[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:29

Nicole288 schreef:
Wanneer komt hij terug dan? De prikjes zijn normaal om het spoelmiddel weer naar buiten te werken.
Als ze echt een infectie heeft, dan moet die toch aangepakt worden?

Hier kwam uit eht slijmmonster dat er een bacterie zat, nu komt de veearts (in ons geval na het ovuleren) vr, za en zo spoelen, die brengt dan antibiotica in de baarmoeder en ik moet smiddags oxytocine spuiten, waardoor het vocht weer naar buiten wordt gewerkt. Na de laatste keer zondag moeten het wsl 2 of 3 prikjes zijn.
Alleen prikken hebben we ook wel eens gedaan, maar dan stond er alleen een beetje vocht in de baarmoeder, geen infectie.

Hmm misschien heeft hij dan toch gisteren gespoeld? Om eerlijk te zijn was ik gisteren zo druk met madam op vier benen te houden dat ik echt niet gelet heb op wat hij gedaan heeft en heb ook geen idee van hoe lang het geduurd heeft om eerlijk te zijn... Ik weet alleen dat toen alles klaar was hij me zei dat ik vandaag die prikjes moest geven en dan over drie weken komt hij haar terug scannen om te kijken of ze in orde is én of er een follikel is die goed is?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:00

Ayasha whow stoer zelf geprikt ondanks dat je het zo griezelig vond *\o/* !
Het zou dan wel het tijdstip zijn geweest om te spoelen gisteren.

Ik heb nog nooit iets gevoerd om de hengstigheid goed te krijgen.
Bij de ene merrie gaat het snel, de andere doet er een paar rondes over.

Ik zag Annisse, een van de merries die vorig week dinsdag geinsemineerd is, daarnet heftig knipogen..(heb natuurlijk niet opgelet of ze kort daarvoor geplast had :( )
Rare tijd, we zitten dan nu op 10 dagen na de eisprong. Raar tijdstip om hengstig te zijn.
Ik twijfel nu of ik de DA erbij moet halen of gewoon nog afwachten tot volgende week.

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:02

Geen idee... het zou kunnen.. Ik zeg het, heb geen moment (echt niet) tijd gehad om te kijken wat de Da aan het doen was. Werd volledig opgeslokt door een merrie die liefst van alles samen met ons door de betonplaten wilde gaan..

Hmm Tjinta.. Kan je hem niet eens bellen voor raad?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:04

Tjinta, Is er een dubbele eisprong geweest misschien? Of is er maar 1 ei gezien op de scan? Overleg met je DA kan altijd toch? Mijn DA wordt vast ook knettergek van alle vragen die ik op haar afvuur, maar ja, daar hebben ze voor geleerd denk ik dan maar.. :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:41

Kan ik me voorstellen hoor Ayasha, echt dikke stress als je merrie zo ontzettend onrustig is bij de DA. :(:)
Hoofdzaak is dat alles nu goed komt en er de volgende ronde geinsemineerd wordt met dracht als gevolg!

Jibbel ja ik denk dat ik morgenvroeg even bel en een controle afspreek.
Kijk straks nog even goed als ze op stal komen, als ze hengstig is draagt ze de staart ook wat anders, heb ik op stal het beste zicht op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:55

Tjinta schreef:
Kan ik me voorstellen hoor Ayasha, echt dikke stress als je merrie zo ontzettend onrustig is bij de DA. :(:)
Hoofdzaak is dat alles nu goed komt en er de volgende ronde geinsemineerd wordt met dracht als gevolg!

Jibbel ja ik denk dat ik morgenvroeg even bel en een controle afspreek.
Kijk straks nog even goed als ze op stal komen, als ze hengstig is draagt ze de staart ook wat anders, heb ik op stal het beste zicht op.

:j Ze laat zich goed doen door me. Ze spant wel even op als ik prik maar nog voor ik de zin "sshht rustig maar meiske het ergste is al klaar" heb uit gesproken ontspant ze alweer dus.. Toch wel fijn om op zo'n momenten te merken dat ze toch wel vertrouwen in je hebben... Bij de DA, die ze natuurlijk niet kent, bleef ze zo gespannen dat ie de naald er amper in kreeg. Is toch wel leuk om te merken dat ze bij mij niet zo bang is.

Ik zou misschien ook even laten nakijken Tjinta, dan weet je het toch zeker he?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:42

Ik kreeg vandaag eindelijk het goede nieuws dat Mausi morgen geïnsemineerd gaat worden :)
Ben blij dat ze eindelijk weer schoon en weer goed hengstig is, nu maar duimen dat ze weer in 1x drachtig gaat zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:03

Al_Zawraa schreef:
Ik kreeg vandaag eindelijk het goede nieuws dat Mausi morgen geïnsemineerd gaat worden :)
Ben blij dat ze eindelijk weer schoon en weer goed hengstig is, nu maar duimen dat ze weer in 1x drachtig gaat zijn.

Fijn! Ik duim voor je!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:05

Ah goed zo, we duimen, ik kreeg ook vandaag telefoon, spoelen is gedaan en er zaten twee follikels klaar waarvan eentje 2 cm dus zal nog niet voor dit weekend zijn, maandag gaan ze terug kijken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:57

Ik heb geweldig nieuws *\o/* *\o/* *\o/*

Fabbie is drachtig van mijn champagne hengst Jet!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:06

Jeij!!!!! Fijn Dustinlover!!! Dat vraagt toch al om een klein feestje niet?!

Pretty zou toch geïnsemineerd worden de volgende keer, hoe vaak moeten ze dat eigenlijk doen? Of hoe gaat dat in zijn werk? :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:09

Jazeker Ayasha: En wachten op het moment dat ik een topic start en heel bokt over me heen krijg :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:10

Waarom zou je heel bokt over je heen krijgen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:13

Omdat het een kwpn x mini is :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:16

Wat zou daar eigenlijk uit komen van grootte?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:17

Ligt eraan natuurlijk wat de ouders doorgeven, maar ik denk zelf rond een C/D maatje :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:21

D'tje zou wel leuk zijn. Ik weet niet hoe groot jij zelf bent?

uit champagne komt ook sowieso een verdunningskleur, niet?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:40

Nee champagne is wel redelijk dominant. Jet is Silver Classic Champagne en Fab is bruin(ik denk ook homozygoot voor augouti)

Dit zijn de kansen(heb ik hetero voor agouti gedaan omdat ik haar niet getest heb):
17.58% -Silver Bay
17.58% -Silver Amber Champagne
17.58% -Bay
17.58% -Amber Champagne
5.86% -Silver Classic Champagne
5.86% -Silver Black
5.86% -Classic Champagne
5.86% -Black
3.13% -Gold Champagne
3.13% -Chestnut

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:41

En bij eventueel homo voor agouti:
23.44% -Silver Bay
23.44% -Silver Amber Champagne
23.44% -Bay
23.44% -Amber Champagne
3.13% -Gold Champagne
3.13% -Chestnut

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:47

Nee DL niet heel bokt, half bokt. _/-\o_
Van mij zul je echt geen commentaar krijgen hoor, ik vind het reuze interessant.
Zou zelf de combi niet maken maar dat wil niet zeggen dat een ander veroordeeld zou moeten worden omdat hij/zij die beslissing neemt.
En ben heel blij voor je dat ze drachtig is, gefeliciteerd!!!!

ik heb contact gehad met de DA en madam heeft daarna niet meer geknipoogd ;), tenminste ik heb niks meer gezien.
volgens de DA zou het dan een tussenhengstigheid kunnen zijn, komt meestal geen fijn follikel van.
We kijken gewoon halverwege de volgende week.
Wel valt me op dat ze enorm knuffelig is geworden, ze hangt erg aan mij. Das misschien weer een positief teken. Misschien was het een hormoonschommeling bij het innestelen van het vruchtje, dat zou nog eens positief zijn. :j
Ach wij hebben nog wel tijd genoeg, ik vind het geen probleem een later veulen te krijgen dus het seizoen duurt nog lang.

De andere merrie, merk ik geen veranderingen, gewoon dom afwachten tot volgende week.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:50

Dat wachten is altijd zo spannend Tjinta!
Naja dan maar half bokt :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:45

Gefeliciteerd Dustinlover! Ik ben ook wel heel benieuwd wat daar uit komt. Ik zou het zelf niet aandurven denk, bang voor een veulen met mega hoofd en mini-pootjes, haha! Nee hor, dat zal vast wel goedkomen!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:34

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat dat zou lukken met zoon hoogte verschil mijn keuze zou het ook niet zijn maar wie weet verandert mijn mening daarin als het veulen er is :D .

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:49

er is ook een arabier x shet geboren en staat in kraamstal in de picture, nog niet helemaal vergelijkbaar qua hoogteverschil maar misschien net zo apart!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:04

Klopt set elkol alleen dat is van een shet moeder die zie ik wel vaker, maar kan maar weinig topics vinden met zo'n kruising uit een groot paard.

Geshah: ik had het ook niet verwacht, maar ik ben nou eenmaal van het, ja hoe zeg je dat.. Aparte denk ik :P