[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:33

absque_dubio schreef:
Wij hebben het eerste wachtbankje in stilte doorgebracht. Met maar 1x insemineren, is de merrie vandaag op 17 dagen mooi drachtig gescand. Zooooo blij mee. *\o/*
(Vorig jaar zijn we heel lang en heel veel pogingen bezig geweest om haar drachtig te krijgen..)

Setteli haha dat zou een mooie wissel zijn zeg. :=

Vulina wat lastig.. Is het dan wel mogelijk om 1 weg te knijpen? Of is dat eigenlijk al een beetje 'hopeloos'?
Balen van Wirosa..

Quir ik vind jouw berichten over het leven daar stiekem eigenlijk wel heel interessant zeg! :)

We scannen het weekend weer, kijken of crushen dan lukt. En anders hopen dat er 1 achter blijft in groei. Zo niet, dan hengstig spuiten rond de 35 dagen.. ze doet dit wel elk jaar, en tot nu toe netjes 1 van gemaakt.

StalMelyn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:34

Gefeliciteerd met de drachtigen!

Knolselder, soms maar beter dat je het juist niet van tevoren weet. Anders begin je er niet meer aan. Hopelijk een ritje en pakt het meteen!

Pikeur, echt droomdekking zo haha. Ideaal.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:39

Knolselder pff daar zou ik ook mega gefrustreerd van raken zeg. Ze hebben toch best even een half uurtje tijd voor je zou je denken..
Ga duimen voor je dat het alsnog allemaal lukt.

Pikeur wat fijn! Een beetje zoals het ook bij ons liep. met 8 dagen na het veulen naar de hengst gebracht, met 9 dagen geinsemineerd, met 10 dagen weer opgehaald. Dus ik was ook mega verbaasd! Veel te makkelijk, als ik de rest van de verhalen hier zie (en zelf ook meegemaakt heb).
Laten we maar hopen dat het zo makkelijk en fijn blijft lopen!

Vulina, dan kan je nog niet helemaal blij zijn met drachtig :(:) Succes het weekend, hopelijk lukt het crushen. Ga je anders nog met 35 dagen spuiten en dan opnieuw beginnen ondanks dat het al vrij laat is?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:43

Klinkt niet fijn Muronia :(:) veel beterschap voor jou en sterkte met de operatie

Gefeliciteerd Vulina & Tiwi! Nog even spannend voor de andere merrie dus.

Fijn Angelpam

Spannend Setteli, hopelijk gaat alles goed! En niet door de war gemaakt met andere Hero haha

Gefeliciteerd Absquedubio :D

Jeeeetje knolselder wat een gezeur inderdaad

Lijkt op mijn 1e poging Pikeur! Ook in 1 keer kunnen scannen en insemineren. Alleen helaas later misgegaan waardoor ik alsnog 2 keer door de molen moest :+ Gefeliciteerd voor jou! *\o/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:10

Inderdaad, kost hooguit een half uurtje om mijn merrie te dekken. Ik wil zelfs nog laat rijden als het moet. Maar het is allemaal teveel moeite :roll:

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:13

Lekker l u llig Knol!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:20

Balen knolselder ook niet helemaal netjes in mijn ogen...

goeie dag blijkbaar voor drachtige gefeliciteerd! *\o/*

Misschien heeft dat ook een beetje geluk voor mijn merrie. Gisteravond weg gebracht, werdt net gebeld dat er een mooi ei op zat en dat ze al is geinsemineerd :D Hun dierenarts wou een slijmmonster af nemen of ik daar mee akkoord was dus ik heb natuurlijk ja gezegt. Pff me stress niveau zit aardig hoog hoop zo dat het lukt dit keer.

Ook gisteravond nog even bij uitzondering bij de papa van phylano mogen kijken en de eventuele toekomstige papa <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:24

Nou, wat een gedoe allemaal... Hopen dat het bij Vulina weer rechttrekt naar 1 vruchtje en bij Knolselder toch tot een dekking kan overgaan.

En gefeliciteerd voor alle drachtige merries en paardenmama's ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:09

Pff wat een gedoe knolselder. Is de hengst ook echt wat je zoekt, zou je niet liever iets betalen maar wel een switch maken met betrouwbare service?

Duimen dat er 1 over blijft Vulina!

