winoa hier bijna 7,5 maand dracht en moet zeggen dat het veulen erg actief is.
en wat een schattige bolletjes wol hierboven! en heaven vind de deken echt heerlijk ja.
Kyara27
Geplaatst: 04-12-11 21:34
@ Dustinlover: wat een leuke pony'tjes! Ik vind die kleine schapen krulletjes echt super schattig! Ik ben ook benieuwd hoe Silver er starks zonder beren-vacht uitziet.
@ Balou_lover: Ik weet wat je bedoelt met die stuiterende kids. Ik werk op een bso met kinderen van 6 tot 9, die zijn echt mega druk nu!
@Inowa: Wat krijgt Winoa een mooie buik!
Alina heeft Sandy vandaag lekker lang gepoetst en aan haar manen zitten frutten. Tijdens het rijden gaf ze vandaag voor het eerst een bok! Ze had in het afgelopen half jaar nog geen enkele keer gebokt, misschien dat ze het in galop aanspringen nu te zwaar vind.
Zucht is een vochtophoping die meestal voor het uier ontstaat, maar kan zich naarmate de dracht vordert verder richting buik uitbreiden. Bij sommige merries gaat dit zelfs door tot tussen de voorbenen. Je ziet echt zo'n schijf onder de buik, trekt na de bevalling weer weg.
Dankjulliewel voor de leuke reacties.. punky ken ik vanaf de geboorte aangezien hij van de buren was en echt super leuk eruit zag en ik dat steeds zei en toen heeft mijn vriend hem gekocht voor men verjaardag
Inowa wat heeft ze toch al een lekkere buik zeg
Diane_Basje
Geplaatst: 04-12-11 23:47
@DL aaaaccchhh die zijn leuk!
@Kaotictjinta, gaaf gevoel he?
@Inowa, mooi buikje!
Vandaag heeft Rosa achter mijn ruin aan (althans, dat was de bedoeling) in de longeerpaddock gelopen, terwijl hij bijgezet zijn rondjes liep. Normaal gesproken hobbelt ze erachteraan, nu was ze erg druk en ondeugend, kwam af en toe ineens bokkend voorbij gescheurd en ging zelfs ineens een keertje steigeren. Deze pony is normaal heel introvert en de rust zelve. Wel een pittig karakter, een eigen mening, maar nooit bokken rennen etc, alleen als ze echt druk is en alleen als mijn ruin erbij is. Die zich vervolgens ook op laat naaien uiteraard..
Die twee zijn wel echt leuk samen;
(Deze foto is niet van vandaag, daar deden ze te debiel voor)
Ze lopen ook samen in 1 hokje in de stapmolen. Zijn gelukkig geen pony's die staan te gillen als je ze uit elkaar haalt, maar kunnen wel alles delen.
Rosa is a.s. dinsdag op de 200 dagen, gaat al lekker opschieten! Foto van enkele dagen terug;
Muzefee
Geplaatst: 05-12-11 00:05
Lekkere buikjes worden het zeg!
Leuk stel ook DB!
Wat een verschil met vorig jaar vandaag, toen lag er op 4 december sneeuw!
Hihi Diane!! Heerlijk stel!! Begin ook wel benieuwd te worden naar Rosa haar veulen...
Jeej Kaotictjinta!! Coowl he?!?
Wil geen sneeuw hoor!! Vind het helemaal niet erg dat het nog niet echt winter is...
ZO ga nu zo maar ff stuiterende kids temmen... Die ouwe man komt vandaag langs... Gelukkig kort daggie...
Diane_Basje
Geplaatst: 05-12-11 10:39
Veel plezier vandaag!
Voor mij een gewone werkdag, begin vanmiddag met kinderlesjes en werk gewoon tot 23.00. Zelfs alle 16 mijn carrousellers zijn er vanavond! Had ik niet verwacht. Super!
