Ik ben er ook al achter dat veulentjes niet leuk zijn. Ik heb hem nu gelukkig al wel zover dat ik door de bak kan lopen zonder dat hij me ' aanvalt' maar zodra ik met mijn rug naar hem toe sta stormt hij op me af. Hij moet nu echt leren dat hij uit mijn ruimte moet blijven....
dus jouw moppie doet dat ook,ik dacht dat ik al iets verkeerd had gedaan.iemand bij ons op stal zei dat dat komt omdat ze jaloers zijn en bang dat je hun mama iets aan wil doen.wat het ook is ik vindt t wel iritant
Nou, die van mij heeft schijt aan zn mama en blijft niet bij haar in de buurt maar pest liever mensen of de shetlander. Ik geloof niet dat het jaloezie is maar ik denk dat hij het verschil tussen mens en soortgenoot niet ziet/ begrijpt. Het veulentje van onze shetlander had dat helemaal niet. Die was vanaf dag 1 ontzettend makkelijk en is dat nu 2 jaar later nog steeds begreep ik. als is hij vorige maand wel gecastreerd. Maar ja... ze hebben meerdere merries en een kleine shet hengst.....
nee niet echt handig hengst tussen de merries.daar is kleine kyona van voortgekomen.de moeder van ruana schijnt ook al uit een driejarige geboren te zijn(merrie kwam drachtig uit het buitenland) ik hoop in ieder geval dat ik dit gedrag snel de kont toe kan keren want gevaarlijk is t wel.
Zu=ijn vader is een kantjes ronaldo x kanshebber maar wat zijn moeder is weten we niet!! (ja, een lieve pony maar weet niet wat voor afstamming) ze is een X bergpaardachtige in elk geval iets koudbloedsachtig!! en papa een springpaardje. Maar hij lijkt erg naar de koudbloeden kant te gaan! (mooie stevige kerel)
leuk zeg! Ik vind z'n mama ook erg knap. Hoe gaat het nu met zijn manieren dan, lees hier bovenaan de pagina dat het echt een typisch hengstveulen was?
Hij is erg lief maar wel een bijtertje. Zodra ik een halster om wil doen pakt hij het vast en ook steeds mn jas. Gelukkig niet doorbijten ofzo. Verder liever niet uitmesten met hem erbij omdat hij in de kruiwagen klimt en zich er steeds mee bemoeid..... hahah gewoon lekekr veulen dus!! verder is hij een knuffel en hardstikke lief.
whaha nou ik verzorgde een paard van 4 die je er ook niet bij moest hebben met uitmesten, gooide dat ding altijd om als je even niet keek dat happen ken ik ook wel, deden de veulens op de stal waar ik liep ook heel erg, ook de merrie. Is toch interessant om alles even af te tasten en uit te proberen met je mond. Stel je voor dat jouw jas niet sterk genoeg is, dan moet hij je daar natuurlijk wel even op wijzen
Ja, daar lijkt het wel op. Hij bijt niet hard of erg ofzo maar pakt steeds iets vast en laat dan niet meer los..... klein lief draakje is het!! zal hem gaan missen straks....
Eind van de week gaat hij weg....... Misschien nog wel een beetje jong maar ik wil hem graag op zijn nieuwe stekje hebben voor het gaat sneeuwen. Hij komt in de wei met een ander paard en in de buurt! maar ik heb liever dat hij wat kan wennen in het gras dan in de gladde sneeuw.....