Pfffff wat een weer. Zo slecht voor de eitjes dit. Mijn hengst moet er deze maand nog 5 dekken, maar heb er niet 1 hengstig nu. Zul je zien volgende week met beter weer alles tegelijk :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:39

Ja het is wel een hengstje dat ik erg leuk vind...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:28

Hier zit het er weer in, etiketje nog even gecheckt, was echt een Hero ACB :D
Zaterdagochtend weer terugkomen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:50

pikeur schreef:
Mijn merrie is vandaag drachtig gescant. Ben even nog steeds helemaal verbaasd. 17 dagen geleden eerste dierenarts onderzoek ter controle omdat ze nooit hengstigheid liet zien, bleek precies hengstig te zijn dus dag erna geïnsemineerd en nu 16 dagen later blijkt het nog gelukt te zijn ook. Helemaal super. Hoop dat alles goed mag blijven gaan.

Wow, dat is geluk! Een goed begin is het halve werk!

Morgen wordt mijn merrie weer gescand.
Poging 1 niet drachtig, poging 2 te laat dus morgen gaan we voor ronde 3. Hopelijk is 3x scheepsrecht. Over 2 weken verhuizen we en dat geeft bij haar veel stress. Ik vrees een beetje dat al deze moeite voor niks gaat zijn, maar aangezien we al bijna half juli zitten wil ik het niet weer een ronde uitstellen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:34

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtige merries

Jammer vulina dat het er dan 2 zijn, hopelijk kunnen e eentje crushen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:33

angelpam succes met wachten tot de drachtscan. Ik hoop dat de spuitjes hun werk goed doen en het vocht weg is.

Vulina oeh nog even spannend dus. En jammer van Wirosa, duimen dat het nu de komende ronde wel lukt.

haha Setteli nou dat zou wat zijn, als ze dat omwisselen!

absque_dubio fijn, gefeliciteerd!

Knolselder dat lijkt inderdaad nergens op zo. Dat zijn geen afspraken. Dag 4 zou meestal nog wel op tijd moeten zijn, maar als het nu niet meteen lukt, dan zou het voor mij 1 keer en niet weer zijn bij deze mensen.

Pikeur dan heb je veel geluk gehad zeg, gefeliciteerd!

Charmfaith dat lijkt goed, duimen dat het ei vandaag of morgen weg is, dan kun je weer wachten.

Dais_ heel veel succes vandaag met scannen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:55

Jammer van muronia, maar soms wil het gewoon echt niet. Hier nog op het bankje met Cassio. Volgende week woensdag heen voor 16 dgn. Of misschien toch maar op dinsdag heen als ze hengstig lijkt. Aangezien er de laatste x op 16 dgn al een mega ei zat.
Hoop zo dat ze nu wel drachtig is.
De eerste is al weer ruim 3 mnd drachtig.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:29

Gefeliciteerd Vulina met de drachtige! En hopelijk blijft er 1 achter of kan je er 1 weg knijpen. Wel balen dat ze zo op elkaar zitten.

Knolselder, wat een gedoe zeg. Klinkt meer een beetje gewoon geen zin, want 1 merrie dekken is toch ook niet zoveel werk. Hopelijk lukt het nog om haar te dekken en op tijd...

CharmFaith, hopelijk nu mooi drachtig!

Setteli, gelukkig de goede Hero er in! Zou heel staan kijken denk ik als er volgend jaar ineens een half trekpaard uit komt. _O-

Dais_ hopelijk nu op tijd en mooi raak! En dat stress geen roet in gooit.

Baudyh, spannend! Hopelijk een mooi vruchtje te zien in plaats van een groot ei. 3 maanden is ook alweer een heel eind!

Vanmiddag mijn merries ophalen! Alle 3 de eitjes zijn er nu mooi af, maar hopelijk bakt ze er geen twee of drieling van. :=

Over 15 dagen scannen en hopelijk dan drachtig van 1! Was ook de laatste kans...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:49

Knolselder wat een gedoe.. jammer..

Vulina hopelijk de andere toch ook drachtig!

Setteli nou inderdaad de goede erin haha

Spannend weer Baudhy!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:59

Ik koop nooit meer iets bij die mensen. Bah. Hier kan ik slecht tegen. Als je dan zo moeilijk tijd hebt, zet de merrie dan even op stal, dek ze een keer of 3 om de dag uit de hand en met wat geluk ben je klaar. Maar op de manier is het echt een bron van ergernis en frustratie. Als het nu niet lukt gooi ik ze bij mijn eigen hengstje nog 1x denk ik. Hopelijk dan iets te regelen voor volgend jaar met een merrie die eerder is uitgerekend. Als ik er nog wel zin in heb...

