DDDara schreef:Jeniffer0 waarom laat jij je niet op de lijst zetten? Als er iemand op die lijst hoort ben jij het wel.... misschien wil je merrie wel gewoon
heel graag op de lijst en wacht ze daarop.... ben je er hopelijk ook zo weer af!
Verder over het voeren van merriebrok. Nu heb ik het geluk of de pech net hoe je het bekijkt dat die van mij heel veel brok nodig hebben. Maar als je bang bent dat je paard te dik wordt zou ik zou ik Pavo Podo Care gaan bijvoeren dat is een vitamine mineralenkorrel speciaal voor veulen en drachtige merries die niet op het voer kunnen.
Mijn veulen wil ik juist niet op veel voer omdat ik wil dat ze geleidelijk groeien daarom heb ik voor de veulens gekozen voor Vitalbix breed en grow daar hoeven ze maar heel weinig van. En is super laag in suiker en zetmeel. Want vooral hoge hoeveelheden zetmeel zorgen voor extra snelle groei wat er weer voor zorgt dat de bloed toevoer naar het bot niet voldoende zou kunnen zijn wat weer een belangrijke oorzaak van OCD is. En ik vind de hoeveelheid zetmeel vaak ZO HOOG en dan moet je er ook nog zo veel van voeren..... hoe zien jullie dat?
Ook heb ik been vraag over hoe jullie waken mijn merrie zit nu op 337 en ik zie er eerlijk gezegd echt nog geen veulen uit komen de komende tijd. Ze houd haar staart sinds kort juist niet meer af, haar uier vind ik ook nog heel bescheiden er zit wel wat in maar staat zeker niet strak. En ze heeft nog niet eens stopjes. Ze loopt er bij alsof ze denkt dat ze nog 3 maanden te gaan heeft.
Haar vorige dracht is ze met 342 bevallen maar dat was 5 dagen na een verhuizing en toen had ze naar mijn idee wel al tekenen van melk lekken (al weet ik dat niet meer 100% zeker) kan de verhuizing misschien effect hebben gehad op dat het veulen eerder kwam of kan er per dracht zo een groot verschil in tijd in zitten?
Ik twijfel dus heel erg over hoe ik moet waken heb haar nu nog zonder geboorte alarm lopen en zet geen wekkers omdat het me nog niet nodig lijkt. Kijk 's nachts wel af en toe op de camera als ik wakker ben. Hoe doen jullie dat als je dus wel aan de datum zit maar er nog geen tekenen zijn?
[ [url=m/OtNMOP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe moet ik me op de lijst plaatsen heb geen flauw idee ben net nieuw hier hahaha