Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
kiki1976
Geplaatst: 31-08-22 08:49
Leuk om te lezen hoe iedereen zijn of haar visie heeft over hoe af te spenen.
Setteli fijn dat alles nog goed zat, toch altijd weer een geruststelling.
veronique56 lekkere vakantie gehad?
Shirley__ haha grappig, Bo dat op 109 dagen.
splenius wat balen joh Hopelijk lukt het volgend jaar wel voorspoedig.
Chantalll leuk om te zien dat het toch een beetje zichtbaar gaat worden.
Nobel01 heerlijk genieten zo samen in het water
Afgelopen weekend heerlijk met een stalgenootje weer een buitenrit gemaakt, word ze altijd wel weer erg blij van. Mijn dochter kan na de val met de scooter nog niet echt rijden door de wond op haar enkel. Schouder en knie zijn al aardig genezen, maar d'r enkel duurt echt lang. Moeten ook nog steeds 2x per week naar de dokter om het te laten beoordelen.
petraaken
Ik mag toch ook nog meekletsen.. Dit jaar wilde ik mijn merrie Princess (v Romanov) laten dekken door Next Level.. maar na 4 rondes was dit nog niet gelukt. Alles hebben we gedaan, spoelen , dichtzetten etc.
Ik kon nog 1 poging doen, maar heb er toen voor gekozen mijn andere merrie Irvina (v. Davino) te laten dekken met Next Level. Gisteren mochten we scannen, en ja hoor in 1x drachtig van Next Level.
Super blij dat het dus toch uiteindelijk nog gelukt is nu hopen op een kloppend hartje de 17e.
Volgend jaar Juli helaas pas een veulen.. maargoed.
Ach, soms is een laat veulen nog beter dan geen veulen zeggen we dan maar zo he!4
Hier verder weinig te melden, eind september nog eens scannen of alles er nog in zit.. Ik hoop het heel heel erg. Heb er een drachtige merrie bij gekocht, die was 18 of 19 dagen toen ze bij ons kwam. Toch spannend dat extra stukje stress. Heb niet laten scannen op hartje, eind september gaat ze gewoon mee. Zorgt denk ik voor de minste extra stress.
Ik wil me ook graag nog melden Mijn merrie Alba is drachtig van de hengst Vis di Gallura van bokker kyrkelover. Vandaag is ze 40 dagen drachtig, wij verwachten het veulen 23-6-2023
lideli, welkom en gefeliciteerd met je drachtige dame.
Natascha1505, welkom en natuurlijk ook gefeliciteerd.
Michelle5418
Geplaatst: 02-09-22 09:43
Balko schreef:
Ohhhh Michelle ik ben jaloers! Hier ook 3 rondes niet gepakt en toen For Ferrero in 1x raak…
Jaa je ziet het meer bij hem! Maar mijn merrie laatste ronde ook met For Ferrero gedaan en pakte ook niet helaas. Dus toen toch nog kunnen switchen van merrie, en dat pakt in 1 keer en nu dus helaas wel een laaat veulen..
Michelle5418
Geplaatst: 02-09-22 09:44
lideli schreef:
Ik wil me ook graag nog melden Mijn merrie Alba is drachtig van de hengst Vis di Gallura van bokker kyrkelover. Vandaag is ze 40 dagen drachtig, wij verwachten het veulen 23-6-2023 [ [url=m/N7l2It.png]Afbeelding[/url] ]
Ook een mooie combinatie! ook nog even geduld zo te zien dus
Michelle, lideli en Natascha fijn dat het bij jullie ook is gelukt en dat jullie ook mee komen praten hier, gefeliciteerd!
Veronia begint ook te groeien. Ik zie het zelf nog niet zo maar toevallig zeiden zowel de hoefsmid als mijn instructeur het deze week, dus ik geloof het wel. Ze is ook alweer bijna 5 maanden onderweg, het gaat zo hard! Inmiddels heeft ze zelf haar veulen van vorig jaar gespeend. Dit is de eerste keer dat ik dat zo meemaak (spenen deden wij altijd in plaats van de moeder) en ik vind het eigenlijk wel mooi hoe dat nu natuurlijk gebeurd is.
Shirley. Gefeliciteerd met je verjaardag. Ze ziet er rond en gezond uit
Muronia. Als je ze elke dag ziet, valt de groei niet zo op. Bijzonder hoe de natuur het regelt. Had ze nog veel melk?