Sorry, een beetje veel aan mijn hoofd de laatste tijd, het lukt mij moeilijk dingen op te slagen.

Maar ik duim voor degenen op de wachtbankjes!

Zit zelf ook op 2 te wachten. Hella vandaag 18 dagen... dus dat is nu goed bespieden of ze hengstig wordt :D Bambi dag 12...
Maar ik heb veel vertrouwen in Olafs Turbozaad.
Al zeggen ze van Bambi dat ze vroeger nooit drachtig raakte. Maar ze heeft hier toch een veulen aan de voet en ik weet dat ze er nog 1 heeft gehad.

En Wiske en Suus laten zich nog steeds dekken. Ik wil ze zo graag terug thuis... ik mis hen en de veulentjes...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:06

Balen van de niet drachtig en. Gefeliciteerd voor de wel drachtige.

Hopelijk is het dubbele eitje snel weg.

Hier helaas Gaya niet drachtig. Aankomende dagen voor poging 2. Hopelijk pakt die wel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:35

Pffff over een week weet ik of mijn merrie (weer) drachtig is. en nu al nerveus. Ze was eigenlijk verkocht, toen verloor ze de vrucht, nu weer geïnsemineerd alles liep via het boekje. Helaas heeft de koper vanwege ernstige gezondheidsredenen afgehaakt, dus de merrie blijft. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar de combi dus duim nog even mee dat ik volgend jaar een vlekken veulen heb EN een stippel veulen uit dressuurgefokte merries.

Knolselder: dat is inderdaad vreselijk balen. Ik zou er ook al goed klaar mee zijn. := Gelukkig maakt Olaf zulke knappe baby's moet al maanden op mijn handen zitten om niet te vragen of Trixie te koop is / komt :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:51

Hahaha Mer. Nog beter. Ik had een koper voor Trixie. En ik heb dat afgeblazen omdat ik het niet over mijn hart kreeg :=
Moest ze toch wegmogen, kom ik op je deur kloppen _O-
Ook een gekke toestand bij jou! Hopelijk lukt het!

Zo. Minneke is gedekt. Maar of het gelukt is... Minneke was niet meer zo hengstig en de hengst kostte het ook moeite om hem on de stemming te krijgen.

Ik heb afgesproken dat als ze nu niet drachtig is, ik ze nog 1x bij Olaf probeer hier thuis en dan volgend jaar met een andere merrie vroeger in het seizoen mag komen.
Het is wel een erg leuk hengstje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:21

Knolselder schreef:
Hahaha Mer. Nog beter. Ik had een koper voor Trixie. En ik heb dat afgeblazen omdat ik het niet over mijn hart kreeg :=
Moest ze toch wegmogen, kom ik op je deur kloppen _O-

Niet doen, niet doen doen echt niet niet niet doen..... :o :o :o :o :o :o gewoon niet doen.... :j :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:24

Spannend Charmfaith! Dat ging snel zeg, hopelijk is het slijmmonster goed en lukt het in 1 keer. Hoelang duurt de uitslag?

Caily, ahh oh drukke tijd komt eraan voor Collin dus haha

Fijn Setteli, de goede Hero!

Dais, ik ga duimen voor je. 3 x scheepsrecht gaan we voor

Quir, hoop zo voor je dat de laatste kans gaat lukken +:)+

Jammer stal HD :(

Fijn dat het toch een soort van gelukt is Kolselder, hopelijk was je mooi op tijd nog.

Hier ben ik druk met het nieuwe stel. Het gaat echt super. Laatste dagen een beetje geoefend met zadeldekje etc en gister gewoon zadel met singel op mogen leggen. Ze gaf geen kik, zo trots voor een merrie die nog niks kent <3

Afbeelding
Donderdag mijn trailer-rijbewijs examen en vrijdag de twee scans. Ook veulen meteen laten chippen dan :)

Ik ga weer duimen voor de andere scanners!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:22

Knolselder wat een toestand als mensen hun afspraken niet nakomen en moeilijk doen. Ik zou er ook klaar mee zijn!
Gelukkig heb je Olaf, die is zo knap!

Riv alvast heel veel succes met je examen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:52

Hopelijk is het toch gelukt knolselder!

Succes met je examen Riv!