[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparkYY_8

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:36

Spannend allemaal!! Hopelijk nog wat drachtige erbij aankomende week :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:39

Wij scannen deze week of de week erna nog 3 op dracht. 2 van onszelf..

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:42

Murosch spannend.. hopelijk heeft het nu dan toch gepakt!

Cheyenne gefeliciteerd met het ster predicaat bij je merrie!

Eef_Bam gefeliciteerd met de punten.. dat klinkt goed!

AM_Horses schiet lekker op bij jullie. Wild Thing wordt inderdaad al rond. Ze zien er goed uit!

Met onze merrie Ratja moeten we 24 aug terug voor de 18 dagen scan. Vorige keer niet gepakt, dus ben zo benieuwd!

In juli is bij ons het veulen van de moeder afgegaan. We hebben hem verkocht en kreeg gisteren een foto van hem in de opfok. Het is de rechter. Super leuk om dit soort foto’s te krijgen :) Moeder Fontana is weer drachtig van dezelfde hengst!
Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:17

Wild Thing word dik idd, leuk om te zien!

En spannend voor iedereen die nog moet scannen, hopelijk komen er nog een paar drachtigen bij :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:24

Mooie foto, je veulen is goed terecht gekomen zo te zien Evelien.

Hier is Smarti sinds zaterdag kreupel :( niets dik of warm, misschien hoefzweer oid, de dierenarts komt vandaag.. ik laat dan direct ook even scannen, ze zit nu op de 40 dagen. spannend dus.
Zou eigenlijk zaterdag menwedstrijd meedoen, maar ik vrees dat dat niet doorgaat als ze zo kreupel is. jammer. Hopelijk is ze gauw weer goed.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:58

Mijn merrie is nu dik 3 maanden drachtig. Volgende week weer een scan. Spannend, maar zo leuk om mee te maken. Zowel voor de merrie als voor mij de eerste keer. :P

Mochten jullie nog een fijne plek weten waar ze kan veulen, dan hoor ik dat graag! Omgeving Apeldoorn, voorkeur voor de zuidkant ivm werk in Barneveld (Kootwijk, Hoenderloo, Ugchelen, Beekbergen enz). Helaas zien ze het op de huidige stal niet zitten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:10

Ik weet niet of Emst in die regio valt, maar mijn zus biedt af en toe ook de mogelijkheid om merries te laten veulenen. www.hipposupport.nl

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:35

Sarah_Elise schreef:
Mijn merrie is nu dik 3 maanden drachtig. Volgende week weer een scan. Spannend, maar zo leuk om mee te maken. Zowel voor de merrie als voor mij de eerste keer. :P

Mochten jullie nog een fijne plek weten waar ze kan veulen, dan hoor ik dat graag! Omgeving Apeldoorn, voorkeur voor de zuidkant ivm werk in Barneveld (Kootwijk, Hoenderloo, Ugchelen, Beekbergen enz). Helaas zien ze het op de huidige stal niet zitten.

hoezo zien ze dat bij jou op stal niet zitten?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:36

Afbeelding

vandaag 72 dagen drachtig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:46

corinadrenth schreef:
[ [url=m/4HqTMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oej die zou ik heel veel gaan voeren (mocht ie dat nog niet krijgen uiteraard :P ) word nog een zware dracht!

Hier verder niks te melden :Z Abby is de 100 dagen al weer voorbij

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:13

juval schreef:
Ik weet niet of Emst in die regio valt, maar mijn zus biedt af en toe ook de mogelijkheid om merries te laten veulenen. http://www.hipposupport.nl

Is niet helemaal de regio die voor mij handig is, maar ik ga het zeker onthouden. Bedankt voor de tip!

@corinadrenth Dracht en veulen betekent toch wat aanpassingen doen. In ieder geval tijdelijk in aparte weide bijvoorbeeld. Staleigenaren zijn bang voor onrust in de (kleine) kudde en de kuddes eromheen en als ik het dit jaar doe, wie volgt er dan volgend jaar. Hoewel ik bereid ben ervoor te betalen, zien ze het extra 'gedoe' ervan niet zitten. Dat respecteer ik natuurlijk, maar wel heel jammer want zowel merrie als ik voelen ons prettig op stal.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:10

Jammer Sarah, maar in ieder geval prettig dat je het op tijd weet en iets kan regelen. Het is ook best 'lastig' zo'n merrie met veulen als je het niet gewend bent.

Smarti is net gescand, zat een mooi vruchtje!! *\o/* helemaal blij dus. Verder had ze een hoefzweer, dat is natuurlijk minder fijn, maar toen de dierenarts het open had gemaakt liep ze al een stuk beter, dus komt wel weer goed.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:16

Sarah_elise. Ik ken daar niks in de buurt ;)

Evelien_mg. Dat zijn leuke berichten om te ontvangen!

Corinadrenth. Idd even op het gewicht letten. Dracht voor een merrie is zwaar en al helemaal als ze hun veulen moeten voeden :j

Kabayo. 100 dagen al gepasseerd *\o/*

Juval. Fijn dat ze nog mooi drachtig is *\o/*
Gelukkig maar een hoefsweer, hopelijk knapt ze snel op!

