Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 09:08

Nee, wel bericht van Linda dat de groep veulens gescheiden is op geslacht. Een van de merries leek hengstig te worden.

Aangezien ze de veulens wel nog wat willen bijvoeren, staan ze nu even naast de groep merries.
Vind ik persoonlijk wel fijn. Kunnen ze nog wat meer band krijgen (sommige merries zijn er nog niet zo heel lang) voordat ze de grote groep in gaan.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:00

Uhm jah dat was mijn Daisy, die werd daar naar anderhalf week al hengstig hihi goed teken voor mij dat ze zich aardig thuis voelt daar..... verder nog niets weer gehoord inderdaad...wacht met spanning af, helemaal omdat we pas in de azomer weer een keertje kunnen komen kijken. Dus hoop dat een van jullie binnenkort daar weer heen gaat en wat mooie fotos maakt.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:28

Je kan Linda altijd mailen hoor! Dan heb je zo nieuwe info en foto's!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:45

Wij gaan volgend weekend even met het hele gezin (man, kind, hond), maar ik weet niet of ik aan veel foto's maken toekom. De oudere heren gaan iig wel op de foto, dus als er verzoeken zijn mbt die groep dan hoor ik het wel.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:08

Ik probeer over 2 weken weer te gaan, in de mei vakantie is het niet zo heel druk op m'n werk en kan ik even een dag extra vrij nemen. Daarna wordt het mega druk tot de zomer vakantie dus dan gaat 't zeker niet meer lukken.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:13

Wij gaan op koninginnendag, Dazzle staat weer terug in de groep en ik ben erg benieuwd hoe hij er nu uitziet....

Aangezien hij as donderdag jarig is neem ik nog wat lekkers voor de groep mee... Ook gaat mn camera mee (en deze keer wel MET batterij :-)) dus zal ik wel weer n hoop foto's maken. Dus voor diegene die graag foto's willen: laat maar weten!

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:22

Ik (lees: ik en psydoxy) ga ook maandag, Graphic krijgt nieuwe schoentjes dus kan eindelijk zien hoe de smid te werk gaat en hem ook spreken.. Ben super benieuwd!! Ook de camera en meetstok liggen al klaar!! Ben benieuwd hoe ze gegroeid is, en aangezien ze even op stal staat is dit een mooie kans om te meten..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:08

CubaLibre schreef:
Wij gaan op koninginnendag, Dazzle staat weer terug in de groep en ik ben erg benieuwd hoe hij er nu uitziet....

Aangezien hij as donderdag jarig is neem ik nog wat lekkers voor de groep mee... Ook gaat mn camera mee (en deze keer wel MET batterij :-)) dus zal ik wel weer n hoop foto's maken. Dus voor diegene die graag foto's willen: laat maar weten!

altijd! Heb al een tijd geen foto's gezien van Phoebe, dus die zijn altijd welkom.
Was Dazzle uit de groep dan? Of heb ik iets gemist?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:45

CubaLibre schreef:

Heel graag :j
Ik had er zelf op koninginnedag ook wel heen gewild maar moet helaas werken dan.
Die van ons is te herkennen aan zijn zielige kapsel. Ik heb er de vorige keer een flink stuk vanaf geknipt omdat hij allemaal dreadlocks had :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:04

Heb besloten om eerder dan koninginnendag te gaan, zaterdag word het heel erg mooi weer (voor maandag voorspellen ze veel neerslag) en dus ga ik zaterdag naar de kleintjes toe... Ik zal proberen foto's te maken van al het grut maar ik beloof niets.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 09:42

Ben benieuwd of ze al wat haar kwijt zijn :D

Fijn dat Dazzle weer in de groep staat. Foto's van de merrieveulengroep zijn ook altijd welkom Cuba ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:29

Ik ben ook benieuwd hoeveel haar ze al kwijt zijn Marieke maar denk dat ik voor de zekerheid mn furminator maar mee ga nemen, kan ik m misschien nog wat helpen. Als hij n beetje op zn mams lijkt zal hij dat wel fijn vinden want voordat ik die ging scheren was het ook echt n bolletje en kwam ze moeilijk door de wissel heen.

Ik zal mn best doen om de merriegroep er ook op te zetten :-)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:35

ik ben ook heel benieuwd hoe ze er uit ziet. Dus foto's zijn heel welkom. +:)+
Veel plezier zaterdag!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:26

Nou, naar dat weerbericht zou ik maar niet te goed kijken, ze zitten er al de hele week langs := Furminator heb ik ook al in de tas zitten..... weg dat lange haar en lekker kroelen met de Gidi :') Wordt wel vroeg op dames :O

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:32

Nu zeggen ze weer dat maandag wel mooi weer wordt.. Schiet mij maar lek 8)7 ach we zien t wel.. Heb er zin in.. Al wat spullen bij elkaar gesprokkeld.. Gaan de babe eens even onderhanden nemen aangezien ze toch op stal staat..
Furminator, check... Schaar, check... Meetstok, check... Ohh ja camera, check.. Ik ben er klaar voor!!!

Nog verzoekjes??

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:41

Kan t als stille meelezer even niet laten te reageren... furminator??? Slecht idee! Ik denk dat ze met dit natte en koude weer heel blij zijn met elk lang haartje dat ze nog hebben...Is quasi dierenmishandeling ze van hun laatste bescherming te ontdoen!

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:53

Hmm is t zulk "minder prettig weer" bij jullie.. Furminator ge-dechecked... die blijft thuis deze reis...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:07

Persoonlijk zou ik die schaar ook niet meenemen...

Verzoekjes??? Ik krijg nooit genoeg van onze Gelderse schone :D

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:22

Dan zal ik m'n scheermachine maar beter weer uit m'n tas halen :Y) :+

Dan wordt 't gewoon knufflen :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 22:24

Ach, beetje poetsen kan wel, maar ik zou ook niet agressief het haar te lijf gaan :D

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:26

Ik zal eens kijken of je "gelderse schone" nog tijd heeft om even voor de camera te staan.. Dat zal wel goed komen denk ik zo!

En de schaar gaat mee om haar plumeau (lees staart) een beetje bij te knippen, alleen de puntjes.. heb zo m'n theorien erover en die werkt... Maar ik ga niks kortwieken hoor, dat heeft ze veel te hard nodig allemaal!

@ psydoxy, die kan je best mee nemen, maar vergeet dan niet om ook de deken mee te nemen.. :P

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:27

Eergisteren 10 mm regen, gisteren 10,5 vannacht alleen al 12,7 mm en er komt nog meer aan....Tel daar een aardig windje en 's nachts een graad of 2 bij op en dan weet je waarom ze zo blij zijn met hun haren ;-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:41

Amai, ze kunnen zeker zwemmen bij jullie? Wordt hoog tijd dat de lente eens gaat doorbreken.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:53

Al het water loopt gelukkig naar beneden ;-) En het is goed voor het gras want het was heel droog, dus ik ben er blij mee, alles wordt mooi groen, des te eerder ze kunnen verkassen naar de zomerweides!

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:14

Oei, das wel heel veel water in korte tijd, inderdaad mazzel dat alles naar beneden loopt... Straks de zon erop en dan vliegt t gras de grond uit..