[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:27

Gefeliciteerd Rigolet Go jij! Go jij!
Fijn dat mijn inspanningen toch geholpen hebben Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:31

Rigolet en Pauk, gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

DA zou hier komen vanmiddag om Spirit te scannen en om te kijken of Puzzel niet toch drachtig is, aangezien ze niet hengstig is geworden.. Maar het is al half 5 en hij is er nog niet, dus ik denk dat er een spoedgeval tussen is gekomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:34

Gefeliciteerd Rigolet!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:46

Gefeliciteerd Rigolet en Pauk!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:11

Pauk en Rigolet Gefeliciteerd!!!
@ Frenia: Ze had Grass sickness (hadden nog een paard daarmee paar dagen eerder) Het leek beter te gaan, maar een week na de operatie lag ze in stal en werkte dr zenuwen niet meer. Ze kon echt helemaal niets meer.
Toen heb ik dr inlaten slapen.....

Vanmorgen DA geweest om te scannen.
Casa 2 kleine eitjes.
Arlinda op links een van 38mm, maar de baarmoeder zat nog helemaal dicht.
Vrijdag beide merrie's weer scannen.

Was nog wel super trots op Arlinda. Ze bleef zo netjes staan toen de DA bezig was Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:42

Spirit is drachtig! Go jij! Go jij!
Hij dacht al 28 dagen. Ja (Ze zou volgens mij telling 22 moeten zijn) Dat maakt de uitgerekende datum op 15 maart. Haha!
Ze was heel stout, ze is zo bang voor de DA. Ach gut Spir wilde de praam niet op, toen ik eindelijk haar neus had schaafde ze die zo lekker langs de muur. Lips are sealed Ben ik ook weer wat schaafwonden rijker. Knipoog

Puzzel nog steeds niet, haar lichaam is niet goed eitjes aan het rijpen, maar hij dacht dat dat zichzelf wel zou herstellen. Ja Dus we wachten nog een dag of 10 af.

Wat fijn dat ze zo braaf was Saffier. Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:01

_Marlijn en Rigolet.. ook gefeliciteerd!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:02

Marlijn gefeliciteerd!!!!
Hoe komt spirit zo bang voor de DA?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:05

Ze is geimporteerd ooit uit het buitenland.. Ze is al veel makkelijker geworden. Maar van vreemde mannen raakt ze totaal in paniek. Het gaat nu met praam, dat is al een hele vooruitgang! 5 jaar geleden moest ze nog helemaal verdoofd worden door de DA om bekapt te kunnen worden. Bloos! Dat gaat nu goed, als je maar constant brokjes blijft geven. Clown Ze slaat niet, dat is een voordeel. Ze gaat alleen constant wegrennen, en ze komt voor omhoog uit protest. Maar dit was al de 3e keer dat hij komt scannen/spoelen in 4 weken. Dat is gewoon te kort op elkaar. Volgend jaar gaat het weer makkelijker, dan is ze het weer een beetje vergeten. Ach gut

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:29

Neonlight, was een typefoutje, moet zijn 16 maart!!! wou bijna een maand extra wachten, alsof het niet lang genoeg duurt Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:31

Morgen worden beide dames hier voor de 2e keer gescand, DA kwam toch en anders moet hij volgende week nog een keer komen. Met 18 dgn kun je normaal gesproken nog geen hartslag zien, daarom laat ik ze altijd ook nog een keer op ongeveer 5/6 weken scannen, net hoe het uitkomt. Onze koeien laten wij ook pas na minimaal 1 maand dracht scannen, zodat we ook zeker weten dat er een hartslag is. Nog even een aanvulling van een andere site: In principe kunt u vanaf dag twaalf na de ovulatie laten scannen om een eventuele drachtigheid vast te stellen. Zinvol is dit echter niet, omdat een minder goede innesteling zoals gezegd alles nog kan verstoren. De beste drachtigheidsscan kan plaatsvinden rond dag achttien. Het eerste voordeel hierbij is dat u een goed inzicht krijgt van een levensvatbaar vruchtblaasje. De echte vrucht is nog niet waarneembaar, wel de vruchtblaas die erbij hoort. Een tweede voordeel is, als de merrie niet drachtig blijkt te zijn, dat een goede inschatting mogelijk wordt van de volgende inseminatie / het volgende dektijdstip. Het derde voordeel is de controle op een eventuele tweelingdracht. In het algemeen geldt dat vanaf dag 24 het levende embryo zichtbaar is via scannen. Dan is de hartslag vn het embryo herkenbaar. Rond de negen weken dracht is het mogelijk om via het scannen eventueel een geslachtsbepaling (hengst / merrie) van het embryo te doen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:32

Ben ik ook weer! Vorig jaar bleef Laulette gust. Dit jaar zijn we gewoon weer van de partij! Ze staat nu bij de dierenarts en heeft een eitje van 3 cm. Dit keer een rietje van de KWPN-hengst San Remo!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:34

Mijn merrie word morgen gescanned, gewoon om te kijken of alles goed is van binnen.

Ik duim voor je Sologirl!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:36

Krijg net een mailtje van de hengstenhouder, mijn merrie vertoond al iets van hengstigheid, dus het zal niet lang meer duren. En, heel belangrijk, ze is nog steeds niet aan de diarree!!! Go jij! Go jij!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:36

Ja ik hoop dat we dit keer wel wat mazzel hebben! Maar de merrie was keurig schoon vanbinnen en de baarmoeder was heel netjes en helemaal zacht enzo! Dus ze zal eind deze week ofzo wel geinsimineerd worden gok ik!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:37

Goed nieuws Neon!!

Voor iedereen die gaat scannen, dekken: veel succes!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:41

Hooooi!!

Ik meld me ook weer aan! Gracy is gister voor het eerst geinsemineerd door Oscar ( v Wolfgang ). Vanmiddag komt de dierenarts kijken of het ei er nog zit, zo ja morgen nog een keer insemineren!

Sommige van jullie kennen Gracy nog uit het dikke buiken topic van vorig jaar, Gracy was toen gedekt en in 1x drachtig van Edinburgh. Monique, de mede eigenaresse van Gracy, had Gracy toen laten dekken. Helaas kreeg Gracy op 135dagen van de dracht een abortus. Monique heeft wegens omstandigheden besloten dit jaar niet meer te dekken, dus aan mij de eer!

Ik hoop dat Gracy weer in 1x drachtig is! Party!! Maar ik ga er maar niet van uit.. Iedereen hier gefeliciteerd met de drachtige merries!

X Megan

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:40

Pauk, Rigolet en Marlijn: gefeliciteerd!

Hier komt morgenmiddag de DA Marlet scannen, is dan 19 dagen na de laatste inseminatie. Ben erg benieuwd, beetje gemengd gevoel. Natuurlijk hoop ik dat ze drachtig is, van de andere kant komt het veulen dan ook wel erg vroeg, aangezien onze paarden het hele jaar door 24/7 buiten staan en Marlet nogal een koukleum is. Dus dan moet ik wel de vergunning voor een extra stal gaan aanvragen. En heel erg duimen dat het niet zo'n late koudeperiode wordt als dit jaar.
Ben er een beetje vanuit gegaan dat het wel lang kan duren voordat ze drachtig is omdat de vorige eigenaar van haar er ook al eens problemen mee heeft gehad, durfde dus deze mooie hengstigheid niet over te slaan.

eslie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:10

Meld me hier ook aan. Mijn merrie is vanochtend drachtig gescand. Ze is drachtig van de haflingerhengst Waterloo. Ze is 31 maart uitgeteld.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:47

Vandaag zijn Wiske en Danielle weer gescand......en Wiske is nog steeds mooi dragend, hartje klopte goed dus die is klaar voor dit jaar. Danielle was helaas niet meer dragend Huilen Dit weekend maar weer een date regelen met Winser en hopen dat het dit keer wel blijft zitten. Danielle is op 18 dgn ook gescand en toen dragend bevonden, nu een week later is het vruchtje toch afgestorven.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:02

jaja, de dierenarts is "besproken" hij kon 22 mei komen, dan is ze 17 dagen, ik ben zo benieuwt ik heb het idee dat ze niet drachtig is maar ik ben er ook gewoon bang voor. terwijl aan de andere kant is ze wel weer wat anders dus het zou ook goed wel kunnen. (ja precies, ik weet het niet Tong uitsteken)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:55

De dierenarts is hier weer geweest vanavond, het eitje was 4.65cm en morgen wordt ze voor de 2e keer geinsemineerd!

@Suffie, wat balen van Danielle! Dat is lastig blij zijn als er toch ook 1 merrie niet meer dragend is...

@Eslie gefeliciteerd!

@Draakje, 22 Mei scannen dus?

Bij mij op stal zijn nog 2 merries bezig, Vicky van Ijsklontje hier die moet 21Mei gescand worden en nog andere merrie Lupa die moet 22Mei gescand worden!

Gracy moet waarschijnlijk 30Mei gescand worden! Party!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:22

Morgen wordt Alonna hier ook gescand maar heb zo'n voorgevoel dat we een ritje hengst hebben vant weekend..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:27

Bij ons komt morgen de DA ook weer, maar wij moeten nog scannen voor het insemineren.....
Ik ben benieuwd hoever de merrie's morgen zijn.....

@ Eslie: Gefeliciteerd!
@ Suffie: Dat is jammer, Gelukkig is Wiske wel drachtig. En je zit nog vroeg in het seizoen....
@ Draakje: Spannend he?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:30

Tja Pauk, als je zo'n voorgevoel hebt is het nooit een tegenvaller en kan er alleen maar een meevaller komen.