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:25

Juval gelukkig nog een mooi vruchtje! Altijd fijn om weer even die bevestiging te krijgen. Hopelijk knapt ze snel op van de hoefsweer.

Kabayo schiet ook mooi op! Als de merries eenmaal drachtig zijn en de eerste weken zijn voorbij dan gaan de dagen voor mijn gevoel best snel.

Sarah_Elise ik ken daar helaas ook niets in de buurt.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:53

Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben nu veel merries toch niet in 1 keer drachtig bleken te zijn.. hebben jullie ook iets van supplementen gevoerd voor een betere vruchtbaarheid?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:54

Evelien_MG schreef:
Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben nu veel merries toch niet in 1 keer drachtig bleken te zijn.. hebben jullie ook iets van supplementen gevoerd voor een betere vruchtbaarheid?

Nee niks. Direct weer naar haar date gestuurd :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:02

Ik geef ze selenium van NAF erbij. Ik had 7 in 1x drachtig en 2 zijn nu met de 2de ronde bezig.. Of het toeval is, is altijd moeilijk te zeggen..

Van de gast merries waren er 4 in 1x drachtig, 2 in 2 keer en 3 ET/ICSI merries pakten ook in 1x. Nog 1 in de 18 dagen (2de poging) en 1 gust; na de veulenhengstigheid vorige week ook gust gelaten..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:36

Dat is een mooi resultaat Vulina!

Ik heb wild Thing vanaf eind januari fertile van pavo gegeven. Vorig jaar 7 pogingen en niet gelukt, geen mooie cyclussen werden steeds korter. Daarom vroeg met fertile begonnen. Eind Februari was ze al mooi hengstig, ook nog laten scannen. Was erg benieuwd hoe ze er voor stond :P Met 18 dagen weer begonnen met scannen en werd super mooi hengstig en goed ei. Ze is na een paar dagen gedekt en met 18 dagen drachtig gescand *\o/* Ik heb het nog ruim 60 dagen doorgegeven. In het verleden is ze namelijk een vruchtje verloren met 60 dagen. Ondertussen is ze 151 dagen drachtig

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:45

Ja je weet toch nooit of het echt iets doet of dat het toeval is. Toen mijn merrie Tico na 4 keer gust bleek te zijn ben ik de Lifeforce Formula van Paardensupplementen gaan voeren. Een maandje later was ze wel drachtig. Dus zeg t maar! :D

Maar dat is inderdaad een heel mooi resultaat! Veel merries in 1 keer zo te zien.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:50

AM_Horses dan zou je toch denken dat het wat heeft gedaan!

candalisa

Ik geef Sal de merrie beta brok van horsefood daar zit als enige brok wat ik toen kon vinden het beta karateen het zou ook de vruchtbaarheid en de veucht stimuleren. Of het echt werkt geen idee maar bij de eerste keer insemineren had ik het niet en toen was het niet gelukt ... vorige jaren ook dit gevoerd.

SparkYY_8

Wij hebben geen supplementen gegeven maar na 2 mislukte pogingen is ze wel dicht gezet en heb ik haar vakantie gegeven (herstel van de vulva en omdat het toen ook warm/benauwd was). Nu drachtig dus ik denk dat het het vooral luchtzuigen was.

Ik ben ook benieuwd, wie van jullie hebben meegemaakt dat jullie merrie drachtig gescand is maar dan na enkele weken toch leeg is?? Ik merk dat ik het allemaal spannend blijf vinden ondanks dat we op de 29 dagen scan een hartje zagen kloppen... hoegroot is de kans dag ze het toch nog kwijtraakt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:07

Ik heb het in 2005 gehad, tussen de 18 dagen en 6 weken de vrucht verloren. Ze is daarna toch nog drachtig geraakt, wel pas eind augustus.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:11

Kabayo schreef:
corinadrenth schreef:
[ [url=m/4HqTMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oej die zou ik heel veel gaan voeren (mocht ie dat nog niet krijgen uiteraard :P ) word nog een zware dracht!

Hier verder niks te melden :Z Abby is de 100 dagen al weer voorbij

ze krijgt zo goed als onbeperkt hooi. kwart muslie met grasmix en dagelijks een kilo slobber.

ze is altijd al moeilijk met gewicht helaas. en met merriebrok word ze wel dik maar wil ik nog even mee wachten.

meer muslie is geen optie. dan word ze een rakket

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:21

Ik heb sommige merries ook wel dicht gezet of na gespoeld hoor! 1 na pellen van de nageboorte bijvoorbeeld, toch drachtig van de veulenhengstigheid.

Mijn eigen heb ik nu drachtig van Desperado, Ferdeaux, Totilas, First Class, Zirocco, Jehannes 484, High Five. Op 1 na allemaal Nederlanders. De 2 die nog in de 18 dagen zitten zijn een Duitser en een Deen.

Van klanten, 4 in 1x; 3 Nederlanders, 1x diepvries buitenland. 2 in 2x; Een Deen en een Nederlandse. 1 nog in de 18 dagen is ook een Nederlandse.

Duits/Deens toch iets minder gescoord bij ons op stal tot zover..