Natascha welkom. Mooie combinatie
Lideli. Welkom.
Cioccolato. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Altijd spannend de laatste scan
Michelle. Welkom, gefeliciteerd met de dracht. Beter laat als geen veulen.
Kiki. Heerlijk die buitenritjes. Hoe gaat het met je dochter?
Nobel01. Wat heerlijk in het water.
Chantal. Dat is al een eindje opweg. Bijna op de helft
Splenius. Wat jammer dat het niet gelukt is. Ik hoor toch wel vaker dat ze embryo's plaatsen bij 3 jarige of die nog geen veulen heeft gehad. Ik denk dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Setteli. Fijn dat ze nog mooi drachtig is
Het word hier al heel wat stiller. Het lange wachten is begonnen... Deze week is er nog een merrie drachtig gescand van White Dream. Nog één merrie moet gescand. Als deze niet drachtig is, word ze nog één keer gedekt. Dan is het dekseizoen voor mij ook echt klaar.
Bij Liezella zag ik al heel snel verandering van vorm en buik. Bij Odilia ga ik nu ook kleine veranderingen zien. Nigrante en Wild Thing, staan naar mijn zin te schraal. Ik voerde me helemaal scheel, maar merkte te weinig verschil. Na een analyse van hooi en voordroog blijkt daar maar heel weinig eiwitten in te zitten. Dan kan je natuurlijk heel veel geven, maar doet te weinig voor zogende merries. Nu zal de leverancier, wat eiwit rijker voordroog brengen. Ik ben benieuwd. De brok leverancier die de analyse van hooi heeft gedaan, vertelde dat dit nu heel veel voorkomt ivm de droogte.
Vervelend als je je suf voert en ze blijven maar schraal. Gelukkig heb je nu wel de oplossing gevonden. Hopelijk zetten ze nu snel meer aan, hebben ze straks wel nodig.
Je merkt het in het topic ook, dat het lange wachten is begonnen. Het zal niet lang meer duren voordat de buik en tietfoto's komen, leuke tijd!
Nog bedankt voor de voorbeeld-contracten die ik van sommigen heb gekregen. Geeft me een goed beeld van wat daar in moet komen. Ik ga daar de komende tijd even mee puzzelen.
Er is nog een punt waarover ik aan het nadenken ben. Hoe bepaal je als fokker de verkoopprijs van je veulen? Ik zit in de Groningers, maar ik kom eigenlijk zelden verkoopadvertenties tegen van Groninger veulens (met een vraagprijs) zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb. Het lijkt allemaal wat mysterieus te gaan, mensen hangen hun prijzen niet aan de grote klok en veulens worden onderhands verkocht voordat ze ergens te koop worden aangeboden. Fijn dat de verkoop zo goed gaat, maar ik heb nu niet echt een idee wat een goede, realistische verkoopprijs voor een (Groninger) veulen is. Dat is een beetje het nadeel als je alles hebt aangehouden en nooit een veulen hebt verkocht
Naar mijn idee schieten de advertenties juist de grond uit momenteel. Alleen dan van de 'gewone' dressuur en spring veulens. Waar de vraagprijzen eerst op 8000 euro stonden bij de enkele ad die voorbij kwam zakken ze nu al richting de 4500 tot veel 5 a 6.
Misschien wat prijzen van veilingen bekijken? Weet niet of ze daar in terug komen?
kiki1976
Geplaatst: 04-09-22 08:14
Muronia, 5 maanden alweer, gaat snel joh.
Shirley__ gefeliciteerd met je verjaardag. Ze ziet er goed uit hoor.
AM_Horses, fijn dat er nieuw hooi gebracht word wat hoger in eiwit zit. Het duurt allemaal lang voordat haar enkel dicht is. Zijn nu 3 weken verder en het word wel kleiner hoor. Op dr schouder, pols is het helemaal dicht en de knie nog een plekje.
Bo vandaag de eerste echte mijlpaal van 100 dagen drachtig. Het viel me op dat ze aan de longeerlijn wanneer ze veel draaft ze toch alweer af en toe gaat lopen flemen. Deed ze haar vorige dracht ook. Maar in mijn beleving was ze toen al wat verder.
Nobel01
Geplaatst: 04-09-22 10:54
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt