[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 07:17

Wij mogen nog iets langer geduld hebben. Ei was sinds woensdag niet gegroeid maar op de andere eierstok nu ook een ei van 3 cm en dat waren woensdag nog kleintjes. Haar baarmoeder wil alleen nog niet meedoen, dus ik hoop dat dit de komende dagen gaat veranderen anders wordt het deze ronde niks. Dinsdag maar weer scannen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:41

Imaginaerum Fijn dat het ei weg was. Nu maar afwachten.

Al_zawraa jeeeetjjeee daar zou ik echt simpel van worden. Hoeveel problemen kun je hebben om sperma tot bij jou te krijgen 8)7
Is alles nu goed gegaan op de kliniek?

Goldenarrow balen dat het niet gepakt heeft. Hopelijk volgende ronde meer succes.

Happy_hippie ik zie soms wel dat merries heviger zijn in de veulen hengstigheid. Maar wel meestal korter ook. Maar ook andere die juist niet of slechter tonen :+

Janinevv spannend. Nu maar afwachten :D ik zou ook gewoon voor 18 dagen gaan.

Jazzejam leuke merrie heb je :j

Corinadrenth Wat leuk dat je zelf kan insenimeren. Lijkt me toch ook weer een beetje extra speciaal dan. Nu spannend afwachten maar weer.

Ladonna75 welke hengst is het geworden?

Hennos super lief hoofdje heeft je merrie. Fijn dat alles inorde is. Hopelijk snel insenimeren

Cheytjuh gefeliciteerd met de 2 drachtige *\%/*. Hopelijk is de 3de toch nog drachtig.

Hier is Nina vandaag in de veulen hengstigheid gedekt. Roosje wilt nog niet hengstig worden. Ze laat zich wel helemaal gewillig aflikken maar niks knipperen ofzo :+ En Luna wilt nog totaal niet hengstig worden.
Komende week zitten de eerste merries op 18 dagen. Dus ben benieuwd wie er hengstig wordt en wie niet. Bij 2 van de 3 heb ik er wel vertrouwen in. De 3de toont wat lastiger gedrags verandering.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:46

Ik ga dekken met Orchard Bellingcat, een jonge hengst. Erg leuke lieve stoere hengst, heel goed bewegend en mooi gebouwd. Hij kan maat en body toevoegen en beweging bevestigen, hoop ik. En heel fijne hengstenhouders, ook niet onbelangrijk! Zij kijken nu al uit naar een veulentje... Maar eerst de merrie drachtig zien te krijgen _/-\o_ ...Ik ga haar donderdag scannen in de hoop dat de hengstigheid er aan komt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:19

[code][/code]Goldenarrow, ik stuur je morgen ff een pb.
Wat jammer dat beide dames niet drachtig zijn, hopelijk volgende keer meer geluk.

Janinevv, fijn dat ze voor nu klaar is. Ik zou ook 1 mei scannen als ik jou was.

Imaginaerum, ook al op het wachtbankje, hopelijk netjes drachtig.

Corinadrenth, spannend de eerste keer zelf insemineren!

Cheytjuh, vervelend dat jullie ook al eens zo last minute hebben moeten switchen. Helaas is het voor mij meestal niet mogelijk een plan B of C te hebben, vooral niet als het zo kort dag is, maar deze keer gelukkig wel!
Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Muronia wat vervelend dat het allemaal niet helemaal loopt zoals het moet, hopelijk gaat haar baarmoeder netjes mee doen.

Nieky, hopelijk zijn de gedekte merries netjes drachtig.

Hier is Aleeyah vanochtend op de kliniek geinsemineerd. Helaas hebben ze haar elke 12 uur gescand ipv elke 8 uur, omdat ze super gestresst was daar in de opvoelbox en ze haar zelfs hebben moeten verdoven -O- Hier thuis is ze juist altijd heel makkelijk met scannen, vind het wel sneu voor haar. Gelukkig is ze op stal wel relaxt. Morgen gaan we haar weer ophalen, mag ze eerst daar nog ff naar de hoefsmid, aangezien we hier op het eiland momenteel niet echt een capabele hoefsmid hebben en ze nu toch al op de kliniek was. Ze zal wel blij zijn dat ze morgen weer naar huis mag, gelukkig mag ze volgende keer gewoon met vers thuis, mocht ze niet drachtig zijn.
Wij mogen dus ook op het wachtbankje :)

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:07

Hennos super lief hoofdje heeft je merrie. Fijn dat alles inorde is. Hopelijk snel insenimeren

Dank je :)

En het is gelukt :+
Het zit er mooi in nu mogen wij aansluiten op het wachtbankje :D

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:22

Ach wat sneu al zawraa.
Wel gedoe zo als je op n eiland woont, als n smid al n uitdaging is…

Hennos, dat is wel n handig idee met de staart aan de paal gebandageerd haha.

Spannend La Donna. En inderdaad altijd leuk als je een enthousiaste hengsten houden hebt.

Muronia er komt goed weer aan dus hopelijk zet t dan door!

Cheytjuh, leuke combi’s. Benieuwd wat er weer allemaal voor knaps uit komt. Hopelijk meer geluk volgend jaar voor jullie.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:37

Ai Muronia, ik ga nog even voor je duimen dat de baarmoeder alsnog mee gaat werken :j We zitten gelukkig nog vroeg genoeg in het seizoen !

@Al_Zawaara : Ach een hele gestresste merrie, sneu als ze er zoveel last van hebben. Ik ga duimen voor je op het wachtbankje!

@Hennos : Ook succes op het wachtbankje!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 00:27

Balko schreef:
Ach wat sneu al zawraa.
Wel gedoe zo als je op n eiland woont, als n smid al n uitdaging is…

Hennos, dat is wel n handig idee met de staart aan de paal gebandageerd haha.

Spannend La Donna. En inderdaad altijd leuk als je een enthousiaste hengsten houden hebt.

Muronia er komt goed weer aan dus hopelijk zet t dan door!

Cheytjuh, leuke combi’s. Benieuwd wat er weer allemaal voor knaps uit komt. Hopelijk meer geluk volgend jaar voor jullie.

Ja dat doet deze kliniek standaard. ik vond het er ook wel handig uit zien zo.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 00:29

Is inderdaad ideaal zo die staart. Alleen werd dat op de ki cursus sterk afgeraden. Mocht een paard in paniek raken en los breken op wat voor manier dan ook..... Zit de staart vast

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 01:19

Jazzejam. Mooie merrie <3

Corinadrenth duimen draaien. Ging het insemineren goed? In het begin had ik allemaal wat moeilijkere merries om te insemineren, vond ik toen wel eens lastig. Ondertussen gaat het bij alle merries heel simpel.

LAdonna. Fijn dat je een mooie hengst hebt gevonden

Hennos. Hopelijk is het ei mooi weg en kun je gaan duimen op dracht

Cheytjuh. Gefeliciteerd met de eerste drachtige merries

Muronia. Hopelijk gaat de zon zijn werk doen en zet ze door

Nieky. Spannend. Duimen dat de eerste 3 merries mooi drachtig zijn

Az. Jeetje wat een gedoe. Snel lekker naar huis en bijkomen van alles. Zou mooi zijn als ze toch drachtig is.

Klopt idd van de staart, vast hangen. Nu gebeurt het ontsnappen niet heel snel, maar je weet nooi wat voor situatie zich kan voordoen.

Nog een week geduld dan weet ik of wild Thing drachtig is. Mijn gevoel zegt van wel, maar soms vindt ik haar lastig te peilen
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:48

hennos: succes op het wachtbankje

AM: nog een weekje, succes met wachten. Knappe man, White dream!

muronia: veronia zit eind van de week op 30 dagen na de bevalling?

corinadrenth: jij ook succes met wachten.

ladonna: duimen dat ze dit jaar wel drachtig wordt

cheytjuh: gefeliciteerd met de drachtige dames!

nieky: succes met wachten

AZ: wat sneu voor de merrie, hopelijk kan ze snel haar huis en is ze gewoon drachtig. Gelukkig is ze thuis niet zo moeilijk, maar dan moet je wel op tijd aan sperma kunnen komen

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:44

vandaag mijn merrie gescand zit op 31 dagen dracht en heeft een mooi kloppend hartje.

Ze heeft ook een goed aangeslagen Embryo (deze Embryo is verkocht)

Dus ze krijgt 2 veulens volgend jaar.

De Embryo (Kjento x le vivaldi) uitgerekend januari
En voor mijzelf is (Negro x le vivaldi) uitgerekend februari

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:01

Splenieus wat fijn een kloppend hartje !

Spannend allemaal die nu ook op het wacht bankje zitten. Ik heb besloten 1 mei te scannen :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:13

Wat fijn nieuws splenius!

Wij zitten met 1 merrie op het wachtbankje! 1tje al bij de hengst en morgen de volgende naar de hengst

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:20

splenius: gefeliciteerd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:28

Gefeliciteerd splenius!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:30

Ach AZ, zoiets gaat je wel aan het hart. Hopelijk is ze het snel weer vergeten als ze thuis is.

Cheytjuh veel succes dit seizoen en leuke nieuwe merrie zag ik!

Jenny woensdag zit ze op 30 dagen na de bevalling. Ik heb geen veulenhengstigheid ontdekt bij haar helaas. Sinds een paar dagen staat ze nu met haar veulen naast de paddock van mijn ruin. Ze kunnen nu met elkaar "neuzen" en ik heb het idee dat ze vanmiddag wat vriendelijker naar hem werd. Toch maar eens kijken wat de scan morgen weer zegt.

AM ik duim voor je!

Splenius gefeliciteerd!

Luna, janine, corina en Hennos succes op het wachtbankje!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:25

Muronia: ah oke, morgen dus. Ja jij en ik hadden kort achter elkaar een veulen.

Goldy zit zaterdag op 30 dagen na de geboorte van Cappuccino, bij haar ook geen veulenhengstigheid gemerkt. Donderdag a.s. gaat ze naar de hengstenhouder en scannen ze haar daar en dan wordt ze geinsemineerd als ze er klaar voor is

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:13

Ladonna75 klinkt als een leuke hengst idd. Hopelijk wordt ze snel hengstig

Al_zawraa Wat klote dat ze zo gestresseerd was op de kliniek -O- hopelijk was de moeite niet voor niks en is ze drachtig.

Hennos Fijn ook op het wacht bankje. Wordt een vol bankje al :D

Am_horse hopelijk klopt je gevoel idd bij wild thing.

Splenius dubbel gefeliciteerd dus *\o/*

Luna2006 gaat ook vlot bij jou ineens. Hopelijk de andere ook mooi hengstig dadelijk bij de hengst.

Muronia ben idd benieuwd wat de scan zegt. Hopelijk weer vooruitgang.

JennyK jij en Muronia liggen idd dicht bij mekaar haha. Duimen dat ze snel geinsenimeerd kan

Hier vandaag Nina weer dekken als ze wilt. En kijken of Suzy hengstig is terug. Vandaag dag 18. Morgen zit fleur op dag 18 maar die wilt de hengst nog vermoorden liefst dus die zit wel goed gok ik :+.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:57

Hier zijn we Belle terug aan het dekken. En Winnie is nu ook naar de hengst. Zou mooi zijn 2 rond dezelfde tijd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:56

Spannend jenny, hopelijk mag ze ook snel!

Nieky je zit er alweer volop in, heb je al wat zeker drachtig of scan je ze later allemaal?

Knolselder 2 rond dezelfde tijd zou inderdaad mooi uitkomen. Hopelijk pakken ze beide meteen op.

Veroon haar ene eitje is mooi doorgegroeid naar 4,3 nu. De andere is gekrompen (gelukkig geen dubbele eisprong). Baarmoeder doet nu ook mee yes! Donderdag mag ik haar insemineren. Sperma net besteld, dus ons seizoen begint nu ook.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:22

Dat proberen wij hier ook 2 rond dezelfde tijd! is altijd leuker! Wij hebben dit jaar 6 combinaties op de planning staan!

Muronia, kan het eindelijk beginnen :D

Nieky; jij met 2 dus bijna van het wachtbankje af!

Dit is onze combinatie op het wachtbankje
Afbeelding

Deze staat al bij de hengst maar mevrouw heeft niet zoveel zin erin...
Afbeelding

En deze is vandaag voor het eerst gedekt :D
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:23

muronia: succes donderdag! We zullen zien wanneer Goldy hengstig is, ze kan daar in ieder geval haar date weer zien, dat helpt bij de dames hier wel.

luna: wat een leuke combi's!

knolselder: succes! Winnie is weer helemaal opgeknapt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:36

Ik dacht ik ga deze week eindelijk zelf insimineren maar we gingen scannen op dag 7….. ei weg.
Jammer dan nog maar ff geduld.
Maar we gaan vanavond naar een opvoelbox kijken. Een kennis heeft hem te koop. Daar word ik wel blij van

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:35

Super blij. We hebben een oer degelijke opvoelbox over kunnen nemen van een dierenarts die zich meer op kleinere dieren heeft toe gespits en dit ding eigenlijk in de weg vond staan.
Dit is echt zo een hele zware die ooit 20 jaar geleden door een smid is gemaakt. Er is geen tweede van zeg maar.
Kan ik straks veilig insimineren.