Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:41

flettie kan inprogrammeren dus... (volgens mij was t flettie kan t ook mis hebben )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:44

Das lastig dat is hier ook het geval. Prachtig cam, maar geen i-net aansluiting.

Ik heb vandaag nog gesprongen . Niet al te hoog, want dat leek me iets teveel van het goede.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:44

Cayusejuhh schreef:
iig ik heb wel een webcam.. maar geen internet op stal

Zonder internet wordt het wel lastig...
Staan de paarden aan huis? Dan zou je eventueel nog iets kunnen proberen om de beelden via de pc in huis online te zetten.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:46

mijn hol heeft een camara die draadloos is aangesloten op een tvtje bij mijn oom... kan niet op internet, maar kan wel mn dvdrecorder op aan sluiten zodat ik het dan tock kan zien misschien

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:47

Ik heb ook geen cam, sterker nog, waarschijnlijk gaat het veulen in het land geboren worden...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:49

dan is dat een leuke verrassing

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:53

Haha ja dan hebben we ineens een paardje erbij in het land. Ik zet wel een stukje apart af, zodat ze niet bij de sloot kan gaan liggen en de anderen er niet direct bij kunnen. Na een paar dagen kunnen ze dan denk ik wel samen...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:53

MarijeR schreef:
Cayusejuhh schreef:
iig ik heb wel een webcam.. maar geen internet op stal

Zonder internet wordt het wel lastig...
Staan de paarden aan huis? Dan zou je eventueel nog iets kunnen proberen om de beelden via de pc in huis online te zetten.

nope... op 300 meter van mijn huis op een boerderij

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:55

Hollybolly schreef:
mijn hol heeft een camara die draadloos is aangesloten op een tvtje bij mijn oom... kan niet op internet, maar kan wel mn dvdrecorder op aan sluiten zodat ik het dan tock kan zien misschien

leg uit..// ik heb een tv over en een webcam.. kan ik dat op elkaar aan sluiten IN de stal dat ik dat DOOR zend naar huis

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:56

Tinkerbells uier vanavond na een dag rondhossen op het land

Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:58

we hebben laatst zo'n camara set gekocht.... een echte camara ( geen webcam) en een tvtje die daarbij hoorde.... die hebben 2 schoteltjes dus zijn ze draadloos... op dat tv is een dvdrecorder aansluiting, dus kan ik het opnemen op eendvd... je kan het niet op internet zetten en dat doe ik ook niet, is best duur heb ik begrepen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:01

ooooow ja ik snap.. maar dus jeheb straks 100 dvd van alle dagen dat ze NIEt bevallen is of niet?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:01

naj ik denk dat ik gewoon snahcts me bed uit zal moeten en de auto pakken en naar stal rijden. ( 300 meter ) en dan moet kijken..
En dan foto maken

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:02

Nee joh... neem je toch gewoon een DVD-RW, kan je gewoon overheen spoelen!!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:03

hihi ik ben niet zo up 2 date zo te merken

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:03

christamoor begrijpt mij haha
inderdaad cayusejuhh

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:05

Hollybolly schreef:
we hebben laatst zo'n camara set gekocht.... een echte camara ( geen webcam) en een tvtje die daarbij hoorde.... die hebben 2 schoteltjes dus zijn ze draadloos... op dat tv is een dvdrecorder aansluiting, dus kan ik het opnemen op eendvd... je kan het niet op internet zetten en dat doe ik ook niet, is best duur heb ik begrepen

Zo'n set kan ook op internet hoor, die heb ik in '04 ook gebruikt.
Alleen is het idd best prijzig om het op internet te zetten.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

Overigens komt Moor tegen de tijd dat ze moet veulenen op "de Deel" te staan. Hoeft de stalhouder alleen maar om het hoekje te kijken of alles nog rustig is. Moor is niet de enige drachtige merrie op stal, dus hij houdt dit voor ons in de gaten (en natuurlijk ook zijn eigen merries) Als ze begint, belt hij me en dan maar hopen dan ik op tijd ben Het is ongeveer 10 minuten met de auto.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:06

MarijeR schreef:
Hollybolly schreef:

Zo'n set kan ook op internet hoor, die heb ik in '04 ook gebruikt.
Alleen is het idd best prijzig om het op internet te zetten.

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:07

Bedankt voor de reacties. Ze staat nu 's nachts op stal en overdag buiten, samen met m'n ruin. Ze is dan wel vrij beweeglijk en zit geregeld achter m'n ruin (in stap of draf) als ze alleen staat beweegt ze niet zoveel. Ze is absoluut de chef op de weide.
Nu kan ik ze nog samenzetten, maar ze begint stillaan erg chagrijnig tegen hem te worden, ze wordt naar het einde toe zo streng voor hem dat het niet veilig is om ze samen te laten, ze trapt echt raak en gaat achter hem aan als hij weg wil lopen. Ze hebben echt een haat-liefde verhouding
Met wandelen bedoelen jullie dan gewoon aan het touw? Dat zou ik nog wel kunnen doen, leuk gaat ze het niet vinden, maar ik denk niet dat ze zich heel erg gaat lopen opjutten.

Ik ben nog op zoek naar een goede cam met infrarood. Nuja, ik vind het niet nodig, we hebben een birth-alarm en die heeft vorig jaar perfect gewerkt (3 weken overtijd en 1x vals alarm en werkte op het juiste moment) maar mijn ouders willen er perse 1 kopen.

WenK, wat leuk dat je op dezelfde dag je veulentje verwacht! Waarschijnlijk trekt de mijne het wel wat langer hoor

Frenia, begint al te werken daarbeneden!

edit, jullie gaan wel snel hoor, ik krijg m'n bericht er niet door

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:09

Haha ik ben benieuwd!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:09

het is draadloos en die schotels moeten recht tegenover elkaar staan. en het tvtje moet dan boven (bij het bed) en daar is geen internet aansluiting... maar nu heeft mn oom ook geen adsl en om het nu alleen voor holly op t internet te zetten.... wilde het eerst wel doen omdat ik het dan ook in de gaten kon houden maar het gaat dus niet door.. mn oom houd het in de gaten. ben allang blij dat er een camara aanwezig is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:11

Er wordt hier wel veel gepost, zo snel kan ik niet reageren.
Vorig jaar stond Mai wel op een cam, maar niet op internet. Alleen de dag voor het veulenen begaf dat stomme ding het.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:13

lekker handig dyonne... ik hoop dat de dvd straks wel opneemt en de camara t doet

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:26

Ja, nou ja. Die pony staat aan huis. (Ze is niet van mij). Maar helaas heb ik tot nu toe alle geboortes gemist. Ze is nogal snel erin. Meestal zodra de echte tekenen komen staat het veulen er met 10 min naast. En die heb ik precies nodig om snel wat een trui aan te doen, deur van slot, schuur van slot, en alles weer op slot, op de fiets (1,5min). Dus tot nu toe nog nooit gezien. Maar goed, dat geeft niet, als er dan weer een mooi veulentje naast ligt.
De eigenaar van de merrie is er wel altijd bij.