waarvoor ze gespoeld is, is het best verbazingwekkend wanneer ze nu drachtig is. De vrucht én het sperma worden namelijk aangetast door het goedje waarmee ze gespoeld is. Puur hopen dat het sperma het ei heeft bevrucht, het ei er af is gegaan en op weg naar de BM gegaan, precies toen gespoeld en 6 dagen later kwam het in een schone BM aan :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:08

Vulina, ja 1e poging meteen raak, geinsemineerd, wel met vers sperma, en ze had vocht in dr baarmoeder, t vocht is afgespoten en zag op de factuur staan dat ze dr ook gespoeld hebben. Wist alleen dat ze het vocht af deden spuiten, niet dat ze dr deden spoelen, maar goed ze is drachtig, dus ze zullen t juiste wel gedaan hebben, mij hoor je niet klagen :D *\o/* . Ben oa ook blij dat t in 1x raak is omdat ik Parnasse dan iig niet meer weg hoef te brengen, vond t maar niks dat ze niet thuis was :).
3 jaar geleden is ze met gekoeld sperma geinsemineerd, toen niks geen vocht in de baarmoeder, maar was toen bij de 2e poging pas drachtig. Ook prima hoor, maar dit is wel echt helemaal super zo meteen bij de 1e poging :P.

Bij Noumea heb ik er een harder hoofd in, ben een beetje bang na vorig jaar omdat t toen niet gelukt is. Vorig jaar had ze wel elke keer vocht in dr baarmoeder, wel voor gespoten enzo, maar niet gelukt.
Nu eerst van te voren een swob genomen om te kijken of ze schoon is en dat is ze, nu had en heeft ze ook geen vocht in dr baarmoeder. T nadeel is dat t bij haar niet anders kan dan dmv gekoeld sperma ivm dat ik haar niet weg kan brengen ergens naar toe, ze is namelijk bang voor andere mensen, en een andere omgeving doet haar ook niet goed, dus dat zou teveel stress voor haar zijn en dat wil ik haar niet aan doen en dan is ook de kans op dracht heel klein.
Maar ja 4 jaar geleden hebben we dr ook drachtig gekregen door middel van gekoeld sperma, dus t moet mogelijk zijn dat t wel weer gaat lukken, maar toch na vorig jaar ben ik er ergens weer bang voor dat t miss niet lukt. Maar goed ik probeer t nog ff positief te zien, niet geschoten is altijd mis :P :D.
Ben al blij dat Parnasse en Bibi drachtig zijn *\o/* .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:31

Heb zelfde idee :D beter schieten en eens missen maar kans dat je in de roos zit, dan helemaal niet schieten :') We kunnen dan alleen maar hopen dat het goeie schutters zijn die DA's en hun rietjes (zal ik ze even handje gaan helpen :P )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:01

Lijken steeds meer merries drachtig te raken.. Ik zie lily hier maar niet gedekt worden... Ben bang dat het minder gaat met veulen aan de voet bij haar...
Wel word Vetje dit jaar toch gedekt.. De eigenaresse zei van zet haar er maar bij is leuker voor het veulentje bij de rest :P Dus maar eens kijken of die hengstig wil gaan worden :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:13

Ik heb ze verdorie beide leeg, morgen worden ze allebei weer geïnsemineerd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:23

Hé bah! Nu gaat het vast pakken! Volgende week wordt het prachtig weer, daar wachten de veulentjes gewoon op!