Laatst bijgewerkt door Diane_Basje op 05-12-11 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een mooie foto's en buiken komen er voorbij weer! Moest weer even bijlezen, dit weekend geen tijd gehad om bij te blijven, vent is ziek thuis dus komt een hoop meer op mijn nek dan
Muzefee: wat een grapjas is heaven toch, zalig! Cassano (mijn ruin) heeft zaterdag met ballonen gespeeld, meisje bij ons op stal kreeg een pony, dus pony en stal versiert met strik, ballonen en hartjes... na het uitpakken van de pony bleven de ballonnen rondcirkelen in de stal, grote rode hartjesballonen... bijna alle paarden hadden er bang voor, buiten casje natuurlijk. Die vond ze mega-interssant, hele tijd snuffelen eraan, met het koordje rondgooien... heb ze zelf op zijn billen hoofd en rug kunnen leggen, alles was oke, hij was niet onder de indruk! Zijn buren waren echter niet zo blij met zijn fascinatie Denk dat casje en heaven elkaar nog wel zouden verstaan!
DB: rosa heeft er al een leuke buik onder seg!
Ben jaloers op iedereen die al iets heeft voelen of zien bewegen... hier blijft het verdacht stil en rustig ze pest me gewoon! Nu ja, eraan komen is toch een strijd op leven en dood dus zo dikwijls zit ik er niet aan en onder een deken zie je natuurlijk niks... Eigenaresse heeft met gisteren laten weten dat ze tot half januari op jumping wil gaan en daarna rustig wil dressuurmatig trainen thuis. In februari gaat ze op vakantie 2weken en dan gaat hera de wei op in die periode, das zo'n 8 weken voor ze is uitgeteld. Nadien gaat ze enkel nog lekker wandelen met haar om haar conditie erin te houden. Kan daar alleen maar akkoord mee gaan, is alleen maar goed voor tijdens de bevalling.
Ja DB: ben blij dat we een goede regeling hebben voor die tijd, ben gerustgesteld nu. Ze heeft er alle baat bij dat het veulen gezond geboren wordt, anders moet hera volgend jaar opnieuw gedekt worden voor mijn staleigenaresse (dat staat zo in het contract, er moet een levend veulen uit hera komen, daarvoor vervalt het contract niet) en dat wil ze niet, ze wil van het contract af na dit jaar, dus ik heb een back-up...
Ja idd, hij moet alles wel een keer geïnspecteerd hebben, ook al vind hij het nadien misschien wat enger ofzo... maar de nieuwsgierigheid wint het meestal wel van het bang zijn. Hij is ook niet snel onder de indruk van dingen, ook niet onder het zadel, vind ik wel een pluspunt. Ja, hier vanochtend ook een harde regenbui, we zijn bijna waterkiekens hier zoveel regen!
DL: ja ben nu op men gemak omdat ze nu zelf ook aangeeft dat ze echt wel wil dat het allemaal goedkomt.
ja anders kan ze nog een keer en denk dat het welzijn van haar paard toch voor op staat
Charisma
Geplaatst: 05-12-11 12:42
ja, idd, ze wil er echt vanaf zijn na dit jaar, begrijp dat ook wel, het is haar paard en dan moet ze nog rekening houden met anderen. Goed ze wist het wel toen de koop werd afgesloten, maar ik begrijp wel dat je het dan liefst zo snel mogelijk achter de rug wil hebben... dus ze heeft er idd alle baat bij dat het goed verloopt. En ze wil zeker het beste voor Hera en voor het veulen, daar twijfel ik niet aan.
effe spammen, mijn avatar is de hengst waardoor Hera is gedekt
Ik heb net nog even wat kralen gehaald, moest een aantal kleuren even aanvullen, dus nu weer even voorraadje erbij. Ga ik zo weer lekker aan de knutsel onder het genot van een bakje thee.
Charisma
Geplaatst: 05-12-11 15:37
Thx Muzefee! Ben zo benieuwd hoe het beebje gaat uitdraaien, het is zijn eerste dekjaar dus we weten niet hoe hij fokt.
Gezellig! Zeker als het zo guur weer is buiten! Ik nog even wat werken en dan thuis poetsen...
Jah, vind dat soms echt fijn als het zulk weer is! Zit nu eerst maar alle kralen uit te zoeken en in de juiste bakjes te stoppen, dan is dat karwei eerst maar klaar.